Kat ziek, geen idee wat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Kat ziek, geen idee wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:11

Bedoel het niet banketstaaf. Maar wat een gekke kat heb jij. Moet toch een beetje een geruststelling zijn dat ze eet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:16

Ja, maar het is nooit een normale kat geweest hoor :P Ze houd bijvoorbeeld enorm van op haar buik geaaid te worden. Hebben hier ondertussen al meerdere katten gehad en geen 1 wou op de buik geaaid worden. Er zijn er zelfs 2 die jou gewoon aanvallen. Ze wil ook nooit buiten, is snel op haar tenen getrapt, wil bij mij niet in bed slapen omdat ik te veel beweeg, bij mijn zus wil ze dat wel. Als er ook maar 1 kat op haar kussen heeft geslapen hoeft ze dat kussen niet meer, want het is niet meer haar kussen. Ze eet soms samen met de reu (berner sennen) uit de bak als er wat vleesrestjes ingaan. Nu goed, ze weet gewoon heel goed wat ze wel en niet wil. Dikke kans dat ze binnen een uur de brokken niet meer wil maar wel het recovery voer hoor. Maar maakt niet uit, wat erin gaat gaat erin *\o/*

Als ze altijd zo goed loopt met wat cortisone wil ik het zelfs sterk overwegen om, afhankelijk van de werkingsduur, gewoon om de x aantal tijd een spuitje te zetten. Maar ik denk dat ze er zo wel gaat doorkomen. We zijn nu eigenlijk aan het behandelen tegen iets waarvan we niet weten wat het is, maar blijkbaar helpt het.

Oh, ze is ook enorm asociaal. Honden, die kan ze nog aanvaarden, daar wil ze nog mee leren leven, maar een andere kat? Oh god nee, doe haar dat niet aan, wat die haat ze gewoon. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:37

Even een foto van de zieke in kwestie. Ze ligt op de vloer, maar de buizen van de verwarming lopen onder die tegels, ze heeft het dus warm :)

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:46

Gewoon inderdaad besluiten, dat alles wat ze eet goed is. Oke, alles is heel ruim haha.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:48

Hier een meelezer, ik zie dat je best veel brokken hebt staan. Weeg je deze ook? Als je namelijk de brokjes weegt of telt kun je precies zien wat ze daadwerkelijk eet.

fijn dat ze zo op lijkt te knappen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:55

Kiwiwitje: Ik heb anders nog wat voordroog over hoor :P

Diandra: Ik heb hier nog 2 poezen rondlopen en die eten ook mee. Het recovery voer kon ik nog apart geven maar dit zijn de brokken die ze gewoon zijn en kan ze niet apart houden, dus het staat gewoon gevuld. Ik heb wel continu zicht op Poes, zit aan de laptop en kan haar zien zitten in de keuken en zie het direct als ze eet. Ze eet sowieso altijd maar 1 brokje per keer dus elke keer dat ik haar hoor kauwen is dat gelijk aan 1 brokje. Dus zo kan ik het vrij precies bij houden wat binnen gaat :)

Ze gaat nu echt wel razend snel vooruit, ik hoorde en zag daarnet al haar nagels langs mijn deurpost gaan, ook al dagen geleden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:57

Haha dat laat ze vast staan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 00:59

Je weet nooit, zoals het een gekke kat is. Ik ga voor nu gewoon zo lang mogelijk wakker blijven om te zien wat er nog allemaal in gaat, moet morgen gelukkig niet werken. Het is hier echt een katwacht, in de kliniek zouden ze zelfs niet zoveel controleren, zit er nu voorlopig echt 24/24 met mijn neus bovenop :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:01

Kun je het eten niet wegen op de weegschaal? en dan tussendoor toch wat slapen. Dat je de bakjes eten kan wegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:11

De andere eten er ook van dus ga nooit weten hoeveel zij heeft gegeten. Het is hier ook een open huis met nauwelijks gescheiden kamers dus apart steken is ook geen optie. Ach, ik ga wel af en toe een paar uur slapen en ze dan weer in de gaten houden, ze slaapt nu zelf ook, maar zusje is binnen 6 uurtjes ook weer wakker, dus is wel te doen hoor :)

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:15

Ik volg dit topic ook :) Maar ik ga nu lekker slapen haha. Succes met opblijven vannacht! Je bent een kanjer!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 01:39

DeMolenhoek schreef:
De andere eten er ook van dus ga nooit weten hoeveel zij heeft gegeten. Het is hier ook een open huis met nauwelijks gescheiden kamers dus apart steken is ook geen optie. Ach, ik ga wel af en toe een paar uur slapen en ze dan weer in de gaten houden, ze slaapt nu zelf ook, maar zusje is binnen 6 uurtjes ook weer wakker, dus is wel te doen hoor :)

Oh dan word het lastig inderdaad. Ik ga je wel verlaten haha. Bedtijd voor mij.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 05:27

Ach ik ken iemand die haar kat weer aan het eten kreeg met spaghetti met tomatensaus. Op den duur maakt het niet zo veel meer uit als maar weer gaan eten. Kan je ze daarna weer terug zetten op hun normale dieet.

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 07:27

Hallo Ts,

Allereerst petje af dat je zo goed voor haar zorgt en zo intensief haar in de gaten houdt. Lijkt vanzelfsprekend als het je huisdier betreft maar toch, genoeg mensen die hier iets van kunnen leren.

Fijn dat ze nu vooruit gaat, wat een enorm contrast met wat je eerder beschreef. Ik hoop echt dat ze snel weer beter is met of zonder medicatie.

Zover ik kon lezen is nog niet duidelijk wat ze mankeert ondanks vele onderzoeken. Naar aanleiding van het bleke tandvlees zonder bijkomende uitslagen uit het bloed moest ik denken aan auto-immuun ziekte.

Het eigen afweersysteem word dan aangevallen door haar eigen lichaam. Mijn kater bleek ook ineens heel erg ziek, sloom, bleek tandvlees, alleen maar slapen en ging zienderogen achteruit. Na opname bij de dierenarts kwam er weinig uit dan behalve het vermoeden van auto-immuun ziekte. Kater heeft enige tijd Moderin gehad en knapte gelukkig weer op. Nadeel was wel dat hij nooit meer naar buiten mocht voor het geval hem dergelijke "aanval" buiten zou overkomen.

In reactie op een eerdere post dat vergiftiging binnenshuis bijna niet aannemelijk is moet ik uit eigen ervaring ontkrachten. Een andere kater van mijn was op miraculeuze wijze vergiftigd binnenshuis. Maar daar waren de leverwaarde ook naar. Iets wat bij jouw poes in orde werd bevonden. Vergiftiging lijkt mij dan ook niet aan de orde. Dat het binnen kan plaatsvinden is helaas wel waar en ik weet tot op de dag van vandaag nog steeds niet waaraan. Kater is er destijds met langdurige opname en catheterisatie goed bovenop gekomen.

Nogmaals hoop ik dat poes verder opknapt en wellicht zou je het auto-immuun gebeuren eens kunnen opperen bij je dierenarts.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 07:34

Fijn dat er weer vooruitgang *\o/* En wat een mooie kat is ze.

Hoe is het nu met haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:50

Ze blijft eten maar weigert nog steeds te drinken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:52

Wat eet ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:56

Haar recovery voeder, zonder vocht erbij want met vocht laat ze staan, en brokken. De rest wil ze niet. Idem met drinken, kookvocht, kattenmelk etc laat ze staan.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:57

Voor 4 jaar terug had ik ook zo'n geval. Bleek een buikvliesontsteking te zijn en weigerde eten of drinken. Door middel van medicijnen kwam ze er weer bovenop en ik zat indd met handen in het haar omdat ze niet wilde eten. Ook na de medicatie niet. Ze kreeg van de dierenarts vlees, soort astronauten voer wat ik haar maar bleef aanbieden
Als ik er extra water bij in deed weigerde ze pertinent.... eten ging steeds beter maar drinken bleef achter. Tot dat ik door kreeg dat ze graag wilde drinken uit het doucheputje.... tja.... dat stimuleer je dan maar. En nu.... nu drinkt ze nog steeds graag uit het doucheputje en ik laat haar maar. Ik zorg dat hij schoon is en dat het water lichtelijk stroomt. Misschien een optie?

Edit : ze dronk het eerst graag lauw.... kon me ook wel voorstellen dat koud drinken gevoelig is op de maag....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:04

DeMolenhoek schreef:
Haar recovery voeder, zonder vocht erbij want met vocht laat ze staan, en brokken. De rest wil ze niet. Idem met drinken, kookvocht, kattenmelk etc laat ze staan.

Stom. En in dat recoveryspul zit niet veel vocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:21

Wendel: Dat is nog een idee, het lauw aanbieden :) Warme melk etc heeft haar allemaal niet kunnen overtuigen.

Kiwiwitje: Het is redelijk zacht dus denk dat er wel veel vocht in zit. Ze ziet er nog niet heel erg uitgedroogd uit maar ook niet volledig gehydrateerd. Nu, dat vocht is het minste van mijn zorgen, de dierenarts kan nog altijd weer een vochtbult opspuiten :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:27

Bedenk je wel dat als ze de vochtbult heeft dat ze daardoor ook minder drinkt want haar lijf krijgt dan al wat het nodig heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:28

Ja, zo ver was ik ook ;) Daarom dat ik het gisteren nog even aankeek, maar ondertussen begint ze toch weer licht uitgedroogd te raken.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:34

In dat geval zou ik niet afwachten tot morgen.. elke keer ups en downs zijn ook niet goed voor haar lijf..
Ik zou dus vandaag nog een vochtbult gaan halen, om de boel op gang te houden. :o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:43

wat doet ze als je met zo'n klein spuitje gewoon water in haar bekje spuit. Misschien drinkt ze het dan op?