Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kinke schreef:kohtje schreef:Het sproeien doet hij niet bij jouw maar de kans is groot dat die het wel bij iemand anders doet.
oh mennnn…zo smerig. Hadden vroeger ook een sproeiende kater om het huis lopen. Kon ik weer lopen zoeken waar de stank vandaan kwam en met een emmer sop en borstel de boel weer proberen schoon te schrobben.

Kinke schreef:kohtje schreef:Het sproeien doet hij niet bij jouw maar de kans is groot dat die het wel bij iemand anders doet.
oh mennnn…zo smerig. Hadden vroeger ook een sproeiende kater om het huis lopen. Kon ik weer lopen zoeken waar de stank vandaan kwam en met een emmer sop en borstel de boel weer proberen schoon te schrobben. Maar 'k heb niet de indruk dat zoiets de TS veel uitmaakt.
Vjestagirl schreef:Ik heb wel vandaag via zijn chipnummer het e-mail adres van de vorige eigenaar achterhaald, en een mail gestuurd dat hij sinds een half jij bij mij woont en of ze het ok vinden als ik zijn chip op mijn naam zet.
lor1_1984 schreef:edit:
overigens kan ik als positieve bijkomstigheid zeggen dat naar mijn ervaring castratie ook maakt dat de kat wat milder wordt van karakter, dat de heftigheid ervan wat afgevlakt wordt zegmaar.
Zeker bij erg felle dieren kan dat een fijn extraatje zijn.
En vaak zijn gecastreerde katers een stuk aanhankelijker en wat huiselijker dan intacte katers omdat ze niet meer dagen tot weken weggaan achter krolse poezen aan.
Als hij speels is, zal hij speels blijven. Als hij graag buiten is, zal hij graag buiten blijven.. Dat dik worden heb je toch echt zelf in de hand. Vjestagirl schreef:dollyspikkel schreef:Als je hem buiten wil laten lopen zou ik ook zeggen castreren.
Maar waarom? Hij loopt nu ook buiten en opzich gaat dat prima.
Een eigenaar van een poes kan ook besluiten om die te steriliseren en/of aan de pil te doen toch?
Vjestagirl schreef:lor1_1984 schreef:edit:
overigens kan ik als positieve bijkomstigheid zeggen dat naar mijn ervaring castratie ook maakt dat de kat wat milder wordt van karakter, dat de heftigheid ervan wat afgevlakt wordt zegmaar.
En vaak zijn gecastreerde katers een stuk aanhankelijker en wat huiselijker dan intacte katers omdat ze niet meer dagen tot weken weggaan achter krolse poezen aan.
En dát vind ik dus een nadeel waar k ontzettend bang voor ben. Hij is aanhankelijk en huiselijk zat, ik vind t juist fijn dat hij ook actief buiten speelt. Zijn felle trekjes zijn schattig, het maken hem wie hij is.
Diablo schreef:Vjestagirl schreef:En dát vind ik dus een nadeel waar k ontzettend bang voor ben. Hij is aanhankelijk en huiselijk zat, ik vind t juist fijn dat hij ook actief buiten speelt. Zijn felle trekjes zijn schattig, het maken hem wie hij is.
En dat gaat boven alles?
Vjestagirl schreef:pinto_1 schreef:Ik verbaas me er over hoe makkelijk mensen een kat toeëigenen. Alleen om wat de buren zeggen? Voor hetzelfde geld is het een kat die erop lijkt, of hebben de vorige eigenaren hem toch meegenomen, maar is hij ontsnapt en naar zijn oude huis gelopen. Hij is goed doorvoed, dus waarom zou het een zwerfkat zijn?
Zou dus eerst contact opnemen met de oude eigenaren voor je beslissingen neemt over castratie.
Toen ik hem vond was hij graat en graat mager, letterlijk vel over been.
Deze kat zit vrijwillig zo veel bij mij binnen, hij heeft een kattenluik en kan gewoon naar buiten toe wanneer het hem uitkomt. Hij is heel erg gericht op mensen die hij kent, dus als ze hem geroepen hadden was hij gekomen, daar ben k 100% van overtuigt.
Ik heb wel vandaag via zijn chipnummer het e-mail adres van de vorige eigenaar achterhaald, en een mail gestuurd dat hij sinds een half jij bij mij woont en of ze het ok vinden als ik zijn chip op mijn naam zet.
En dát vind ik dus een nadeel waar k ontzettend bang voor ben. Hij is aanhankelijk en huiselijk zat, ik vind t juist fijn dat hij ook actief buiten speelt. Zijn felle trekjes zijn schattig, het maken hem wie hij is.
Vjestagirl schreef:Diablo schreef:
En dat gaat boven alles?
Nee, maar het is wel deel van de overweging.