Ondertussen komt er meer en meer aan het licht. Hoewel ik het beeld dat TS plaatst nog steeds rooskleurig vind, merk ik wel dat ik vind dat dit asiel grote steken heeft laten vallen in hun verantwoordelijkheid.
Een bekende van mij blijkt vanaf de eerste opname van Djeno in het asiel betrokken te zijn geweest om hem te herplaatsen. Communicatie met het asiel lijkt echter vanaf toen dramatisch. Een akita-eigenaar die al 4 akitas had gehad word afgewezen wegens onvoldoende ervaring en djeno werd herplaatst bij een onervaren hondeneigenaar. Deze heeft zich ondertussen gemeld en de situatie daar lijkt stukken genuanceerder te zijn geweest dan dat kennemerland omschrijft.
Shibalog heeft een brandbrief geschreven die de situatie goed beschrijft. Mijn conclusie is dat de keuze om in te slapen is genomen voordat alle andere opties zijn geprobeerd en het schokt me dat een asiel die keuze kan en mag maken.
Ik ben niet tegen inslapwn, maar op deze manier niet...
Even haar bericht in quote hieronder:
Citaat:
Doe ik het of doe ik het niet. Mijn keus na een nacht slapen en een krantenartikel waar mijn haren van overeind gingen staan deden mij dit besluit maken zoals jullie kunnen lezen.
3 jaar geleden word er in het asiel van Zandvoort een Akita geplaatst. De tam tam gaat dan snel en toen het mij ter oren kwam heb ik het bericht verspreid zoals meestal als er ergens in Nederland een Akita naar een asiel word gebracht. Het bericht werd ook opgepakt door Belgische liefhebbers en op de achtergrond draaide de molens. Iedereen zette zich in voor Daay die in het Zandvoortse asiel ineens Djeno genoemd werd ??? Als er iemand gevonden was die belangstelling voor hem had stuurde men ze direct door want meer als het in the picture zetten kunnen we niet. Verbaasd als wij waren werden de mensen afgeketst. Ik belde met het asiel om aan te bieden met hem te gaan wandelen en te werken na uitleg wie ik was. Nope, ze regelden hun eigen zaken en hadden geen mensen nodig van buitenaf. Okee, dat kan. Na weer afwijzingen van gegadigde toch maar weer een mail gestuurd. Geen reactie. Weer een mail gestuurd, weer geen reactie. Huh, wat is dit, waarom hangt er zo een waas om die hond heen. Ik vroeg een vriendin erheen te gaan met belangstelling voor hem maar zij kwam terug met het verhaal dat zij veel meer ervaring met Akita's moest hebben (zij had er pas 4 gehad) en meteen ook met de beoordeling, wat een onbeschofte lui daar. Toch weer een mail gestuurd en ook hier kreeg ik geen reactie op. Op dat moment liet ik het los, dit is een bron van irritatie en er zijn meerdere honden die mijn energie nodig hebben en was blij dat shiba resque er achteraan bleef gaan en hem bleef promoten. Ik was bijna in shock toen ik hoorde dat Djeno geplaatst was, geplaatst bij iemand zonder ervaring. Mijn broek zakte af, hoe is dat mogelijk. Het ging mis, hij heeft een vriendin gebeten die een dominante handeling bij hem deed en niemand de signalen herkende en erkende. Hij kwam weer terug maar werd niet op internet geplaatst. Onder druk van oa FB kwam hij er weer op te staan en ging het molentje weer draaien. Tot deze week het schokkende nieuws kwam dat ze hem vandaag gaan inslapen. De media ging nog harder aan het werk en er werd iemand gevonden die contact had opgenomen en terug gebeld zou worden. Je raad het al, niet terug gebeld. De spanning stijgt, ondertussen hoorde je van iedereen hoeveel moeite er gedaan is en hoe vaak er al hulp was aangeboden maar alles werd door het Zandvoortse asiel afgeslagen. Zij konden het zelf wel en bepaalde ook zelf wel. Maar goed, vandaag donderdag de 19 lees ik de krant en wat lees ik, bah bah. Ik heb een foto bijgevoegd van het artikel. Neem de tijd en lees het. Lees daarna ook de documenten van het Zandvoortse asiel en lees de leugens die er nu de ronde doen over de rug van deze hond. Nee overkoepelend dierenbeschermingkantoor, jullie laten echt een behoorlijke steek vallen door niet eerst na te gaan of het wel klopt wat het asiel jullie op de mouw speld. Ook de woordvoerder in het artikel had zijn huiswerk beter moeten doen ipv klakkeloos aannemen wat er verteld word en dat als wijsheid naar buiten brengt. Hoe bedoel je dierenbescherming, je zou er bijna de dierenpolitie op af sturen