kat op de auto van de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:28

Wat een rare reacties lees ik hier van mensen. Een auto dat geen pronkstuk is? Echte autoliefhebbers zijn net zo gek op hun auto als wij op onze paarden en andere dieren!

Katten moet je gewoon bij je houden. Dat gepoep in andermans tuin is smerig en een hond mag dat ook niet. Evenmin mogen zu andermans spullen beschadigen. Niet voor niks dat mijn vader onze hond toentertijd heeft afgericht op katten. Hou ze dan ook bij je. Ik heb teveel aangereden katten gezien, ik zou zelf nooit een buitenkat nemen in stedelijke gebieden.

TS, top dat je over een oplossing nadenkt. Wegdoen van je kat is wel heel rigoreus. Heb je tot nu toe al iets bedacht of geprobeerd? Kan je niet misschien een mooier lig plekje maken dan de motorkap van de auto?

Een stuk tuin dat je afzet is ook geen slecht idee. Hebben ze voor katten geen correctiehalsband? Dat je het actief probeerd af te leren?

Edit: ik zou oppassen met schijt hebben aan, zoals in de vorige reactie werd geopperd. Straks gaat buurman het zelf wel regelen en schijt hebben aan jou. En dat is niet altijd positief.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:39

essiesilly schreef:
friesam schreef:
Ik vermoed dat het niet alleen mijn kat is we hebben nog een dader in de buurt.

Hoes zie ik niet zitten en de tuin aan passen voor paar maanden, zou dan voordelig moeten kunnen.

Ze is heel handig want onze hele tuin is omringd door 2 meter hoge muur. Ze gaat tegen de muren omhoog.

Overbuurman is bang dat het krast op z'n splinternieuwe auto.

Zijn hond loopt regelmatig bij ons door de tuin maar heb geen zin in burenruzie.

Maar hoe kan de hond wel in de tuin en je kat moet over een 2 meter hoge muur klimmen om er uit te komen...
Ik heb zelf geen problemen met kattenpootjes daarnaast met gewoon lopen en zitten hebben ze echt hun nagels niet uit :s als het met praten niet op te lossen is zit er niks anders op dan je kat binnen houden of er anders gewoon "schijt" aan hebben

Wrong.... Met zitten kunnen ze hun nageltjes wel degelijk uit hebben.. De mijne doet standaard haar nageltjes uit als ze iets aangenaam vindt... Dus bijvoorbeeld lekker in het zonnetje zitten/liggen = nageltjes uit ;)

'Schijt' aan hebben? Beetje aso van je om dat zo te zeggen, terwijl TS juist zo netjes is een oplossing te zoeken en de kat zelfs binnen te willen houden....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:35

Yipee schreef:
Wat een rare reacties lees ik hier van mensen. Een auto dat geen pronkstuk is? Echte autoliefhebbers zijn net zo gek op hun auto als wij op onze paarden en andere dieren!

Niet dat ik het plaatsen van een voorwerp kan vergelijken met een levend wezen, maar je hebt daar wel een heel belangrijk punt. Je mag voor een ander niet invullen hoe belangrijk iets voor hem mag zijn! Je mag niet bepalen voor de buurman hoeveel waarde hij mag hechten aan zijn auto, net zo min als dat een ander het recht heeft te ondermijnen wat jij voor je dier mag voelen, door te zeggen `het is maar een dier`.

Catfence kost 300 euro maar is een hele goede optie.

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:45

Wat een asociale reacties hier zeg! Stel dat buurman jarenlang heeft gespaard om zo'n auto te kopen. Voor sommige mensen is hun auto ook een hobby..

Ik vind dat niemand last hoeft te hebben van mijn dieren of het nu een kat, hond of een paard is.
Gelukkig snapt TS haar buurman ook wel. +:)+ +:)+

Ik denk dat je het beste kunt zorgen dat jou kat in je tuin blijft. Ik zou er zelf ook niet blij mee zijn om, elke keer als ik met de auto weg moet, een hoes van de auto af te halen of hem elke week te moeten wassen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:08

Desiree schreef:
Waarom zou je de tuin niet op een degelijke manier omheinen met op een paar lagen stroomdraad? Ik weet dat het wat kost, maar dan kan je kat naar buiten.

TS heeft toch al een paar keer uitgelegd dat ze daar nog maar heel even woont? Het lijkt mij ook een beetje zonde om voor een paar weken nog een paar honderd euro uit te geven aan een degelijk kattenhek :=

Ik snap trouwens best dat je je auto ook netjes wilt houden en zo maar ik vind klagen bij en over iedere katteneigenaar altijd zo weinig pragmatisch. Koop gewoon de goedkoopste zak peper of verzamel een paar dagen koffiedik strooi even goed rond je auto en die kat blijft wel weg. Wij hebben ook wel eens een kat gehad die altijd tegen onze garage aan piste. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik echt de hele dag voor mijn raam zou gaan zitten om die kat te betrappen, dan helemaal uit moest zoeken van wie dat beest was en dan helemaal daarna toe zou moeten om te klagen dat zijn kat mijn garage onder zeikt (waarbij je ook nog 80% kans hebt dat die gene gewoon zegt" katten zeiken nu eenmaal" ). Het is dan toch zoveel makkelijker om het even zelf op te lossen :o?

Zoe_97

Re: kat op de auto van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:10

even een andere gedachtegang. Is het geen optie om sneller naar je nieuwe plek te verhuizen? Dan kan je daar in een goed hek investeren en kan je kat daarna buiten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:31

Catfence is dan wel een optie, want dat kun je meenemen naar je nieuwe adres.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:40

1 of 2 keer betrappen en een emmer water over poeslief heen gooien... doet ie het bij dìè auto in elk geval niet meer.
Hielp bij de vorige kat van mn ouders ook super!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:39

friesam schreef:
Ze is heel handig want onze hele tuin is omringd door 2 meter hoge muur. Ze gaat tegen de muren omhoog.

Nou appeltje eitje dan, gewoon bovenlangs de muur een stroomdraadje spannen en klaar is kees.
Ik vraag me alleen wel af hoe de hond van de buren bij jullie in de tuin komt, kan die ook over muren klimmen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:40

Crista schreef:
1 of 2 keer betrappen en een emmer water over poeslief heen gooien... doet ie het bij dìè auto in elk geval niet meer.
Hielp bij de vorige kat van mn ouders ook super!

En hoe denk je dat poeslief van de auto af gaat als je er een emmer water overheen gooit?
Dan heb je pas echt ruzie met de buurman.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 12:23

De hond van de buren loopt in onze voortuin en onder onze carport maar ik wil geen ruzie.

Wil best sneller verhuizen....een bokker (zonder kat) interesse in een 2-onder-1 kap?

Stroomdraad zou een goede oplossing zijn maar we willen absoluut hier weg en ook eigenlijk niet al te veel geld meer uitgeven.

Ik doe poes nu somorgens pas buiten als buurman weg is en smiddags hoop ik dat ik eerder thuis ben dan hij thuis is.
Dus gister is ze toch buiten geweest.

Heb kat-schrik besteld en ga dat de buurman aanbieden dan heeft hij ook geen last meer van de andere katten uit de straat.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:10

TS, hoedje af dat je zo'n begrip hebt voor de buurman en naar een oplossing zoekt. Ik hoop dat jullie snel kunnen verhuizen. :)

Ik schrik hier echt van sommige asociale reacties. Ik heb zelf ook katten, en reken maar dat ik not amused ben als de dames mijn auto als glijbaan hebben gebruikt : pootjes op de motorkap en op het dak, en een mooie dikke glijstrook over de voorruit. Nu is mijn auto niet nieuw meer, maar ik kan mij goed voorstellen dat buurman niet bepaald gelukkig is met kattenpootjes op zijn nieuwe auto.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:21

Het is zijn auto, dus het lijkt mij dat mij gewoon een hoes erover doet of een kleed op de motorkap ofzo.
Nu is het toevallig jouw poes, maar ook dieren zonder baas kunnen de auto vervuilen.
Als hij waarde hecht aan een schone auto moet hij zich daar voor inzetten en niet de hele wereld er omheen proberen te beïnvloeden om er van weg te blijven.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:37

Jeetje zeg, hoezo materialistisch! Pak de auto dan in bolletjesfolie in, wat denk je wat rondvliegende steentjes doen? Of hagelstenen? Maken vele malen ergere schade! Wat kan een mens zich toch druk maken zeg. Ik snap best dat die man heel zuinig op zijn auto is maar je kunt ook te ver gaan. Je kan niet alles controleren. Wie zegt dat jouw kat de enigste is die op de auto gaat zitten? Zit hij 's nachts bij zijn auto te waken?

TS netjes van je dat je een oplossing wilt zoeken.
Is een waterpistool al geprobeerd? Of aluminium folie?
Als ik mijn katten ergens niet op wil hebben, leg ik een paar dagen aluminium op de plek waar ze weg moeten blijven en dat werkt heel goed. Bij onze katten tenminste ;)
Of zo'n draadje om de auto waar EllaBellaah het over heeft.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:40

troi schreef:
Tja dat zijn katten.. Moppert hij ook op de duiven als die op zijn auto zitten?

Je zou voor hem een autohoes kunnen kopen.

Goed voorstel! :j Hij blij, jij blij, kat blij. Het is heel normaal voor katten om op de motorkap van een auto te gaan zitten. Lekker warm als ze net terugkomen. Mocht je buurman het niet accepteren, dan kan hij zijn auto eventueel ook ergens anders zetten? Tenslotte was de kat er al en was het voorheen geen probleem?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:50

En daar komen de reacties van de mensen die de eerdere pagina's niet hebben gelezen....en zo is dit topic weer full circle....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:11

Shenavallie schreef:
Mocht je buurman het niet accepteren, dan kan hij zijn auto eventueel ook ergens anders zetten? Tenslotte was de kat er al en was het voorheen geen probleem?

:wow: 8)7

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:14

friesam schreef:
Stroomdraad zou een goede oplossing zijn maar we willen absoluut hier weg en ook eigenlijk niet al te veel geld meer uitgeven.

Een paar isolatoren en een rolletje draad kosten je hooguit 3 tientjes en je kunt het meenemen als je weg gaat. Stroomklok is duurder, maar wellicht kun je die van iemand lenen ofzo?

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:16

troi schreef:
Tja dat zijn katten.. Moppert hij ook op de duiven als die op zijn auto zitten?

Je zou voor hem een autohoes kunnen kopen.

Dit vind ik een top oplossing! :)
En anders moet ie niet zeuren is mijn mening.
Er gaan ook vliegen op zitten te poepen en vogels.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:23

Cowboy55 schreef:
En daar komen de reacties van de mensen die de eerdere pagina's niet hebben gelezen....en zo is dit topic weer full circle....

Ja, met stomme voorstellen waar eerder al op gereageerd is!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:25

Shenavallie schreef:
Goed voorstel! :j Hij blij, jij blij, kat blij. Het is heel normaal voor katten om op de motorkap van een auto te gaan zitten. Lekker warm als ze net terugkomen. Mocht je buurman het niet accepteren, dan kan hij zijn auto eventueel ook ergens anders zetten? Tenslotte was de kat er al en was het voorheen geen probleem?

Ik zou er weinig voor voelen om op mijn EIGEN oprit iedere keer een hoes erover moet trekken of er af moet halen als ik de auto weg zet of nodig heb, omdat iemand ANDERS zijn kat die daar weliswaar eerder was maar daar nooit thuis heeft gehoord zo nodig op mijn auto moest liggen!

Dat is toch wel godsgeklaagd hoor!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:26

Het mooiste zou ook zijn als je samen tot een oplossing kunt komen, maar zoals het nu geschreven staat lijkt het of de buurman meteen op hoge poten komt klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:41

Fijn dat je zo meedenkt over een oplossing van het probleem en dit niet bij je buurman zelf legt, zo zou het wmb altijd moeten +:)+

Ik snap dat permanent binnen houden misschien geen oplossing is, maar ik begrijp dat je ook liever niet wilt investeren in een tuin-systeem terwijl je gaat verhuizen. Ik denk dat voor de periode tot de verhuizing, het binnenhouden misschien toch wel je beste optie is. Dat is tijdelijk, en dan kun je bij de nieuwe woning eventueel investeren in een systeem om de kat in de tuin te houden.

Je geeft zelf aan dat het binnen een echte voorbeeld-kat is, dus voor die paar weken nog, tja... Om het voor haar als type 'jager' leuker te maken zou je aan voedselverrijking kunnen doen. Dan heeft ze binnen toch nog uitdaging. Daar kun je een voerballetje voor kopen of een voerpuzzel, maar ook zelf mee knutselen! Internet heeft genoeg te vinden. En wellicht als je wel thuis bent wat meer met haar spelen dan je normaal zou doen, bijvoorbeeld met een laserlampje (bij het vangen dan wel ook iets tastbaars aanbieden om frustratie van het 'wel jagen, niet vangen' te voorkomen) of iets anders.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 08:40

Ze heeft een soort voer toren waar ze brokjes uit moet vissen met haar poot. Dus bezigheidstherapie is er wel.

Ze is gister overdag buiten geweest en ik was later weg en eerder thuis dan de overbuurman.

Helaas vanmorgen om half 5 ging vent-lief werken en heeft haar buiten gelaten (flink miauwen en zielig kijken en vent zwicht).
Nu is ze binnen maar kan dus niet naar buiten als ik thuis kom omdat ik haar dan niet op tijd binnen heb.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:00

Hoeveel weken duurt het nog voor je verhuist?Als je de kat weg doet moet de kat bij een nieuwe eigenaar ook ongeveer 6 weken binnen blijven.