Westernfreak schreef:Ik heb een 4-jarige staffordteef die ik altijd aan een lange lijn uitlaat en alleen met bekende honden laat spelen. Het valt me tegen dat niet alle hondenbezitters goed omgaan met een aangelijnd hond. Laatst riep iemand met 2 loslopende husky's me (in een aanlijngebied) toe dat ik mijn hond juist los moet laten, dan zou het wel goedkomen...![]()
Als je staffordachtigen gaat verbieden, nemen de nono's die hun honden verpesten wel een herder, Dober of Rottweiler. Beter is dan dus een diploma voor alle hondenbezitters of ze nu een jack of herdershond aan willen schaffen.
herkenbaar! ik heb 2 husky's (nee ben niet dezelfde persoon :p) De oudste viel uit naar andere honden sinds wij een pup erbij hadden (gaat nu weer goed) toen kreeg ik ook de mededeling dat ik haar maar gewoon los moest laten. dat kwam wel goed. Ik heb die meneer toch even uitgelegd dat ik mijn eigen hond vrij goed ken en weet hoe ik er mee om moet gaan.
Wat de staffordachtige betreft. Ik heb bij mij in de buurt echt een paar super lieve en ook sociale honden wonen. Ze zijn lief tegen andere honden en tegen mensen en kinderen en ik ik ken 1 die niet lief is. Die loopt ook keurig aangelijnd en de eigenaar waarschuwt ruim van te voren al dat je niet in de buurt moet komen. De honden zijn zo gevaarlijk als de baasjes die ze houden. (dus ken je hond, is deze agressief dan vind ik dat de dame bij ons in de buurt het super oplost)
een hondendiploma voor eigenaren is geen slecht idee vind ik!

Ik pb je wel!
.