Hond zeurt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:31

Prednisolon is de stofnaam. Voor elk dier heet het zo. Prednison was ooit merknaam.

TS weet waar de hond allergisch voor is. En die allergenen zijn er altijd.

De hond krijgt Veel een vaak water maar drinkt het direct op.

Het is wel makkelijk oordelen zo van achter de pc.
Ik krijg juist steeds meer de indruk dat ts al best veel geprobeerd heeft.

Het is ook gewoon echt zielig voor de hond en je kunt je afvragen of zijn leven nog voldoende kwaliteit heeft.

MaraYvette

Re: Hond zeurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:30

Rianne thnx voor toelichting , :)

ik hoop voor hond iig dat ts verder kijkt en de moed niet verliest :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 00:47

Ik vraag me ook af of deze hond nu echt een fijn leven heeft. En daar bedoel ik niet dat haar baasjes er niet alles aan doen.

Deze hond heeft een allergie tegen bepaalde planten niet voor dingen in het voedsel. Dan kunnen mensen wel roepen stop met de prednison en voer ander voer maar dat lost de allergie niet op. Ik neem aan dat alle medicatie al is geprobeert voor allergieen en nu dus prednison.

Hoe eerlijk is het om een hond in leven te houden omdat wij het zo zielig vinden?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 01:08

hoi je zegt dat ze weigert in de tuin te plassen maar wat aslk ze wel moet , haar daar gewoon een middagje met goed weer in zetten, Dan moet ze die grens laten varen. En als je kookt de keuken afsluiten en heel duidelijk tegen haar zijn. Ze heeft duidelijk scheit aan een paar dingen. Ik raad je ook aan te stoppen met die zooi, de nieren gaan er aan kapot. Heb hetzelf 15 dagen geslikt echt heel raar spul.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:46

Een hond 'zeurt' alleen als het ook iets oplevert. Mijn honden plassen ook niet in de tuin, dat vind ik alleen maar heel netjes. Gewoon regelmatig uitgaan en water bijvoorbeeld in een vijverbak aanbieden, op is op. Ik vraag me wel serieus af of deze hond wel een fijn leven heeft op deze manier...dieren hebben geen besef van de dood en weten dus niet dat het hun laatste dag of uur is hé?

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:11

DatBenIkNou schreef:
Een hond 'zeurt' alleen als het ook iets oplevert. Mijn honden plassen ook niet in de tuin, dat vind ik alleen maar heel netjes. Gewoon regelmatig uitgaan en water bijvoorbeeld in een vijverbak aanbieden, op is op. Ik vraag me wel serieus af of deze hond wel een fijn leven heeft op deze manier...dieren hebben geen besef van de dood en weten dus niet dat het hun laatste dag of uur is hé?

Op is op zeggen bij een hond die aan de prednison zit.. :n
Je weet dat de prednison ervoor kan zorgen dat een hond ontzettend veel wil drinken? Dan zou ik zeker geen water gaan ontzeggen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:21

Ik schreef ook een vijverbak neerzetten. Als dat zelfs niet genoeg is....loopt hij waarschijnlijk watervergiftiging op.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:21

Onze hond kwam ook uit het asiel met een huidallergie. Bij de dierenarts hebben ze haar Clavamox en Prednison gegeven. Na 2 weken werd het beter en de medicatie werd stop gezet. Ondertussen op een "no grain" dieet gezet (ik woon in de USA). Ook extra treats zijn "no grain". Beest kan absoluut niet tegen maïs, granen, bietenpulp. Check het voer en koop een duurder voer waarin je zeker weet wat erin zit.

Daarnaast wordt er 2x per dag met haar gewandeld, samen ruim 1,5 uur flink doorlopen.

Succes ermee

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:25

Als de hond een vijvervak water leeg drinkt gaat ie dood Door opzwellen van de hersenen.

Fijn dat de beste stuurlui altijd aan wal staan.

Zomaar stoppen met prednison! Nooit doen.
Dat moet, als je wil stoppen, afgebouwd worden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:33

Dat zeg ik...watervergiftiging.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:38

Dat weet ik... niet doen dus :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:40

:D

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 00:07

Bedankt voor de reacties. Drukke dagen gehad.
We hebben met de DA verschillende opties besproken en we willen nu eerst gaan kijken bij een hondendermatoloog. Die kunnen weer aan een ander middel komen die de gewone dierenarts niet mag toeschrijven.
Daarbij gaan we kijken naar verschillende holisctische arsten kijken. Prednison willen we gaan afbouwen maar we zitten er zowieso nog een aantal weken aan vast.

Het water hebben we opgelost door een emmer half te vullen nu knoeit ze minder waardoor we geen slotgracht meer in de keuken hebben.
Ook is de jeuk minder sinds we haar iedere keer afnemen met een natte doek na het wandelen.
Het winterseizoen is voor de jeuk wel het beste seizoen dus afkoelen mag van mij wel wat sneller. Lady is in ieder geval met de regen wel vrolijker dan een paar weken geleden.

Wat betreft de dieeten hebben we verschillende uitgeprobeert wat al eerder genoemd wordt allemaal onder toezicht van DA. Wij hebben heel goed door dat verandering in voeding niet meteen te zien is maar flink wat tijd neemt.
Lady verkiest ons eten altijd boven haar eigen voer, maakt niet uit of we vers vlees geven of brok of natvoer. Dietiste vermoed dat dit gewoon gevolg is dat ze bij een van de vorige eigenaren altijd mee gegeten heeft met de pot. Ookal hebben we haar nog toch alweer een aantal jaar ze verwacht altijd dat ze nog wat krijgt.

Nu heeft een kennis ook een hond met allergieen en die is paardenmelk door water gaan mengen, heeft voor haar goed gewerkt dus willen we ook verder naar gaan kijken.
We zijn ons nu wel steeds bewuster dat medisch gezien gewoon niet veel meer aan te doen is behalve de prednison waar we dus vanaf willen.

We zijn ook bewust dat als het niet meer leuk is voor de hond dat we gewoon moeten kijken naar inslapen, al wil je er zelf niet aan denken natuurlijk.

Zie het trouwens wel vaker, mijn tante heeft twee westies waarvan een soms plast in huis. Om dit te voorkomen hebben ze hun een waterrestrictie te geven. Vind het zelf belachelijk en ben er absoluut geen voorstander van. Vind het symtoom bestrijding inplaats van zorg voor de hond.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 01:44

Als je een hond op een "geen granen" dieet zet, mag het absoluut ook geen eten van ons hebben. Heel strikt zijn. Misschien een appel, of wat wortels maar geen kruimel brood etc.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:24

Ik heb mijn allergische hond eerst 6 weken op KVV eliminatiedieet gezet. Voeding die ze eerder nooit gehad had, dus gans, paard, struisvogel al dat soort 'vreemd' voedsel. Echt helemaal niets anders gegeven, behalve gedroogd rundvlees om te kauwen 1x per dag. Daarna over gegaan op Prins Sensitive no grain met zalmolie eroverheen. Dit gaat heel goed nu! Mijn honden krijgen sowieso geen 'mensenvoedsel' , ik hou er echt niet van als honden het eten uit je mond lopen te kijken en bedelen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:44

Ts wil je ondanks alles blijven updaten als je meer weet of beslissingen neemt? Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe het afloopt. Zelfs als het niet is wat we hopen. Sterkte en succes gewenst, in ieder geval

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:46

Joh misschien een gek idee, maar als je zegt dat de hond toch zo lui is, waarom de tuin niet kaal maken voor de hond (en dus alleen steen + aarde) zodat ze niet zoveel contact heeft met planten/grassen?

Of is het mogelijk een kleine route te lopen alleen over steen? (Misschien hond een klein stukje over de grassen tillen?) En helpt het bijvoorbeeld niet om de hond schoenen/beenwarmers (desnoods helemaal in te pakken) aan te doen om het contact met gras te verminderen etc. ?

Laatst kwam ik een vrouw tegen die bioresonantie bij haar hond had gedaan, deze was nu niet meer allergisch voor rund volgens haar. Misschien ook een kijkje waard?

Verder zou ik bij een hond met jarenlange allergieproblemen echt een paar supplementen hebben staan. Sowieso hoge doseringen gezuiverde omega 3 (je kunt die van de HEMA pakken, 10tje per 60 capsules).
Probiotica weet ik niet hoe zinvol dat is bij prednison, dat zou ik dan even overleggen met de DA.
Vitaminen- mineralencomplex.
En inderdaad het beste voer geven wat ik kan bedenken.

De allergie is namelijk al een enorme aanslag op het lijf, dus het kan alle ondersteuning gebruiken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:55

Sassol, bij een allergie voor grassen is het al voldoende als het in de lucht hangt. Ik heb ook last van mijn hooikoorts als ik midden door de stad loop helaas, ondanks dat daar alleen maar steen ligt.
Met mijn hond heb ik jaren alleen maar door de straten gelopen, af en toe snuffelen bij een boom en that's it. Ontzettend sneu, maar ik had ook het idee dat dat beter voor haar zou zijn.
Nu woon ik ergens waar het gras niet te vermijden is, en het is er niet erger van geworden. Inderdaad na het lopen even afnemen van de pootjes met een vochtige doek (mijn hond heeft zovel vacht dat volledig afnemen niets oplevert) en verder krijgt zij dus een ontzettend goed jeukstillend middel. Hopelijk kan TS daar ook aan komen.