Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Gelukkig wel ja.
Ik ben hier in de regio zelf niet bekend met trimmers, maar als iemand mij vraagt of ik een trimmer weet adviseer ik altijd om rond te vragen, desnoods ervaringen te vragen op FB ofzo voordat ze besluiten naar een trimmer te gaan en er zelf de eerste keer zowiezo bij te blijven/evt tussendoor binnen te wippen.
Trimmers die correct met je hond omgaan zullen dat nl niet weigeren tenzij je hond echt compleet uit z'n stekker gaat ofzo maar dan zul je alsnog uitleg krijgen waarom, bijv dat de hond van slag raakt ofzo.
cinniz123 schreef:En over ABHB wat zegt zo'n vlag aan je deur over hoe jij omgaat met honden als trimster?
Als je betaald en je hebt een erkend diploma kan je dat krijgen.
Ik ken een hele goede trimster met diploma al langer als ik, super lief voor mensen maar in omgang met honden iets wat lomp en een vrij kort lontje.
Dat ziet een klant niet ook al staat er ABHB op je deur.
lor1_1984 schreef:Sja, voor mij is het graag of niet:
ik blijf er (iig de eerste 1-2x) bij of ik vertrek met hond en zoek een andere trimmer.
Is het geen succes omdat de hond loopt te klieren ofzo kan ik altijd nog besluiten om even een blokje om te gaan ofzo, maar in eerste instantie laat ik mijn hond niet achter bij iemand die hij niet kent.
lor1_1984 schreef:Gelukkig wel ja.
Ik ben hier in de regio zelf niet bekend met trimmers, maar als iemand mij vraagt of ik een trimmer weet adviseer ik altijd om rond te vragen, desnoods ervaringen te vragen op FB ofzo voordat ze besluiten naar een trimmer te gaan en er zelf de eerste keer zowiezo bij te blijven/evt tussendoor binnen te wippen.
Trimmers die correct met je hond omgaan zullen dat nl niet weigeren tenzij je hond echt compleet uit z'n stekker gaat ofzo maar dan zul je alsnog uitleg krijgen waarom, bijv dat de hond van slag raakt ofzo.
lor1_1984 schreef:Ik vind dat je als klant ook nest wat moeite mag doen om uit te zoeken welke diploma's erkend zijn en welke niet en welke trimmers goed werk leveren en welke niet.
Maar gok dat je al behoorlijk safe zit als je wel selecteert op bijv ABHB-erkende bedrijven, die erkenning krijg je natuurlijk niet zomaar lijkt mij.
Remy schreef:lor1_1984 schreef:Gelukkig wel ja.
Hieruit blijkt wel dat je zelf geen ervaring hebt in het vak als beroep.
Bij mij mogen de klanten er niet bij blijven, de reden is dat als de baas er bij blijft deze toch altijd de focus van de hond vraagt/krijgt. Ik heb het een paar keer gedaan en dan ben ik echt twee keer zo lang bezig omdat het baasje meende fikkie af en toe te moeten corrigeren terwijl dat volledig onnodig was. Gevolg: fikkie blijft naar baasje toe trekken waardoor ik lekker boven mijn macht achter de tafel naar de hond mag reiken waardoor ik mijn rug overbelast. En dan blijven ze ook nog tegen je praten terwijl ik de waterblazer aan heb. Het werkt gewoon niet.
Ik maak met alle liefde een filmpje zodat ze zien dat als ik met hun hondje bezig ben, we in een soort van flow zijn, lekker relaxed en op elkaar gericht.
Baasjes die menen dat ze slim zijn om even onverwachts tussendoor op de drempel te staan om mij te checken, die mogen wat mij betreft een andere trimmer gaan zoeken. Ik werk met vlijmscherpe materialen en als ik bezig ben met knippen en de hond ziet ineens zijn baasje en komt "uit de flow" en ik zet net een knip... ga maar eens na wat er dan kan gebeuren. Zeker als ik bezig ben met de kop. Domheid ten top.
Vorige week had ik er nog eentje, ik zou haar bellen als ik klaar was. Ben ik lekker bezig met het snoetje, was de haartjes rond de lipjes aan het knippen. Staat ze ineens in de salon want ze was toch in de buurt en dacht dat ze wel even kon kijken hoever ik was...Echt levensgevaarlijk! De hond dacht dat ik klaar was en ook al ging het baasje om de hoek staan wachten, het was onverantwoord om nog verder te gaan. Uiteindelijk ben ik dus veel langer bezig geweest dan noodzakelijk maar dat willen ze natuurlijk niet betalen. Als ze dat een tweede keer weer doen dan krijgen ze de hond mee zoals hij op dat moment is
lor1_1984 schreef:Dat bespreek ik van te voren al om te peilen hoe jij er tegenover zou staan, weiger je pertinent dat ik er bij mag zijn dan zoek ik dus al verder.
Maar zoals ik in m'n vorige post zei: zal zelf eerder een trimcursus gaan volgen om de puntjes weer even op de i te zetten dan dat ik mijn hond uitbesteed.
.
kevinsky schreef:Hey,
Ik was rond aan het kijken voor een honden trim cursus. Alleen er zijn zo verschrikkelijk veel aanbieders van deze cursussen!
Welke cursus zouden jullie adviseren?
En waar zou ik allemaal op moeten Letten?