Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

anneliesdj schreef:O super, dat is tenminste een beetje fatsoenlijke leeftijd voor een huisdier.
Met een hamster of muis zie ik het wel zo gaan dat hij ze 1,5 jaar heeft er helemaal verknocht aan is en ontroostbaar als ze dood gaan. De muizen die we hebben gehad hebben we maar een paar maanden gehad en dat die overleden vond hij al vreselijk.
Volgende vraag; hoe vind ik een fatsoenlijke kooi voor een cavia? En dan bij voorkeur nog betaalbaar? Ik zie namelijk vooral van die plastic bakken van 80 of 100cm maar ik vind dat erg klein zeker als er 2 in moeten. Maar als je iets anders wilt moet je het al vaak zelf maken of niet?
Edit; het gaat wel echt om een binnenhok trouwens, buiten heb je er veel minder contact mee en voor cavia's is buiten zowieso al minder geschikt geloof ik. Er komt uiteraard wel een ren of iets dergelijks om het diertje regelmatig even buiten in het zonnetje te zetten. Maar ook in huis kunnen ze lekker rondscharrelen natuurlijk.
Kermis schreef:Mijn schoonmoeder heeft ook 2 beertjes samen. Ze komen wel uit hetzelfde nest maar het gaat gewoon goed. Ze vechten nooit en zijn echt vriendjes. En je ruikt ze totaal niet.
Ze zijn vaak speelser.