Kat van buren komt in onze tuin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:50

De kat(ten) kunnen er ook niets aan doen. Zij krijgen geboden wat zij geboden krijgen.

Wat ik wel kan doen... maar zal ook wel strafbaar zijn, want het is bedelen, of is bedelen niet strafbaar?
Geen idee.
Aan alle deuren langsgaan of ze katten hebben, tellen hoeveel eigenaren dat zijn, en overleggen of ze een klein bedrag (10 euro) willen sponsoren, voor een elektra omheining.

Ja... dan gaat er wel een stevige klok op, dat moet ik toegeven.

Maar hoe denken katten eigenaren daar tegen aan?
Als ik jullie, als katten eigenaar, zou vragen om een klein bedrag te sponsoren, en ik daarmee van het het probleem van jullie katten af ben??

Ik sta voor alles open hoor!!

Naah, buks hebben we wel, maar enkel voor op de schietbaan. (leuk om te doen! Ik raak alleen nooit wat! ghegheghe) Want afschieten vind ik alleen kunnen, voor partijen die er door de staat er voor gevraagd zijn.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:52

:P
Babsiej schreef:
Ik ben t met je eens.. In mn oude woning werd ook mn hele voordeur onder gesproeid en vaak genoeg mezelf een ongeluk wakker geschrokken van dek en vechtpartijen.
Ook hierom mijn eigen kater moeten castreren, die ging ( uiteraard ) ook pissen om zijn territorium te bewaken.

Iedereen hier doet zielig om arme poekie die maar buiten moet, en iedereen tot last mag/moet zijn.

Die ongecastreerde katers gaat erg vaak over katten zonder eigenaar.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:52

maralyn schreef:
Amaris schreef:
Dit was de oplossing voor mijn 'vreemde kater in de tuin' probleem.
http://www.steenmarterverjagen.nl/steen ... steem.html

Dat het werkt heb ik gezien aan mijn eigen katten (en aan de kater, die niet meer komt)

Hoor ik zeer positieve verhalen over... en lees er ook positieve verhalen over!

Super bedankt voor de tip!

Tja het werkt gewoon echt. Momenteel heb ik hem uitgeleend aan een collega, die heeft last van konijnen en laat er nu ook een konijnenstand op zitten :)

En nee, andere dieren/baby's/kinderen/buren hebben geen last van de piep.

Dat ding richten op waar de kat je tuin binnenkomt, en hij rent zo weer weg! Ook mijn eigen kat kwam niet meer via de achtertuin naar binnen, die ging voortaan bij de voordeur zitten miepen dat ie naar binnen wilde.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:53

Amandavd schreef:
Het maakt geen hol uit al zouden de eigenaren de complete kosten voor een tuinverandering willen betalen, het begint al bij het begin, en dat is het feit dat ze hun kat overlast laten bezorgen en daarom zulke dingen nodig zijn.

Lekker verdraagzaam dit zeg....

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:53

Wij hebben 3 raskatten mogen alleen naar buiten als het lekker weer is en alleen onder toezicht van ons. En ze willen onze tuin niet eens uit :')

Het probleem hier ligt denk ik bij de mensen met katten die zegmaar rasloos zijn. Die katten zijn nog niet helemaal doorgefokt en zijn dus meer als de 'echte' katten (tijgers,leeuwen,panters)

Die katten gebruiken hun instinct en gaan dus nog naar andere tuinen om te jagen enz.

Niet dat ze de dieren echt op eten, want het eten krijgen ze thuis. Het is meer om het dier te vermoorden om de 'kunst' nog te kunnen beheersen.

Alhoewel, 1 van mijn raskatten nam ook een keer een vogeltje mee naar binnen, al was die niet doodgebeten maar gewoon levend en niet gewond

Het punt is dat de niet raskatten hun instinct uitvoeren door ook in andere tuinen te gaan zoeken om hun territorium te verbreden..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:53

BeSen schreef:
TS, ben jij de enige in de straat die het irritant vind?

Oeh!! Bijna gemist! Dat is niet netjes...

Nee, ik ben niet de enige in de straat, of nouja dorp.
Maar het "probleem" zit er in, dat 75% (denk ik, ruwe schatting hoor!) in het bezit is van 1 of meerdere katten.
Het vreemde er van is, dat de buren van de buren, hun katten (En gewoon HTK) wel netjes in een ren hebben.
Ook zij worden gek, van alle katten in de buurt.

Van het nachtelijke gemauw heb ik geen last, misschien de buurt zelf wel.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:54

Ik als katteneigenaar zou daar graag aan mee willen helpen, mits je natuurlijk 100% weet dat het ook mijn kat is die jouw tuin betreed. Ik vind het een goede oplossing! Samen komen jullie er heus wel uit.

Ir111

Mijn buurkatten hebben ook het idee dat mijn tuin een openbaar kattentoilet is. Vrij irritant, ik zat in de pislucht als de zon op het kattentoilet plantenperk staat. Ik heb er cacaodoppen gestrooid (elk jaar een nieuwe zak erover) en strooi regelmatig zo’n bus anti-kat (katschrik van ECOstyly) leeg. Ruikt naar knoflook en helpt bij mij goed. De knoflook lucht ruik je een dag of wat (afhankelijk van hoeveel je strooit) maar is altijd nog beter dan kattenpis lucht.

Anoniem

[quote="maralyn"]
De kat(ten) kunnen er ook niets aan doen. Zij krijgen geboden wat zij geboden krijgen.

Wat ik wel kan doen... maar zal ook wel strafbaar zijn, want het is bedelen, of is bedelen niet strafbaar?
Geen idee.
Aan alle deuren langsgaan of ze katten hebben, tellen hoeveel eigenaren dat zijn, en overleggen of ze een klein bedrag (10 euro) willen sponsoren, voor een elektra omheining.

Als ik jullie, als katten eigenaar, zou vragen om een klein bedrag te sponsoren, en ik daarmee van het het probleem van jullie katten af ben??

Eerlijk? Ik zou je sponseren, als daarmee het probleem naar ieders tevredenheid opgelost is, waarom niet?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:56

maralyn schreef:

Geen idee.

Naah, buks hebben we wel, maar enkel voor op de schietbaan. (leuk om te doen! Ik raak alleen nooit wat! ghegheghe) Want afschieten vind ik alleen kunnen, voor partijen die er door de staat er voor gevraagd zijn.

Als mijn kat overlast veroorzaakt bij jou ben ik bereid om mee te betalen aan een permanente oplossing.
Maar dan moet ik wel zeggen dat ik op een plateau zitten geen overlast vind. Zouden mijn buren een volliere hebben bv dan zou ik zelf al uit mezelf voorstellen die te beveiligen en daaraan mee te betalen.

Eoweyn_x

@ Amaris,

http://konijnenbelangen.nl/nieuws.php?m ... ws&nid=214

Oorsuizingen en erger

Het apparaatje wordt dus ingezet om katten (en honden) uit de tuin te verjagen. Handig bovendien omdat het geluid voor mensen niet hoorbaar zou zijn. Maar dit laatste is omstreden. Mensen kunnen geluiden tot circa 20 kHz horen. De verjagers zenden een geluid uit met een gemiddelde frequentie van 17 tot 32 kHz. Er komen klachten binnen van mensen die last hebben van oorsuizing, oorpijn en hoofdpijn als gevolg van de hoge pieptonen. Vorig jaar zijn er zelfs Kamervragen over gesteld en er is een meldpunt voor hoge tonen geopend, www.pieptonen.nl. Achter deze site zit Roland van der Hoek uit Drachten. Zijn missie begon toen zijn buurvrouw drie kattenverjagers in haar tuin had geplaatst. Zowel Van der Hoek als zijn dochtertje konden ze horen. Het dochtertje had er zoveel last van dat ze haar oren tot bloedens toe openkrabde.

Marteling

Blootstelling aan ultrasoon geluid wordt bij gevangenen als marteltuig gebruikt, zo stelt Amnesty International op haar website. Mensen kunnen dus wel degelijk lijden onder ultrasoon geluid. Continue blootstelling aan het hoge geluid van een kattenverjager moet zeker een kwelling zijn en dient dus uiterst serieus genomen te worden.

Omdat de problemen die mensen kunnen ervaren vaak niet aantoonbaar zijn en per persoon verschillen, is er geen verbod op verjagers en mosquito’s. Momenteel wordt per geval beoordeeld of een apparaat verwijderd moet worden of niet. Dit kan bovendien per gemeente verschillend uitpakken.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 22-07-15 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

maralyn schreef:

Geen idee.

Eerlijk? Ik zou niks betalen omdat mijn katten de tuin toch niet uit gaan.
Als mijn katten de tuin wel uit zouden gaan eigenlijk nog niet...
Want elektra omheining vind ik niet echt kunnen.. Ik zou niet willen dat mijn katten een schok zouden krijgen.

Maar als jij aan de deur komt met je verhaal dat alles verwoest is, zou ik zorgen dat ze mijn tuin niet meer uit kunnen hoor. Onze tuin is niet echt klein, ook niet mega groot. Maar ze hebben in ieder geval een plekje waar ze naar buiten kunnen :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:57

UhNee schreef:
Ik als katteneigenaar zou daar graag aan mee willen helpen, mits je natuurlijk 100% weet dat het ook mijn kat is die jouw tuin betreed. Ik vind het een goede oplossing! Samen komen jullie er heus wel uit.

Daarvoor wil ik best een keer een week katten zitten spotten.
De buurt hoeft ook niet 100% te betalen.
Voor 25% zou ik al blij zijn.
Het gaat om het idee, dat kateigenaren wel iets willen doen, voor niet kat eigenaren.

@ bowen. Dat ze op mn plateau zitten, mohh, tot daar aan toe. Maar dat ze mijn moestuin betreden, ben ik absoluut niet blij mee :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:59

Bowen schreef:
Amandavd schreef:
Het maakt geen hol uit al zouden de eigenaren de complete kosten voor een tuinverandering willen betalen, het begint al bij het begin, en dat is het feit dat ze hun kat overlast laten bezorgen en daarom zulke dingen nodig zijn.

Waaróm moet iedereen verdraagzaam zijn voor het dier van een ander? Leg dat nou eens uit.

Als mijn hond jouw 's nachts je bed uit blaft, en ik verontschuldig me, maar zeg dat ik verder niet veel kan doen omdat hij niet stil kan/wil zijn. Wat doe jij dan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:01

Bowen schreef:
Amandavd schreef:

Dus ik ben niet verdraagzaam, maar jij zeker wel terwijl je kat mijn tuin om graaft, er in schijt en mijn andere huisdieren de stuipen op het lijf jaagt?

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:01

Ik zou juist willen dat onze kat wat meer in de moestuin is te vinden, houd mooi muizen mollen enz. weg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:02

Kat in m'n tuin? Prima. Maar hij moet niet de bloemen om gaan woelen, absoluut niet zijn behoeftes gaan doen in mijn tuin en al helemaal niet het konijn bij z'n nekvel grijpen!

Ik heb er echt geen problemen mee neem de kat van de buren onze schutting om ergens te komen, gaat hij over de schuur of gaat 'ie lekker liggen zonnen op een plek waar wij er geen last van hebben, maar wanneer de kat overlast gaat bezorgen, vind ik dat de eigenaar zijn verantwoordelijkheid moet nemen om ons te helpen met de tuin kat-proof te maken. Het is niet mijn dier, daar ga ik geen geld of verantwoordelijkheid aan geven. Prima als er katten in mijn tuin zijn, maar als ze overlast gaan bezorgen vind ik persoonlijk ook dat de eigenaar in ieder geval moet helpen een oplossing te vinden. Verder heb ik dan ook totaal geen problemen met die beestjes, ik heb er totaal geen last van? Maar wanneer wel, word er iets aan gedaan zodat katlief gewoon niet meer in de tuin kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:03

Ik ben een van de mensen die ook al is ze wat ouder het ultrasoon geluid toch hoort.
heb zo'n herriemaker in mijn tuin en alle katten mijden mijn tuin als de pest.
Heb ze wel eens 4 poten hoog weg zien vliegen nadat ze met de catdetergent hadden kennisgemaakt.
Ding maakt alleen maar herrie als er een kat door de sensor loopt.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:03

maralyn schreef:
UhNee schreef:

Daarvoor wil ik best een keer een week katten zitten spotten.
De buurt hoeft ook niet 100% te betalen.
Voor 25% zou ik al blij zijn.
Het gaat om het idee, dat kateigenaren wel iets willen doen, voor niet kat eigenaren.

@ bowen. Dat ze op mn plateau zitten, mohh, tot daar aan toe. Maar dat ze mijn moestuin betreden, ben ik absoluut niet blij mee :D

Kan begrijpen dat je dat als overlast ziet en ik zou dan bereid zijn mee te denken en mee te betalen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:04

MissYvette4u schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen :o

Als diereneigenaar vind ik het heel vervelend als anderen last van mijn dieren hebben, en wil ik heel graag weten wat mijn katten waar uitspoken.
Vooral als buurtgenoten last van mijn katten hebben.
Kun je niet in gesprek gaan met die katteneigenaar en samen tot een oplossing komen?
En dat hij/zij meedenkt en eventueel meebetaalt aan de kosten van een of ander kattenweersysteem (bv gaas, hek ed.)?

maralyn schreef:

Ja hoor, daar zou ik best aan mee willen werken.
Mits het 100% zeker is dat het mijn kat is, én dat hij overlast veroorzaakt.

Zou heel graag mijn katten binnen willen houden en heb het ook een (langere) tijd geprobeerd maar die waren zo doodongelukkig dat ze alleen maar liepen te zeurendmiauwen, hun behoeftes weigerden te doen op de kattenbak en weigerden te eten & te drinken ;( Dan heb ik liever dat ze buiten gelukkig zijn en overlast bij mij gemeld wordt. Tot nu toe hoor ik alleen maar verhalen dat ze uitgebreid in iemands tuin liggen te zonnen of door buren verwend worden :+

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:07

Palmera schreef:
Waaróm moet iedereen verdraagzaam zijn voor het dier van een ander? Leg dat nou eens uit.

Als mijn hond jouw 's nachts je bed uit blaft, en ik verontschuldig me, maar zeg dat ik verder niet veel kan doen omdat hij niet stil kan/wil zijn. Wat doe jij dan?

Niets, ik heb zulke buren trouwens. Met een beagle die het heerlijk lang vol kan houden, vooral fijn dat de buren minstens 1 keer per week doordeweeks tot diep in de nacht weg zijn.
Niets aan te doen, buren gaan er niets aan doen, heb ermee leren leven. Verder zijn het hartstikke aardige buren trouwens.

Leven geeft nu eenmaal wat overlast hier en daar.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:08

Amandavd schreef:
Dus ik ben niet verdraagzaam, maar jij zeker wel terwijl je kat mijn tuin om graaft, er in schijt en mijn andere huisdieren de stuipen op het lijf jaagt?

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Je vergeet even mee te nemen dat ik daar zeg dat ik mee zal denken en evt betalen aan een oplossing waardoor jouw overlast stopt. Als je dat niet voldoende vindt dan vind ik je inderdaad onverdraagzaam.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:09

Palmera schreef:

Me omdraaien en verderslapen, zoals ik al maanden aan een stuk doe. Ik zou zelfs al blij zijn met een verontschuldiging, zo weet ik dat m'n buren het zelf ook opmerken.
(Misschien ligt de hond op mijn kat te blaffen :Y) )

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:10

singa schreef:
Palmera schreef:

Me omdraaien en verderslapen, zoals ik al maanden aan een stuk doe. Ik zou zelfs al blij zijn met een verontschuldiging, zo weet ik dat m'n buren het zelf ook opmerken.
(Misschien ligt de hond op mijn kat te blaffen :Y) )

Ik zou niet eens wakker worden, zelfs de wekker helpt niet bij mij :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 16:11

Bowen schreef:
Palmera schreef:

Niets, ik heb zulke buren trouwens. Met een beagle die het heerlijk lang vol kan houden, vooral fijn dat de buren minstens 1 keer per week doordeweeks tot diep in de nacht weg zijn.
Niets aan te doen, buren gaan er niets aan doen, heb ermee leren leven. Verder zijn het hartstikke aardige buren trouwens.

Leven geeft nu eenmaal wat overlast hier en daar.

_/-\o_

Hier veel ''last'', dierenartskosten en rekening met moeten houden, maar dat andermans katten en honden een lekker leventje hebben, is mij veel meer waard.