Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babsiej schreef:Ik ben t met je eens.. In mn oude woning werd ook mn hele voordeur onder gesproeid en vaak genoeg mezelf een ongeluk wakker geschrokken van dek en vechtpartijen.
Ook hierom mijn eigen kater moeten castreren, die ging ( uiteraard ) ook pissen om zijn territorium te bewaken.
Iedereen hier doet zielig om arme poekie die maar buiten moet, en iedereen tot last mag/moet zijn.
maralyn schreef:Amaris schreef:Dit was de oplossing voor mijn 'vreemde kater in de tuin' probleem.
http://www.steenmarterverjagen.nl/steen ... steem.html
Dat het werkt heb ik gezien aan mijn eigen katten (en aan de kater, die niet meer komt)
Hoor ik zeer positieve verhalen over... en lees er ook positieve verhalen over!
Super bedankt voor de tip!

BeSen schreef:TS, ben jij de enige in de straat die het irritant vind?
maralyn schreef:De kat(ten) kunnen er ook niets aan doen. Zij krijgen geboden wat zij geboden krijgen.
Wat ik wel kan doen... maar zal ook wel strafbaar zijn, want het is bedelen, of is bedelen niet strafbaar?
Geen idee.
Aan alle deuren langsgaan of ze katten hebben, tellen hoeveel eigenaren dat zijn, en overleggen of ze een klein bedrag (10 euro) willen sponsoren, voor een elektra omheining.
Ja... dan gaat er wel een stevige klok op, dat moet ik toegeven.
Maar hoe denken katten eigenaren daar tegen aan?
Als ik jullie, als katten eigenaar, zou vragen om een klein bedrag te sponsoren, en ik daarmee van het het probleem van jullie katten af ben??
Ik sta voor alles open hoor!!
Naah, buks hebben we wel, maar enkel voor op de schietbaan. (leuk om te doen! Ik raak alleen nooit wat! ghegheghe) Want afschieten vind ik alleen kunnen, voor partijen die er door de staat er voor gevraagd zijn.
maralyn schreef:De kat(ten) kunnen er ook niets aan doen. Zij krijgen geboden wat zij geboden krijgen.
Wat ik wel kan doen... maar zal ook wel strafbaar zijn, want het is bedelen, of is bedelen niet strafbaar?
Geen idee.
Aan alle deuren langsgaan of ze katten hebben, tellen hoeveel eigenaren dat zijn, en overleggen of ze een klein bedrag (10 euro) willen sponsoren, voor een elektra omheining.
Als ik jullie, als katten eigenaar, zou vragen om een klein bedrag te sponsoren, en ik daarmee van het het probleem van jullie katten af ben??
Naah, buks hebben we wel, maar enkel voor op de schietbaan. (leuk om te doen! Ik raak alleen nooit wat! ghegheghe) Want afschieten vind ik alleen kunnen, voor partijen die er door de staat er voor gevraagd zijn.
UhNee schreef:Ik als katteneigenaar zou daar graag aan mee willen helpen, mits je natuurlijk 100% weet dat het ook mijn kat is die jouw tuin betreed. Ik vind het een goede oplossing! Samen komen jullie er heus wel uit.
Bowen schreef:Amandavd schreef:Het maakt geen hol uit al zouden de eigenaren de complete kosten voor een tuinverandering willen betalen, het begint al bij het begin, en dat is het feit dat ze hun kat overlast laten bezorgen en daarom zulke dingen nodig zijn.
Lekker verdraagzaam dit zeg....
Bowen schreef:Amandavd schreef:Het maakt geen hol uit al zouden de eigenaren de complete kosten voor een tuinverandering willen betalen, het begint al bij het begin, en dat is het feit dat ze hun kat overlast laten bezorgen en daarom zulke dingen nodig zijn.
Lekker verdraagzaam dit zeg....
maralyn schreef:UhNee schreef:Ik als katteneigenaar zou daar graag aan mee willen helpen, mits je natuurlijk 100% weet dat het ook mijn kat is die jouw tuin betreed. Ik vind het een goede oplossing! Samen komen jullie er heus wel uit.
Daarvoor wil ik best een keer een week katten zitten spotten.
De buurt hoeft ook niet 100% te betalen.
Voor 25% zou ik al blij zijn.
Het gaat om het idee, dat kateigenaren wel iets willen doen, voor niet kat eigenaren.
@ bowen. Dat ze op mn plateau zitten, mohh, tot daar aan toe. Maar dat ze mijn moestuin betreden, ben ik absoluut niet blij mee
MissYvette4u schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen![]()
Als diereneigenaar vind ik het heel vervelend als anderen last van mijn dieren hebben, en wil ik heel graag weten wat mijn katten waar uitspoken.
Vooral als buurtgenoten last van mijn katten hebben.
Kun je niet in gesprek gaan met die katteneigenaar en samen tot een oplossing komen?
En dat hij/zij meedenkt en eventueel meebetaalt aan de kosten van een of ander kattenweersysteem (bv gaas, hek ed.)?
maralyn schreef:Aan alle deuren langsgaan of ze katten hebben, tellen hoeveel eigenaren dat zijn, en overleggen of ze een klein bedrag (10 euro) willen sponsoren, voor een elektra omheining.
Dan heb ik liever dat ze buiten gelukkig zijn en overlast bij mij gemeld wordt. Tot nu toe hoor ik alleen maar verhalen dat ze uitgebreid in iemands tuin liggen te zonnen of door buren verwend worden
Palmera schreef:Waaróm moet iedereen verdraagzaam zijn voor het dier van een ander? Leg dat nou eens uit.
Als mijn hond jouw 's nachts je bed uit blaft, en ik verontschuldig me, maar zeg dat ik verder niet veel kan doen omdat hij niet stil kan/wil zijn. Wat doe jij dan?
Amandavd schreef:Dus ik ben niet verdraagzaam, maar jij zeker wel terwijl je kat mijn tuin om graaft, er in schijt en mijn andere huisdieren de stuipen op het lijf jaagt?
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Palmera schreef:Als mijn hond jouw 's nachts je bed uit blaft, en ik verontschuldig me, maar zeg dat ik verder niet veel kan doen omdat hij niet stil kan/wil zijn. Wat doe jij dan?
) singa schreef:Palmera schreef:Als mijn hond jouw 's nachts je bed uit blaft, en ik verontschuldig me, maar zeg dat ik verder niet veel kan doen omdat hij niet stil kan/wil zijn. Wat doe jij dan?
Me omdraaien en verderslapen, zoals ik al maanden aan een stuk doe. Ik zou zelfs al blij zijn met een verontschuldiging, zo weet ik dat m'n buren het zelf ook opmerken.
(Misschien ligt de hond op mijn kat te blaffen)
Bowen schreef:Palmera schreef:Waaróm moet iedereen verdraagzaam zijn voor het dier van een ander? Leg dat nou eens uit.
Als mijn hond jouw 's nachts je bed uit blaft, en ik verontschuldig me, maar zeg dat ik verder niet veel kan doen omdat hij niet stil kan/wil zijn. Wat doe jij dan?
Niets, ik heb zulke buren trouwens. Met een beagle die het heerlijk lang vol kan houden, vooral fijn dat de buren minstens 1 keer per week doordeweeks tot diep in de nacht weg zijn.
Niets aan te doen, buren gaan er niets aan doen, heb ermee leren leven. Verder zijn het hartstikke aardige buren trouwens.
Leven geeft nu eenmaal wat overlast hier en daar.