Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jannepauli schreef:geerke schreef:
enzymen uit voedsel zijn wel degelijk heel belangrijk,voor de voor vertering....zij worden pas na een uur in de maag omgezet door lichaamseigen enzymen.
Hoezo klok en klepel?
Je hebt het bij het juiste eind Geerke: Enzymen komen uiteindelijk uit twee bronnen: Het eigen lichaam dat bij de geboorte de capaciteit meekrijgt om gedurende het leven een bepaalde hoeveelheid enzymen aan te maken. Hierbij gaat het lichaam er van uit dat het ook enzymen binnenkrijgt via de voeding, de tweede bron.
Jannepauli schreef:geerke schreef:
enzymen uit voedsel zijn wel degelijk heel belangrijk,voor de voor vertering....zij worden pas na een uur in de maag omgezet door lichaamseigen enzymen.
Hoezo klok en klepel?
Je hebt het bij het juiste eind Geerke: Enzymen komen uiteindelijk uit twee bronnen: Het eigen lichaam dat bij de geboorte de capaciteit meekrijgt om gedurende het leven een bepaalde hoeveelheid enzymen aan te maken. Hierbij gaat het lichaam er van uit dat het ook enzymen binnenkrijgt via de voeding, de tweede bron.
liedje89 schreef:Volgens mij verwar je enzymen en aminozuren? Enzymen zijn stoffen die bij zo'n beetje alle soorten lichaamsprocessen betrokken zijn waarvoor de bouwtekening vastlicht in je DNA. Kan je bepaalde enzymen niet aanmaken dan leid dit vaak tot problemen. Enzymen worden opgebouwd uit amino zuren. Sommige aminozuren kan je lichaam niet zelf aanmaken en moet je dus bij je voeding binnenkrijgen. Ook een gebrek aan bepaalde aminozuren kan er voor zorgen dat je bepaalde enzymen niet aan kan maken, dus voeding is in die zin wel belangrijk maar je kan je je darmen eigenlijk nauwelijks volledige enzymen opnemen. Het zou bovendien ook heel erg inefficient zijn, vleeseters hebben bijv vaak planten eters als prooi, veel verteringsenzymen zijn dus heel anders en zouden ze nooit uit hun prooi op kunnen nemen

essiesilly schreef:Je weet niet wat je je hond voert?are you kiddin me?.. Dat weet je natuurlijk wel als je brok voert want dan zie je elk ingrediënt zo zitten..
Hun darmen en verteringsstelsel is niet veranderd door de jarenlange fok van allerlei rassen hoordat is het verkooppraatje om brok voor elk ras anders te verkopen

. Tillie20 schreef:liedje89 schreef:Volgens mij verwar je enzymen en aminozuren? Enzymen zijn stoffen die bij zo'n beetje alle soorten lichaamsprocessen betrokken zijn waarvoor de bouwtekening vastlicht in je DNA. Kan je bepaalde enzymen niet aanmaken dan leid dit vaak tot problemen. Enzymen worden opgebouwd uit amino zuren. Sommige aminozuren kan je lichaam niet zelf aanmaken en moet je dus bij je voeding binnenkrijgen. Ook een gebrek aan bepaalde aminozuren kan er voor zorgen dat je bepaalde enzymen niet aan kan maken, dus voeding is in die zin wel belangrijk maar je kan je je darmen eigenlijk nauwelijks volledige enzymen opnemen. Het zou bovendien ook heel erg inefficient zijn, vleeseters hebben bijv vaak planten eters als prooi, veel verteringsenzymen zijn dus heel anders en zouden ze nooit uit hun prooi op kunnen nemen
Dit dus inderdaad... Enzymen zijn altijd lichaamseigen.
EDIT: Ik snap misschien al de verwarring. Ik zie op van die 'superfood' site's staan dat enzymen uit rauwe voeding komen, wat natuurlijk onzin is. Maar ik snap misschien waarom dat gezegd word omdat enzymen inderdaad uit aminozuren worden gemaakt die je haalt uit eitwitrijke voeding. Dat betekend niet dat diezelfde enzymen in die voeding zitten, maar alleen de bouwstenen voor de enzymen.
essiesilly schreef:Je weet niet wat je je hond voert?are you kiddin me?.. Dat weet je natuurlijk wel als je brok voert want dan zie je elk ingrediënt zo zitten..
Hun darmen en verteringsstelsel is niet veranderd door de jarenlange fok van allerlei rassen hoordat is het verkooppraatje om brok voor elk ras anders te verkopen