Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:01

Ik heb al je reacties gelezen, zal je wel niet begrijpen dan.

Ik zie overigens ook niet in dat de situatie gewoon niet anders is. De situatie kan wel anders. Natuurlijk valt er iets te regelen voor de honden door de vrouw of familie van haar. Dit zijn ze ook verplicht als eigenaar vind ik. Je bent verantwoordelijk voor de zorg van je dieren en regelt oppas / pension / ander huis voor je beesten als je zelf de zorg niet kan verlenen. Wanneer je dit niet doet ben je gewoon bezig met dierenmishandeling.

Leffroi

Re: Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:06

Tuurlijk, het kán anders, maar het IS nu niet anders.

En je zal me inderdaad niet begrijpen want ik heb nergens gezegd dat TS de honden niet uit wil laten.

Dierenmishandeling vind ik wel extreem om te zeggen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:11

Dat zullen vast meerdere mensen extreem of overdreven vinden. Ik vind een dier niet de zorg verlenen die hij nodig heeft zeer kwalijk. Misschien is verwaarlozing een betere benaming dan mishandeling.

Hoe dan ook, wat mij betreft mogen deze honden in beslag genomen worden maar ik begrijp wel dat dat volgens de wet niet kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:16

Jildau schreef:
Ik heb al je reacties gelezen, zal je wel niet begrijpen dan.

Ik zie overigens ook niet in dat de situatie gewoon niet anders is. De situatie kan wel anders. Natuurlijk valt er iets te regelen voor de honden door de vrouw of familie van haar. Dit zijn ze ook verplicht als eigenaar vind ik. Je bent verantwoordelijk voor de zorg van je dieren en regelt oppas / pension / ander huis voor je beesten als je zelf de zorg niet kan verlenen. Wanneer je dit niet doet ben je gewoon bezig met dierenmishandeling.

Maar de vrouw ligt dus ernstig ziek in het ziekenhuis en de dochter heeft misschien wel zo veel aan haar hoofd (niet ondenkbaar tenslotte met je moeder in het ziekenhuis!), dat die ook maar simpelweg roeit met de riemen die ze heeft.
Het is zo een kleine moeite om je hulp aan te bieden, met het grote genot er automatisch bijkomend, dat jij voor jezelf weet dat je het uiterste hebt gedaan wat mogelijk is voor die honden en de zieke dame in kwestie.

Nogmaals, mij hadden ze zo weer terug kunnen brengen naar het ziekenhuis met de volgende hartaanval, als ik thuisgekomen was en gezien had dat mijn geliefde dieren waren opgehaald omdat er niet goed voor was gezorgd...
Waar gaat het toch heen in de wereld...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:49

Via de politie de contactgegevens van de dochter opvragen, bellen en vragen hoelang het waarschijnlijk duurt eer de buurvrouw er weer is aangezien jullie de hele nacht wakker liggen van het gejoel van de honden. De dochter weet dit waarschijnlijk niet dus het is aan jullie om de overlast te melden bij haar.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:06

Ik zou de hele situatie aangrijpen om eens flink stampij te maken. Die honden hadden en hebben geen leven zo. Misschien kun je het nu voor elkaar krijgen dat ze naar een beter baasje gaan. Ben jij ook van de geur en geluidsoverlast af.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:15

Waarom moet ts die honden uitlaten?
Het zijn haar honden niet, noch die van haar ouders.

Ik laat ook geen andermans honden uit.
Simpelweg omdat het met mijn scootmobiel niet gaat.

Ts, ik zou klagen bij dochter en politie. Wie weet hoe lang de overlast nog duurt.
Misschien kan buuf niet meer naar huis moet ze naar een verzorgingshuis.
Voor de honden moet er goede opvang komen. En voor de buren rust.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:43

Imo horen die dieren daar helemaal niet thuis. Ook als het baasje weer uit het ziekenhuis is.
Maarja... wie ben ik om te zeggen dat de dieren beter af zijn met een andere baas.
Of de baas nu wel of niet thuis is, ze leven gewoon niet in een hondsvriendelijke situatie. Lijkt mij.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 13:49

Gypsy schreef:
Ik zou de hele situatie aangrijpen om eens flink stampij te maken. Die honden hadden en hebben geen leven zo. Misschien kun je het nu voor elkaar krijgen dat ze naar een beter baasje gaan. Ben jij ook van de geur en geluidsoverlast af.

Eigenlijk willen we dat ook. En dan ongetwijfeld tijdelijk wat meer onaardige dingen uit t raam toegeschreeuwd krijgen, zolang die honden maar weer hond kunnen zijn en niet enkel dienen als gezelschap voor mevrouw. Ze heeft trouwens ook een kat geloof ik, maar die heb ik nooit gezien.

Maar we komen uit een situatie waarin het niet helemaal lekker ging met de buren, en hebben ons daar al die tijd vreselijk ongemakkelijk gevoeld. Nu soort van nieuwe start en willen niet direct heisa schoppen. Al zouden we vermoedelijk als held gezien worden door alle andere buren. :')

Vriend probeert via politie het telefoonnummer van dochter te krijgen om over een oplossing te hebben, dieren zitten echt extreem hard te janken op het moment, de politie heeft de achterdeur (naar het terras) op een kier (10cm) gelaten wegens de stank, maar daardoor hoor ik ze natuurlijk nog harder janken (mijn achterdeur richting tuin zit letterlijk 4,5 meter van haar open deur af. Hond staat met snuit buiten gedrukt te janken)

Het is hier trouwens vrijwel uitgestorven qua bewoning, dat verklaart waarom niet meer hier over hebben gebeld..

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:51

Kan je niet een briefje hangen? Als ze dan toch elke ochtend komt?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:59

Wat een rotsituatie. Zowel voor de honden als voor jullie.

Hopelijk krijgt je vriend snel de contactgegevens van de dochter.
Kan je in de tussentijd de honden rustiger krijgen door ze in hun tuin te laten , en er evt. even bij te bljjven.
Of durf je dat niet aan.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:10

Ik zou toch nu direct weer actie ondernemen en de politie en/ of 144 bellen. Desnoods de situatie nu filmen om de overlast aan te tonen en aan te tonene dat dit echt niet kan.

Dan zou ik ook direct actie ondernemen om de honden er zo snel mogelijk uit te halen. Arme beesten, verschrikkelijk. Hoe erg het voor de buurvrouw wellicht is, dit kan zo niet langer. Beestjes hebben hier ook niet om gevraagd...

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 14:49

Joehoe, dochter aangetroffen voor de woning, man is met haar gaan praten. T begon wat onaardig :\ maar al snel liet ze haar wanhoop blijken en zegt er zelf ook heel erg mee te zitten. Zoals ik vermoedde hebben de fysieke beperkingen van buurvrouw grote impact op haar levenskwaliteit. Ze is rolstoel gebonden en kan niet door voor of achterdeur. Voor een normaal gesproken actief en sociaal persoon zal dat grote impact op je persoonlijkheid hebben, dus ik vergeef haar maar even de onaardige woorden. Dochter heeft geluisterd aan de voordeur en kwam ook tot de conclusie dat de dieren onophoudelijk bleven janken. Dit had ze niet verwacht. Ze wil zelf vanavond met een blafband proberen het gejank tegen te houden. Ze had geen reden waarom ze de honden niet tijdelijk zelf in huis kon nemen, maar t was hoe dan ook geen optie. Ik weet geen moer van honden om eerlijk te zijn, heeft me nooit getrokken, maar het toedienen van elektrische schokken omdat je als hond opeens een week je baas hebt moeten missen, en die beesten gewoon hun emotie tonen, vind ik wat cru.. Ze kan nog een week of misschien wel 2 in het ziekenhuis verblijven.
We zijn maar aan het kijken of wij misschien kunnen helpen de dieren iets meer comfort te geven, door bijvoorbeeld met dit weer de honden het terras op te laten, maar ben bang dat ze dan buiten doorjanken.

Overigens kwam bij puur toeval tijdens dit gesprek de buurvrouw van 2 huizen verder binnenzetten dat het zo écht niet langer kan, dus de ernst van overlast is wel aangekomen denk ik.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:53

Blafband, wat erg hoezo symptoomcontrole.
Arme honden...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:54

Beste zou zijn dat de honden tijdelijk naar een pension of andere opvang kunnen?
erg sneu allemaal, voor zowel mens als dier en hopelijk word er een passende oplossing gevonden.
eventueel een hondenuitlaatservice die overdag de dieren ook nog mee neemt?
op zich is wel oplossing te vinden,maar dat zal dan wel wat geld kosten voor de familie.

Mijn moeder is gehandicapt,heeft ook in ziekenhuis gelegen en toen hebben we de hond naar een oppasadres gebracht,prima oplossing!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:00

In ieder geval is nu ook bij de dochter duidelijk dat dit een slechte situatie is, blafband is belachelijk maar andere oplossing is om ze naar het asiel te doen als ze er geen geld in willen stoppen. En daar zal de dochter het moeilijk mee hebben want moeders zal dat niet leuk vinden.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 15:03

We twijfelen wat we zullen voorstellen, aan de ene kant wil ik die dieren helpen en ze elke dag uit laten of het terras op laten tot buurvrouw teug is..Aan de andere kant willen we graag kunnen gaan en staan waar we willen met een peuter en heerlijk zomerweer. Dan wil ik niet de hele zomer opofferen aan honden die hier eigenlijk niet kunnen blijven..
Mijn mening;
Buurvrouw moet een lekker aanhankelijke kater nemen die op de rolstoel springt en tien miljoen kopjes komt collecteren, dat scheelt zo veel werk.. Dan kan thuiszorg met wat aanpassingen buurvrouw uit laten in plaats van de honden, en zal ze vast een zeker wat beter in dr vel komen..

Maarja, dat bepaal ik niet natuurlijk.. Dus voorlopig twee als wolfen jankende honden waarvan er zo 1 een blafband omkrijgt..

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 15:07

bigone schreef:
In ieder geval is nu ook bij de dochter duidelijk dat dit een slechte situatie is, blafband is belachelijk maar andere oplossing is om ze naar het asiel te doen als ze er geen geld in willen stoppen. En daar zal de dochter het moeilijk mee hebben want moeders zal dat niet leuk vinden.

Moeder mag ook niets van de blafband weten, wat ons ook in een dubio stelt.. Nu duidelijk is dat wij niet als enige last hebben van het nachtelijke gejank, kunnen we niet namens alle thuisblijvende buurtbewoners beslissen dat we dat zielig vinden en het gejank maar tolereren. Uiteindelijk beslist dochter van buurvrouw (die daar volgens politie ingeschreven staat) wat er gebeurt..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:14

Maar als je die honden zo af en toe uit kan en mag laten, ben je echt niet huisgebonden. Niet zoals met 'eigen' honden. (En ook dan ben je echt niet extreem huisgebonden). Wellicht geeft ze dit wat mentale afleiding en worden ze wat moe waardoor ze geen puf meer hebben om te blaffen? Het is het proberen altijd waard. Al zou het maar om 2 keer extra gaan. Als de dochter dit 's ochtends doet en jullie in de middag en/of avond. Het is maar een idee..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:16

Lastig zeg...

Ik zou toch voorstellen om de honden los te mogen laten als buuf en de sleutel opvragen.
Het is maar tijdelijk zou ik zelf denken, maar dat zorgt misschien wel voor wat rust in de tent voor jullie allemaal.
Alleen moet de dochter dat wel willen...
Het scheelt haar vast wat tijd die ze dan bij haar moeder kan doorbrengen, de honden hebben het iets beter en misschien janken/blaffen ze dan wat minder.
Het is het proberen waard, denk ik zo?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:19

Het enige juiste voorstel is verwijzen naar pension of asiel (noodopvang). Hier zijn wel kosten aan verbonden en daar heeft de dochter wellicht geen zin in. Maar is het enige diervriendelijke wat je kan doen

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:22

Jeetje, wat een lastige situatie ben je zo in beland. Ik denk dat het de moeilijke keuze is tussen je eigen comfort (dus voor de honden gaan zorgen, uitlaten zodat ze wellicht stoppen met janken) en tussen 'het is niet mijn verantwoordelijkheid/probleem'. Ik zou het nog een dag aankijken en zien hoe het gaat met die blafband; het is een nogal lugubere oplossing maar het is wel aan de dochter (die nu dus de verantwoording draagt) de keuze hoe ze het probleem op gaat lossen. Als er niets veranderd zou ik haar toch nog eens goed aanspreken of het niet anders kan en als ze dan nog geen actie onderneemt zoals de dieren zelf in huis nemen, naar een pension of een andere baas zoeken, dan zou ik toch nog een keer de politie bellen.. helaas zorgt niet iedereen goed voor zijn/haar dieren.. Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden en je snel van de overlast af bent, succes!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:23

luuntje schreef:
Moet ts wel kunnen en willen om de honden uit te laten.
En ik denk dat het geblaf en gejank er niet mee over gaat.

Misschien is voor de eigenaresse afstand doen het makkelijkste.
Honden hebben dan kans een baas te krijgen die wel tijd heeft.

Dit idd, eerlijk gezegd vind ik het wel enigszins schokkend dat het 4 pagina's geduurd heeft voor iemand dit zegt. Er moet gewoon afstand gedaan worden van die honden zodat er een goed thuis voor ze kan worden gezocht.
Is toch van de zotte dat die dieren het moeten doen met 1 korte wandeling en verder even snel 3 keer in de achtertuin/balkon/terras en dat is dan de 'normale' situatie. En waarom? Gevoelens van dat oude mensje is dus blijkbaar belangrijker dan de welzijn van die dieren -O- Lijkt me duidelijk dat ze niet in staat is voor 2 grote honden te zorgen, dus afstand doen en die beesies lekker naar een baas die wel voor ze kan zorgen en ze mentaal weer gelukkig kan maken (door lange wandelingen, aandacht etc)

ontopic: ts zou die verklaring van die 2 jonge agenten echt niet pikken. Duidelijk dat de politieopleiding verre van optimaal is, dat zij zelf het doodnormaal vinden dan die 2 honden in deze situatie zitten. Gewoon weer bellen (anders dierenpolitie misschien een betere optie?) en er op staan dat hier wat aan gedaan wordt. Persoonlijk zou ik het voornamelijk gooien op hoe die dieren daar moeten overleven en dat dit gewoonweg niet kan, ook niet als die vrouw niet in het ziekenhuis gelegen had. En dat het pure dierenmishandeling is hoe die 2 arme honden moeten leven.
Mocht je dat niet al gedaan hebben: moet nog 2 pagina's lezen nog namelijk

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:26

Bah wat een naar verhaal. Blafband omdat ze alleen zijn. Stinkend huis. Dieren bijna 24/7 alleen.

Als mevrouw nooit buiten komt zijn aanpassingen toch fijn voor der. Kan zo makkelijk buurvrouw hier is sinds kort ook rolstoel gebonden voor ze thuis kwam is er een bedrijf geweest alles aan te passen.
Nu zit ze af en toe voor het huis met der man.
Simpel maar 100x beter dan altijd binnen...
En idd katten zijn voor zo'n persoon handiger. Een hond moet uit, voor zowel zijn geestelijke als lichamelijke gezondheid.

Ik weet niet wat ik als buur zou doen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:28

Ik zou het ook niet durven om een blafband om te knopen en weg te gaan. Grote kans dat die honden volledig in paniek raken...