Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jildau schreef:Ik heb al je reacties gelezen, zal je wel niet begrijpen dan.
Ik zie overigens ook niet in dat de situatie gewoon niet anders is. De situatie kan wel anders. Natuurlijk valt er iets te regelen voor de honden door de vrouw of familie van haar. Dit zijn ze ook verplicht als eigenaar vind ik. Je bent verantwoordelijk voor de zorg van je dieren en regelt oppas / pension / ander huis voor je beesten als je zelf de zorg niet kan verlenen. Wanneer je dit niet doet ben je gewoon bezig met dierenmishandeling.
Gypsy schreef:Ik zou de hele situatie aangrijpen om eens flink stampij te maken. Die honden hadden en hebben geen leven zo. Misschien kun je het nu voor elkaar krijgen dat ze naar een beter baasje gaan. Ben jij ook van de geur en geluidsoverlast af.
maar al snel liet ze haar wanhoop blijken en zegt er zelf ook heel erg mee te zitten. Zoals ik vermoedde hebben de fysieke beperkingen van buurvrouw grote impact op haar levenskwaliteit. Ze is rolstoel gebonden en kan niet door voor of achterdeur. Voor een normaal gesproken actief en sociaal persoon zal dat grote impact op je persoonlijkheid hebben, dus ik vergeef haar maar even de onaardige woorden. Dochter heeft geluisterd aan de voordeur en kwam ook tot de conclusie dat de dieren onophoudelijk bleven janken. Dit had ze niet verwacht. Ze wil zelf vanavond met een blafband proberen het gejank tegen te houden. Ze had geen reden waarom ze de honden niet tijdelijk zelf in huis kon nemen, maar t was hoe dan ook geen optie. Ik weet geen moer van honden om eerlijk te zijn, heeft me nooit getrokken, maar het toedienen van elektrische schokken omdat je als hond opeens een week je baas hebt moeten missen, en die beesten gewoon hun emotie tonen, vind ik wat cru.. Ze kan nog een week of misschien wel 2 in het ziekenhuis verblijven. bigone schreef:In ieder geval is nu ook bij de dochter duidelijk dat dit een slechte situatie is, blafband is belachelijk maar andere oplossing is om ze naar het asiel te doen als ze er geen geld in willen stoppen. En daar zal de dochter het moeilijk mee hebben want moeders zal dat niet leuk vinden.
luuntje schreef:Moet ts wel kunnen en willen om de honden uit te laten.
En ik denk dat het geblaf en gejank er niet mee over gaat.
Misschien is voor de eigenaresse afstand doen het makkelijkste.
Honden hebben dan kans een baas te krijgen die wel tijd heeft.
Lijkt me duidelijk dat ze niet in staat is voor 2 grote honden te zorgen, dus afstand doen en die beesies lekker naar een baas die wel voor ze kan zorgen en ze mentaal weer gelukkig kan maken (door lange wandelingen, aandacht etc)