Ragdollcat schreef:Nee, als het om honden gaat dat buitenkomt en andere honden ziet en ermee mag gaan spelen en verder gewoon meedraait in het huis/gezin en dus veel aandacht krijgt.
Vaak willen ze ook de aandacht niet delen en worden dan jaloers/ territoriaal/ bezitterig..........pfff zat vechtpartijen meegemaakt en helaas ook bij onze honden, dus nooit meer maar dan ook nooit meer 2 honden tegelijk houden. Ze stonden elkaar naar het leven, met 2 man uit elkaar moeten halen en dan ging het moeizaam en willen ze elkaar direct weer gaan vermoorden pffffffffffff.
Kan aan ons liggen en of soort indeling van het huis, maar leuk was het echt niet.
Dus helaas met een oplossing moeten komen door ze om de beurten elke dag om en om in de woonkamer te laten en de andere op de grote gang. Want wij doen geen honden weg en dat beviel veel beter en toen de ene ingeslapen moest worden ivm vergevorderde heupproblemen bleef de andere over, nou die heeft de andere totaal niet gemist en vond het heerlijk om alleen te zijn.........
Veel beter, voor ons in ieder geval wel en voor de hond veel leuker.
Mijn honden zijn op dit moment ''redelijk'' stabiel dus kunnen samen leven, maar heb dit al zoooo vaak gehoord. Ik doe ook geen honden weg maar op een gegeven moment na drie vechtpartijen en een paar bezoekjes bij de dierenarts (ene teef is 2 andere teef is 8) stond ik met tranen in mijn ogen toch bij het dierenasiel. Ik heb er gewerkt, en weet wat er gebeurd als ze niet snel genoeg worden geadopteerd. Uiteindelijk niet doorgezet, maar ik zou niet weten of ik nog twee honden tegelijk neem. Al komt dat voornamelijk door onze prive situatie dat mijn 2 jarige teef 'onstabiel' is. Of ik zou een teef met een reu nemen.
Edit: Hiervoor heb ik een Bordercollie gehad, die keek niet eens naar andere honden, dat was echt een ''mensen' hond, weet ook niet of ik die daar een plezier mee zou doen.