Die grijze is ook erg leuk maar ja, een poesje
. Heb je al namen voor je nieuwe kleinkinders bedacht?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Die grijze is ook erg leuk maar ja, een poesje
. Yasmijntje schreef:Vraag me wel oprecht af hoe je zoiets moet voorkomen..
Stel nou dat je later wel jonge poesjes wilt, en je eigen kat is nog maar 8 maanden.
Je steriliseert haar dus niet. Beetje lastig dat te voorkomen dat er een of andere kater achter haar aankomt lijkt mij..
Tenzij je haar de hele tijd binnen houdt?
Maar goed, dat was even mijn overpeinzing
Wat een schatjes en fijn dat ze het goed maken!

mamamier schreef:Wat een schatjes en wat goed dat ze door jullie opgevangen is en nu niet ergens in de struiken ligt met 5 kittens. Ik fok al jaren raskatten, mocht je vragen hebben over de kittens of mamapoes, pb me gerust. Voor nu is het in ieder geval belangrijk dat je zeker weet dat ze leeg is, dus dat je ook alle 5 de placenta's hebt gezien. Als er een placenta of (dood) kitten achterblijft, krijgt ze baarmoederontsteking en dat is echt heel ernstig. Verder de poes lekker verwennen, veel vers vlees, goede kittenbrok en kittenmelk. Ik geef mijn poezen de eerste week na de bevalling altijd een blikje Hills AD per dag, van de dierarts. Straks niet vergeten te ontwormen met 4, 6 en 8 weken en ik zou ze ook dagelijks wegen. Afvallen is nooit goed, gemiddeld komen kittens 10 gram per dag aan. En vroegcastratie is een discussie die hier nu nog even niet op zijn plaats is maar in de raskattenwereld heel normaal. Heeft geen invloed op de groei en kittens herstellen aanzienlijk sneller dan grotere katten van deze ingreep.
Heel veel succes met ze!
Succes met het zorgen voor je beestenboel en wat ontzettend aandoenlijk dat mamapoes zo aanhankelijk naar je is. Ik ben blij dat ze jou heeft!