Wat voor spin is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:38

Ben absoluut geen kattenmens naar van al deze verhalen steeds meer :=
Ik ben nu wel benieuwd trouwens, kunnen opgezogen spinnen terugkruipen uit de slang? Gaan ze niet dood van het opzuigen?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:42

Ghehe, speciaal voor de spinnenliefhebbers hier. Nog wat plaatjes die ik hier ook ooit in huis heb genomen.

Het echte monster, de trechterspin:
Afbeelding

Deze is heel erg ingezoomd, in het echt een klein spinnetje. Weet iemand welke soort dit is?
Afbeelding

En deze die een keer op de bank zat, ook een kleintje (dit is in het engels de ''jumping spider'':
Afbeelding

Chiave

Re: Wat voor spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:09

Jawel toch, spinnen gaan toch dood van de harde druk van de stofzuiger? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:15

Och, die laatste is echt onwijs schattig. <3

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:21

Yezzi schreef:

Ga toch weg. ;( Heb je die ogen gezien?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:30

Neeee die kleine springspinnen zijn niet cool -O- ...

Laatst zat er 1 op mn been en die sprong richting mij toen ik em probeerde te lozen ipv op de grond.. mn vriend moest me redden :').

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:55

Chiave schreef:

Je weet 't maar nooit :P

Ik vind die laatste ook schattig. Dat koppie ging ook echt heen en weer. Ik heb een aantal foto's genomen, bij de meeste keek ie weg maar hier keek ie net de lens in. Echt zo van, hey wat is dat voor geluid?

Bij mij sprong die niet trouwens. Ze kunnen wel heel snel lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:00

Chiave schreef:
Yezzi schreef:

Ga toch weg. ;( Heb je die ogen gezien?

Daarom juist! Dit spinnetje heeft de perfecte puppyoogjes! Al zou ik hem niet in m'n huis tegen willen komen, brrr.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:07

Jongens, wat is dit. Nu durf ik mijn auto niet meer in. ;(
Vorig jaar is zo'n mega trechterspin dus onder de zonneklep vandaan gekomen toen ik die omlaag deed. Op schoot ja. Ik heb de auto de berm in gestuurd (minder subtiel dan ik normaal zou doen) en ben eruit gesprongen. Heb een soort indianen dans om de auto heen gedaan en alle deuren open gegooid. :') Eindelijk moed verzamelt en een bakje gepakt om hem daar in te vangen, rent dat beest naar mijn hand, ik liet van schrik het bakje vallen en toen was het te laat.. De spin verdween onder mijn stoel. ;(

Ik heb echt een half uur staan panikeren en als een gek de stoel heen en weer lopen schuiven in de hoop dat hij er onder vandaan zou komen.. Maar nope.. Uiteindelijk besloten dat dit zo niet kon en naar huis gereden met 100km per uur ipv 80 :o, huilend en licht hysterisch bij elke kriebel die ik voelde (van mijn haar bv). Als de doods dat de spin vanonder mijn stoel mijn nek zou bereiken.. Elk rood stoplicht deed me huilen :'). Ik ben ook echt slippend tot stilstand gekomen bij de voordeur en heb uiteindelijk de buurman moeten vragen, toen zochten we allebei de grond van de auto af en keek ik even omhoog en zat de spin ineens weer boven de deuropening.

Sinds dien ben ik altijd voorzichtig met de zonneklep en als ik eraan denk terwijl ik in de auto zit voel ik de paniek alweer. Echt belachelijk, het is gewoon een trauma :+. Terwijl ik normaal niet heel bang ben voor spinnen. Maar dit ding kwam zo onverwachts omlaag vallen, mijn god, ik had me letterlijk dood kunnen schrikken in dit geval.. -O-

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:11

Een trechterspin googelen gaat nog, maar een huntsman spider googelen gaat echt te ver xD.
Gets haal mij alsjeblieft niet uit de waan dat in mijn huis alleen maar lieve kleine spinnetjes zitten :')

Welterusten iedereen... -O- Bedankt hoor x)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:19

Chiave schreef:

Nee hoeft niet. Voorwaarde is wel dat er een lege stofzuigerzak in zit. Ze stikken eerder van de stof in een gebruikte zak dan de druk. Als ik dus een spin moet opzuigen, omdat die me echt net even te groot is, doe ik altijd eerst een nieuwe stofzuigerzak in de stofzuiger. Dan zuig ik hem op en zet de zak buiten. Hij kruipt er echt dan vanzelf wel uit. En voor de paniekvogels, dat duurt ook wel even ;)

Kasmir, ze komen hier niet voor ;) dus je kan gerust gaan slapen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:23

Ik vind dit ook wel heel schattig eigenlijk :')

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:26

Ah, spinnen, heerlijk! *Bioloog meldt zich*

Wees blij dat je spinnen in huis hebt, die eten je ongedierte op! En ze eten jou heus niet op hoor, en jij hen in je slaap ook niet.

Springspinnetjes zijn echt schatting, met die grote puppy ogen!

Om een spin echt op soort te brengen moet je trouwens naar de geslachtsorganen kijken.

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:31

TammyVN schreef:
Vorig jaar is zo'n mega trechterspin dus onder de zonneklep vandaan gekomen toen ik die omlaag deed. Op schoot ja. Ik heb de auto de berm in gestuurd (minder subtiel dan ik normaal zou doen) en ben eruit gesprongen. Heb een soort indianen dans om de auto heen gedaan en alle deuren open gegooid. :') Eindelijk moed verzamelt en een bakje gepakt om hem daar in te vangen, rent dat beest naar mijn hand, ik liet van schrik het bakje vallen en toen was het te laat.. De spin verdween onder mijn stoel. ;(

Ik heb echt een half uur staan panikeren en als een gek de stoel heen en weer lopen schuiven in de hoop dat hij er onder vandaan zou komen.. Maar nope.. Uiteindelijk besloten dat dit zo niet kon en naar huis gereden met 100km per uur ipv 80 :o, huilend en licht hysterisch bij elke kriebel die ik voelde (van mijn haar bv). Als de doods dat de spin vanonder mijn stoel mijn nek zou bereiken.. Elk rood stoplicht deed me huilen :'). Ik ben ook echt slippend tot stilstand gekomen bij de voordeur en heb uiteindelijk de buurman moeten vragen, toen zochten we allebei de grond van de auto af en keek ik even omhoog en zat de spin ineens weer boven de deuropening.

Sinds dien ben ik altijd voorzichtig met de zonneklep en als ik eraan denk terwijl ik in de auto zit voel ik de paniek alweer. Echt belachelijk, het is gewoon een trauma :+. Terwijl ik normaal niet heel bang ben voor spinnen. Maar dit ding kwam zo onverwachts omlaag vallen, mijn god, ik had me letterlijk dood kunnen schrikken in dit geval.. -O-

*speelt beelden af in hoofd* :') :')

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:33

JewEmm schreef:
Om een spin echt op soort te brengen moet je trouwens naar de geslachtsorganen kijken.
Ok nu haak ik toch echt af :') _O-

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk maarm.. tsja *wikkelt zich weer in een heerlijk dekentje van naïviteit*
Ik vind alleen langpootmuggen erger dan spinnen, dat zijn imo gewoon vliegende spinnen :'). Slaat totaal nergens op want ze doen geen vlieg kwaad, maar tsja.. brrrrrr.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 31-05-15 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:33

Zou je als bioloog zijnde ook kunnen verklaren waarom zo veel mensen een angst hebben voor spinnen? := Echt, ik vind (bijna) alle andere insecten niet erg, maar spinnen.. nee, gewoon niet :')

Voor diegenen die toch al geen plannen hadden om te slapen vannacht, leuk filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=-3f99HhlpTo (zet 'm toch maar in een link hahaha :P )

Wel een leuk topic dit :P Geweldig al die dramatische verhalen.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:35

Ik heb ook een spin! Een trechterspin denk ik, ik heb nog geen foto kunnen maken want hij rent alle kanten op. :+ Ik vind het echt prachtige beestjes, maar ik ben wel bang dat ik er vannacht in het donker per ongeluk op ga staan of zo en dat lijkt me toch iets minder. :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:35

IsaCalixa schreef:
Zou je als bioloog zijnde ook kunnen verklaren waarom zo veel mensen een angst hebben voor spinnen? := Echt, ik vind (bijna) alle andere insecten niet erg, maar spinnen.. nee, gewoon niet :')

Voor diegenen die toch al geen plannen hadden om te slapen vannacht, leuk filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=-3f99HhlpTo (zet 'm toch maar in een link hahaha :P )

Wel een leuk topic dit :P Geweldig al die dramatische verhalen.

In mijn cursus 'inleiding tot de spychologie' stond dat angst voor spinnen en slangen in de genen kunnen zitten :p ik verwijs mijn helden dan ook vaak door naar die cursus.. als je er wat universiteit tegenaan gooit klink het toch al wat aannemelijker haha

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:36

charissa134 schreef:
TammyVN schreef:

Ik kan er nu om lachen maar het was op dat moment echt een hel :'). Ik was ook bang om te schrikken van een plotse tweede ontmoeting en alsnog van schrik tegen iets op te knallen :').

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:39

TammyVN schreef:

ben ik een sadist als ik vraag of je hier een filmpje van hebt?
ik ben echt erg, want ik kan in zo'n situatie echt mijn lachen niet houden als ik erbij gezeten had.
(hoe erg ook, want je weet dat iemand er niets aan kan doen, maar ik dan ook niet.. het is zo onwerkelijk en daardoor dan hilarisch)..

overigens mijn complimenten voor je beschrijvende verhaal, bijna even goed als een filmpje :')
tranen liepen mij hier bijna over de wangen (sorry, sorry, sorry daarvoor)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:39

charissa134 schreef:

uch, ja hier kan ik ook nog even een poosje op teren ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:40

Wij hebben een gloednieuwe super sterke Dyson, die overleven ze niet hoor. *D

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:42

Onze kat heeft vandaag 2 spinnen gekilld :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:43

ach wat is groot..
een spin is pas echt groot als hij je krant afpakt en je achterna komt..

..

of niet meer in je auto past.
kijken hoeveel mensen nu niet meer kunnen slapen

(of weigeren te geloven dat dit toch echt wel fake is)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:49

IsaCalixa schreef:

Is meer psychologie zoals eerder ook aangekaart. Wat ik me kan voorstellen is dat het inderdaad in onze genen zit om er bang voor te zijn, omdat de mens in Afrika onstaan is en daar meer dan genoeg wel gevaarlijke spinnen zitten. Ik ben zelf in het Midden Oosten opgegroeid en heb geleerd dat spinnen gevaarlijk zijn (dat zijn een aantal daar ook), maar hier vind ik ze wel tof. Tuurlijk schrik ik me wel eens te pletter als er in eens een spin op m'n been zit, maar vervolgens pak ik hem wel om te kijken welke het is, haha.