Ik ben nu wel benieuwd trouwens, kunnen opgezogen spinnen terugkruipen uit de slang? Gaan ze niet dood van het opzuigen?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

...
. Chiave schreef:Jawel toch, spinnen gaan toch dood van de harde druk van de stofzuiger?

Eindelijk moed verzamelt en een bakje gepakt om hem daar in te vangen, rent dat beest naar mijn hand, ik liet van schrik het bakje vallen en toen was het te laat.. De spin verdween onder mijn stoel. 
, huilend en licht hysterisch bij elke kriebel die ik voelde (van mijn haar bv). Als de doods dat de spin vanonder mijn stoel mijn nek zou bereiken.. Elk rood stoplicht deed me huilen
. Ik ben ook echt slippend tot stilstand gekomen bij de voordeur en heb uiteindelijk de buurman moeten vragen, toen zochten we allebei de grond van de auto af en keek ik even omhoog en zat de spin ineens weer boven de deuropening.
. Terwijl ik normaal niet heel bang ben voor spinnen. Maar dit ding kwam zo onverwachts omlaag vallen, mijn god, ik had me letterlijk dood kunnen schrikken in dit geval..
Chiave schreef:Jawel toch, spinnen gaan toch dood van de harde druk van de stofzuiger?
dus je kan gerust gaan slapen. TammyVN schreef:Jongens, wat is dit. Nu durf ik mijn auto niet meer in.
Vorig jaar is zo'n mega trechterspin dus onder de zonneklep vandaan gekomen toen ik die omlaag deed. Op schoot ja. Ik heb de auto de berm in gestuurd (minder subtiel dan ik normaal zou doen) en ben eruit gesprongen. Heb een soort indianen dans om de auto heen gedaan en alle deuren open gegooid.Eindelijk moed verzamelt en een bakje gepakt om hem daar in te vangen, rent dat beest naar mijn hand, ik liet van schrik het bakje vallen en toen was het te laat.. De spin verdween onder mijn stoel.
Ik heb echt een half uur staan panikeren en als een gek de stoel heen en weer lopen schuiven in de hoop dat hij er onder vandaan zou komen.. Maar nope.. Uiteindelijk besloten dat dit zo niet kon en naar huis gereden met 100km per uur ipv 80, huilend en licht hysterisch bij elke kriebel die ik voelde (van mijn haar bv). Als de doods dat de spin vanonder mijn stoel mijn nek zou bereiken.. Elk rood stoplicht deed me huilen
. Ik ben ook echt slippend tot stilstand gekomen bij de voordeur en heb uiteindelijk de buurman moeten vragen, toen zochten we allebei de grond van de auto af en keek ik even omhoog en zat de spin ineens weer boven de deuropening.
Sinds dien ben ik altijd voorzichtig met de zonneklep en als ik eraan denk terwijl ik in de auto zit voel ik de paniek alweer. Echt belachelijk, het is gewoon een trauma. Terwijl ik normaal niet heel bang ben voor spinnen. Maar dit ding kwam zo onverwachts omlaag vallen, mijn god, ik had me letterlijk dood kunnen schrikken in dit geval..
JewEmm schreef:Ok nu haak ik toch echt afOm een spin echt op soort te brengen moet je trouwens naar de geslachtsorganen kijken.

. Slaat totaal nergens op want ze doen geen vlieg kwaad, maar tsja.. brrrrrr.
Echt, ik vind (bijna) alle andere insecten niet erg, maar spinnen.. nee, gewoon niet 
)
Geweldig al die dramatische verhalen.
Ik vind het echt prachtige beestjes, maar ik ben wel bang dat ik er vannacht in het donker per ongeluk op ga staan of zo en dat lijkt me toch iets minder.
IsaCalixa schreef:Zou je als bioloog zijnde ook kunnen verklaren waarom zo veel mensen een angst hebben voor spinnen?Echt, ik vind (bijna) alle andere insecten niet erg, maar spinnen.. nee, gewoon niet
Voor diegenen die toch al geen plannen hadden om te slapen vannacht, leuk filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=-3f99HhlpTo (zet 'm toch maar in een link hahaha)
Wel een leuk topic ditGeweldig al die dramatische verhalen.
charissa134 schreef:TammyVN schreef:Jongens, wat is dit. Nu durf ik mijn auto niet meer in.
Vorig jaar is zo'n mega trechterspin dus onder de zonneklep vandaan gekomen toen ik die omlaag deed. Op schoot ja. Ik heb de auto de berm in gestuurd (minder subtiel dan ik normaal zou doen) en ben eruit gesprongen. Heb een soort indianen dans om de auto heen gedaan en alle deuren open gegooid.Eindelijk moed verzamelt en een bakje gepakt om hem daar in te vangen, rent dat beest naar mijn hand, ik liet van schrik het bakje vallen en toen was het te laat.. De spin verdween onder mijn stoel.
Ik heb echt een half uur staan panikeren en als een gek de stoel heen en weer lopen schuiven in de hoop dat hij er onder vandaan zou komen.. Maar nope.. Uiteindelijk besloten dat dit zo niet kon en naar huis gereden met 100km per uur ipv 80, huilend en licht hysterisch bij elke kriebel die ik voelde (van mijn haar bv). Als de doods dat de spin vanonder mijn stoel mijn nek zou bereiken.. Elk rood stoplicht deed me huilen
Sinds dien ben ik altijd voorzichtig met de zonneklep en als ik eraan denk terwijl ik in de auto zit voel ik de paniek alweer. Echt belachelijk, het is gewoon een trauma. Terwijl ik normaal niet heel bang ben voor spinnen. Maar dit ding kwam zo onverwachts omlaag vallen, mijn god, ik had me letterlijk dood kunnen schrikken in dit geval..
*speelt beelden af in hoofd*![]()
. Ik was ook bang om te schrikken van een plotse tweede ontmoeting en alsnog van schrik tegen iets op te knallen
. TammyVN schreef:Jongens, wat is dit. Nu durf ik mijn auto niet meer in.
IsaCalixa schreef:Zou je als bioloog zijnde ook kunnen verklaren waarom zo veel mensen een angst hebben voor spinnen?Echt, ik vind (bijna) alle andere insecten niet erg, maar spinnen.. nee, gewoon niet