Help! Kat bij konijn in de tuin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KellyDV

Re: Help! Kat bij konijn in de tuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:15

Ayasha vergelijkt katten met menselijke moordernaars :+ Vraag me af wat het verschil nou is :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:19

KellyDV schreef:
Ayasha vergelijkt katten met menselijke moordernaars :+ Vraag me af wat het verschil nou is :')

Nee dat doet ze helemaal niet. Wat zij probeert te zeggen is dat jij als eigenaar verantwoordelijk bent voor je dieren. Of je nu een kat, hond, vogel, muis of paard hebt, alles wat dat dier aan overlast en schade veroorzaakt, daar ben jij verantwoordelijk voor. En in mijn ogen getuigt het van groot onfatsoen als jij jouw kat/hond/vogel/muis/paard bij andere in de tuin laat poepen/plassen, de planten vernielen/ schade toe laat brengen aan andermans huisdieren/ en op welke andere manier dan ook schade of overlast laat veroorzaken.

Daar gaat het om. Moord en brand schreeuwen als de hond van de buren je kat aan 100 stukken scheurt, maar dat jouw kat het konijntje van het buurkindje aan de overkant dood maakt, nee joh, dat is gewoon de natuur en absoluut niet jouw probleem.

ASOCIAAL noem ik dat.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:28

Ts ik zou toch bij de eigenaar (als je die kan vinden) vriendelijk, maar dringend vragen zijn kat bij zich te houden.

Hier in de straat gaat ook een kat naar de volière van de buren, waardoor de vogeltjes schrikken en zich doodvliegen.
Politiezaak is het geworden. En de conclusie en antwoord van de politie: Buurman met volière mag - mits de kat op zijn terrein is - de kat wat aan doen, omdat de eigenaar van de kat weigert de kat bij zich te houden.
Maar ik durf te wedden dat als de man met de volière dat echt zou doen, hij weer de boeman is. En hij overal de schuld van krijgt.
De kat is de dupe, die weet niet beter. Mensen met katten moeten inderdaad hun katten binnen houden.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:42

Jullie zijn echt zo vreselijk grappig.. Een kat, ook al krijgt het thuis genoeg te eten, heeft nog steeds de oerdrift om te jagen.. Huisdier of niet maakt in deze dus geen bal uit.. Een hond is wat dat betreft een stuk makkelijker onder controle te houden.. Ik ken ook katten die helemaal knettergek werden toen ze alleen in huis/tuin mochten komen.. Nadat ze wisten hoe ze uit konden breken, waren ze veel hanteerbaarder en vriendelijker naar iedereen om zich heen.. Dus in deze gaat heel de discussie van in de tuin houden niet op.. Mijn katten vinden een muis of vogel, om de kikkers die ze vangen even niet te vergeten, een heerlijk tussendoortje.. Dit ondanks dat er thuis genoeg voer voor ze staat.. Nogmaals de kat staat dichter bij de natuur dan de hond.. Één ieder die anders beweert gaat maar eens de boeken induiken en met experts praten..

Één van mijn katers vind het geweldig om zich om jong spul te bekommeren.. Alles wat nog baby is wordt door hem beschermd en mee gespeeld.. wild of niet.. En ja, dan bedoel ik ook echt spelen!! Een jaar of 2 geleden had ik 2 cavia's te logeren.. hij vond het geweldig om ermee te spelen.. En ja, dit zonder nagels.. De ander kreeg moordneigingen, dus die mocht er ook niet bij..

TS:
Nogmaals.. Misschien wil de kat bij jou in de tuin helemaal geen konijnenmoord plegen.. Zolang het alleen bij kijken blijft..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:44

De kat staat dicht bij de natuur... Zou je katten dan wel als huisdier moeten houden?

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:05

Ik blijf me erover verwonderen dat er mensen bestaan die het oke vinden dat hun kat ongevraagd bij anderen in de tuin wandelen (én dus mogelijk overlast veroorzaakt). Ik begrijp dat echt met de beste wil van de wereld niet. Waarom zou dat oke moeten zijn?
Ik bedoel dit niet aanvallend, ben eerder oprecht nieuwsgierig.
Kan me namelijk ook niet voorstellen dat er mensen blij van worden als mijn hond zou ontsnappen en bij hun de tuin in zou rennen :+

Edit: Ontopic deel vergeten :+
Zie dat het tot nu toe netjes loopt tussen de eigenaar van de kat en TS, top! Ik hoop dat je er uit komt met hem of haar. Samen een oplossing zoeken is altijd nog het beste +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:09

KellyDV schreef:

Nee ayasha zegt dat als de redenering van 'als mijn kat t niet doet dan een andere wel' dat we dan gewoon niets meer moeten voorkomen/oplossen want er zal altijd wel iemand zijn die wat verkeerd doet dus waarom zou je dan nog maatregelen nemen?

Edit; en wat amandavd zegt ook.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:17

Moderatoropmerking:
De vorige modopmerking was al weer even geleden, dus voor deze keer nogmaals het verzoek om ontopic te blijven. Dat betekent niet dat het niet meer over katten mag gaan, want immers, dat is het probleem van TS. Maar wel dat zaken die buiten deze situatie vallen, zoals katten op de weg en dergelijke, we wel graag buiten dit topic gehouden worden. Anders verzandt het topic in de discussie kat wel of niet buiten houden en dat was net niet de vraag van TS. Blijkbaar is daat wel behoefte aan dus daar mag uiteraard een los topic voor geopend worden.

Zou fijn zijn als iedereen het topic weer ontopic kan houden, met name voor TS die gewoon een oplossing zoekt. Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:31

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat weer open, de laatste offtopic berichten zijn verwijderd. Er is nu een centraal topic waar je deze discussie voort kunt zetten. De meeste offtopic berichten staan daar al in.
Nu is er iets niet helemaal goed gegaan, waardoor mijn bericht als laatste komt te staan, dit wordt zo spoedig mogelijk opgelost. Alvast bedankt.

[BB] [Centraal] Discussietopic over het houden van katten