Konijnen samen houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:25

demy1911 schreef:
Ik heb rekening mee gehouden dat er twee nestjes kunnen, maar dat is al geregeld want we hebben nog 1 binnenkooi en 2 buitenkooien waarvan eentje 3 etages en de andere 2 etages.

Hoe wil je het gaan doen dan? Je kan ze niet ineens gaan verplaatsen voor of na de bevalling he. Ze moeten gewoon nú daar wonen waar ze kunnen bevallen.

demy1911

Re: Konijnen samen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 16:26

Ja dat doe ik ook

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:27

En je kan je konijnen niet van binnen naar buiten zetten en andersom, zolang het buiten een stuk kouder is dan binnen :) Kunnen konijnen erg ziek van worden :) En ik ga mee met Geryon.

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 16:28

Maar effe he als mensen hier vanuit gaan dat ze al gedekt zijn en al, dan hadden de mannetjes toch allang gevochten moeten hebben om het vrouwtje?!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:29

demy1911 schreef:
Maar effe he als mensen hier vanuit gaan dat ze al gedekt zijn en al, dan hadden de mannetjes toch allang gevochten moeten hebben om het vrouwtje?!

Hoeft niet :) En ik acht de kans klein dat ze al zwanger zijn, maarja you never know.
Ennuh dwergjes kunnen wel degelijk 8 jonkies krijgen. Wij hadden vroeger ook een ongelukje met buurkonijn. Moeder en vader dwerg en toen hadden we 8 jonkies.. oeps.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:46

Is dit topic een grap.... -O-
Kan er met mijn verstand niet bij. Onwetendheid van ts of niet.. vreselijk. Genoeg tips en adviezen zijn gegeven. Helaas kunnen wij er van deze afstand weinig aan veranderen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:41

demy1911 schreef:
We hebben besloten om de rammen te castreren en we hebben de ren uitgebreid tot 12 m2.

Super ts. Heel goed besluit. Fijn dat je luisterd naar adviezen. Heel veel plezier met je konijntjes

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:46

Verstandig ts :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:47

demy1911 schreef:
We willen ook graag af en toe een nestje (niet elke maand natuurlijk) en als het echt niet gaat is het te overwegen om een ram te laten castreren.

Maarem je kunt niet verwachten van die konijnen dat ze wachten tot jij eens een nestje wilt....dat snap je zelf mischien toch ook wel? En waarom zou je nestjes willen van je konijnen?

Hebben deze konijnen al hun hele leven bij elkaar gezeten en heb je ze zo als groep gekocht? Dan hoef je niet te verwachten dat ze met elkaar gaan vechten, maarja als de rammen niet gecastreerd zijn dan kun je wel verwachten dat je een hel hoop nestjes krijgt en dat de rammen dan gaan vechten als ze gaan dekken. of castreren die handel of rammen en voedsters apart zetten en als je dan een nestje wilt zet je een voedster bij de ram. maar niet zo laten rondlopen er zijn al zo verschrikkelijk veel "ooooh leu een nestje(tot ze groot zijn en niet verkopen") konijnen, opvang zit er vol mee en er worden er miljoenen op marktplaats en andere prikborden verkocht. Dus ik denk dat als je ze zo met zijn viertjes laat rond huppelen dat je elke twee maanden wel een nest hebt....

edit: ik zie al dat mijn berichtje te laat is hahaha :')

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:48

Maar heb je de rammen nu ook al ergens anders geplaatst tot ze gecastreerd zijn?

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:55

Ik denk dat als die nijntjes toch al gedekt zijn dat er weinig levends uit zal komen. Zijn ze zelf nog veel te jong voor en dan is de kans groot dat de baby's dood geboren worden of in de eerste dagen sterven :(

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 19:23

even terzijde, de ren is in twee delen gesplitst, aan de ene kant de mannetjes en de andere kant de vrouwtjes. En als de mannetjes gecastreerd zijn dan mogen ze er na twee weken weer bij.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:26

K hoop dat dit idd zo is en de rammen gecastreerd gaan worden. Dat zou super zijn.

Ben natuurlijk wel erg benieuwd nu naar fotos van de konijnen :)

demy1911

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 19:54

(deze foto's waren nog voor topic dus zaten ze nog bij elkaar, geen commentaar hierop a.u.b.)

zwart-wit langer haar is happy (ram)
Afbeelding
zwart-wit korthaar is puckie (voedster)
Afbeelding
witte is snowy (voedster)
Afbeelding
bruine is ollie (ram)
Afbeelding
(de bruine met zwarte cavia is kuifje)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:57

Leuke beestjes hoor. Hebben ze ook een schuilplek tegen de wind en regen? :) Heel goed dat je ze uit elkaar hebt gehaald en de rammen laat castreren!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:43

Wat een lieve konijntjes. Ik vind het goed dat je ze hebt gescheiden en laat castreren, TS, en dat je ze meer ruimte biedt. Helemaal top!

Ik ga nog wel even over iets anders zeuren: cavia's en konijnen kunnen niet bij elkaar. Ze hebben andere dieetwensen, begrijpen elkaar niet wat tot ruzies kan leiden en een cavia heeft echt een vriendje van z'n eigen soort nodig.

En nog een kleine tip: ik kan niet goed zien of je je afzetting met die prikkers vast heb geprikt tussen de stenen? Zo niet, zou ik even doen. Veel (iets grotere) konijnen kunnen hem verschuiven of er zelfs onderdoor.

Je eerste berichtjes waren misschien niet zo heel slim, maar ik vind het goed dat je iets met het commentaar doet meid!! Veel plezier met je diertjes!! +:)+

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:54

Heb eerste 3 pagina's gelezen en deze, je hebt een goed besluit genomen! Bij ons is er een wild konijn op 1 of andere manier onze tuin in geglipt, heeft onze 4 voedsters gedekt en binnenkort zitten we met heul veul konijnen :+ Wel al mensen gevonden die willen kopen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:55

Leuke plek voor ze! Mooie konijnen ook :)