Poes verwacht ieder moment kittens!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 23:05

Godver kom ik nu na een lange werkdag eindelijk thuis meteen naar de kat is ze gewoon nergens te bekennen ;( Heb overal gezocht onder elke bank,plant, op zolder, buiten.. Niemand thuis niemand die op neemt. Wordt nu langzaam aan gek en haal de meest rotte senario's door me hoofd.. kan echt niet slapen nu waar kan ze nou zijn. ;(

Murthul

Re: Poes verwacht ieder moment kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:10

Ohh wat vervelend dat ze opeens weg is zeg :(:)

Misschien heeft ze wel een rustig plekje opgezocht om te bevallen? Het komt vast goed! :j

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 23:11

Ja wil er zo graag bij zijn voor dr en het moet dan buiten zijn heb binnen echt goed gezocht.. Met deze kou gaan ze het niet overleven. ;(

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:18

Mijn poes is jonger bevallen dan de jouwe en had direct het volledige moederinstinct te pakken, ze zal er heus voor zorgen dat haar baby's droog en warm genoeg zijn.. :(:)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 23:20

Is er een kans dat nu ze zwanger is andere mannetjes juist opzoekt? Ze gaat normaal nooit van ons erf af maar misschien dat ze nu met die hormonen richting de buren gaat naar de katten..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:31

Meestal hebben ze juist in de laatste dagen de behoefte om te gaan nestelen, ze zoeken dus een fijn plekje dat hun geschikt lijkt te bevallen, maar sommige katten doen dat ook helemaal niet. Het kan gerust zijn dat jouw kat een rustig plekje in een schuurtje heeft gevonden en het daar ideaal vind, dat is heel erg verschillend per kat.

Als ik jou was zou ik gewoon rustig gaan slapen en morgen eventjes roepen, misschien was ze gewoon ergens verstopt of eventjes ver weg. Als ik mijn katten ga zoeken en roepen kan ik er vaak zat ook eentje niet vinden.

Na de bevalling hebben ze wel vrij snel weer interesse in mannetjes, mijn kat is 4 weken na de bevalling naar buiten ontsnapt en liet zich vrolijk weer dekken, heb haar toen direct de volgende dag laten steriliseren, ik weet dat bij sommige katten de krolsheid nog korter na de bevalling kan optreden, je zult haar dan dus echt moeten binnenhouden, dierenartsen wachten het liefste met steriliseren tot de kittens zelfstandig kunnen eten namelijk.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 00:59

Omg gevonden!! Met kittens! Zat in een plantenbak verstopt met dr kittens. Precies op mijn enige lange werkdag flikt ze het he.. Maar ben allang blij dat ze terrecht is en de kittens leefde! Kon er moeilijk bij zag in ieder geval 2 kittens! 1 zwarte en 1 zwarte met kleine witte vlekjes. Ben zo blij! Ze hield zich wel heel stil toen we zochten dan. Doe ik er goed aan ze morgen in de krat te doen en even te wegen of in de planten bak laten?

In deze bak tussen de plant en planken in heeft ze het geflikt. :+

Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 01:08

Ik zou dr lekker laten zitten, Ze heeft zelf dat plekje uitgekozen en anders is de kans alsnog groot dat ze ze eigenwijs terugsleept. Wegen e.d. zou ik niet doen zolang je het idee hebt dat ze genoeg kansen tot drinken geeft, als de kittens vreemd ruiken bestaat er een kans dat ze ze verstoot.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 01:17

Oh waarom moet ze nou weer een verstopt hoekje kiezen waardoor ik de kittens niet goed kan zien en foto's maken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 01:18

Katten :=

Ik zou ze ook laten zitten , eventueel de plant eruit halen dat ze alleen de bak heeft?

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 01:30

Ja vind het link met de plant. Als een kitten ertussen valt oid..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 04:28

Oh!! Ik ben wel benieuwd naar foto's ja. :')
Dat gaat alleen een beetje moeilijk als ze in een plantenbak liggen. _O-

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 05:08

Gefeliciteerd, erg jammer dat je nu haar en de kittens niet kan zien.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 06:17

Vandaag lekker in een doos leggen met een fijn dekentje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:06

Murthul schreef:
Ik zou dr lekker laten zitten, Ze heeft zelf dat plekje uitgekozen en anders is de kans alsnog groot dat ze ze eigenwijs terugsleept. Wegen e.d. zou ik niet doen zolang je het idee hebt dat ze genoeg kansen tot drinken geeft, als de kittens vreemd ruiken bestaat er een kans dat ze ze verstoot.

Dit inderdaad. Niet teveel mee willen bemoeien. Ze heeft dit plekje uitgekozen en hoe meer je je daar mee bemoeit, hoe groter de kans is dat ze het afstoot.
Wegen etc is niet nodig tenzij je denkt dat het de verkeerde kant op gaat. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben tot ze zich meer laten zien.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 07:12

Ik zie nu dat het er 3 zijn! :D
ook zie ik dat de potgrond waar ze op liggen nat is.. ze is zich aan het droog liggen maar zo blijft zij en de kittens nat natuurlijk. Toch maar verplaatsen?

Moet wel zeggen dat het een topmama is! Hele tijd likken en uitendelijk languit liggen zodat ze goed kunnen drinken! Ze is wel heel beschermend en gromt als ik kijk.. Dat is iets minder..
Onduidelijk fotootje:

Afbeelding

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:15

Ik zou proberen het verplaatsen een beetje als 'laatste oplossing' te houden. Situatie is lastig in te schatten zo via internet dus doe wat je gevoel zegt.
Misschien een droge handdoek /dekentje bij haar neerleggen, wie weet legt ze haar kitten daar zelf op.

Gefeliciteerd met de kittens, wat een verhaal zo zeg :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:23

Laat d'r maar even met rust, kan maar zo zijn dat ze vandaag een andere plek zelf ook geschikter vind en zelf met de kittens aan de sleep gaat.

Enne, toch een kleine gefeliciteerd!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 07:51

Oh mijn vader had net toen ik binnen was de kittens over geplaatst in de werpkist aangezien er ook automatische waterslangen in zitten die dan gaan lopen. Het blijken er zelfs 4 te zijn! Worden er steeds meer haha!
zei iemand nou dat ze bij het begin 100 gram moesten wegen? :') Heb er 1 snel gewogen. Ga bijna denken dat de weegschaal niet klopt.:P

Dit is de enige met wit, rest allemaal zwart!
Afbeelding

Helemaal zwart.
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:53

Moeder natuur weet heus wel wat ze doet ;) Het is goed bedoeld, maar de moeder weet wel wat ze moet doen. Dus ze kan ze ook zelf verplaatsen. Laat gewoon wat dozen met handdoeken (niet met teveel wasverzachter en lekkere ruik) staan en dan komt t heus wel goed.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:58

Geef ze maar een fijn droog plekje. Ik zie bij het zwart witte kitten dat de vacht nattig en vies is.
Niet goed voor kleine poezels...
Wel zorgen dat ze niet meer in de plantenbak terug kan met haar kittens.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 08:00

Ja ze waren na een hele nacht nog steeds nat. Moeders ook. Zitten nu in de krat met haar vertrouwde roze fleece mandje!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:13

Gefeliciteerd.
Hihi en anders een andere weegschaal proberen.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:15

xkimmx schreef:
Ja ze waren na een hele nacht nog steeds nat. Moeders ook. Zitten nu in de krat met haar vertrouwde roze fleece mandje!

lijkt mij beter... nat = koud dus ook koude kittens!

leg anders iets op de weegschaal waarvan je zeker weet hoe zwaar het ongeveer is... een dicht pak suiker bijvoorbeeld

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:22

Wat een dotjes ! Toch lijkt het dat die onderste foto de kitten ook witte pootjes heeft :D