Wat vind jij bijzondere, bizarre of echt enge dieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:44

Wat komen hier bijzondere dieren voorbij zeg! Bij sommige posts kom ik bijna niet meer bij van het lachen :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:47

mriek1990 schreef:
Wat een leuk topic! :) Er komen al veel leuke dieren voorbij, sommigen kende ik ook nog niet.
Wat ik echt een bizar beest vind is de Giant Oarfish (geen idee wat de Nederlandse naam is.)
Deze vissen kunnen erg groot worden, maar toch vind ik ze ook iets schattigs hebben met hun kuifje op hun kop.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hele enge dieren vind ik spinnen, vooral zo'n foto van een spin die een vogel te pakken heeft.. Brrr! Maar ook de spinkrab uit Japan zou ik niet graag tegen komen bij het zwemmen. Ik zie dan al helemaal voor je dat 'ie aan je tenen gaat zitten ofzo... :D
[ Afbeelding ]

Mooie dieren zijn er zoveel :o Ik kan ook echt genieten van de foto's in dit topic!

Als ik in zee loop, spaced ik hem hem al als ik een kleine krab zie.. Wil niet weten wat ik doe als ik DAT zie :oo

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:47

Wat een bizarre beesten zeg! Meer dan de helft ken ik niet!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:49

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 20:54

mriek1990 schreef:
Wat een leuk topic! :) Er komen al veel leuke dieren voorbij, sommigen kende ik ook nog niet.
Wat ik echt een bizar beest vind is de Giant Oarfish (geen idee wat de Nederlandse naam is.)
Deze vissen kunnen erg groot worden, maar toch vind ik ze ook iets schattigs hebben met hun kuifje op hun kop.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hele enge dieren vind ik spinnen, vooral zo'n foto van een spin die een vogel te pakken heeft.. Brrr! Maar ook de spinkrab uit Japan zou ik niet graag tegen komen bij het zwemmen. Ik zie dan al helemaal voor je dat 'ie aan je tenen gaat zitten ofzo... :D
[ Afbeelding ]

Mooie dieren zijn er zoveel :o Ik kan ook echt genieten van de foto's in dit topic!

Er is vorig jaar een "giant oarfish" aangespoeld op Texel. Hij staat daar nu tentoongesteld, de Nederlandse benaming is Haringkoning..... ;)

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:00

Citaat:
Er is vorig jaar een "giant oarfish" aangespoeld op Texel. Hij staat daar nu tentoongesteld, de Nederlandse benaming is Haringkoning..... ;)

Haringkoning? :)) :') Daar ging ik echt even om stuk. Vind het nog wel een toepasselijke naam ook eigenlijk

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:07

Konijnuil...

Kijkt altijd een beetje van don't you f*ck with me!

Afbeelding

Afbeelding

LeonieL

Re: Wat vind jij bijzondere, bizarre of echt enge dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:16

Wat een geweldig topic, bij sommige foto's twijfel ik serieus of het geen photoshop is :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:45

culaccino schreef:
[ Video ]

en ik vind Jerboa's ook bizarre beesten:
[ Afbeelding ]

Die spider tailed vipuuuuuuhhhr vind ik ook een gaaf beest! En al die versiertrucs van die exotische vogels, mhihi.

Die lama is van een bokker :)) (Laurie)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:03

Prachtig dier: de pangolin.

Afbeelding

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:22

Volgens mij is die laatste een Armadillo.

Ik vind dieren vooral erg fascinerend. Toevallig vandaag voor het eerst in mijn leven een axolotl in levende lijve gezien. Enkele albino's en een "normale".

Ik zag het vogelbekdier voorbijkomen en dat je die zo graag zou willen aaien. Let wel op dat ze giftig kunnen zijn. :j :=

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:23

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:27

Agossie schreef:
Volgens mij is die laatste een Armadillo.

Ik vind dieren vooral erg fascinerend. Toevallig vandaag voor het eerst in mijn leven een axolotl in levende lijve gezien. Enkele albino's en een "normale".

Ik zag het vogelbekdier voorbijkomen en dat je die zo graag zou willen aaien. Let wel op dat ze giftig kunnen zijn. :j :=

Dit is een armadillo:

Afbeelding

Ook leuke dieren trouwens. Dit filmpje blijft hilarisch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:31

Ratten vind ik vieze beesten... Bleh, als ik er 1 zie kan ik wel kotsen.
Verder vind ik vleermuizen eng...

Paarden vind ik natuurlijk bijzonder... Koeien ook.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:32

Ik vond de Tasmaanse buidelwolf altijd fascinerend... Zo zonde dat ze uitgeroeid zijn...

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:43

De napoleonvis was nog niet genoemd volgens mij :D

Afbeelding

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:48

Armadillo is idd een gaaf dier. Weet niet wie de manenwolf of maned wolf kent, maar redelijk zeldzaam en imo een ontzettend gaaf dier:

Afbeelding
De manenwolf (Chrysocyon brachyurus) is een hoogbenige, bruinrode wilde hondachtige met lange oorschelpen, een spitse snuit en zwart gelaarsde poten. Hij is meer verwant met de vos dan met de wolf, elektroforese studies wijzen er echter op dat deze soort niet nauw verwant is met ons bekende soorten, zijn nauwste verwantschap is met de boshond.

De manenwolf bewoont droge bossen en pampa's in centraal Zuid-Amerika, eet kleine knaagdieren, hagedissen, vogels en dergelijke en plantaardig voedsel. Het zijn schuwe dieren, die de mens mijden. Het dier wordt als schadelijk beschouwd en wordt door uitroeiing bedreigd.

Dankzij de lange poten kan de manenwolf zich door het hoge gras van de pampa verplaatsen en er overheen kijken. Echte hardlopers zijn het niet. Omdat het telgangers zijn, verplaatsen zij beide poten aan één zijde tegelijk.

bron: Wikipedia (NL)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:52

Ik weet niet wat het is......maar ik vind luiaards toch zo leuk _O- _O-

Maar :D

Afbeelding
Spookdiertjes <3

Qua vissen vind ik walvissen en orka's echt heel heel gaaf. Erg indrukwekkend.

Maar ook de Pterois volitans, oftewel...de koraalduivel
Afbeelding
Zeer giftig, maar heel gaaf.

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:53

Ik ben ontzettend bang voor jawel kippen :Y)

Dat spookdiertje is dan wel weer ontzettend leuk!

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:56

Froukje_J schreef:
Ik kwam deze tegen de Yeti Krab vreemd beest

[ [url=m/e6jsFg.jpg]Afbeelding[/url] ]

echt enge dieren zijn voor mij toch de Kwal, Bij en wesp.. (Misschien omdat ik allergisch ben xd)

Ieks wat een naar beest die krab.
Idem hier kwallen bijen wespen en kippen vreselijk :Y)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:01

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:07

Voor mij zijn orca's ook heel bijzonder om een wat technische redden misschien:

Citaat:
If you look at the limbic system — the emotion-processing area in all mammal brains — you find something really interesting. There’s some parts of the limbic system of dolphins and whales that have changed and actually gotten smaller, but there are other parts of it that are adjacent areas that are much larger and more elaborate than in the human brain. That area is called the paralimbic region.

So they have like an extra lobe of tissue that sort of sits adjacent to their limbic system and their neocortex. And, you know, you can infer from that. That lobe has something to do with processing emotions, but also something to do with thinking. It’s very highly elaborated in most cetaceans and not at all or not nearly as much in humans or other mammals, so it suggests that there’s something that evolved or adapted in that brain over time that did not occur in other mammals, including humans.

In het kort, ze hebben een stukje brein dat gaat over emotie en denken. Het is verder ontwikkeld en met meer stukjes dan wij mensen en andere zoogdieren hebben. Terwijl mensen beken staan als de meest ontwikkelde diersoort wat betreft dit soort dingen. Dit is dus heel bijzonder en uniek. Het wekt de suggestie dat deze dieren zeer ver ontwikkeld zijn op emotioneel gebied en de theorie is dat de sociale banden tussen familieleden in een groep orca's veel complexer is dan wat wij wensen hebben.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:31

Agossie schreef:
Fascinerend:
De "Basking Shark", ofwel de Reuzenhaai.

[ Afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reuzenhaai

Deze vriend zwemt in de Noordzee en er past gemakkelijk een mens in de opengesperde bek. :j

En bedankt... Nu durf ik nooit meer in zee te zwemmen... -O-

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:51

nine1987 schreef:
Agossie schreef:
Fascinerend:
De "Basking Shark", ofwel de Reuzenhaai.

[ Afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reuzenhaai

Deze vriend zwemt in de Noordzee en er past gemakkelijk een mens in de opengesperde bek. :j

En bedankt... Nu durf ik nooit meer in zee te zwemmen... -O-

Geen zorgen, hij eet slechts plankton. Dus hij zal je niet opeten.

Komen ontzettend mooie dieren langs zeg! Ik blijf me verbazen hoe ontzettend groot walvissen kunnen worden.
Blauwe vinvis:
Afbeelding

De manier van jagen van orka's fascineert me ook nog steeds. Zo verschrikkelijk sluw en slim!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 01:41

Die haai :brr: