Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mriek1990 schreef:Wat een leuk topic!Er komen al veel leuke dieren voorbij, sommigen kende ik ook nog niet.
Wat ik echt een bizar beest vind is de Giant Oarfish (geen idee wat de Nederlandse naam is.)
Deze vissen kunnen erg groot worden, maar toch vind ik ze ook iets schattigs hebben met hun kuifje op hun kop.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hele enge dieren vind ik spinnen, vooral zo'n foto van een spin die een vogel te pakken heeft.. Brrr! Maar ook de spinkrab uit Japan zou ik niet graag tegen komen bij het zwemmen. Ik zie dan al helemaal voor je dat 'ie aan je tenen gaat zitten ofzo...![]()
[ Afbeelding ]
Mooie dieren zijn er zoveelIk kan ook echt genieten van de foto's in dit topic!
mriek1990 schreef:Wat een leuk topic!Er komen al veel leuke dieren voorbij, sommigen kende ik ook nog niet.
Wat ik echt een bizar beest vind is de Giant Oarfish (geen idee wat de Nederlandse naam is.)
Deze vissen kunnen erg groot worden, maar toch vind ik ze ook iets schattigs hebben met hun kuifje op hun kop.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hele enge dieren vind ik spinnen, vooral zo'n foto van een spin die een vogel te pakken heeft.. Brrr! Maar ook de spinkrab uit Japan zou ik niet graag tegen komen bij het zwemmen. Ik zie dan al helemaal voor je dat 'ie aan je tenen gaat zitten ofzo...![]()
[ Afbeelding ]
Mooie dieren zijn er zoveelIk kan ook echt genieten van de foto's in dit topic!

culaccino schreef:[ Video ]
en ik vind Jerboa's ook bizarre beesten:
[ Afbeelding ]
Die spider tailed vipuuuuuuhhhr vind ik ook een gaaf beest! En al die versiertrucs van die exotische vogels, mhihi.
(Laurie)

Agossie schreef:Volgens mij is die laatste een Armadillo.
Ik vind dieren vooral erg fascinerend. Toevallig vandaag voor het eerst in mijn leven een axolotl in levende lijve gezien. Enkele albino's en een "normale".
Ik zag het vogelbekdier voorbijkomen en dat je die zo graag zou willen aaien. Let wel op dat ze giftig kunnen zijn.![]()

Citaat:If you look at the limbic system — the emotion-processing area in all mammal brains — you find something really interesting. There’s some parts of the limbic system of dolphins and whales that have changed and actually gotten smaller, but there are other parts of it that are adjacent areas that are much larger and more elaborate than in the human brain. That area is called the paralimbic region.
So they have like an extra lobe of tissue that sort of sits adjacent to their limbic system and their neocortex. And, you know, you can infer from that. That lobe has something to do with processing emotions, but also something to do with thinking. It’s very highly elaborated in most cetaceans and not at all or not nearly as much in humans or other mammals, so it suggests that there’s something that evolved or adapted in that brain over time that did not occur in other mammals, including humans.
Agossie schreef:Fascinerend:
De "Basking Shark", ofwel de Reuzenhaai.
[ Afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reuzenhaai
Deze vriend zwemt in de Noordzee en er past gemakkelijk een mens in de opengesperde bek.
nine1987 schreef:Agossie schreef:Fascinerend:
De "Basking Shark", ofwel de Reuzenhaai.
[ Afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reuzenhaai
Deze vriend zwemt in de Noordzee en er past gemakkelijk een mens in de opengesperde bek.
En bedankt... Nu durf ik nooit meer in zee te zwemmen...