kat gevonden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:21

Maartje1990 schreef:
saskiakefie schreef:
Cowgirl al benaderd? Ik zie dat TS namelijk gewoon online is.....

Na die politie bedreiging zou dat voor miu wel de laatste persoon zijn waar ik mn adres naar zou sturen. Echt wat een gekkigheid ik dit topic

Ik dreig helemaal niet. Het is een feit en staat gewoon in de wet.
Ik bood haar al heel snel aan om te bellen en ik heb nog steeds niks gehoord.
En al ik gewoon de ambu voor haar kan regelen is er niks aan de hand. Het is het geen wat ik dagelijks doe en als het dier opgehaald is is voor mij de zaak gesloten.

Maar het is half 2. Slaap lekker allemaal.
Mijn pb box blijft open mocht de kat morgen nog leven en ze alsnog de ambu nodig heeft.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:22

romyloverrr schreef:
Snoraly schreef:
Ik neem aan dat als de dierenambulance gebeld wordt ze wel een chip kunnen lezen, als de eigenaren daar op staan wordt vanzelf contact met hun opgenomen wat ze willen met de evt medische kosten.
Of zeg ik nu iets heel stoms? :=

Zou sowieso als je vandaag écht niet kan bellen/PB'en, morgen actie ondernemen, en zoals een aantal hier al zeggen bij een vriendin/kennis o.i.d. op laten halen.

Succes ermee TS! :)

Dat zou je denken ja!
Maar nee hoor, bij ons wilde ze dat schaap kost wat kost proberen te redden, al wilde wij hem liever dood laten gaan.

Waarom bel je dan de dierenambulance? Edit; sorry, ik lees net pas dat iemand anders dat had gedaan.

De dierenambulance is ook niet gek hoor, als zij denken dat er nog wat te redden valt doen ze dat. Dat is hun mening, hun ethische beweegredenen. Dat jullie er anders over denken snap ik goed hoor, ik ben ook van mening dat je soms beter een beestje af kunt maken. Maar in dit geval vind ik dat het katje 'gered' moet worden. Of in ieder geval onder toezicht moet staan van mensen die ervaring hebben op dit gebied en weten wat ze doen.
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 18-04-15 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:22

saskiakefie schreef:
Ayasha schreef:
Dus TS wordt afgekat omdat een eigenaar te beroerd was om verantwoordelijkheid te nemen voor dat dier waardoor ie in deze situatie gekomen is. Ze had 'm ook voor dood kunnen laten liggen.

Waar slaat dit nou weer op? Moet je je kat dan maar altijd binnen houden omdat je geen risico wilt nemen? Dat is lekker diervriendelijk... :=

Van mij moet niks. Maar ga ook niet lopen dreigen en zeiken dat je niet voor jezelf zou in staan als t jouw kat was (dit is algemeen bedoelt, wie de schoen past trekke hem aan).
De eigenaar neemt het risico, die en die alleen is hier verantwoordelijk voor.
Wil je dit niet, houd je hem bij je. Niet perse binnen. In je eigen tuin. Wil je dat niet; niet jouw tekort schieten in iemand anders haar nek schuiven.

TS doet wat ze kan, waarom ze niet mag bellen en of ze daar al dan niet tegen in kan gaan kan bokt niet over oordelen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-04-15 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:23

Ik werk zelf bij de dieren ambulance en word misselijk van de gedachte dat het dier niet geholpen wordt.
kost je niks.ik kan echt geen geldige reden bedenken waarom je niet zou bellen.

dierenambulances hebben een chipreader,als het dier gechipt is kunnen ze gelijk de eigenaar op de hoogte stellen zodat het dier de nodige zorg krijgt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:25

Avelienvd schreef:
Nee maar dierenamby of dierenarts heeft ook wel een......

Correct. Maar dat ligt buiten het vermogen van ts. En neemt dus niet weg dat het systeem van een chip niet functioneert.

Ik zie regelmatig 's avonds laat een hond bij mijn zaak lopen. De eerste keer dat ik hem zag was hij prachtig geborsteld en goed gevoed. Hij wordt steeds magerder en viezer. Hij heeft een halsband om, maar zonder telefoonnummer. Ik kan niets doen, behalve wat eten geven. Ik had graag de eigenaar gebeld. Maar dat gaat niet. Op het tijdstip dat ik die hond zie zijn de DA's al gesloten en een dierenambulance bestaat hier niet. Ik heb dus geen idee of hij een chip heeft. Een telefoonnummer in de halsband had dit leed kunnen besparen. Dít is mijn probleem met de chip. Het functioneert dus niet helemaal

Shirley

Re: kat gevonden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:30

De hond vasthouden tot de volgende ochtend is misschien ook een optie :)*

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:37

Shirley schreef:
De hond vasthouden tot de volgende ochtend is misschien ook een optie :)*

Ja! Leuk, in een restaurant! Vooral als we dicht gaan en hij alleen achterblijft. En mee naar huis is ook geen optie, mijn reu pikt dat gegarandeerd niet.
Nogmaals: de makkelijke manier om aan een telefoonnummer te komen (in halsband) voorkomt veel leed.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:51

Waar een wil is, is een weg :)
Een bench of even in de schuur of garage...als je dat dier werkelijk wilt helpen, is daar best een mouw aan te passen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 00:54

Ik kan er niet bij dat je een dier aan zijn lot overlaat. Mijn vriend en ik hebben zelfs weleens bij iemand aangebeld, omdat bij zijn steiger in de achtertuin een vogeltje aan het creperen lag. We hebben het vogeltje gepakt en de dierenambulance laten komen.
Bandjes bij een kat zijn trouwens allang achterhaald. Die dingen zorgen soms juist alleen maar voor meer gevaar.
De TS zal vast goede redenen hebben dat ze geen dierenambulance voor laat komen, maar ik had dan in andere oplossingen gezocht en eventueel ergens anders zijn gaan wachten op de ambulance met het beestje. Het is maar wat je er zelf van maakt. Maar een kat gewoon laten lijden en dan beginnen over een burn out en weet ik het wat.. nee sorry, ik zie het verband niet.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 01:11

romyloverrr schreef:
Bambolina schreef:
Ja leuk die bandjes die breken onder druk, die zijn ze dan ook binnen een week kwijt hier.

Nee hoor, bij ons niet.
Dat zijn meteen anti-vlooien banden (en reflectors) en die gaan netjes een half jaar mee.

Dan mogen die van jou wel even met die van mij komen praten, want bij ons zijn bandjes binnen een week foetsie. Er is er éentje die m' netjes om houdt, de andere 3 laten ze binnen no time verdwijnen. Record staat op een halve dag.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 01:14

Los van de bandjesdiscussie.
Feit blijft dat er nu een katje met misschien wel ontzettend veel pijn ligt te lijden tussen wat stro, die geholpen had kunnen worden...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 01:19

Nu ligt hij tenminste in het stro, anders lag hij op straat.
Nu heeft hij tenminste eten, drinken en een warme plek.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 01:22

Sorry, maar je hoeft bij mij niet te proberen goed te praten dat er nieteens een telefoontje gepleegd kan worden voor een dier dat hoogstwaarschijnlijk hulp nodig heeft.
Bespaar jezelf de moeite, want geen enkel argument weegt hiertegen op voor mij :).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 01:26

Is er geen bokker in de buurt die de dierenambulance voor je kan bellen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 01:38

Ts laat het dier niet aan z'n lot over.... Ze heeft m toch niet op straat laten liggen of wel?!

Ze heeft het dier binnengehaald, warm plekje om te liggen, voer en water gegeven en morgen (ofja, vandaag) komt de dierenarts.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 01:44

Ik word echt misselijk van dit topic. TS ik zie echt geen enkele reden waarom je niet op het aanbod van cowgirl ingaat! Misschien is de eigenaar wel hopeloos zijn katje aan het zoeken?? En jij houdt het bewust bij jou, zonder dat je het de nodige zorgen kan geven. Dan had je het inderdaad beter kunnen laten liggen zodat iemand anders die WEL de moeite van een telefoontje wil doen het beestje had kunnen vinden.

Ik kan hier echt zo kwaad om worden, mag er niet aan denken als dit 1 van mijn katjes zou zijn. Een van mijn katjes is ooit doodgereden en iemand heeft zich de moeite genomen om het aan de kant te leggen en daar ben ik die persoon heel dankbaar voor, zodat hij niet helemaal kapotgereden was. Dan liever dit dan dat iemand mijn katje halflevend had meegenomen en bij zich had gehouden zonder zorgen te geven, dan was katje ook dood maar had ik nooit geweten wat er mee gebeurd was. Mijn katten komen overigens ook niet buiten en zijn gechipt. Maar ontsnappen kan altijd natuurlijk, dus de reacties dat het de schuld van de eigenaar zou zijn slaan echt nergens op.

Maar dat is MIJN mening...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 01:47

Je zou in je handjes mogen knijpen dat iemand een vreemde kat in huis neemt en deze voert en drinken geeft en hier ook de dierenarts naar laat kijken, maar nee niet midden in de nacht, omdat ze dat niet van haar ouders mag.... Oh oh wat een bruut is ts nou zeg *draait met ogen*

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 05:20

Nou ik zou m'n handjes helemaal niet dichtknijpen als ts m'n kat in huis zou nemen. Iemand die niet de dierenambulance mag bellen. Hem niet bij de straat in een doosje mag leggen zodat iemand hem kan oppikken en naar de dierenarts kan brengen. Maar wel zonder diagnose er wat in wil spuiten.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 05:23

Je weet helemaal niet hoe de thuissituatie is bij TS, en je kan hier vanalles roepen.

Ts goed gedaan, hoe is het nu met de poes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 05:30

Maartje1990 schreef:
Je zou in je handjes mogen knijpen dat iemand een vreemde kat in huis neemt en deze voert en drinken geeft en hier ook de dierenarts naar laat kijken, maar nee niet midden in de nacht, omdat ze dat niet van haar ouders mag.... Oh oh wat een bruut is ts nou zeg *draait met ogen*

Pardon?
Als er niet eens gebeld kan worden hoef je echt niet in je handjes te knijpen.. Dit is gewoon het opzettelijk onthouden van medische zorg en dat is inderdaad strafbaar. Ik zie ook echt niet in waarom een belletje naar de Dierenambulance te veel gevraagd is, die paar cent die je kwijt bent..
Ik snap niet dat mensen het goedkeuren dat dit beestje gewoon maar moet wachten tot de veearts komt terwijl er inwendig letsel kan zijn en de kat het dus niet haalt..
En dan ook nog gaan lopen zeuren over hoe de chip werkt en dat de eigenaar dan een rekening krijgt? :r
Als de eigenaren geen operatie willen betalen als dat wel gebeurd is dan kunnen ze ook gewoon afstand doen van zo'n dier en daarnaast zijn de dierenambulances en dierenartsen er niet voor de eigenaren, zou mooi zijn als er dan maar gewacht moet worden tot er eventueel een eigenaar opduikt omdat die misschien een operatie niet ziet zitten.
Over de chip ga ik het verder niet eens hebben, als je bepaalde acties goed wil praten moet je blijkbaar met onzinnige excuses komen omdat te kunnen doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:01

Palmera schreef:
Avelienvd schreef:
Nee maar dierenamby of dierenarts heeft ook wel een......

Correct. Maar dat ligt buiten het vermogen van ts. En neemt dus niet weg dat het systeem van een chip niet functioneert.

Ik zie regelmatig 's avonds laat een hond bij mijn zaak lopen. De eerste keer dat ik hem zag was hij prachtig geborsteld en goed gevoed. Hij wordt steeds magerder en viezer. Hij heeft een halsband om, maar zonder telefoonnummer. Ik kan niets doen, behalve wat eten geven. Ik had graag de eigenaar gebeld. Maar dat gaat niet. Op het tijdstip dat ik die hond zie zijn de DA's al gesloten en een dierenambulance bestaat hier niet. Ik heb dus geen idee of hij een chip heeft. Een telefoonnummer in de halsband had dit leed kunnen besparen. Dít is mijn probleem met de chip. Het functioneert dus niet helemaal

Wat een dikke vette kul zeg. Omdat de DA gesloten was functioneert het systeem in de chip niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:03

Ayasha schreef:
saskiakefie schreef:

Waar slaat dit nou weer op? Moet je je kat dan maar altijd binnen houden omdat je geen risico wilt nemen? Dat is lekker diervriendelijk... :=

Van mij moet niks. Maar ga ook niet lopen dreigen en zeiken dat je niet voor jezelf zou in staan als t jouw kat was (dit is algemeen bedoelt, wie de schoen past trekke hem aan).
De eigenaar neemt het risico, die en die alleen is hier verantwoordelijk voor.
Wil je dit niet, houd je hem bij je. Niet perse binnen. In je eigen tuin. Wil je dat niet; niet jouw tekort schieten in iemand anders haar nek schuiven.

TS doet wat ze kan, waarom ze niet mag bellen en of ze daar al dan niet tegen in kan gaan kan bokt niet over oordelen.

Ik ben het niet vaak met je eens maar nu wel. In eerste instantie is de eigenaar altijd verantwoordelijk voor zijn dieren, en als jij je kat willens en weten naar buiten laat gaan dan loop je dit soort risico's.

Desalniettemin vind ik dat TS de dierenambulance moet bellen, dit dier heeft medische zorg nodig en dat mag je hem/haar niet ontzeggen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:18

Pfew, ik schrik echt van sommige reacties hier. Iedereen is altijd in rep en roer als een paard ergens verwaarloosd staat. 144 moeten worden gebeld en weet ik allemaal nog niet meer. Nu is er een kat liggend op straat gevonden die misschien op sterven na dood is en dan moet TS hem maar laten creperen omdat je als eigenaar je kat binnen dient binnen te houden dus het je eigen schuld is? Dat je je kat maar een bandje om moeten doen terwijl er bekend is dat ze deze vaak verliezen en er ook de mogelijkheid bestaat dat zichzelf ermee ophangen? Daarom is er een chip. Een chip kan je uit laten lezen bij een DA of door mensen van de dierenambulance. Of het dier wel of geen eigenaar heeft doet er niet toe. Het lijkt erop dat deze kat lijdt dus zal ieder normaal denkend mens actie ondernemen.

Ik ben totaal niet zo dus ik kan geen begrip opbrengen voor TS of haar ouders. Het is een levend wezen van vlees en bloed. Dat help je! Een telefoontje kost de wereld niet. Een DA of Dierenambulance zullen ook geen kosten rekenen. Het is tenslotte niet jouw kat.

Is het een idee dat iemand de kat ophaalt en zelf naar de DA rijdt of de Dierenambulance belt? Waar woont TS? Als het arme beestje nog leeft tenminste.

Mocht hij niet meer leven realiseer je dan dat het beestje een afschuwelijke dood heeft gehad.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:24

Yinnar, niet zo overdreven want dat zegt niemand. Niemand zegt dat TS de kat moet laten creperen!!! Maar ik snap de reactie van Ayasha wel heel goed. Iemand laat zijn kat naar buiten, die wordt vervolgens ziek of aangereden, en het dier komt dan terecht bij iemand zoals TS die niet wil of kan helpen en gaat vervolgens misschien wel gruwelijk dood. Is dat indirect de schuld van TS? Nu misschien wel ja, omdat ze het dier geen medische hulp bied. Maar wat als de kat niet was gevonden en ergens in een goot zou zijn doodgegaan.

Daar is de eigenaar voor verantwoordelijk ten alle tijde. Want die kiest er in 99% van de gevallen ( de ontsnapte katten na ) voor om zijn dier naar buiten te sturen terwijl de eigenaar weet dat ze kunnen worden aangereden, afgeschoten, vergiftigd etc. Onder het mom, dan heeft die een fijn leven gehad. Ja lekker leven, sterven aan een langzame dood. Maar die andere dagen was die wel gelukkig. Als eigenaar ben jij dan verantwoordelijk voor de dood van in dit geval de kat. Jij stelt hem bloot aan gevaren, jij bent verantwoordelijk voor zijn welzijn.

Ik heb hier drie katten die alleen binnen en in onze eigen tuin onder toezicht komen, en die drie zijn hartstikke gelukkig met elkaar, zonder gevaar te lopen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:29

Yinnar schreef:
Mocht hij niet meer leven realiseer je dan dat het beestje een afschuwelijke dood heeft gehad.

Dat dus!
En dat het beestje miss wel in de container wordt gegooid en als het eigenaren had deze nooit te weten komen waar het is gebleven.