Beide fulltime werken en een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:09

blondies schreef:
Nee, dat heeft hij niet. Ligt hij gewoon te slapen die tijd? Ja, en dat weet ik omdat ik een camera op de bench gericht heb die ik vanaf mijn telefoon kan bekijken en ik krijg een melding als hij geluid maakt. Nog nooit een piepje gehoord.
Soms hebben dieren geen keus in bepaalde opzichten en dat zal bij jouw dieren niet anders zijn.

wat kán die hond dan anders als slapen op zo'n kleine ruimte??? :?

blondies schreef:
kimmie261 schreef:
maar op een slechte dag zit jouw jonge hond dus 14 uur opgesloten in een kooi van 1m2??

pas maar op voor zijn poten,heb hier al verschillende jonge herplaatsers gehad met kromme poten van zoveel en lang in een kooi opgesloten zitten...

Hoe kan ik mij hierdoor niet persoonlijk aangesproken voelen?

en het is hetzelfde als dat ik BIJVOORBEELD schrijf dat mijn hond een dinobot heeft gekregen en dat mensen zeggen : pas maar op daar kan je hond een splinter van binnen krijgen en echt,ik ken honderden honden en geen hond die een splinter heeft gekregen van een dinobot...wil niet zeggen dat dat dan ook nog nooit wel ergens gebeurd is toch?????

dat zijn toch geen aanvallen,dat zijn waarschuwingen....als je daar al geen verschil in ziet...

Almighty

Re: Beide fulltime werken en een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:12

Hond in Bench met zeer beperkte bewegingsvrijheid vind ik echt not done voor een hele dag! Zorg dan voor een goede in huis ren als je het al vervelend vind dat de hond heel het huis heeft! Maar zn klein hokje voor een keer 1 uur prima maar hele dag...nee dat echt niet!!

En dat bedoel ik dus dat sommige dieren nog slechter af zijn dan wij denken. Dus..wat houdt je tegen je werkt een hele dag nou ja..daar kan de hond op behoefte na soms wel mee leven. Of zorg voor gezeldschap van andere kleine hond of kat als dat gaat.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:14

Collie2008 schreef:
Er wordt net ook gezegd dat iemand een hond in een flat ook zielig vond. Ik werkte fulltime, woonde in een appartement en heb een herder. Toch voel ik me totaal niet aangesproken. Ik snap de uitspraak ook helemaal, maar weet dat mijn invulling er in de praktijk prima uitzag.

Je bepaald zelf of je je aangesproken voelt baserend op hoe de paktijk eruit ziet. Als je je toch bekritiseerd voelt zegt dat inderdaad denk ik meer over het feit dat je blijkbaar toch niet helemaal achter je keuze staat.

Het feit dat je je bekritiseerd voelt wilt niet zeggen dat je niet achter je keuze staat.
Ik heb er geen problemen mee dat mensen tegen een bench zijn maar laat ieder in zijn waarde en schilder mij niet af als een misdadiger.
Ik ben er bijna zeker van dat iemand jou zou zeggen dat jij je dier mishandelde toen je op een flat zat, dat je ook zou reageren. Ik heb nog nooit in een topic over benches gereageert omdat ik mij niet persoonlijk aangesproken voelde omdat ik weet dat het in mijn praktijk er prima uitziet.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:15

Wij hebben een hond genomen toen ik ben gestopt met werken. Mede omdat een pup anders geen optie was met zindelijk maken en benchtraining. Op een gegeven moment parttime gaan werken en mijn man 32u zodat de hond maar 1 dag alleen was. Op die dag hadden we de hondenuitlaatservice ingeschakeld.
Inmiddels weer thuis en zijn we een bedrijf aan het opzetten, straks werken vanuit huis dus, jeej!

Ik ben wel een mietje hoor, ik vind 4u alleen voor de hond max. Hij heeft een bench (gebruikt voor zindelijkheidstraining) maar die staat open en staat in de keuken die we gescheiden hebben van de woonkamer met een hondenhekje. Als we weggaan heeft hij dus de keuken tot zijn beschikking.
We zijn ook aan het rondkijken voor een maatje voor hem. Willen een pup, maar dan pas volgend voorjaar ivm veel tijd en energie stoppen in training wat nu niet goed uitkomt.

TS, hoe wil je het gaan oplossen als je een pup neemt icm met werken? Sowieso kan een jonge hond nog niet zo lang zijn behoefte ophouden.
En is het misschien een idee om 2 honden te nemen?

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:19

Kostolany schreef:
Ik denk weleens: Zijn de honden in het Asiel zoveel beter af in een kennel? Als je regeld dat een uitlaatservice de hond 1x per dag uitlaat? Of iemand uit de buurt tegen een kleine vergoeding? Of als het een kleine hond betreft leer hem op de kattenbak te gaan? En als je dan al thuis bent extra tijd voor je dier vrij maakt! Neem wel een hond die dat gewend is dan en niet een heel actief ras wat veel energie heeft. Of zet de hond in een hondenpension overdag. Maar of hij he tdaar zoveel leuker heeft> Ja hij heeft soort genoten om zich heen. Maar vaak zitten die ook zo vol dat die dieren niet alle aandacht van de persoon krijgen daar ook.

Zorg dat het dier genoeg drink water heeft! Dus neem een drinkfontein, hondenautomaat zodat het dier op vaste tijden kan eten. Tja behoefte doen is het moeilijkste met het alleen thuis zijn. Als het dier naar buiten kan of eventueel buiten een goed verblijf heeft met een warm geisoleerd hok? En niet heel de dag blijft naar de buren. Is hij nog soms wel beter af dan menig hond als hij al in de avonden aandacht krijgt van jullie:)

We leven maar 1x en het leven is veel tekort om het niet te delen met dieren. En sommige dieren zijn veel slechter af dan bij mensen die full tijds werken. In onze beleving kan dat niet. Maar honden zijn heel zelfstandig als het moet! Wij maken ze heel afhankelijk.

Reken wel op dat je ze in welke situatie ook financieel kan onderhouden ook naar de toekomst. En neem een ras wat gewoon niet te druk is en niet zn keffer dan is het vaak niet zo moeilijk!

Onze boxer heeft alle situaties mee gemaakt. Nu is hij zelden nog alleen en ook niet een hele dag. Hij mag bij mijn man 2 dagen per week mee naar kantoor en daar maken ze zelfs ruzie wie de hond uitlaat in de middag;) Het werkt ook sociaal op een werkvloer:) Laatst een kennis die bij de tandarts een hond trof die daar zat. Werkte heel ontspannend ter voorbereiding op behandeling dat de hond er was;) en als je aangeeft bang te zijn voor honden regelen ze dat ook wel weer;)

Hier ben ik het helemaal mee eens. _/-\o_

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:20

Onze hond wordt maar 3x per dag uitgelaten (meestal 9.00; 17.00; 22.00). Dus hij moet ook zijn plas/poep 7 uur per dag ophouden. Maar als hij 's ochtends een plas kan doen, zelfs al is dat om 6.00, dan nog is hij volledig relaxed tot de middagwandeling. Goed voer doet wonderen, ook op dit vlak (zelfs als het geen kvv/barf is).

Overigens zit hij zelden alleen want mijn moeder werkt vanuit huis. Hij vertrekt wel bij de eerste de beste gelegenheid naar boven (woonkamer, kantoor is beneden), als we dat niet willen, dan moeten we hem óf strak op appèl zetten, óf heel goed op de deuren letten, anders staat hij al boven. Hij verkiest de woonkamer alleen duidelijk boven het kantoor in gezelschap.

Mijn benches hebben kunststof platen, dus geen rvs. Dus dat scheelt. De benchmaten die ik noemde zijn 1.1 en 1.3m2. Dat is 10-30% meer dan 1m2.
https://www.hokkendomein.nl/detail/1136 ... -x-B-9.htm

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:23

Mijn schoonzus liep gewoon in de ochtend al een flinke ronde, werkte 8 uur en bij thuiskomst weer een ronde en alle aandacht en voor de nacht nog even een toiletronde. Werkte prima :j Honden hadden beschikking over 3 etages en waren met z'n tweeën dus geen enkel probleem.

Ze kregen hun beweging, aandacht en hadden elkaar. Dus dat de baas dan 8 uur miste gaf niets.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:28

Wat is bokt toch lief voor elkaar :+

Iedereen heeft toch zijn eigen manier, als je je hond aan iets vanaf pup aan al heeft/doet/ geleerd is, is hij/zij toch niet anders gewend?

Toen ik voor een pup ging kijken werd het me afgeraden, niet meer stappen, beperkt weg gaan etc. Ze is er gekomen en zou niet zonder kunnen. Uitgaan gaat nog steeds hoor :j vanaf het begin gelijk geleerd dat ze alleen kan blijven. Als ik weg ga wordt ze van te voren goed uit gelaten en als ik terug kom weer, ze heeft een enorme bijkeuken beschikbaar en als ik terug kom ligt ze te slapen tilt net even haar kop om om te kijken wie er is, dus zo slecht zal ze het wel niet hebben ;) Uitslapen zou ik ook nooit meer kunnen, en dat gaat perfect! Heb in het begin ook een bench gehad tot ze een maand of 5 was daarna los gedaan en nu wil ze er niet eens meer in. Ja de auto bench gaat perfect!
Ze zit overdag alleen ja, of ze gaat mee in de auto. Na het werk krijgt ze alle aandacht en ga ik op bezoek gaat ze mee. In het weekend krijgt ze alle aandacht en loopt ze vrij rond buiten.
Als ik een weekend weg ga, dan gaat ze ook mee maar slaapt ze altijd in de auto! Zielig ? Mwah zijn de meningen over verdeeld, maar het is haar vaste stek en ze gaat er graag in. (uiteraard snap ik met temperaturen boven de 20 graden dat dit niet kan :+ )
Nu wordt de buitenkennel gebouwd en gaat ze daar in :)

Heb overigens een DH die een KNPV programma doorloopt.
En ben heel bij met deze manier, zowel voor haar als voor mij. Ze is enorm makkelijk wat voor andere ook fijn is. Ik zie een gelukkige hond :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:34

mijn schema vroeger toen ik dus fulltime werkte was :

smorgens 3 kwartier lopen met de hond ( later honden) ,dat was wel sporten,dus heel erg moe maken : fietsen, met ballen spelen ,soort hindernis pacoursen laten lopen ( ach ja een mens verzint wat)

dan was ze de dag alleen,thuis komen,hond uitlaten,meestal half uurtje,en even thuis wat eten,omkleden en naar stal,hier sprak ik door de weeks om 7 uur af,en daar waren we tot ongeveer 10 uur half 11 ,al die tijd liep de hond dus mee en kon daar ook los lopen,dan in het begin dat ik haar had 3x trainen ,knpv,om 6 uur savonds beginnen,en daarna nog paard doen,vaak pas na 11 uur savonds thuis...

zondag was de hele dag trainen en daarna nog paard doen, en zaterdags en vrije dagen waren vaak dagen dat we hele grote rondes reden,dus zeg 5 uurs ritten maakte,of ik reed 2 a 3 paarden, vaak ging ik ook nog door naar een vriendin die ook 6 honden had en paarden en dan ging kim ook mee..

vriendin zei weleens dat kim blij was dat ik eindelijk eens oprotte zodat ze kon slapen,hahah... :+

ik durf te zeggen dat die hond toen meer beweging kreeg als mijn honden nu,nu ik hele dagen thuis ben...

dus nee ik ben niet tegen een hond hebben als je fulltime werkt,als je maar echt ook ervoor gaat als je thuis bent...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:37

extra vroeg op, 's morgens eerst de hond een flinke lange wandeling geven. Dan bij thuiskomst eerst weer uit met de hond en later 's avonds weer een lange wandeling.
Rollen verdelen waarbij één van jullie boodschappen doet en kookt en de ander de hond uitlaat. Zo kom het redelijk tegelijk uit dat de uitlater thuis komt en het eten op tafel staat :)

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:42

Ja je moet er wel allebei echt achter staan. Gelukkig vindt mijn vriend het niet erg om om 6uur vóór het werk met doggie te wandelen. Ik ben minder een ochtendmens... Ik leef pas na 7.30u ;)
Gelukkig is het maar 2 dagen/week nodig dat hij voor het werk van ons wordt uitgelaten. De andere dagen heb ik ochtend vrij of gaat hij naar mijn pa waar hij meteen het veld in gaat met de andere hond.
Maar dan nog moet hij wel verzorgd zijn voor die tijd en ik moet er een stuk voor omrijden dus je moet er wel altijd zin in hebben.
Het is ook zeker leuk om een sport ermee te gaan doen die jullie beide ligt. Dit motiveer ook om samen bezig te zijn want als je een beeeetje competitief bent aangelegd wil je natuurlijk samen wel vooruit komen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:56

blondies schreef:
Ik ben er bijna zeker van dat iemand jou zou zeggen dat jij je dier mishandelde toen je op een flat zat, dat je ook zou reageren.
[/quote]
Nou nee dus, die behoefte zou ik dus echt totaal niet hebben. waarom zou ik :+

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:08

blondies schreef:
Ja je moet er wel allebei echt achter staan. Gelukkig vindt mijn vriend het niet erg om om 6uur vóór het werk met doggie te wandelen. Ik ben minder een ochtendmens... Ik leef pas na 7.30u ;)
Gelukkig is het maar 2 dagen/week nodig dat hij voor het werk van ons wordt uitgelaten. De andere dagen heb ik ochtend vrij of gaat hij naar mijn pa waar hij meteen het veld in gaat met de andere hond.
Maar dan nog moet hij wel verzorgd zijn voor die tijd en ik moet er een stuk voor omrijden dus je moet er wel altijd zin in hebben.
Het is ook zeker leuk om een sport ermee te gaan doen die jullie beide ligt. Dit motiveer ook om samen bezig te zijn want als je een beeeetje competitief bent aangelegd wil je natuurlijk samen wel vooruit komen!

Ik ben dus thuis dus kan prima 's ochtends de hond uitlaten maar mijn man vindt dat zo heerlijk 's ochtends.. Om half 6.... 8)7
Dan loopt hij minstens een half uur met hem, en dan ook flink doorstappen. Mafkees.
Maarja, ik vind het ook heerlijk om met de hond eruit te gaan dus die arme stakker moet een paar uur later alweer met mij mee naar het bos.. _O-

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:58

Ik vind het niet kunnen fulltime werken en een hond..... Natuurlijk past een hond zich aan, maar de vraag is is dat eerlijk... ik denk het niet!

Want buiten je fulltime baan heb je ook nog andere dingen, boodschappen doen, sporten, visite ect. Ook die tijd gaat af van de tijd samen met je hond. En je hond 5 dagen in de week door een ander laten verzorgen......nouja daarvoor heb je toch geen hond....

Toen ik mijn nest had, heb ik heel bewust al direct geïnformeerd naar werk en hoelang men dan van huis is. Bij fulltime baan beiden, geen pup van mij...

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:08

Paperboy schreef:
Ik vind het niet kunnen fulltime werken en een hond..... Natuurlijk past een hond zich aan, maar de vraag is is dat eerlijk... ik denk het niet!

Want buiten je fulltime baan heb je ook nog andere dingen, boodschappen doen, sporten, visite ect. Ook die tijd gaat af van de tijd samen met je hond. En je hond 5 dagen in de week door een ander laten verzorgen......nouja daarvoor heb je toch geen hond....

Toen ik mijn nest had, heb ik heel bewust al direct geïnformeerd naar werk en hoelang men dan van huis is. Bij fulltime baan beiden, geen pup van mij...

Dus mijn vriend en ik, die beide fulltime werken, zouden geen pup meekrijgen? Terwijl onze hond door ons tweeën opgevoed wordt en vrijwel nooit alleen zit? ze gaat mee naar kantoor waar nog een andere pup loopt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:13

De discussie ga ik niet eens op in, daar word ik toch alleen maar gemeen en persoonlijk van.

Wij werken beide fulltime en in een sector waar we ook in het weekend moet werken. Ik werk dagen met verschillende tijden:
7.30/8.00-18.15
6.45/7.30/8.00-13.00
6.45/7.30/8.00-15.00
6.45/7.30/8.00-16.00
10.00/11.00/13.00-18.00
11.00/12.00/13.00/15.00-20.15

& mijn vriend werkt:
8.00-15.00/16.00
13.00-21.00/22.00
15.00-23.00 of later
12.00-20.00/21.00

Zoals je ziet overlapt het hier en daar gigantisch afhankelijk van de diensten. Overlapt het langer dan vier uur komt mijn moeder met haar twee honden naar ons huis. Zij poetst dan ook het huis of doet strijken etc. :) Het maximale wat ze dus alleen zijn is vier uur, als ze alleen moeten zijn overlappen ze in de woonkamer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:19

Soms loopt alles ook niet zoals je dacht. Ik nam een pup toen ik mn eigen trimsalon had.hij kon elke dag met me mee. Na een auto ongeluk kon ik dat niet meer.ik ga kreeg een goede werkplek maar dat was wel voor 38 uur. Nu breng ik hem op maandag bij mijn ouders en haal ik m donderdag op.dit betekend wel dat ik hem t weekend nooit alleen wil laten. Mn vriend en ik doen dus of dingen samen met de hond of we gaan om en om weg. We trekken er in de weekenden dan ook echt op uit naar bos, strand of met de fiets. Gelukkig is hij heel makkelijk en kan hij bij iedereen mee op visite.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:23

Ik lees iedereen over oppas en hondenuitlaatservices, maar hoe moet dat dan in het begin? Een pup vergt enorm veel tijd en aandacht en hoort goed opgevoed te worden wil je er plezier aan beleven en het zal niet de eerste zijn die nog binnen het eerste jaar in een asiel beland. Sorry TS, maar als je beiden fulltime gaat werken lijkt een hond nemen me geen strak plan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:51

1 van mijn puppen ging vroeger naar de buurvrouw overdags :j ( en ja toen werkte we ook fulltime samen ,en we namen de pup omdat de buuf kon oppassen)

en die is werkelijk uitstekend opgevoed...als wij weg waren dan haalde zij haar op en een kwartiertje voor we thuis kwamen bracht ze haar terug,en joes is hier tot haar dood gebleven,nog nooit maar 1 gedachte gehad om haar naar een asiel te brengen....

het was de liefste en makkelijkste hond die je je maar kon voorstellen :+:

( en voor nu heeft onze buurman zijn pup hier elke dag rondgelopen tot zij 11 maanden oud was...dus 4 puppies opgevoed hier in huis :D )

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:03

Nee sorry geen pup van ons.....dat is nu eenmaal hoe ik erover denk! En het zijn in eerste instantie wel mijn puppen en ik ben verantwoordelijk voor waar zij terecht komen :o

Zo gingen mijn pups ook niet naar mensen die de hond buiten in een kennel wilde houden, of die nog hele kleine kinderen hadden.....maar nu beledig ik vast weer mensen :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:05

zo gingen mijn pups niet naar mensen die met kooitjes werkte,denk dat iedere 'fokker'wel zo zijn voorkeuren heeft waar hij/zij wel /geen puppen plaatst

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:08

@paperboy, ik snap je volkomen alleen hoe zie je een veranderende situatie dan? Had ik mijn hond na 6 jaar moeten inleveren? := toen ben ik pas fulltime gaan werken en dit ben ik niet van plan tot in de eeuwigheid te doen. Mijn hond is nooit langer dan 4 uur alleen. Lijkt mij toch prima :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:09

Werk en heb hond..
Vorige werk ging hij altijd mee naar mijn werk, voor ik deze nieuwe baan accepteerde (kon gewoon bij de andere blijven werken) oppas geregeld en daar gaat hij nu al jaren elke werkdag heen en ik haal hem aan einde van de dag weer op.

In mijn geval was dit voor oppas en mij super oplossing, zij wou graag een hond (kinderen ook), man niet, logeer hond was de oplossing heb je in vakanties geen last van etc. en toch een hond.
In ons geval win win situatie.

Zou ik het weer zo doen? Denk het niet, kost me elke ochtend half uur om hem weg te brengen en 's middags langer (spits) om hem op te halen. En oppas gaat ook niet mee doen met volgende hond,
dus deze moet gewoon 20 worden! (is nu 14)

Oh, overigens is mijn hond prima in staat alleen thuis te blijven, sloopt niets, blaft of jankt niet, maar vind dat gewoon structureel not done.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:25

Selka schreef:
@paperboy, ik snap je volkomen alleen hoe zie je een veranderende situatie dan? Had ik mijn hond na 6 jaar moeten inleveren? := toen ben ik pas fulltime gaan werken en dit ben ik niet van plan tot in de eeuwigheid te doen. Mijn hond is nooit langer dan 4 uur alleen. Lijkt mij toch prima :)

Nee natuurlijk ga je hond niet inleveren, natuurlijk kan na verloop van tijd je situatie veranderen. Een hond hoort bij het gezin, is je maatje die doe je niet zomaar weg en dan zijn er genoeg oplossingen om iets te regelen.

Maar als je gaat beginnen met een hond, een pup dan doe je dat niet als je fulltime werkt vind ik...

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:49

lshannah schreef:
Ik lees iedereen over oppas en hondenuitlaatservices, maar hoe moet dat dan in het begin? Een pup vergt enorm veel tijd en aandacht en hoort goed opgevoed te worden wil je er plezier aan beleven en het zal niet de eerste zijn die nog binnen het eerste jaar in een asiel beland. Sorry TS, maar als je beiden fulltime gaat werken lijkt een hond nemen me geen strak plan.

Daarom hebben wij bewust voor oudere honden gekozen ;) en ook al waren ze snel gewend, hebben we een aantal maanden gewacht voordat we ze aan een uitlaatservice meegaven. Eerst ze zelf goed leren kennen en opvoeden waar nodig.

Jeetje wat een discussies zeg >;) Vergeten jullie ajb niet dat we allemaal dierenliefhebbers zijn, het beste voor onze dieren willen en dat er meerdere wegen naar Rome zijn.