Dagboek van lam Chris , van slap naar vele malen sterker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:40

Hoeveel krijgt hij eigenlijk per keer? Ze zitten hier met een week al aan de 150ml per 3 uur... Geen wonder dat ie zeurt om meer. En hoeveel melkpoeder op hoeveel water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:43

Flesje is vrij klein , en merk dat ook aan hem. Heb het beste voor met hem , en wil hem ook ja gelukkig en vrolijk hebben.

Ik doe hem 'terug' als hij hooi eet , water drinkt en biks eet . Dan heb ik geen reden om hem nog langer hier buiten zijn soortgenoten te houden , ik heb liever ook een soortgenoot erbij.

Vanaf wanneer moet of kan een bok gecastreerd worden? , dat word hij vrij zeker wel .

Ik heb 24 schepjes nutrilon voor hongerige baby's op 500 ml water , hij drinkt elke 2 uur nu 60 ml . Half 8 eerste fles dan 60 ml meer past er niet in de fles, dan 2 uur later weer.

Dan zou er idd echt een grote mannen fles moeten komen

Froukje
Forever young

Re: Dagboek van lam Chris , van slap naar vele malen sterker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:47

Wacht even.. Hij krijgt niet eens melkpoeder voor geiten? :x
Als je hem volgende week nog wilt zien leven zou ik toch maar heel snel een zak melkpoeder halen voor geiten..
Nutrilon is voor mensen, geiten melk heeft een heel andere vetgehalte en moeten dan ook melk voor geiten hebben.

Ze zitten hier met 2 weken al aan 375ml per keer. Chris moet echt meer hebben!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:48

Zelfs bij pups moet het aantal nieuwe ervaringen goed gedoseerd worden.

Ik zou die playdate nog even uitstellen. Eerst maar eens bijkomen van vandaag en gister. Door de diarree kan hij ook best gewicht hebben verloren en algemeen verzwakt zijn. Dat moet niet zo snel nog een keer gebeuren. Denk ook aan infectiegevaar in een vreemde omgeving. En zeker voor dit lam lijkt het mij belangrijk dat zijn gezondheid prioriteit krijgt.

Het is wel een schatje zeg! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:03

Helaas ik kaart het al aan bij de beheerster , pot is bijna leeg dus ik wil nu gewoon goed. Ik snap dat ze geen 25 kilo zak halen wil , maar ja het duurt maar en duurt maar. Zelf betalen was niet het plan en is goed duidelijk afgesproken anders had ik hem niet meegenomen omdat ik weet dat ik dat financieel niet doen kan , maar om nou steeds te wachten en dan met hem te zitten. Keuzes maken denk je , best frustrerend >< . Ben op beheerster na de meest toegewijde en sta altijd klaar , maar nu zit ik met een levend wezen en zijn behoeftes .. Ik neem jullie adviezen wel graag aan hoor , maar zit in een lastig parket

Hij is echt schattig :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:11

Er bestaan toch ook 5 kilo zakjes?
Hier tenminste wel...

Zit er geen schapenboer bij jullie in de buurt misschien die wil/kan helpen?
Juist nu is de juiste voeding zo belangrijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:12

Ja ze zou ook rondrijden , maar ja dat gaat zeker dagen duren. Zal druk op de ketel voeren , ben ook de enige met enig verstand. Heb alleen ervaring bij schapen maar die zijn niet zo heel erg anders dan geiten.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:13

aahw die ava rebecca <3

Hoop dat hij snel een beetje aansterkt, ik zou wat rustiger doen met bezoek, ik denk dat het in 1x wat te veel voor hem was :') de arme schat
ik blijf trouw volgen en wacht af tot hij weer bij z'n soortgenootjes is :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:14

Als je morgen geen goede melk krijgt en je niet in staat bent het zelf te kopen moet je je af gaan vragen of je er nog wel voor kunt zorgen..
Heel banketstaaf, maar hij is veel te mager en met deze melk is ie volgende week dood. En dat is sneu omdat het wel voorkomen had kunnen worden. Geef hem dan nog liever schapenmelk.
Wat krijgt die andere dan? Ze kan je toch gewoon een bakje van haar zak meegeven? Als die tenminste wel het goede melk krijgt..

Begrijp me niet verkeerd, vind het super dat je hem opvangt, alleen de manier hoe het nu gaat is nou niet bepaald de beste oplossing.

Castreren kan al met een maand of 3/4.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:16

Koop je toch zelf een zakje?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:20

Sprayfo geit is ook wat je nodig hebt. Voor lammeren (schaap) is dat in elk geval ook in 1,5kg verpakking te krijgen(kost 10,95). Geiten zijn net zo goed ook hobbydier en dan is kleine verpakking ook daar rendabel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:21

Froukje die krijgt dit ook , ik zal morgen kijken wat een zak kost. Krijg 40 euro van bewindvoerder elke week voor boodschappen etc, en als ik die terug declareer bij de beheerster , even oriënteren!

-schopt even- , nee dat ben ik helemaal met je eens. De wouters kregen altijd met de hele club sprayfo schapenmelk , dus verwonderde me al over de freaking nutrilon :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:27

1,5 kilo voor 14€.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:28

Oh dan heb ik 26 over voor de weekboodschappen , volgens haar was er alleen 25? kilo zakken ik zal verder dan mijn neus speuren en het bonnetje geven :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:30

En hoeveel geef je daar dan van per dag?
Anders is een grotere verpakking wellicht toch voordeliger?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:33

1,5-10-25 kg.

1 kilo poeder + 5 liter water geeft 6 liter melk.

En anders koop je gelijk een grote zak en deel je die met de beheerster. Heb je gelijk de goede melk voor beide lammeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:34

Wat moet ik met zoveel poeder? , dealen verkopen als coke _O- _O- Nee foei sorry _O-

Zal even overleggen

Bedankt voor het openen van de ogen , ik merk zoveel aan hem hij is na dit weekend echt dun geworden. Moet gewoon ander

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:40

Wat een geweldig leuk ding!
Ik ga dit zeker blijven volgen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:41

Anders gaan we hier gewoon met de pet rond voor Chrisje!
Beestje moet toch behoorlijk te eten krijgen :7

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:17

Ik heb ook eens zo een klein bokje gehad. Die wilde alleen niet uit de fles drinken maar wel uit een bakje. Dat werkte ook wel goed. Die is overigens met kunstmelk voor schapen opgegroeid. Uiteindelijk is ie nog 13 jaar oud geworden. Ik heb hem met een half jaar laten castreren. Hij vertoonde toen nog geen echt bokkengedrag maar uit voorzorg wel gecastreerd. Was een enorm leuk beestje, net een hondje. Als je hem riep kwam hij heel hard aan gerend. Hij heeft hier jaren los rond het huis gescharreld, liep nooit weg en vermaakte zich prima. Wel erg eigenwijs :Y)

Maar dit bokje heeft alleen rust en goede voeding nodig anders gaat het denk ik toch de verkeerde kant op. Dus morgen gauw zorgen dat hij schapen of geitenmelk krijgt en veel rust. Dan komt het vast goed. Veel succes met de kleine man!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:50

Hij vecht voor zijn leven dus ik zal zorgen dat hij dat gevecht niet verliezen kan , hopelijk apt beheerdster nog .. Zie haar morgen ook gelukkig , zal zijn melk krijgen en zijn grote mannen fles! Hij heeft mijn hart veroverd , zijj karakter zijn wil om te leven ik wil hem niet verliezen ;(

Afbeelding

Hij ligt lekker bij voet , die kleine teen aan zijn bench gestoten . Andere kleine teen vandaag aan deurpost en zat een doorn onder mijn voet ben geen klungel :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:48

Volhouden, Chris!
Poot stijf houden, Rebecca!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:50

Hmm hij is weer op boevenpad hoor :P , compleet overprikkeld in autisten termen :Y) . Net al 70 ml of meer naar binnen gekregen , paar tripjes magno :P . 2 uur nog even zijn tweeuurtje en dan half 8 of ik ga nu tot half 8 slapen hmm , hij is wel wat vocht kwijt door die vervloekte diaree

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:52

Is dat wel oke zo mega druk?
Voelt hij zich gewoon niet onwijs klote ivm te weinig/ slechte voeding en diarree?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:13

Buik borrelt flink , hij heeft nog anderhalve fles ongeveer 90 ml bijgedronken en slaapt nu in zijn bench met kruik lekker voor zijn buikje.

Hij voelt zich ook klote , duidelijk

Afbeelding