aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:38

Jeetje wat een verhaal!

Ik zou in jullie geval ook de kat inlaten slapen.

Sterkte met je zusje in het ZH

luuntje

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:45

Argg arme zus.
Hopelijk kunnen ze in het ziekenhuis iets voor haar betekenen.
Zus heeft nu prioriteit.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:51

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de omstandigheden waarin de kat leeft.

Een kat met pijn kan wel degelijk zulk extreem gedrag vertonen als de subtiele symptomen niet herkend worden. Uiteraard weet een dierenarts het het beste als het lichamelijk zou zijn. Maar een kattengedragstherapeute kan ook heel veel zien aan het gedrag van een kat en je begeleiden. Er zijn meerdere reden die agressief gedrag kunnen laten zien dat is niet automatisch een tumor of een andere ziekte.

Sterkte voor je zus, kan me voorstellen dat dit een enge situatie was/is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:55

Beterschap voor je zus.

Helaas heb ik dit 20 jaar geleden meegemaakt met een HTK kat, die ik opgevangen had. 5 jaar super fijne kat aan gehad.
Tot op een dag de fluitketel floot en ik vanuit de douche naar de fluitketel loop, om die uit te zetten: de kat draaide helemaal door en greep naar mijn gezicht en heeft mij helemaal opengekrabt.
Mijn oude kat heeft vervolgens deze doorgedraaide kat gegrepen, waardoor ik los kon komen en kon ontsnappen naar de buren.
Die waren vreselijk geschrokken: ineens stond een naakte opengekrabte buurvrouw voor de deur, die de dierenambulance wilde bellen.

Uiteindelijk heb ik haar, nadat ik me aangekleed had, zelf gevangen en naar de dierenarts gebracht. Daar heeft ze de dierenarts ook naar het gezicht gegrepen. Ze hebben haar met 4 man moeten overmeesteren. Die heeft vervolgens de beslissing genomen, dat ik haar niet meer terug kreeg. Veel te gevaarlijk.
Ik moest hem gelijk geven. Ik was blij dat hij de beslissing nam. Hij zei ook dat het feit dat de oude kat zich tegen hem keerde, hem sterkte in zijn mening dat er iets volledig mis was met de doorgedraaide kat.

Als ik nu vechtende, gillende katten hoor, lopen de rillingen nog over mijn rug.

Dus ik snap heel goed hoe bang jullie zijn voor de kat nu. Ik kan alleen maar zeggen dat het het beste is om de kat te laten inslapen.

Heel veel sterkte, dikke knuffel :(:)

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:58

Jeetje TS, wat heftig!
Al eens gedacht aan een kattengedragdeskundige? Alleen moet eerst alles medisch uitgesloten zijn.
Veel sterkte voor/met je zusje!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:59

Zo Janouk dat is ook een bizarre situatie geweest zeg! De buren zullen gedacht hebben dat ze in een horrorfilm zaten :wow: Heeft jouw dierenarts toen nog kunnen achterhalen of er iets mis wat met de kat lichamelijk gezien?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:04

De buren dachten dat ik slachtoffer was van een verkrachting of zo: ze schrokken vreselijk. En helemaal toen ik in plaats van de politie, de dierenambulance belde.

De dierenarts heeft sectie gepleegd: er zat een zwelling achter het oog. Ik heb verder niet laten onderzoeken of het kwaadaardig was. Het maakte niet meer uit.

Net als TS vond ik het verschrikkelijk omdat het een superfijne kat was, die het prima naar haar zin leek te hebben bij mij.
Maar het was te gevaarlijk. Nu had mijn oude kat mij geholpen: ik kon zelf niet los komen: ik heb mijn ogen beschermd.

Maar ik weet wel: je kan beter een kwade hond treffen dan een kwade kat.
Laatst bijgewerkt door janouk op 30-03-15 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:05

Rho wat een triest verhaal voor je zusje, maar ook voor die kat die helemaal van slag is.
Ik moest ook aan hondsdolheid denken, maar zonder echt te denken dat het dit kon zijn doordat het bij ons haast niet meer voorkomt en de kans op besmetting bijna onbestaande is. Dat dacht ik tenminste.
Hopelijk wordt je zusje serieus goed onderzocht en verzorgd. Als het hondsdolheid is wordt de kat sowieso ingeslapen, maar het zou duidelijkheid scheppen over waarom ze zo agressief werd op enkele seconden tijd. Hopelijk snel een positieve update over je zusje :(:)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:10

jezus, heftig zeg.
Heb ooit iets soortgelijks op een ander forum gelezen. Kan me heel erg goed voorstellen dat je je niet meer veilig zult voelen bij die kat.
Ik hoop nog wel dat ze een oorzaak vinden zodat je zusje en jij er een soort van vrede mee kunnen hebben.

hopelijk valt het mee met je zusje, beterschap

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:12

Als de dierenarts de kat verdenkt van hondsdolheid geef dat dan ook door aan de behandelend arts van je zusje!!

Wauw wat een heftig verhaal zeg, en dat terwijl ragdoll normaal gemoedelijke katten zijn.
Ik hoop echt dat het goed komt met je zusje.
Hoe gedraagt de kat zich nu bij de dierarts dan? Heb je misschien foto's van hoe je zusje eraan toe was?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:15

janouk schreef:
Maar ik weet wel: je kan beter een kwade hond treffen dan een kwade kat.

Ik snap dat je dat zegt maar ik denk dat wanneer je alleen bent en wordt aangevallen door een hond die echt kwaad wil, je dat niet naverteld.
Wat dat betreft is een hond toch meer 'mens best friend' dan een kat.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:20

Wat een afschuwelijk verhaal zeg.. je schrikt je dan toch ook lam zeg.

Een vriendin van mij heeft pas geleden ook iets engs gehad. Haar poes begon ineens haar broertje aan te vallen en wilde dan ook niet meer los laten.. je kunt je voorstellen hoe de kamer er uit zag..
Iig bleek de poes een flinke tumor op haar baarmoeder te hebben en die veroorzaakte dat gedrag.

Sterkte hiermee!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:23

Jeetje, voor het eerst dat ik moeite doe om een heel topic te lezen!
Wat een naar verhaal TS :(

Hoe is het met je zusje? Een kat kan nare infecties met zich mee brengen...mijn moeder is ook eens gebeten en moest naar ht ziekenhuis.

Ik denk echt dat inslapen het beste is...je zusje zal waarschijnlijk bang blijven voor Simba.

Sterkte!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:30

Liannevh schreef:
Amaris schreef:
De vraag is dan: is er te testen op HD zodat het 100% zeker vastgesteld kan worden? En daarna: hoe komt ze daar aan?

Rabiës komt in Nederland niet voor. En bij iedere verdenking van rabiës gaat gelijk een heel quarantaine / euthanasie proces van start. Dus dat lijkt me eerlijk gezegd wat vergezocht. Maargoed niks is onmogelijk, kwam ze ook buiten?

http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... gen_Rabies

Altijd fijn als er zo stellig onjuistheden worden beweerd.... Rabies komt wel degelijk voor in Nederland, maar normaal gesproken niet bij Katten en andere huisdieren. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de kat een vleermuis heeft gevangen, daar hoeft de kat niet voor naar buiten. Maar goed onwaarschijnlijk is het wel, maar voor de zekerheid altijd goed om op te laten testen!

En op basis van dit emotionele internet vehaal kan je toch niet adviseren zo'n kat direct te laten inslapen :S Eerst maar eens goed laten onderzoeken voor een dergelijke definitieve beslissing wordt genomen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:32

Het is behoorlijk onwaarschijnlijk maar als de dierenart dit noemt én het zusje wordt zieker, zouden er bij mij toch echt alarmbellen afgaan.
Rabies is niet iets waar je van kunt genezen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:40

Dat jouw zusje zieker wordt kan prima het gevolg zijn van de kattenbeet an sich, zonder dat hier andere ziektes (zoals rabies) bij komen kijken.
Een kattenbeet is niet niets. De mond van een kat zit vol bacteriën.
Mijn baas had een keer een kat gevangen om naar het asiel te brengen. Twee keer gebeten en wat gekrabd.
Op het eerste gezicht viel het heel erg mee, bijna geen bloed etc.
Na een uur begon zijn arm toch raar op te zwellen en is hij even naar de ha gegaan.
Uiteindelijk 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met een flinke infectie.

Ik hoop op het allerbeste voor je zusje!!

M.b.t. de kat zou ik het wel weten. Een dergelijk risico wil niet nog een keer lopen..
Sterkte met de beslissing en heel veel beterschap!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:40

Laten we voor nu maar niet gaan speculeren en de feiten afwachten. En daarbij heel veel duimen draaien en hopen op goed nieuws voor het zusje van de TS.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:50

Tjee, heftig voor jullie beide!
Ik ben erg benieuwd hou het nu met je zusje gaat.

Als medewerker van de dierenambu heb ik dit ook al eens meegemaakt, katten kunnen levensgevaarlijk worden en zoals hier boven gezegd, liever een kwade hond, dan een boze kat!

Sterkte aankomende tijd.
Desnoods ook een gesprekje met een psycholoog of EMDR inplannen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:05

Jeetje zeg....mijn mond hangt gewoon open hier.
Heel veel beterschap aan je zusje :(:)
Wat de kat betreft....sja....ik ken maar 1 uitweg zowel voor jullie als voor de kat.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:08

wauw heb net even het topic gelezen maar schrik hier toch echt wel van!!
ik voel de paniek er gewoon door heen komen

Ik wil je heel veel sterkte wensen en je zusje ook, zijn de wonden van haar ook ontstoken?

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:20

Dit heb ik met een hond meegemaakt, jonge hond net volwassen geworden was normaal lief maar niet goed opgevoed. Totdat zijn karakter omsloeg en mensen en dieren aangevlogen heeft, ook andere kinderen en mij.
Ik was zo boos (achteraf heel gevaarlijk wat ik deed, ik was 16) ik heb hem op de grond gegooid en er op los geslagen dat hij ophou mij te bijten.. Het was ook nog een grote hond en niet van mij maar wel mij aanvallen en niet te vergeten kleine kinderen.. Na twee/drie keer hard geslagen en geschopt te hebben is die hond wel erg bang voor me geworden..
Omdat dit gedrag in korte tijd nog erger is geworden is de dierenarts gekomen en heeft hem ingeslapen bleek later een tumor in het hoofd te hebben.
Dan kan ik het hele vervelende gedrag mij goed voorstellen.. En voel ik me nu schuldig dat ik hem op de grond gegooid heb om hem los te worden.. Maarja nog altijd beter dan een jong kind aanvallen en te verwonden..

Onze eigen oude kater heeft letterlijk de kudde koeien opgejaagd.. We hebben zo gelachen! Had andere honden aangevallen, alle mensen die gezegt hebben; ah, wat leuk dat jullie kat meeloop met uitlaten van de hond, daarna hadden ze gezegt: hou die rotkat bij mij uit de buurt! Die kat was los gegaan tegenover andere honden. Of hij kwam weer met die schattige drachtige muisje thuis.. Grr.. Dan liever de koeien en paarden opjagen en in onse tuin drijven..

Maar goed, ik denk echt dat het wat is.in het koppie of lichaamlijk. Wanneer dat zo is, is het misshien beter in te slapen.

Ik wens jullie.heel veel sterkte! Het is niet niks als.een kat losgaat..
Laatst bijgewerkt door Arashah op 30-03-15 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:21

Wat een herkenbaar verhaal.
Onze maine coon kruising had op een gegeven moment precies hetzelfde.
Heb nog nooit zo'n valse kat gezien. Was ook op het een en ander moment dat ze zo vals deed.
Ze heeft mij zo gigantisch aangevallen. Alles onder het bloed en vele blauwe plekken. Op een geven kon mijn vriend haar met een bezem verjagen naar de logeerkamer. Deur op slot gedraaid. Kattenbak, eten en drinken er neer gezet. En een gekrijs. Vergeet het geluid nooit meer.

De volgende dag heeft mijn vriend haar gevangen met veel pijn en moeite. Ze is een reismandje gestopt met veel moeite en lawaai.
Mijn vriend heeft haar bij mijn oom en tante op de boerderij gebracht. Daar had ze alle ruimte.
Was eerst zeer agressief. Pakte zelfs de hond en al. Ze heeft daar bijna een jaar gewoond, en toen op lag ze zomaar ineens dood op zolder.
Ze is daar altijd 'apart' gebleven.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:33

Ik heb ook wel eens meegemaakt in een asiel. Een kat werd gebracht omdat ze geen tijd meer voor haar hadden. Ze was ook gesterilliseerd. Het was zo een hele lieve kat, maar kon ontzettend uitvallen. Door de tralies heen probeerde ze je dan nog te grijpen als je langs liep.

Uiteindelijk uit onderzoeken was gebleken dat ze ernstige nierproblemen had. Dier had dus ontzettend veel pijn en wist natuurlijk niet waardoor dat dat kwam. Volgens de dierenarts vloog ze dus uit naar het eerste het beste wat langsliep als ze pijn had. En dat waren wij dus (en ook andere katten).

Ze werd ook bestempeld als een 'vreselijke kat', maar uiteindelijk kon ze helemaal niets doen aan het gedrag en is ze ingeslapen (was helaas te ver gevorderd om nog te behandelen).

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:35

Ik denk ook dat er iets ernstigs met de kat aan de hand is. Maar ga je het behandelen of niet als je nu zo bang bent dat je de kat echt niet meer in je huis wil.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:42

Wat een vreselijk verhaal, heb het hele topic doorgelezen.

Wat de kat betreft, zoals al vaker geopperd is, denk ik dat de oorzaak neurologisch ligt, zeer waarschijnlijk in combinatie met die blaasontsteking. Dat is mogelijk misschien ook wel de druppel geweest voor de kat om dit agressieve gedrag te gaan vertonen.

Wat je zus betreft TS, ik denk dat haar ziek zijn gewoon het gevolg is van de combinatie tetanusprik met zware antibiotica. Het is waar dat katten de smerigste bekken onder de huisdiermondjes hebben, maar als de kat nooit buiten komt zou ik me er niet al té veel zorgen over maken. Zo heb ik ooit stage gelopen op een dierenasiel en ben ik gebeten door een grote rode kater die net 2 dagen binnen was. Kreeg na de beet ook te horen dat het een zwerfkat was, dus god weet wat dat beest in zijn mond heeft gehad voordat hij daar binnen kwam. Heb ook een week aan de antibiotica gezeten (waar ik ook misselijk van werd), en afgezien van een paar kleine beetmarkeringen op mijn arm heb ik er niets aan over gehouden. Tetanusprikken kunnen op zichzelf al zwaar vallen, de combinatie met zware antibiotica kan een persoon dan ook denk ik zeer ziek maken.

Wat de kat betreft zou ik het beestje laten gaan. Het blijft zo onvoorspelbaar, wat de oorzaak ook mag zijn. En zoals ook al vaker heeft gezegd gaat beestje waarschijnlijk de spanning van jouw zus overnemen en ook dat gaat waarschijnlijk bepaalde zaken niet de goeie kant op leiden.

Ik wil jullie beiden heel veel sterkte wensen!