, en een derde ei in het nest! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, en een derde ei in het nest!
Er hangen 7 broedblokken dus ruim voldoende.

Naar mijn mening moet je met die vogels niet kweken, maar dat zal hoe dan ook wel gebeuren.
Zonde van je andere eitje zeg.
Maar de voliere staat in een hoek van de tuin waar je vanuit huis geen zicht op hebt. Hier in de buurt zijn het afgelopen jaar nogal wat volieres leeggeroofd en dit geeft een wat veiliger gevoel. En ik vind het ook leuk om hun natuurlijke gedrag te bekijken zonder ze teveel te storen. Het is 's nachts ook leuk om te zien wat er allemaal rond de voliere scharrelt (gelukkig nog maar 1 muis gezien en die is inmiddels weer vertrokken
) Cayenne schreef:Het kan zijn dat Karel een clearpied is, maar rode ogen zijn soms moeilijk te zien hoor. Heb je een foto? Is het een popje of man? (Karel klinkt als een hij maar jij zegt zij?)
De cam heb ik vooral gedaan omdat ik een controlfreak benMaar de voliere staat in een hoek van de tuin waar je vanuit huis geen zicht op hebt. Hier in de buurt zijn het afgelopen jaar nogal wat volieres leeggeroofd en dit geeft een wat veiliger gevoel. En ik vind het ook leuk om hun natuurlijke gedrag te bekijken zonder ze teveel te storen. Het is 's nachts ook leuk om te zien wat er allemaal rond de voliere scharrelt (gelukkig nog maar 1 muis gezien en die is inmiddels weer vertrokken
)
) te moeilijk vond. En Karel ging er op reageren, en toen ze opeens eieren ging leggen bleek het een Karolientje, maar dat is niet blijven steken. Dus ja, ZE heet karel.

Ik gok dat ze er nog eentje gaat bijleggen, maar als het hierbij blijft vind ik het ook prima!
) en ze laat zich al de hele ochtend verder niet meer zien.

Ook de vogels die niet tam zijn opgevoed herkennen me en ze komen niet bij je zitten, maar raken ook niet in paniek wanneer ik vlak langs ze loop. Ik mag ook gewoon in de broedblokken kijken, al laat ik ze met rust wanneer ze op het nest zitten. Dan tik ik even 2 keer tegen de buitenkant aan zodat ze weten dat ik het ben, en dan blijven ze rustig zitten en vertrappelen geen eitjes door een schrikreactie
Aluminium is zo makkelijk, even een doekje erover en klaar! Kost wel wat, maar ze kunnen hem niet opvreten (zoals ze bij een houten voliere wel doen
)