Bokkers met valkparkieten??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_GiftJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:10

Euh Cayenne : en Joy (bonte witmasker lutino, oftewel een albino)
??? Joy is op de foto te zien een zwartoog... een albino KAN NOOIT OFTE NIMMER zwarte ogen hebben, moet dus altijd rood zijn en een Lutino is ook GEEN albino !
Dus waar staaf jij je bewering op dat Joy dat zou zijn?

Sonja_vR

Re: Bokkers met valkparkieten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:16

erm....waarom gelijk zo schreeuwerig en dwingend :=
kan toch ook vriendelijk gevraagd worden? sfeer in het topic is net zo fijn :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:18

Little_Gift, Joy is wel degelijk een roodoog :)
Ben je niet in de war met Yeti? Dat is idd een zwartoog en dus een clearpied bonte witmasker.
Wanneer ze naast elkaar zitten kun je het verschil trouwens helemaal superduidelijk zien. Die van Yeti zijn pikzwart. Die van Joy heel duidelijk rood :)

En waar ik mijn bewering op staaf? Ik heb de vogel zelf in mijn voliere zitten en kijk dagelijks in haar prachtige rode ogen :D
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-07-15 11:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:22

En op deze foto zonder flits kun je de rode gloed van haar ogen ook mooi zien :)
Afbeelding

En net nog. Ze zat er zo mooi bij :D (foto met flits).
Duidelijker kan niet :P
Afbeelding

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 14:04

Zullen we het gewoon gezellig houden hier???!!

Vraag was over hoe je een parkiet houd en verzorgt en wat je kan verwachten.
Cayennes vogels horen in Cayennes topic thuis....als er daar 1 van loopt is dat echt voldoende dus graag die dingen daar laten.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:38

Ik krijg als het goed is vandaag een pakket binnen weer voor de vogels twv 60,- :=

Ik had gewoon grof parkietenvoer, maar werd het zat om de zonnebloempitten er telkens uit te vissen want er zit zoveel in. Dat geef ik liever aan mijn lieverds als snackje dan als hoofdvoedsel. Daarnaast leek het net alsof de vogeltjes net zo lang wachtten totdat er nieuw voer kwam nadat ze de pitjes op hadden, waardoor zonnebloempitten de hoofdvoeding werd. Dat is natuulijk niet de bedoeling.
Nu een zak Teurlings Parkiet super besteld.

Daarnaast heb ik eerder ook palletvoer gehad, maar veel te grote waardoor mijn birdies er niet echt aan zaten tenzij ik het geweekt had en stroop eroverheen had gedaan. Hele gezonde gaat er dan wel vanaf :)
Dus nu extra gelet op de grootte en voor welke vogels, moet zeggen dat het een aardige zoektocht was. Aan alleen B19 heb ik niet veel info in ieder geval :) maar uiteindelijk gelukt.

Daarnaast eivoer die hopelijk wat rijker en diverser is dan het eivoer hier uit de dierenwinkel. Ach ja, wat kan je ook verwachten van een dierenwinkel die tevens sportzaak is _O-

Maagkiezel was op dus birdies verdienen wel weer een nieuwe lading, en ik had een kalkblokje hangen, die ze vakkundig gesloopt hebben. Dus nu maar wat sepia aangeschaft.

Hopelijk ben ik nu even klaar voor de komende tijd :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:50

quartel, hoe is het met de kindjes?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:59

Quartel, dit is gewoon een openbaar topic voor bokkers met valkparkieten (zoals de titel al zegt) :) Mijn vogels zijn ook valkparkieten dus ik zie je probleem niet.
Ik laat je gewoon in je waarde, dus scroll desnoods gewoon over mijn posts heen. (of zet me op de Foeilijst, dan heb je er helemaal geen last meer van).
Zoals al eerder is uitgesproken heb ik allang geen probleem meer met je, dus ik verwacht dat we gewoon als volwassen mensen in hetzelfde topic kunnen posten zonder gemiep :)

PowerReiner schreef:
Ik krijg als het goed is vandaag een pakket binnen weer voor de vogels twv 60,- :=

Ik had gewoon grof parkietenvoer, maar werd het zat om de zonnebloempitten er telkens uit te vissen want er zit zoveel in. Dat geef ik liever aan mijn lieverds als snackje dan als hoofdvoedsel. Daarnaast leek het net alsof de vogeltjes net zo lang wachtten totdat er nieuw voer kwam nadat ze de pitjes op hadden, waardoor zonnebloempitten de hoofdvoeding werd. Dat is natuulijk niet de bedoeling.
Nu een zak Teurlings Parkiet super besteld.

Daarnaast heb ik eerder ook palletvoer gehad, maar veel te grote waardoor mijn birdies er niet echt aan zaten tenzij ik het geweekt had en stroop eroverheen had gedaan. Hele gezonde gaat er dan wel vanaf :)
Dus nu extra gelet op de grootte en voor welke vogels, moet zeggen dat het een aardige zoektocht was. Aan alleen B19 heb ik niet veel info in ieder geval :) maar uiteindelijk gelukt.

Daarnaast eivoer die hopelijk wat rijker en diverser is dan het eivoer hier uit de dierenwinkel. Ach ja, wat kan je ook verwachten van een dierenwinkel die tevens sportzaak is _O-

Maagkiezel was op dus birdies verdienen wel weer een nieuwe lading, en ik had een kalkblokje hangen, die ze vakkundig gesloopt hebben. Dus nu maar wat sepia aangeschaft.

Hopelijk ben ik nu even klaar voor de komende tijd :D

Teurlings is echt superfijn voer! Ik voer zelf Teurlings 228.
Pelletvoer vinden ze hier vooral leuk om een bende van te maken :') En dierenartsen raden het maar al te graag aan :7
Ik ben niet zo van die hapklare brokken :o Het is zo leuk om ze te zien scharrelen :D
Vind jij sepia ook zo stinken? := Ik heb het in een luchtdichte box en soms moet ik hem open doen... :r ranzig gewoon..

Hier is gisteren weer een baby uitgevlogen. Sterre wilde graag even kroelen met de kleine.
Ik raakte helemaal een beetje ontroerd. Het was zo'n lief gezicht <3

Afbeelding

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:08

Ik heb ook een valkparkiet :D Een albino man. Hij is 12 jaar en ik heb hem ook al die tijd al.
Helaas wel een gevalletje handopfok. Dit had ik zelf natuurlijk niet door, ik was jong toen ik hem kreeg, maar hij kan hierdoor niet met andere valkparkieten. Die valt hij aan, plukt ze kaal of staat ze niet toe te eten/drinken. Hij zit nu met Engelse parkieten en dat gaat wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:15

Ik kan het hier misschien wel eens proberen,zijn er misschien nog bokkers die op zoek zijn naar een leuke valkparkiet man? Er is er vanavond een terug gebracht naar ons (mijn vriend kweekt ze als hobby) maar die kunnen wij niet terug in de volliere zetten omdat zijn vleugels geknipt zijn en hij nu gewend is om binnen te zitten.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:14

Hallo!

Weet iemand of je een valkparkiet van circa 10 jr die al die tijd binnenshuis heeft gezeten als enigsvogel nog kan wennen in een voliere bij andere valkparkieten?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:16

Dat is maar op een manier uit te vinden: door hem geleidelijk te introduceren aan een soortgenoot.
Iedere vogel reageert weer anders ;) Het is vooral dus niet te zeggen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:52

Hm oke dat geeft hoop dank je wel!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 22:05

Mijn vogelbestand is inmiddels redelijk toegenomen mag ik wel zeggen......

Peanut, opgehaald in België omdat hij een nieuw thuis zocht vanwege ziekte van de eigenaresse.
Super tam is hij, hij geeft kusjes, zingt de adams familie, doet het bouwvakkers fluitje....gaat graag in bad en is momenteel verliefd op Pip.
Getekend bont opaline
Afbeelding

Pip, een jonge dame die nog gezien mag worden als tiener.
Haar heb ik gekocht met een mannetje die we tam hebben gemaakt voor een andere eigenaar.
Ook deze dame houd van knuffelen en is de grote vriendin van Peanut.
Opaline lutino
Afbeelding

Finny, haar heb ik nog niet zo lang geleden ogen adopteren. Ze is ook suoer tam, heel erg brutaal....lomp...lief...je kan echt alles met haar doen, zij vind het allemaal prima.
Cinamon witmasker opaline
Afbeelding

Spikey, hem heb ik nu een jaar geleden gekocht ongeveer en inmiddels is hij een hele vent geworden.
Hij werd verliefd op Dot en vanaf dag 1 zijn ze onafscheidelijk.
Opaline wildkleur
Afbeelding

Dot, een lieve dame die half tam is.. ze stapt netjes op je hand maar houd niet van knuffelen. Zij heeft het hoofd van Spikey op hol gebracht. Was een poosje geleden op zoek naar een ander huisje.....wij hebben haar hier opgevangen en ze is ook erg lief.
Bont
Afbeelding

Dot en Spikey samen
Afbeelding

Diva, haar heb ik gekocht van iemand waarvan later bleek dat zij handel dreef in deze vogels.
Leeftijd onbekend en wel tam......op haar eigen manier....dus dat betekend dat ze bij je komt als je eten hebt en anders niet hahahaha
Lutino Witmasker.
Afbeelding

Kippie natuurlijk, onze eerste vogel waar alles mee begon.
Inmiddels vader van 4 knapperds en onze drijveer.
Zwaar bont.
Afbeelding

Coco onze pechvogel.......zij zal nooit echt kunnen vliegen maar weet zich prima te redden.
Kleine stukje kan ze wel dus ze komt van hier naar daar.
Ze is mama van 1 maar zal geen kindjes meer groot brengen.
Volgens de arts zullen haar vleugelveren niet meer terug komen na beschadiging in het verleden.....erg jammer.....maar ze lijkt me een blije vogel.
Wildkleur
Afbeelding

Ons wonderkind Hope.
Deze dame zat in een dierenwinkel en kan niet lopen.
Ik heb haar daar weg gehaald en haar bij een arts gebracht met de vraag waarom ze niet lopen kon.
Nadat er foto`s gemaakt waren bleek dat deze dame bijna geen kalk meer in haar botten had en een breuk in haar vleugel.
We hebben haar op speciaal voer gezet en ze begon de kracht in haar pootjes terug te vinden. Lopen kan ze nog altijd niet, haar heupen zijn scheef gaan staan wegens zwakte.
Ik heb de dierenwinkel aangesproken op het feit dat ze verplicht zijn een arts te bezoeken met dieren die niet ok zijn........ze hebben de helft van de kosten van de arts terug betaald.
Haar heupen zullen scheef blijven, daar is helaas niets aan te doen. Maar ze is weer sterk en ze kan vliegen als de beste dus red ze zich net zo goed als iedere andere gezonde vogel.
Wildkleur
Afbeelding

En zo hebben we er nog een paar......
Poemba de bonte man die ook niet vliegen kan omdat men het in het verleden nodig heeft gevonden de veren met pennen en al uit zijn vleugel te trekken.
Dit werd door een arts vast gesteld.
Wat erger was, was dat daarmee de punt van zijn vleugel gebroken werd en hij heeft minstens 2 jaar met die breuk gelopen.....hierdoor ging zijn vleugel bloeden zodra hij begon te flapperen.
De arts heeft de oude breuk geamputeerd en zijn herstel is voorspoedig verlopen......helaas heb ik nog geen goede foto`s gemaakt van hem.
Vliegen zal hij nooit meer omdat zijn getrokken veren niet meer terug zullen groeien......
Bizar wat mensen dieren aan kunnen doen -:(-

Dan is er nog Ryuu die een ander onderkomen zocht omdat het bij zijn huidige niet zo lekker liep allemaal. Hij doet het prima hier en zal dus ook blijven.
Dat is een witmasker mannetje van nu 2 jaar als ik me niet vergis.

Nu ben ik nog op zoek naar een andere kleur die ik nog niet heb.
Zijn we druk aan het werk om de nieuwe buitenvoliere op te bouwen en hebben we een neiuwe grote binnen voliere. Als we horen dat er een valkje in nood is staat onze deur gewoon open.......en dan zoeken we een goed passend huisje......ook als dat heel erg lang duurd want dan genieten we in die tijd gewoon lekker zelf van ze.