Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PowerReiner schreef:Ik krijg als het goed is vandaag een pakket binnen weer voor de vogels twv 60,-![]()
Ik had gewoon grof parkietenvoer, maar werd het zat om de zonnebloempitten er telkens uit te vissen want er zit zoveel in. Dat geef ik liever aan mijn lieverds als snackje dan als hoofdvoedsel. Daarnaast leek het net alsof de vogeltjes net zo lang wachtten totdat er nieuw voer kwam nadat ze de pitjes op hadden, waardoor zonnebloempitten de hoofdvoeding werd. Dat is natuulijk niet de bedoeling.
Nu een zak Teurlings Parkiet super besteld.
Daarnaast heb ik eerder ook palletvoer gehad, maar veel te grote waardoor mijn birdies er niet echt aan zaten tenzij ik het geweekt had en stroop eroverheen had gedaan. Hele gezonde gaat er dan wel vanaf![]()
Dus nu extra gelet op de grootte en voor welke vogels, moet zeggen dat het een aardige zoektocht was. Aan alleen B19 heb ik niet veel info in ieder gevalmaar uiteindelijk gelukt.
Daarnaast eivoer die hopelijk wat rijker en diverser is dan het eivoer hier uit de dierenwinkel. Ach ja, wat kan je ook verwachten van een dierenwinkel die tevens sportzaak is![]()
Maagkiezel was op dus birdies verdienen wel weer een nieuwe lading, en ik had een kalkblokje hangen, die ze vakkundig gesloopt hebben. Dus nu maar wat sepia aangeschaft.
Hopelijk ben ik nu even klaar voor de komende tijd