Poes heeft iets gevangen... iemand enig idee wat het is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Poes heeft iets gevangen... iemand enig idee wat het is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:45

IK vind het sneu voor die wezel hoor dat de kat hem gedood heeft.Maar ik vind het minstens zo sneu als die zelfde wezel mijn kip of konijn dood.Wat dat betreft is het idd de natuur en de wet van de sterkste.

Ik moet wel zeggen dat ik net in één van die linken zag staan dat het hebben of houden van een wezel levend zowel als dood !!! niet gehouden mag worden.Dus je bent hoe dan ook in overtreding :D .
Maar daar zou ik als ik jou was nu niet zo wakker van liggen ;-)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:45

Ik ben benieuwd of hij opgezet kan worden! Hij ziet er verder nog netjes uit, was een mooi beestje! :j

MarjanB schreef:
Hahaha dat bakje in de vriezer :')

Heb nooit geweten dat wezels zo klein waren zeg! Wel interessant om te zien. Mijn vader is wegenwacht en nam vroeger wel eens wat roadkill mee wat nog heel was zodat hij ons kon laten zien hoe ze er uit zagen. Zo heeft hij ook eens een kerkuil meegenomen en die heeft wel een half jaar in de vriezer gelegen voordat die opgezet werd. Soms haalden we hem er uit om nog eens even te kijken :Y)

Wegenwacht vader eigenschap? :')
Die van mij maakt onderweg soms foto's van een bijzondere roadkill.
Hij was eens onderweg naar werk toe (hij is geen thuisstaller), en heeft toen en nare ontmoeting gehad met een das. Die waren groter dan hij dacht, en zo dacht de auto er ook over _O- Schade en een dode das als gevolg :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:48

Natuurlijk is het niet leuk dat het beestje dood is, het is wel leuk dat TS nu de kans heeft om hem van dichtbij te bekijken.
Interessant zou dan misschien een beter woord zijn.
Wij hebben wel eens een dode das opgehaald met de ambu (lag op de route en we wilden hem beide graag bekijken) en ik vind het leuk/interessant om te kijken hoe ze nou in elkaar zitten en die kans heb je met levende dieren nou eenmaal niet, even in de bek kijken wat voor tanden ze hebben is dan niet zo handig om te doen.
Hetzelfde met vossen en andere in het wild levende dieren die je niet zo vaak tegenkomt.
Met de das heb ik veel aan de telefoon gehangen om iemand te vinden die hem op wilde zetten, uiteindelijk was er niemand geïnteresseerd en is hij na 3 weken vernietigd, na een paar maanden sprak ik iemand die hem wel graag had willen hebben maar toen was hij dus al weg.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:52

Tigress schreef:
Ik ben benieuwd of hij opgezet kan worden! Hij ziet er verder nog netjes uit, was een mooi beestje! :j

Hij was eens onderweg naar werk toe (hij is geen thuisstaller), en heeft toen en nare ontmoeting gehad met een das. Die waren groter dan hij dacht, en zo dacht de auto er ook over _O- Schade en een dode das als gevolg :(:)

dees_daan schreef:
Wij hebben wel eens een dode das opgehaald met de ambu (lag op de route en we wilden hem beide graag bekijken) en ik vind het leuk/interessant om te kijken hoe ze nou in elkaar zitten en die kans heb je met levende dieren nou eenmaal niet, even in de bek kijken wat voor tanden ze hebben is dan niet zo handig om te doen.
Hetzelfde met vossen en andere in het wild levende dieren die je niet zo vaak tegenkomt.
Met de das heb ik veel aan de telefoon gehangen om iemand te vinden die hem op wilde zetten, uiteindelijk was er niemand geïnteresseerd en is hij na 3 weken vernietigd, na een paar maanden sprak ik iemand die hem wel graag had willen hebben maar toen was hij dus al weg.

Toevallig? :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:53

Dacht ik net ook al :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:54

Had m al direct in de vriezer gegooid om er een skeletje van te gaan maken ... iedereen is anders haha. Ik had ook gedacht dat ze wat groter waren. Ben benieuwd wat je er uiteindelijk mee gaat doen TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:56

Tigress schreef:
Dacht ik net ook al :')

:') aan je woonplaats te zien zou het nog kunnen ook dat het die das was _O-

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:02

dees_daan schreef:
Natuurlijk is het niet leuk dat het beestje dood is, het is wel leuk dat TS nu de kans heeft om hem van dichtbij te bekijken.
Interessant zou dan misschien een beter woord zijn.

Mijn pa heeft ook ooit een das aangereden, die beesten zijn keihard joh, hele auto total los.
Die staat hier nu ook boven en ik heb m altijd al eng gevonden, nee, opgezette beesten zijn niks voor mij, al vind ik die wezel wel 'schattig' het heeft wel wat, ondanks dat ie dood is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:12

Bij deze das was er al iemand bezig om hem onder de snelbinders te stoppen trouwens. Die meneer wilde hem ook graag opzetten maar de mevrouw die er tegenover woonde vond dat niet kunnen dus heeft hem meegenomen in een kruiwagen en heeft ons gebeld..
Achteraf dacht ik, had die das maar gegeven aan die meneer, dan had die meneer hem op kunnen zetten ipv dat hij nu vernietigd is maar het was wel goed bedoeld en wij waren er wel 'blij' mee.
Ze zijn hard inderdaad en fel ook.. Een tijdje later kregen we een levende met een dwarslaesie, collega die het dode exemplaar niet gezien had wilde hem met handschoenen oppakken. Ik kon hem nog net op tijd stoppen omdat ik inmiddels wist wat voor tanden ze hebben dus het is ook ergens goed voor geweest, denk dat hij rare gaatjes in z'n handen had gehad als hij het met handschoenen gedaan had.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:14

Tigress schreef:

MarjanB schreef:
Hahaha dat bakje in de vriezer :')

Heb nooit geweten dat wezels zo klein waren zeg! Wel interessant om te zien. Mijn vader is wegenwacht en nam vroeger wel eens wat roadkill mee wat nog heel was zodat hij ons kon laten zien hoe ze er uit zagen. Zo heeft hij ook eens een kerkuil meegenomen en die heeft wel een half jaar in de vriezer gelegen voordat die opgezet werd. Soms haalden we hem er uit om nog eens even te kijken :Y)

Haha :') Mn vader heeft soms hele vieze verhalen van zwanen door autoruiten tot wilde zwijnen die aangereden zijn met de nodige beeldspraak. Het is maar goed dat hij niet handig is met foto's maken of filmen.

Maar goed dwaal af.

Ik weet dat we voor de kerkuil een vervoersdocument moesten hebben om die te laten opzetten. Weet niet helemaal hoe dat zat. Maar denk dat als je iemand hebt die hem wil hebben dat die dat vast wel weten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:53

femo schreef:
een mens dat kanker krijgt is ook gewoon natuur dus..

ik vind dat altijd een zeer moeilijk punt. Ja, het is natuur. Maar daarmee blijft het wel zielig dat het dat beestje is overkomen.

Ik ben daar altijd moeilijk mee hoor. heb respect voor alles wat leeft.

Zeg, zullen we even niet dat soort zeer overtrokken, nergens-op-slaande vergelijkingen gaan maken, en gaan smijten met deze verschrikkelijke ziekte? Dat is echt nergens nodig voor. Als je dat nodig hebt om je punt te maken, dan scheelt er iets aan je eigen vermogen om te argumenteren en te redeneren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:59

beatje schreef:
IK vind het sneu voor die wezel hoor dat de kat hem gedood heeft.Maar ik vind het minstens zo sneu als die zelfde wezel mijn kip of konijn dood.Wat dat betreft is het idd de natuur en de wet van de sterkste.

Ik moet wel zeggen dat ik net in één van die linken zag staan dat het hebben of houden van een wezel levend zowel als dood !!! niet gehouden mag worden.Dus je bent hoe dan ook in overtreding :D .
Maar daar zou ik als ik jou was nu niet zo wakker van liggen ;-)

Een wezel die een in een hokje gevangen gehouden konijn of kip doodt, heeft niets met de natuur te maken ;)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:00

JoyCiej007 schreef:
femo schreef:
een mens dat kanker krijgt is ook gewoon natuur dus..

ik vind dat altijd een zeer moeilijk punt. Ja, het is natuur. Maar daarmee blijft het wel zielig dat het dat beestje is overkomen.

Ik ben daar altijd moeilijk mee hoor. heb respect voor alles wat leeft.

Zeg, zullen we even niet dat soort zeer overtrokken, nergens-op-slaande vergelijkingen gaan maken, en gaan smijten met deze verschrikkelijke ziekte? Dat is echt nergens nodig voor. Als je dat nodig hebt om je punt te maken, dan scheelt er iets aan je eigen vermogen om te argumenteren en te redeneren.

jeetje, het lijkt wel als het woord 'kanker' ergens in voor komt dat iedereen gelijk tegen het plafond springt. mijn moeder heeft kanker gehad, dus het is niet dat ik er ongevoelig voor ben.

voor mij is dood van een dier net zo erg als dat van een mens. althans, ik probeer bij elk diertje mijzelf te verplaatsen in het dier. daarom kan ik er nooit goed tegen als mensen zeggen: tsjah, dat is gewoon natuur. maar als je het zo bekijkt is het krijgen van kanker dus ook gewoon natuur.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:02

quartel schreef:
Had iemand het hier over een kerstkado voor mijn schoonheks??
Iemand tipte mij hier over.
Als het maar niet te duur is dan want dat vind ik altijd weer zonde van mijn centen.
Boven de 5 euro gaat het al pijn doen.........

Het is wel zo quartel het hebben van zo'n dier dood of levend is strafbaar.
Dus je kan haar eerst dat ding kado doen en dan haar gaan aangeven,verdwijnt ze misschien een poos achter de tralies >;) . En dat mag toch best iets kosten toch??

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:03

beatje schreef:
quartel schreef:
Had iemand het hier over een kerstkado voor mijn schoonheks??
Iemand tipte mij hier over.
Als het maar niet te duur is dan want dat vind ik altijd weer zonde van mijn centen.
Boven de 5 euro gaat het al pijn doen.........

Het is wel zo quartel het hebben van zo'n dier dood of levend is strafbaar.
Dus je kan haar eerst dat ding kado doen en dan haar gaan aangeven,verdwijnt ze misschien een poos achter de tralies >;) . En dat mag toch best iets kosten toch??

_/-\o_

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:22

beatje; hahaha slim idee.

femo: klopt, ik vind het belachelijk als mensen een topic als deze zo uit zijn verband rukken dat ze er dat woordje/die ziekte bij nodig hebben om hun punt even te maken.
Op mijn 7e riep ik ooit op de basisschool dat ik het net zo erg vond dat mijn oma die week was overleden, als dat mijn hondje 2 weken geleden was overleden. Toen der tijd werd mijn ouders geadviseerd om er een psycholoog bij te halen, want dát, mensen met dieren vergelijken, dat kon toch écht niet.........

Tsja, was voor mij een uitspraak om te uiten hoe erg ik het beiden vond en hoeveel verdriet ik van beiden kon hebben.

Toch ben ik inmiddels van mening dat een mensenleven toch belangrijker is en zwaarder weegt dan het leven van een dier.

Echter is dit totaal off-topic. Net als de discussie/het spuien van je mening dat je het zo naar vind dat het diertje dood is. Dat is nu eenmaal zo. Maar om dan deze ziekte er bij te halen, gaat imo echt veels en veels te ver, en kan ik dus ook gewoon echt niet begrijpen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:29

JoyCiej007 schreef:
beatje; hahaha slim idee.

femo: klopt, ik vind het belachelijk als mensen een topic als deze zo uit zijn verband rukken dat ze er dat woordje/die ziekte bij nodig hebben om hun punt even te maken.
Op mijn 7e riep ik ooit op de basisschool dat ik het net zo erg vond dat mijn oma die week was overleden, als dat mijn hondje 2 weken geleden was overleden. Toen der tijd werd mijn ouders geadviseerd om er een psycholoog bij te halen, want dát, mensen met dieren vergelijken, dat kon toch écht niet.........

Tsja, was voor mij een uitspraak om te uiten hoe erg ik het beiden vond en hoeveel verdriet ik van beiden kon hebben.

Toch ben ik inmiddels van mening dat een mensenleven toch belangrijker is en zwaarder weegt dan het leven van een dier.

Echter is dit totaal off-topic. Net als de discussie/het spuien van je mening dat je het zo naar vind dat het diertje dood is. Dat is nu eenmaal zo. Maar om dan deze ziekte er bij te halen, gaat imo echt veels en veels te ver, en kan ik dus ook gewoon echt niet begrijpen.

Daar ben ik het gewoon totaal niet mee eens. want waarom zou een mensenleven belangrijker zijn? dat duidt dan toch op niet verder kunnen denken dan je eigen straatje? we weten niet hoe dieren dingen meemaken en er word steeds meer onderzoek gedaan naar de intelligentie van dieren. Ik vind de dood dus echt zielig. daarom vind ik mijn vergelijking niet te ver gaan. Natuurlijk zou ik veel meer verdriet hebben van de kanker van een familie lid dan van een diertje die door een kat gepakt word. maar ik vind het dus niet erger. Ja, het is nou eenmaal gebeurd. maar ik kan dus nogmaals niet tegen de uitspraak: ach, het is natuur. want zo kan je dan voor alles wel zo denken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:29

:') daar wil ik dan nog wel wat voor neerleggen inderdaad. :')

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:30

quartel schreef:
:') daar wil ik dan nog wel wat voor neerleggen inderdaad. :')

Haha! jij haar toch die nare schoonmoeder, hoe heet dat topic ook alweer?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:33

femo; let's agree to disagree, alhoewel ik het een zeer interessante discussie vind, gaat dit totaal offtopic helaas. Wil je nog wel even zeggen dat ik ook kriebels krijg van 'ach, het is de natuur', dus daarin zijn we het igg wel eens, zij het met ieders onze eigen ideeen. Verder ben ik wat je noemt echt een katten'hater', als ze overlast veroorzaken voor mens of dier.

Maar nogmaals, dat is offtopic. ;)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:39

JoyCiej007 schreef:
femo; let's agree to disagree, alhoewel ik het een zeer interessante discussie vind, gaat dit totaal offtopic helaas. Wil je nog wel even zeggen dat ik ook kriebels krijg van 'ach, het is de natuur', dus daarin zijn we het igg wel eens, zij het met ieders onze eigen ideeen. Verder ben ik wat je noemt echt een katten'hater', als ze overlast veroorzaken voor mens of dier.

Maar nogmaals, dat is offtopic. ;)

ja! idd.
wel wil ik nog even zeggen dat het totaal niet mijn bedoeling is om iemand te kwetsen met die ziekte. ik begrijp heel goed dat niet iedereen het een goede manier van denken vind hoor! :) ik ben gewoon een belachelijk softie :')

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 13:03

Wezel is vanaf nu Kaas :D We weten immers het geslacht niet dus Piet of Gerrit was ook zo banketstaaf geweest als het een vrouwtje was :(:)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:07

Kaas?! oh men............... ik hoop nu dat er idd niet iemand in een (slaap)dronken bui gaat denken 'jeuh, kaas in de vriezer, ik heb honger' :') :') :')

Of ben je de 'l' vergeten? 'Klaas'???

Wie noemt een dooie wezel nu 'kaas' :') heerlijk dit _/-\o_ :')

Ik stem nog steeds voor 'dooie', of 'weasly'. :o :D

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 13:11

Dooie Kaas kan ook nog :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:15

:') Haha dan sta je wel even raar te kijken :=

Mijn kat had een tijd terug ook iets raars gevangen, een vogel met wel heel veel kleurtjes := Bleek een bourke parkiet te zijn.... uuh oeps :')
http://www.vogelkwekerij-vankollenburg. ... 8363941993
Katlief vond het iig een smakelijk hapje want er bleef niks van over :+