Hondentopic 2015!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Re: Hondentopic 2015!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:21

Leuke honden weer allemaal :D
Die bullterriërs zijn ook leuk!
En die blauwe stafford, wat een kop zeg, prachtig!
Leuke Duitse herders ook! :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:10

Eoweyn_x schreef:
Mywishmax schreef:
Dat valt echt mee. ;) Werklijnen die niet stuk zijn, zijn er ook nog zat in NL hoor. Het is wel een mooie hond! Heeft hij ook al zijn certificaten gehaald, of alleen getraind? Ga je hem officieel laten aankeuren?

Hier 2 Duitse Herders en een 3e hopelijk op komst. Een bijna 6 jarige lookalike die we als 2 jarige uit het asiel gehaald hebben, Tessa, en een bijna 2 jarige stamboom werklijn, Tay. Tessa is onze luie huishond en met Tay trainen we intensief en willen de eind dit jaar, begin volgend jaar laten aankeuren als dekreu. Met nummer 3 is dat ook de planning.

Tay
[ Afbeelding ]

Tessa
[ Afbeelding ]

Dat is wat ons verteld is. Dat zijn vader uit Tsjechië komt is ook erg interessant.
Je ziet veel meer mechelaars en dergelijke dan Duitsers. In die paar weken hebben we echt al mensen gehad die hem graag over zouden willen nemen.

In heel z'n stamboom zijn alle honden HD vrij.
Een DH met Tsjechische voorouders, hd vrij en kerngezond hoor ik persoonlijk niet zo vaak. Zie ook alleen Duitsers met doorgezakte heupen en dat heeft hij totaal niet.

Hij heeft de certificaten, de vorige eigenaar heeft 3 jaar lang met hem gewerkt/getraind.

Willen we ook zeker doen. Zijn er nog niet zo in thuis, sowieso in fokken niet dus is nog even uitzoeken hoe en wat.

Quote even gefixt. :')

Mechelaars enzovoorts zie je idd meer in de nbg, maar dat komt ook omdat de meeste duitsers gewoon bij de vdh lopen. Ik hoor het wel regelmatig, dus was nogal verbaasd over jouw opmerking dat er veel dh kapot gefokt zijn. Als je naar de werklijnen kijkt zie je ook geen doorgezakte heupen en daar zijn ze ook erg kritisch op gezondheid.

Gave honden allemaal, ik ben echt weg van Ravi :+:

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:30

Annoya schreef:
Mijn Nana komt ook van MP. Ze was toen 13 maanden oud in haar chippapieren zag ik dat ik al haar 3e eigenaar was. Nana kan ook perfect zitten voor een koekje, en zweven haar billen een paar centimeter van de vloer, en ja hier ook een lompe schoot. Hoewel ze tegenwoordig liever naast dan op me zit.

Net een jaar oud en dan al 3e eigenaar?!? Weet je ook waarom?
BT's kunnen zo ontzettend draken daar moet je tegen kunnen, kan me voorstellen dat de reden is?
Hahahhaa zwevend boven de vloer :j yep doet Hummer ook! Hij ligt ook vaak met zijn kop plat op de bank/deken/grond (de gedeelte tussen zijn ogen op de grond zeg maar). Dat kán niet fijn liggen maar hij ligt regelmatig zo dus zal wel. Of die neus helemaal in een deken geduwd.
Ik ben lid van een facebookgroep de Bullenlounge waar Bulleneigenaren foto's en filmpjes van hun Bullen plaatsen.
Zooooo veel herkenbare trekjes!! _O- Echt, iedere BT is prettig gestoord

Oooh _Liza, die ogen van jouw Hummer <3 wat een knappe hond pppffff

Ik heb nog nooit van een Tamaskan Dog gehoord, dacht dat het een Husky-kruising was.
Mooie hond Van!

Ze zijn allemaal zo leuk :~

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:03

Oh ja zo slapen met de kin op de borst en dan hoofdje helemaal onder zich. Dat doet Nana ook. Waarom de eerste eigenaar haar weg deed weet ik niet. Die tweede was een stel uit voormalige Joegoslavië die weer terug moesten naar Kroatië. Ik heb Nana al 10 jr. Ze is braaf in huis en met mensen, maar ik vertrouw haar niet 100% ze kan soms raar reageren op kleine hondjes en ze jaagt op alles was kleiner is dan dat zijzelf is. Ze komt ook nauwelijks los, maar we hebben een rollijn van 8 meter, heeft ze toch een beetje vrijheid.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:26

Uiteraard mag mijn hond ook niet achterwege blijven, meet Ninjo!

Een 6 jarige reus en een mega lieve hond. Kruising Alaska Malamute x Chow Chowx Mechelse herder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 16:27

Wat een prachtige hond!!

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:43

Wat leuk om hier zo veel bulldoggen en bullterriërs te zien!

Dit ik Bikkel, een Amerikaanse Bulldog.
Hij is helaas afgelopen januari overleden aan een hartaanval. hij is 9 geworden.
Afbeelding

en sinds kort hebben wij Kaj onze Miniatuur Bullterriër ook wel schoothond genoemd.
hij is nu 16 weken en het liefste wat hij doet is op schoot liggen.
hoe kan je nou nee zeggen tegen dit koppie <3
Afbeelding

TCFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:22

Alddable schreef:
Uiteraard mag mijn hond ook niet achterwege blijven, meet Ninjo!

Een 6 jarige reus en een mega lieve hond. Kruising Alaska Malamute x Chow Chowx Mechelse herder.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Waaauw gave kleur!!!

En nog meer bullies *\o/*

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:39

Ben net thuis gekomen en het is grote liefde tussen onze honden
Afbeelding

En onze oude hond is al 6 jaar dood lag dood in haar mand s'morgens
Senna /lassie/is 12 jaar geworden de enige foto die ik van haar heb is van streetview <3
Afbeelding

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:00

wij krijgen een nieuwe hond *\o/* , een husky reu.
we gaan er voor naar de andere kant van het land maar dat hebben we er voorover.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:05

lianne304 schreef:
wij krijgen een nieuwe hond *\o/* , een husky reu.
we gaan er voor naar de andere kant van het land maar dat hebben we er voorover.

jeeeej nog meer husky's *\o/*

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:09

Ik meld me hier ook maar eens.
Ik heb een flatcoated retriever van inmiddels 9 jaar.
Zij is in december geblesseerd geraakt tijdens behendigheid en heeft haar kruisband gescheurd.
Inmiddels zijn we 9 weken na de TPLO verder en de revalidatie gaat goed. Hopelijk kunnen we met een week of 8 weer beginnen met behendigheid als de opbouw goed verloopt.
Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Beide foto's door Erich Snijder, tijdens wedstrijden. Ze is zo mooi geconcentreerd.

Afbeelding
Oktober aan de wandel bij Wassenaarseslag.

Afbeelding
Haar poot net na de ok.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:18

en ik heb nog leuk nieuws
Afbeelding
dit is winky en zij is zwanger van de foto van hieronder hij heet smurf.
het is de hond met het meeste wit op de foto
Afbeelding

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:20

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:21

fannetje schreef:
Ik meld me hier ook maar eens.
Ik heb een flatcoated retriever van inmiddels 9 jaar.
Zij is in december geblesseerd geraakt tijdens behendigheid en heeft haar kruisband gescheurd.
Inmiddels zijn we 9 weken na de TPLO verder en de revalidatie gaat goed. Hopelijk kunnen we met een week of 8 weer beginnen met behendigheid als de opbouw goed verloopt.
Hier wat foto's:

[ [url=m/AIeeBB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige hond!! Een Flatcoated Retriever, die staat toch echt op ons verlanglijstje... Maar we hebben al twee honden, dus dat zal nog even moeten wachten.

Yousi, onze Schotse Collie reu van 6 jaar, vijf jaar in ons bezit. Schat van een hond, maar wel een serieus jachtinstinct, helaas!

Afbeelding

En Danté, Sheltie reu van 4 jaar, nu iets meer dan drie jaar bij ons. Hondje met een handleiding :D

Afbeelding

Afbeelding

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:24

Citaat:
En Danté, Sheltie reu van 4 jaar, nu iets meer dan drie jaar bij ons. Hondje met een handleiding :D

[ [url=m/QZ1Ptx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kcfh7s.jpg]Afbeelding[/url] ]

wouw wat een mooie hond.
heb zelf ook een sheltie.
is die van jou ook zo energie bom?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:25

Tess, sport je ook met je honden? Ik zie zoveel shelties voorbij komen op de wedstrijden, dat kunnen echte racemonsters zijn :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:34

Ohh wat leuk een hondentopic!!!

Dit is mijn mooie meid van bijna 2 jaar!

Meet Izzy, zij is een Weimaraner
Afbeelding

En over een weekje komt er gezinsuitbreiding. :D

Meet Jessy, de Viszla
Afbeelding

Met Izzy hebben we de "jachtsport" ontdekt.
We doen dus 3/4 maanden trainen en dan wedstrijden, daar valt onder, kort apport, over water zwemmen, lang apport en de eend zoeken in het bos en mee brengen en nog diverse gehoorzaamheid dingen.
Ze is echt helemaal in haar element dan!
In de winter ook wat behendigheid gedaan maar ik merk aan haar dat haar neus gebruiken om het wild te sporen echt is waar ze voor geboren is.
Ze is natuurlijk ook een jachthond.
Jessy gaan we ook gebruiken voor de jachtsport. Ze komt uiteindelijk dan ook af van een fokker die de jachttrainingen geeft en zelf ook jager is :)
Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 20-02-15 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:38

Wat en mooie honden allemaal!

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:39

fannetje schreef:
Tess, sport je ook met je honden? Ik zie zoveel shelties voorbij komen op de wedstrijden, dat kunnen echte racemonsters zijn :D

ik leer mij sheltie trucs.
ze gaat wel heel vaak rondrennen en gaat dan maakt ze een aprgeluid soort van hggg

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:07

Lianne, bedankt :D Moet zeggen dat het energiebommetje zijn nogal mee valt, zeker in huis. Merk wel verschil met onze Collie, die is toch een stuk rustiger. Maar, laat de Sheltie los buiten en die spurt er vandoor haha, muisjes zoeken! Kan hier gelukkig best en hij komt ook goed terug als we hem roepen, maar af en toe is 'ie Oost-Indisch doof! En tja, blaffen natuurlijk he, nogal eigen aan een Sheltie. En dan alletwee bij het minste wat wij bewegen "oh wat gebeurt er???". Best vermoeiend soms :D

Fannetje, nee, we sporten niet met onze honden, mijn man heeft wel een tijdje agility gelopen met onze Collie, wat hij overigens best goed deed, maar op het moment blijft het bij wandelen en mee naar de wei bij de paarden. We zijn net een viertal maanden verhuisd naar Duitsland en moeten hier nog alles uitzoeken. Mijn man wil wel graag terug starten!
Met Danté hebben we een start gemaakt voor agility, maar nog geen volledig parcours.

Ik heb een paar vriendinnen die met hun Sheltie agility lopen en die kunnen echt hard!

Zal ik jullie nog wat vervelen met foto's? :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 22:37

tess_84 schreef:
Lianne, bedankt :D Moet zeggen dat het energiebommetje zijn nogal mee valt, zeker in huis. Merk wel verschil met onze Collie, die is toch een stuk rustiger. Maar, laat de Sheltie los buiten en die spurt er vandoor haha, muisjes zoeken! Kan hier gelukkig best en hij komt ook goed terug als we hem roepen, maar af en toe is 'ie Oost-Indisch doof! En tja, blaffen natuurlijk he, nogal eigen aan een Sheltie. En dan alletwee bij het minste wat wij bewegen "oh wat gebeurt er???". Best vermoeiend soms :D

Fannetje, nee, we sporten niet met onze honden, mijn man heeft wel een tijdje agility gelopen met onze Collie, wat hij overigens best goed deed, maar op het moment blijft het bij wandelen en mee naar de wei bij de paarden. We zijn net een viertal maanden verhuisd naar Duitsland en moeten hier nog alles uitzoeken. Mijn man wil wel graag terug starten!
Met Danté hebben we een start gemaakt voor agility, maar nog geen volledig parcours.

Ik heb een paar vriendinnen die met hun Sheltie agility lopen en die kunnen echt hard!

Zal ik jullie nog wat vervelen met foto's? :-)

[ [url=m/WIqVnj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Q4Ufb5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rOILR1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/izUTTh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jouw hond is echt mooi <3

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:41

Kentaro schreef:
Wat een leuke honden komen er hier voorbij zeg!! <3 De akita en husky vind ik helemaal geweldig!! <3

Ook mijn favorieten! Ik heb zelf een Shiba Inu. Maar zal later wel foto's plaatsen. Met mijn ipad is dat toch lastiger en ben te lui om nu naar de computer te lopen...

Lees effe verder...

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:25

Stuk voor stuk prachtige honden

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:13

Dank je, Cavallo!

Ik ben zelf fan van herders, hoewel de Flatcoat en Tolling Retrievers me ook heel erg aanspreken. Denk dat we na deze twee honden toch voor een retriever gaan, die zijn over het algemeen iets rustiger in huis, of toch minder "waakzaam" op elke beweging en elk geluid.