Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
blokje schreef:Wat voor vers snacks kan ik voor mijn pup kopen?
Merk dat hij enorm kauw beoefte heeft.
Hij zit nog op brok. Dunne ontlasting kwam door te veel voer.
Daarbij hebben ze gewoon heel veel keuze. ingeb0rg schreef:@Paperboy: Wij hebben ons een hele tijd ingelezen in vers vlees. Uiteindelijk heeft een puppykoper van ons een nest gefokt met haar teef die wij gefokt hebben. Die ging op vers vlees, na veel beargumentatie en uitleg en ingelezen te zijn vonden wij dit wel interessant. 7 gezonde pups geboren en alle 7 overleden na een bacterie in het verse vlees. Ja dit is onderzocht en niet zomaar een aanname, bovendien heb ik dit van iemand anders ook al gelezen in een ander topic volgens mij.
Puppykoper van een nest later heeft haar hond ook vers vlees gegeven, vinden wij prima, alleen geven wij als advies mee voer eerst je zak puppyvoer even op en ga rustig de overgang maken. Zo gezegd zo gedaan en de hond heeft nu een niet aangeboren hartafwijking omdat er een bacterie in het vlees zat welke zich in de hartkamers toen heeft genesteld. Leuk als fokker zijnde als mensen zo over jouw puppy gaan praten met een hartafwijking.
Dus nee, mijn hond glimt als een spiegel, heeft 1 hooguit 2 keer per dag normale ontlasting, donker en netjes hard. Een geweldige conditie, kan gewoon de hele dag mee op jacht en staat actief in training en krijg daarnaast geen gekke dingen. Dus ik ben genezen van het de hele verse vlees hype. Die van mij krijgt gewoon Eukanuba. Net als die van mijn ouders en kennissen en ze worden er allemaal op een zeer gezonde normale manier best oud mee. Denk aan 13/14/15 zelfs 16,5 jaar oud.
Dat betekent natuurlijk niet dat mensen die wel vers voeren daar geen goede ervaringen mee kunnen hebben. Dat snap ik ook heus wel, en het is ieder zijn goed recht om te voeren wat hij of zij wil voeren. Alleen ik heb mijn mening gevormd na aanleiding wat wij meegemaakt en gezien hebben en ik peins er niet meer over om vers te gaan geven.
ingeb0rg schreef:Paperboy dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk staat het allang vast hoe groot pup gaat worden. Mijn labrador is krap 20 kilo, lijkt heel erg op haar vader die field trial is, lang lijf en klein, maar o zo snel. Haar moeder is daarentegen een forse maat groter want is Amerikaanse Show. Maar wat er hier bedoelt wordt is hoe snel een hond groeit naar het formaat wat ze gaan worden.
Voer met teveel calcium is volgens mij een belangrijke bepaler, waarbij een hond snel te hard de lucht in gaat, dan krijg je ook het fenomeen dat de kont hoger staat als de voorkant. Dit hoeft natuurlijk niet in alle gevallen zo te zijn, maar het kan zeer zeker wel. En dit is dan weer slecht voor de heupen (HD) die te snel belast worden met teveel gewicht en te snelle groei en ook voor de ellebogen (ED).

Paperboy schreef:Dat zou betekenen dat alle vleeseters in de natuur te hard groeien en allemaal afwijkingen aan het skelet krijgen...
Het is wel grappig want tegenwoordig zijn mensen zich steeds bewuster van wat er in hun voeding zit, kleur, geur en smaakstoffen, E-nrs.....
Met paarden willen we geen brok en muesli zonder melasse en granen.
Maar voor de hond is zoiets natuurlijks als vlees uit den boze.......
Wilawander schreef:Paperboy schreef:Dat zou betekenen dat alle vleeseters in de natuur te hard groeien en allemaal afwijkingen aan het skelet krijgen...
Het is wel grappig want tegenwoordig zijn mensen zich steeds bewuster van wat er in hun voeding zit, kleur, geur en smaakstoffen, E-nrs.....
Met paarden willen we geen brok en muesli zonder melasse en granen.
Maar voor de hond is zoiets natuurlijks als vlees uit den boze.......
Daar zijn we dus weer terug bij de discussie. Onze huidige hond leeft niet in de natuur.