Hond likt mand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Hond likt mand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 14:37

JAAA we hebben vandaag alweer 3 kwartier gelopen met de hondjes!! Ik heb proefwerkweek dus ben nu elke dag lekker vroeg uit. Ik zei mam ik wil vandaag iets doen en toen besloten we met de honden te wandelen. En ook nog eens even het bos in. Heerlijk. Is niet alleen goed voor de hondjes maar ook voor ons. Lekker frisse neus halen. Het is inderdaad de frustratie dat sies niet naar de honden kan. Dat is dus de rede waarom ze lelijk doet. Mam zei O je hebt dus toch gelijk. Ik zei ik ben zo gek nog niet. We kwamen mensen tegen en die zeiden van je kunt die hondjes heel goed los laten die lopen niet zomaar weg. We deden dat een heel klein stukje maar dat vond mama toch nog een beetje te eng. Snap ik wel als je dat nog nooit hebt gedaan. Ik zei we wandelen een keer met mijn broer dan helpt die je wel. Is goed zei ze. Max heeft helaas ene beetje een vergroeid pootje dus hij heeft er op het einde wel last van gehad. Hij ging nogal mank lopen (wij noemen dat hompelen als ik dat ooit per ongelijk zeg) maar we waren al in onze straat dus dat was wel fijn. Nu zijn ze allebei bekaf en liggen ze lekker te slapen. Zo lief <3

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:42

Een riem van 5 meter lang, is dat een rollijn? Want dat veroorzaakt én trekken én is veel lastiger om de hond te houden én je kan veel minder corrigeren.

Gewoon een echte lijn gebruiken scheelt in dat geval al een heleboel.

Top zeg! Fijn dat het zo goed ging met wandelen. Dat vergroeide pootje zal inderdaad wel er voor zorgen dat wandelen waarschijnlijk wat rustiger opgebouwd moet worden, maar fijn dat ze zelfs even los hebben gelopen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 14:59

Haha dankje

Ja die lijnen zijn van die roldinger. Max moet daar in het begin altijd mee spelen dat is grappig. Ja dat vergroeide pootje zal wel al wat ouderdom zijn want hij krijgt ook al staar in zijn ogen. Dat is heel jammer. Dat los lopen daar haal in mijn moeder wel mee over :P

Edit: ik heb er wel wat aan overgehouden denk ik. Ik heb mijn voet in het bos naar buiten toe geslagen en dat deed pijn. Dat deed bijna de hele weg wel een beetje pijn. Maar nu heb ik gezeten en nu doet het echt heel veel pijn. Ik denk dat ik iets heb verrekt. Ik kijk het even aan en dan zien we wel of we de HA nog bellen. Zou wel al de 3e keer zijn in 2 maanden (ja vanwege dat ik ziek was)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:19

Denk je er wel aan dat je het nu niet ineens gaat overdrijven?
Hartstikke fijn hoor dat ze nu uitgelaten worden, maar van niets naar ineens drie kwartier... En dan ook nog met een oudere hond met een zere poot.

Niet te fanatiek worden, want dan willen ze straks niet meer mee omdat ze er de conditie niet voor hebben. Zou ook zonde zijn!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 08:35

Mam en pap wandelden elke dag al een kwartiertje en we doen het ook nog niet elke dag. Gewoon wat vaker en deze week ben ik de hele week vroeg uit dus daarom dacht ik dat het leuk was om dat een keer te doen