Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat voelde ik me schuldig... 3 weken later was hij (en alles andere dieren) oormijt vrij. RoosG schreef:Epi Otic werkt hier echt niet meer voor, dit wordt minstens goed uitspoelen en een fikse kuur. Heb medelijden met de hond.
bigone schreef:Ts, een hond die regelmatig schud met zijn hoofd(of kat) heeft negen van de tien keer oormijt of een fikse ontsteking. Succes morgen, geef een update en ik hoop dat de hond volledig hersteld.
Shanna schreef:Ik trek mij terug wegens alle verwijten die ik naar me toe gegooid krijg. Ik vind 5 pagina's vol met verwijten toch wat teveel van het slechte, zonder veel diversiteit.
Iedereen met tips en gedeelde ervaringen, bedankt! Het lijkt er op dat dit niet operatief behandeld hoeft te worden wat het argument van mijn vader volkomen van tafel veegt!
Vanwege alle verwijten zal ik dit topic (helaas) ook niet naar mn ouders doorsturen om ze de ernst van de situatie in te laten zien. Het zal de vakantie-stemming flink drukken en dat gun ik ze niet.
mrie schreef:Deze hond is een Puli. heeft iemand even opgezocht wat voor hond dit is?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=238246
Deze honden zijn nogal zwaar behaard, dat had zijn functie toen die beesten nog gewoon buiten op de schapen pasten. Nu is het een heel ander verhaal.
Puli's staan bekend met oorproblemen. Het gewicht van het haar trekt namelijk de oorflap naar beneden = dicht waardoor er te weinig ventilatie ontstaat. De huid aan de binnenkant verweekt daardoor. Rommel wat op de een of andere manier in het oor gekomen is kan er niet uit en ze zijn bevattelijk voor oormijt. De dovigheid van deze dieren wordt mede door de bouw en vacht veroorzaakt.
Nee dit oor ziet er niet mooi uit, maar voor het oor van een puli is het nog helemaal niet zo erg. Het kan heel veel erger.
Zo dus aan iedereen die hier de ouders van TS veroordelen omdat ze het beest zouden verwaarlozen, herzie je mening en publiceer die dan ook even hier op bokt, dat is wel zo beleefd en sportief
144 bellen, zijn jullie nou helemaal gek geworden.....