Oor kanker bij hond? (Foto's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:20

Zou me overigens ook niets verbazen als er onder verdoving goed naar gekeken moet worden. Heb vaak in de praktijk gezien (paravet) dat honden met een dergerlijke oorontsteking zich niet meer goed laten onderzoeken aan de oren, en soms worden er ook haren aan het begin van de gehoorgang uitgetrokken om verdere infectie te proberen voorkomen. En wat een ander al zei; wie weet wat er allemaal onder zit..

Dus ts; kosten krijg je (je ouders) toch wel, die had je kunnen beperken door direct actie te ondernemen ipv maanden later. Wie weet welke schade er al is aangericht. Jij en je ouders moeten zich schamen. Dit valt absoluut onder verwaardlozing cq mishandeling (van medische zorg onthouden) dus 144 is hier zo gek nog niet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:21

Ik heb een poedel ook met zwaarbehaarde oren. Heeft ook oorontsteking gehad, maar die is behandeld en hij is met een voedingssupplement en een goede earcleaner al maanden ontstekingsvrij.
Je weet wat voor hond je hebt, je weet dat je hond een oorontsteking heeft en toch gebeurt er niks. Wedden dat je zelf ook niet maanden met een oorontsteking gaat rondlopen....... Jullie moeten je diep, heel diep schamen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:29

Ik trek mij terug wegens alle verwijten die ik naar me toe gegooid krijg. Ik vind 5 pagina's vol met verwijten toch wat teveel van het slechte, zonder veel diversiteit.

Iedereen met tips en gedeelde ervaringen, bedankt! Het lijkt er op dat dit niet operatief behandeld hoeft te worden wat het argument van mijn vader volkomen van tafel veegt!

Vanwege alle verwijten zal ik dit topic (helaas) ook niet naar mn ouders doorsturen om ze de ernst van de situatie in te laten zien. Het zal de vakantie-stemming flink drukken en dat gun ik ze niet..

Het is overigens ook niet zo dat de hond de hele dag pijn lijkt te hebben, ze is gewoon vrolijk en gezond, enkel als ze krabt piept ze en aan het schudden kan ik het zien. (Al schud elk dier wel eens)
Wat betreft het puli zijn, de honden worden "kort" gehouden qua vacht (10/ 15 cm) omdat ze ook van zwemmen houden (anders zuigt de vacht ze naar beneden). Het is dus niet zo dat dr oren dicht zitten door het haar.

Voor wie het fijn vind kan ik wel een update plaatsen (of via PB), maar al die verwijten stel ik niet langer op prijs. 5 pagina's is genoeg (teveel) en het voegt verder niks bruikbaars toe. Ik hoop dat jullie dit begrijpen en respecteren.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:31

Je laat een dier met zo'n oor rond lopen en dan verwacht je dat mensen dat acceptabel gaan vinden? Tja, kan ook natuurlijk. :+

BigOne

Re: Oor kanker bij hond? (Foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:40

Ts, een hond die regelmatig schud met zijn hoofd(of kat) heeft negen van de tien keer oormijt of een fikse ontsteking. Succes morgen, geef een update en ik hoop dat de hond volledig hersteld.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:43

Klopt inderdaad wat bigone zegt, onze kat begon ook met zijn hoofd te schudden. Zochten we niks achter omdat die veel buiten was en het niet heel regelmatig was. Toen ik het hem echter twee keer snel achter elkaar zag doen en daarna hevig krabben zijn we diezelfde avond nog naar de DA gegaan, wat bleek, een giga oormijt infectie. :oo Wat voelde ik me schuldig... 3 weken later was hij (en alles andere dieren) oormijt vrij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:45

RoosG schreef:
Epi Otic werkt hier echt niet meer voor, dit wordt minstens goed uitspoelen en een fikse kuur. Heb medelijden met de hond.

denk dat de da begint met een kleine narcose om de boel eens goed te bekijken...daar is geen beginnen aan zonder narcose omdat de hond veel pijn heeft.
Kosten lopen alleen maar op als je wacht met tijdig langs een da gaan.

TS het beste met je hond,ik hoop dat het meevalt.Ik begrijp ook wel dat je nu genoeg bagger over je heen hebt gehad.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:47

bigone schreef:
Ts, een hond die regelmatig schud met zijn hoofd(of kat) heeft negen van de tien keer oormijt of een fikse ontsteking. Succes morgen, geef een update en ik hoop dat de hond volledig hersteld.

vaak is er naast oormijt ook iets anders aan de hand...door de irritatie/beschadiging die oormijt geeft is het hele ''klimaat'' in het oor verstoord.Extra kans op schimmels en bacterieen dus.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:49

Ja helemaal begrijpelijk. Wens je ouders nog een fijne voortzetting van hun vakantie toe. Pamper ze nog fijn als ze terugkomen en neem je bos bloemen aan als dank voor het op de hond passen en kijk er dadelijk maar en denk aan bokt. ik mag hopen dat je aan die bos bloemen dan weinig plezier zal beleven. Dan heb je in ieder geval nog een geweten.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:50

Ik snap dat je er genoeg van hebt, maar ik snap ook dat je bagger over je krijgt die deels in mijn ogen wel terechte onbegrip is.
Al vind ik het niet jou fout, maar die van je ouders.

Ik verbaas mij soms over hoe hard honden kunnen zijn, vorige keer een hond met zware HD aan beide heupen die niet kon opgelost worden zonder een heupprothese + pathella luxatie die rustig rondwandelde. Of honden met drie zware hernia's waar je niks aan ziet.
Dus bij honden wilt geen extreme pijnreactie niet zeggen dat ze er geen hebben.
Zeker als het iets chronisch is...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:58

Shanna schreef:
Ik trek mij terug wegens alle verwijten die ik naar me toe gegooid krijg. Ik vind 5 pagina's vol met verwijten toch wat teveel van het slechte, zonder veel diversiteit.

Iedereen met tips en gedeelde ervaringen, bedankt! Het lijkt er op dat dit niet operatief behandeld hoeft te worden wat het argument van mijn vader volkomen van tafel veegt!

Vanwege alle verwijten zal ik dit topic (helaas) ook niet naar mn ouders doorsturen om ze de ernst van de situatie in te laten zien. Het zal de vakantie-stemming flink drukken en dat gun ik ze niet.

Aggut, ja das natuurlijk belangrijker dan een verwaarloosde hond met veel pijn. Als pappie en mammie maar een fijne vakantie hebben. Da's exact het soort struisvogelpolitiek als wat tot deze situatie geleid heeft....... Dieptriest!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:06

mrie schreef:
Deze hond is een Puli. heeft iemand even opgezocht wat voor hond dit is?
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=238246

Deze honden zijn nogal zwaar behaard, dat had zijn functie toen die beesten nog gewoon buiten op de schapen pasten. Nu is het een heel ander verhaal.
Puli's staan bekend met oorproblemen. Het gewicht van het haar trekt namelijk de oorflap naar beneden = dicht waardoor er te weinig ventilatie ontstaat. De huid aan de binnenkant verweekt daardoor. Rommel wat op de een of andere manier in het oor gekomen is kan er niet uit en ze zijn bevattelijk voor oormijt. De dovigheid van deze dieren wordt mede door de bouw en vacht veroorzaakt.
Nee dit oor ziet er niet mooi uit, maar voor het oor van een puli is het nog helemaal niet zo erg. Het kan heel veel erger.
Zo dus aan iedereen die hier de ouders van TS veroordelen omdat ze het beest zouden verwaarlozen, herzie je mening en publiceer die dan ook even hier op bokt, dat is wel zo beleefd en sportief

144 bellen, zijn jullie nou helemaal gek geworden.....

Ja, en?? Dus moet de hond maar zere oren hebben, omdat het toevallig een puli is?
Dat wij rassen fokken met eigenschappen die gezondheids technisch om te janken zijn, zegt niet dat het dier daardoor moet lijden.... Of het nou te zwaar behang is aan de oren, of een te korte snuit, of een te hoge druk, of HD, of of of....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:23

Jemig je wilt de vakantiestemming niet bederven?? :oo De hond kan vast wachten....... :r

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:27

Ik heb medelijden met je hond ts en ook met jou. Dat je niet even de dierenarts belt om te overleggen zegt me dat je niks voor je dier overhebt. Ik ga voor mijn kat door het vuur en als ik maar denk dat ze iets pijn heeft zit ik bij de dierenarts. Maar goed.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:29

Gezien het verloop van het topic is besloten dit topic gesloten te laten.