wat voor dier op kleine kamer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 11:06

Yipee schreef:
Het is al beter dan veel andere konijnen in Nederland. :) Succes! Het blijft gezellig een huisdiertje op je kamer.

Geen interesse in andere dieren dan konijnen? :)

Ja eigenlijk wel maar deze hebben geen huisje dus vandaar dat ik ze maar neem het was twijfel wel niet konijn ja deze moeten weg dus tja wou eerst al oudere adopteren maar hiermee kan ik ze natuurlijk wel beter naar mijn hand zetten.
Ratten zelf vind ik dan al stinken altijd maar stank probeer ik te voorkomen met zindelijk maken dan is het even de wc legen klaar

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:09

_Milo schreef:
Kermis schreef:
Ratten zijn hele leuke sociale diertjes die je goed tam kan maken. Ook hebben die wat minder ruimte nodig.

Ratten hebben ook genoeg ruimte nodig , maar dan wel in de hoogte.

Dan had je mijn hele reactie moeten quoten wand dat zeg ik ook. Zoals de meesten dieren.

Kermis

Re: wat voor dier op kleine kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:10

Je kan ook een vogelspin nemen. Die hebben helemaal weinig ruimte nodig :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 11:12

Kermis schreef:
Je kan ook een vogelspin nemen. Die hebben helemaal weinig ruimte nodig :')

Ja dan is ie in een dag plat dan neemt ie pas weinig ruimte in :') heb al helemaal voorpret, heel nl door aan het reizen voor kooien die ik op elkaar ga stapelen constructie gemaakt zo n zin in

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:18

Leuk hoor!
Hou je er rekening mee dat zeil te glad kan zijn voor je konijntjes om op te lopen?
Ik heb het ook en 1 konijn durft er niet op, die blijft glijden (heb haar paar weken laten wennen maar het werd niet beter). Dus speciaal voor mijn konijnen ligt er nu een stuk vloerbedekking op het zeil :+
Ook niet ideaal trouwens, ik zoek nog naar een betere oplossing.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:20

Ik zou toch echt niet voor konijnen gaan... Vind de ruimte echt te klein... Mijn slaapkamer is ca 4 x 3 (heb een benedewoning dus ook gewoon een woonkamer a la 30 m2 en badkamer en oOk een flinke tuin) maar ik kan mij niet voorstellen dat ik op mijn slaapkamer konijnen zou kunnen houden... Dat is gewoon in mijn ogen egoïstisch, zij hebben de ruimte nodig. Daarbij vind ik het ook eerlijk als ze gewoon naar buiten kunnen. Ratten (vrouwtjes) hoeven niet te stinken als je het goed schoonhoud, die zou ik echt aanraden in deze situatie.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:31

Als ik de tekening zie, vind ik het nog mee vallen. Met het stukje der bij aan waar ze los kunnen lopen hebben ze volgens mij wel genoeg ruimte. Maar toch vind ik het zo lastig oordelen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:59

Ratten ruiken echt niet lekker hoor. Maar uiteindelijk vind ik konijnen en cavia's ook wel een beste geur hebben. Al scheelt het als ze zindelijk zijn en je het toiletje dagelijks kunt reinigen.

Daarom heb ik ook een syrische hamster gehad eerst. :+ Die rook je eigenlijk niet en was ook nog eens zindelijk hihi.

Mijn grasparkieten maken meer rotzooi wat betreft veertjes en stof naast de kooi dan echt stinken. Ik wil ook geen ratten omdat ik ze niet lekker vind ruiken. Het zijn wel echt geweldig leuke en slimme huisdieren!

Ik denk dat je konijnen best happy kunnen zijn hoor! Je zult gewoon veel ruimte moeten delen met je konijnen. Veel konijnen in Nederland moeten het helaas met nog minder stellen. :-/ Wat ik belangrijker vind is of je ook nagedacht hebt over een potje voor eventuele medische verzorging/behandeling door een dierenarts? Hou je ons op de hoogte? :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:09

Ts een hamster zou passen in je plaatje alleen ik weet niet of je tegen het lawaai kan 'snachts

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:19

Mag ik vragen waarom je perse konijnen wil ? Die hebben gewoon erg veel ruimte nodig en dat kun je niet bieden op zn kamer.

Waarom geen hamster/ratten/gerbils ?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:26

WinSel schreef:
Mag ik vragen waarom je perse konijnen wil ? Die hebben gewoon erg veel ruimte nodig en dat kun je niet bieden op zn kamer.

Waarom geen hamster/ratten/gerbils ?

Dit ja. En bovendien, konijnen zijn over het algemeen ook kijkdieren, geen dieren waar je veel mee kunt knuffelen oid.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:29

Ook dat idd !

Omdat het prooidieren zijn vinden ze het helemaal niet leuk om opgepakt te worden ed.
En konijnen zijn schemerdieren waardoor ze actief zijn als jij wil slapen, en actief is dan ook echt actief.
Als een konijn zich verveelt of te weinig ruimte heeft gaat ie tralieknagen, aan zn flesje trekken en knagen enz. En geloof me dan kun jij niet meer slapen

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:33

Waardoor je dus je hele kamer konijnproof zou moeten maken (kabels wegwerken, dingen weghalen waaraan niet geknaagd mag worden, ze zindelijk zien te krijgen wat lang niet met ieder konijn kan) om ze alle ruimte te geven, 24/7, wil je zelf ook nog kunnen slapen.

Ik heb zelf ook konijnen binnen gehad waar ik vooral van kon genieten door naar ze te kijken. Die mochten bij mij overal komen maar ze hebben zo ook van de tafel en stoelen geproefd en waren niet altijd even zindelijk. Maar goed, het enige wat bij moest was konijn zijn. Het zijn kijkdieren waar je niet teveel van moet verwachten

Kun je ze dat bieden, dan zeg ik doen. Zo niet, niet doen dan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 12:04

Yipee schreef:
Ratten ruiken echt niet lekker hoor. Maar uiteindelijk vind ik konijnen en cavia's ook wel een beste geur hebben. Al scheelt het als ze zindelijk zijn en je het toiletje dagelijks kunt reinigen.

Daarom heb ik ook een syrische hamster gehad eerst. :+ Die rook je eigenlijk niet en was ook nog eens zindelijk hihi.

Mijn grasparkieten maken meer rotzooi wat betreft veertjes en stof naast de kooi dan echt stinken. Ik wil ook geen ratten omdat ik ze niet lekker vind ruiken. Het zijn wel echt geweldig leuke en slimme huisdieren!

Ik denk dat je konijnen best happy kunnen zijn hoor! Je zult gewoon veel ruimte moeten delen met je konijnen. Veel konijnen in Nederland moeten het helaas met nog minder stellen. :-/ Wat ik belangrijker vind is of je ook nagedacht hebt over een potje voor eventuele medische verzorging/behandeling door een dierenarts? Hou je ons op de hoogte? :)

met 2 paarden heb ik daar zeker om gedacht.. al is t potje wel een beetje uitgedund := dagelijks gaat er 1 euro tot het wisselgeld van mijn boodschappen in een spaarpot, daar zit nu al een behoorlijk bedrag in. ( doe t al 4 jaar reken maar uit.. met opstartbedrag van 1000) dus eventuele kosten komt helemaal goed.
heb de konijntjes uitgezocht, zijn 2 die onafscheidelijk zijn, het geslacht is alleen nog wel onbekend.

Afbeelding

Afbeelding
ze komen dagelijks in handen dat scheelt. t zijn alleen geen dwergkonijnen zoals ze zeiden... papa is een hollander en mama ook geen mini, ze is niet groot maar heeft wel lange oren. ze zijn hier 4 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:12

Jammer dat je toch voor konijnen kiest. Vind dat echt niet verstandig in zo'n kleine kamer. Ik heb zelf een russische dwerghamster en een goudhamster en dat is hartstikke leuk en gezellig. Allebei tam, vooral de goudhamster vindt aandacht helemaal leuk.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:16

Ik hoop dat je er rekening mee hebt gehouden dat twee voedsters of twee rammen samen snel fout gaat? Ook al zijn ze nu onafscheidelijk, jonge konijnen gaan met alles samen. Dat kan later nog veranderen.

Als het een ram en een voedster zijn (wat ik hoop!) dan heb je er rekening mee te houden dat je ze met 8 weken moet scheiden. Rammetjes zijn eerder vruchtbaar dan voedsters en je moet er dus voor zorgen dat ze echt niet bij elkaar kunnen komen ivm evt dekkingen. Laat het rammetje ook zsm helpen.

En een Hollander.. Sorry :') Dat zie ik echt niet aan deze kleintjes.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:33

Jammer dat je toch voor konijnen bent gegaan. Vind ik erg egoïstisch tegenover de konijnen.

Ik hoop voor je dat de geslachten een voedster en ram is en dat je ze op tijd uit elkaar haalt.

Dit worden zeker middelmaat konijnen wat betekend dat je nog méér ruimte nodig hebt. En hier zit absoluut geen Hollander in. Da's 100% uitgesloten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:45

Jammer dat je je eigen plezier voor het welzijn van je dieren zet..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:59

Tja, plezier.. Ik ben bang dat TS zich daar ook in heeft vergist want nu zitten ze misschien leuk bij je maar het zijn echt geen knuffeldieren. Ze zijn veelal liever op zichzelf

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:01

Dit klinkt misschien stom en ik kan het op de foto's niet goed zien aan het uiterlijk, maar is de papa geen wild konijn ipv hollander?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:41

Mag ik vragen waarom het geen hollander kruising kan zijn? :o

Wij hebben een wit konijn met blauwe ogen, en een black and tan met ticking (bruine ogen). Hoe kan het dat er dan toch 2 bruinbonte (aftekening hollander) en 2 bruine met een enkel vlekje op het hoofd zijn uitgekomen? :P Ze hebben wel alle 4 wat witte haartjes door de bruine vacht.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:01

Omdat je dat dan echt wel als aftekening had gezien. En voor zover ik weet zijn er geen wildkleur hollanders dus of de moeder moet die wildkleur dragen of er klopt iets gewoon niet.. Ik denk het laatste :)

Bij een Hollander zit namelijk veel wit en het is vrijwel onmogelijk dat deze jongen dus een Hollander vader hebben, want ze hebben geen witte aftekeningen

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:04

Bij jou zit die tekening dan waarschijnlijk ergens in de eerdere ouders. Maar je zegt het zelf al: een van jouw ouderkonijnen hebben wit. Wit overheerst vrijwel altijd, ik heb bijv een nest halfwildjes gezien waarin ieder jong wel een witte aftekening had. Dan weet je dat er sowieso wit in zit, in de moeder dan dus.

Ik zou maar eens nagaan wat de vader nu werkelijk is TS want halfwildjes kun je echt niet op een kleine kamer houden..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 15:26

Eoweyn_x schreef:
Dit klinkt misschien stom en ik kan het op de foto's niet goed zien aan het uiterlijk, maar is de papa geen wild konijn ipv hollander?

dat zeiden ik en mijn vriendin ook al.. papa is zwart met wit mama is bruin maar niet wildkleur de kinderen zijn 2 albino's, 2 wildkleur en 1 wildkleur met wit stipje op de snuit.
overigens komen de konijnen uit een dierenwinkel dus wie weet is t mannetje wat er nu bij zit wel niet eens de boosdoener? ze dachten dat t beide mannen waren namelijk.
heb al eens een konijn gehad, die gaf me wel heel veel plezier hoor. ook het zorgen voor is heel leuk.
dat konijn had geen problemen met gladheid zeil. die liep ook op de plavuizen en laminaat.

voor iedereen die zegt jammer dat ik mijn eigen plezier boven t beestje trek: hoe hadden jullie het dan graag gezien?
ze hebben 2m2 rond ren ruimte op de grond en dan daarnaast nog meer dan 2m2 de hoogte in met die platformen... ja oke ze komen niet altijd buiten maar kan ze heus buiten op t gras laten lopen afentoe. als ik kijk hoe ik mijn konijn ( was 7 he! ) hier met een kooi van 85cm bij 50 en een cavia erbij in en alleen zomers eens een uurtje buiten is dit toch al een villa voor ze.
Laatst bijgewerkt door unihorses op 17-06-15 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:29

O ook nog uit de dierenwinkel.... Geen slimme zet

Mama of papa moet wildkleur zijn anders kunnen er geen jongen komen met wildkleur.

Wat voor kooi heb je nu voor ze ?