Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:32

Het ligt natuurlijk een beetje aan het soort restaurant maar onze hond gaat bijna altijd mee. Als we echt naar een poepie chique restaurant gaan blijft hij wel thuis, maar gaan we gewoon gezellig pannenkoeken eten dan mag hij lekker mee! :j

Hij gaat al mee vanaf pups af aan dus weet precies dat hij zich gewoon rustig moet gedragen. Vaak gaat hij gewoon naast of onder de tafel liggen. Wel zoeken we ook vaak een tafel ergens in een hoekje uit zodat hij niet in de weg ligt of mensen stoort tijdens het eten.

missymbJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:33

Ik zou niet weten waarom je je hond mee zou willen meenemen als je uit eten gaat? op een terras of na een wandeling met de hond bij een cafe/lunchroom in het bos waar meer honden komen en voor inhericht is oid kan ik me nog wel wat voorstellen omdat je dan toch je hond al bij hebt, maar anders? je neemt je hond toch ook niet mee als je boodschappen gaat doen?...Ik zag laats een hond in de mac, en zelfs daar vond ik het eigenlijk on hygienisch, zelfs daar zou ik mijn honden ook daarom thuis laten of buiten laten wachten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:35

Supervixen schreef:
Ik hou er niet van, maar het ligt aan de locatie.
Laatst waren we wat drinken bij een strandtent. Dan vind ik het ok dat honden meegaan, mits ze goed opgevoed zijn.
Ik had toen een stukje appeltaart bij mijn drinken en er kwam een gezin met hond vlakbij ons zitten. Die hond zat maar te loeren en toen ik mijn appeltaart op had zag hij zijn kans en likte mijn schotel af. Dat vond ik wel zo ranzig! En die mensen zeiden alleen maar: tja, het blijft een hond he. Ik kon mijn oren niet geloven!

Als die van mij dat zou doen (doet ze niet) zou ze echt op haar mieter krijgen.... Vage mensen....

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:37

Shiloh schreef:
Vriendin van mij vertelde dat ze haar hondje altijd meenemen als ze uit eten gaan. Die ligt dan gewoon super netjes rustig naast de tafel te slapen. Volgens haar doen cafés en restaurants hier zelden tot nooit moeilijk over.

Voor mij voelt het zo raar, om je hond mee te nemen naar een plek waar gegeten wordt. Buiten op het terras vind ik het nog wel normaal, maar binnen?

Nu komt er hier straks ook een hondje, ik zou best willen weten of het wel normaal is, want laat hondje liever zo min mogelijk alleen thuis natuurlijk.

Hoe denken jullie hierover?

Normaal of niet?

wij vragen altijd of het mag en als t mag gaat ze nee naar binnen en ligt ze onder de tafel dit is voor onze hond een goede oefening ze is nu net 1 jaar en gek van mensen ze moer dys leren braaf en rustig te blijven liggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:38

Ik snap niet wat viezer is aan een hond onder tafel dan aan een kind dat zichzelf aan het aankleden is met z'n eten.
Mijn hond mag niet bedelen (dus ook niet loeren.)
Merk ik dat de mensen langs me last hebben van mijn hond wil ik best een eindje verder gaan zitten met haar.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:45

marjonrebel schreef:
Ik zou niet weten waarom je je hond mee zou willen meenemen als je uit eten gaat? op een terras of na een wandeling met de hond bij een cafe/lunchroom in het bos waar meer honden komen en voor inhericht is oid kan ik me nog wel wat voorstellen omdat je dan toch je hond al bij hebt, maar anders? je neemt je hond toch ook niet mee als je boodschappen gaat doen?...Ik zag laats een hond in de mac, en zelfs daar vond ik het eigenlijk on hygienisch, zelfs daar zou ik mijn honden ook daarom thuis laten of buiten laten wachten.

Soms kan het niets anders, onze hond heeft als pup heel erg verlatings angst gehad dus ging hij vaak overal mee naar toe als we een poosjes weg moesten. En ja ook mee boodschappen doen. Dan wachten hij voor de winkel.
Ook gaat hij altijd mee met m'n ouders op vakantie en dan kun je hem moeilijk op de camping in de tent laten zitten.

Gelukkig is hij inmiddels grotendeels van zijn verlatingsangst af dus kan hij al een paar uur alleen thuis zijn :).

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:48

Als mijn hond (cairn terrier) mee moet naar een eetgelegenheid vooral tijdens vakanties ga we altijd eerst even bellen of we gaan er even langs of een hond welkom is en zoja of we een rustig plekje mogen hebben. Ergens in een hoek of zo. Maar in de regel merkt niemand dat we een hond bij ons hebben. Ze ligt lekker te slapen onder de tafel of mijn stoel. We krijgen vaak complimenten dat de hond zo braaf is.
Laatst lieten mensen een tafel achter ons een klein kind rondkruipen...... Tja, moet ook kunnen... Toch?
Mijn vriend vertelde dat dat niet zo'n goed idee was, want er lag een hond onder onze tafel. De mensen hadden de hond nooit gezien of gehoord. En het kind moest toch maar op de stoel blijven.
Laatst bijgewerkt door yarrah op 18-01-15 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:59

Liever een hond aankijken dan tegen een moeder die midden.in het restaurant borstvoeding geeft.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:01

vencedor schreef:
Liever een hond aankijken dan tegen een moeder die midden.in het restaurant borstvoeding geeft.

Wat is daarzo erg aan, als het allemaal netjes bedekt is? Een blote borst zien gaat wat ver, maar netjes bedekt... baby moet ook eten :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:02

Ik ging vroeger (hond is overleden) heel veel met mijn bouvier wandelen in de duinen en daarna naar het restaurant (aan de duinen, dus niet eerst een stuk met de auto). Dat restaurant had 2 gedeeltes: 1 voor met kinderen en honden en 1 zonder. De meeste mensen die er werkte waren dus bekend met mijn grote zwarte goedzak die je niet ziet onder het eten.

Een dag was helaas het kinderen/hond gedeelte vol en het andere gedeelte bijna leeg. Omdat ze mijn hond kende hebben ze me een plekje in de hoek gegeven. Hond duikt direct onder de tafel en die zie je niet meer. Zeker niet door de donkere vloer en het tafelkleed.

Daarna kwam er een vrouw met 2 kinderen naast ons zitten. Kinderen waren 5 en 8 gok ik. Die vrouw had blijkbaar behoefte aan een praatje en vertelde mij dat ze zo blij was dat ze in dit gedeelte kon gaan zitten, zonder die stomme blaffende honden. Die honden zitten altijd in de weg en blijven toch erg vervelend in de buurt. Ondertussen waren haar kinderen een soort pannenkoeken gevecht begonnen met de bijbehorende gil/pret geluiden.

Na de pannenkoeken gingen ze heen en weer kruipen op te grond met auto's. Veel beter volgens moeder dan die stomme elektronische apparaten. en uiteraard de opmerking dat het hier gewoon kan, omdat er geen stomme blaffende honden op de grond liggen.

Mijn eten was op, geld op tafel gelegd en ik zeg tegen haar, in dezelfde aardige toon:
Over het algemeen vind ik opgevoedde honden geen probleem. Net als dat ik opgevoedde kinderen geen probleem vind. Echter kinderen die met eten gooien en langs m'n benen racen met auto's vind ik zeer vervelend! Een stuk vervelender dan die stomme blaffende honden. Voed uw kinderen alstublieft op, zoals ik ook mijn hond heb moeten opvoedden.
Ik sta op, hond staat direct met z'n schouder naast me en volgt me braaf het restaurant uit. Ik begint gewoon weer te lachen als ik aan haar gezicht denk!

Op plekken waar het kan en mag voed ik mijn hond op dat het kostte wat het kost onder de tafel blijft liggen. Meestal is dit buiten bij een snackbar of in het hond gedeelte bij dat restaurant. Zodra mijn hond het goed doet neem ik hem overal mee waar het is toegestaan. Dit doe ik trouwens ook met mijn kinderen. Eerst leren ze maar fatsoensregels in een pannenkoekenrestaurant, waar het minder erg is als ze niet stil kunnen zitten voordat ik naar een beter restaurant ga.

Conclusie: ik vind honden niet erg, tenzij ze niet zijn opgevoed. Ik wil ze niet zien, niet ruiken en niet horen op hooguit een kleine staart na.
Ik wil ook kinderen niet ruilen en horen! Al vind ik het niet zo erg om ze te zien :p

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 10:25

Ik vind ook zonder meer dat een hond opgevoed moet zijn en een ander niet tot kast moet zijn. Daarom stond dat ook als voorwaarde in de openingspost. Onopgevoede honden horen imo sowieso niet thuis op plekken waar andere mensen zijn, dan moet je eerst je hond maar opvoeden (of ingrijpen als hij doet dat iets niet mag, zodat je in ieder geval laat zien dat je je hond het aan het aanleren bent).

Chique restaurants zou ik eigenlijk ooit nooit doen.

En hoe vinden jullie het naar het Cafe. Stel je hebt met een vriendin afgesproken om even een drankje te doen in het cafe of op het terras. (Niet savonds laat stap tijd natuurlijk, maar gewoon op de middag of begin van de avond. Is het volgens jullie normaal om een hond mee het cafe in te nemen?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:26

Raar maar waar.
Vroeger nam ik mijn honden zo veel mogelijk mee als ik even ergens een gezellig restaurantje bezocht voor een drankje en een hapje.
Nu ik geen honden meer heb vind ik het té gek voor woorden.
Ik wordt nu omringd door katten en kan me echt ergeren aan het gedrag van "hondenmensen ".
Die gaan er vaak als vanzelfsprekend van uit dat andere mensen hun hond/den ook zo leuk vinden als zijzelf.
En inderdaad bij die kefferige , springerige duidelijk aanwezige dieren met vaak dito eigenaren ga ik in de "negeer "modus.

Hulphonden en hun eigenaren zijn uiteraard een heel ander geval, maar vaak gaan die ook héél anders met hun hond om.
Die willen juist niet dat hun hond overladen wordt door aaien en knuffels van andere mensen.
Die honden zijn aan het werken en zij komen daar voor hun ontspanning, zowel baas en hond hebben dat hele circus daaromheen gewoon niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:29

Ik vind het wel grappig dat kinderen met honden vergeleken worden, dat is natuurlijk appels met peren vergelijken..
Een kind kan moeilijk thuis blijven als hij of zij nog klein is, voor een hond is dat meestal geen probleem.
Zeker als er een spontaan etentje is of de hele familie uit eten gaat kan je niet verwachten dat mensen hun kinderen maar thuis laten omdat iemand anders misschien niks met kinderen heeft..
Oppas zou een optie zijn maar als je met de familie of het gezin uiteten gaat dan horen de kinderen daar gewoon bij en vind ik het onzin dat dat niet zou mogen omdat ze niet altijd stil te houden zijn.
Ik heb geen kinderen, wel honden maar ik vind dit gewoon niet te vergelijken..
Als je niet het risico wil nemen dat je je kan gaan storen aan andere mensen dan zou ik lekker thuis gaan koken en lekker rustig gaan eten..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:32

Ik vind het maar niks, de geur van hond in combi met mijn avondeten: neuh..
Minder stinkende honden vind ik overigens ook niet thuishoren in een restaurant :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 10:41

Jammer dat je veel eigenaar zo ervaart RaafSmits. Ik vind het namelijk helemaal niet prettig als andere mensen ongevraagd aan mijn hond komen. Ik vind het best leuk als andere mensen interesse in mijn hond uiten en een praatje willen maken, maar ik begrijp echt wel dat niet de hele wereld op mijn hond zit te wachten en ik probeer daar ook rekening mee te houden.

De keren dat we op vakantie de hond van mijn ouders mee hadden bij het eten, ging die onder de tafel in het verste hoekje van de andere tafels op de grond en werd zelden door andere mensen opgemerkt. Ze kreeg alleen aandacht op het moment dat we geen eten op tafel hadden en dat wist ze heel goed.

Als we thuis eten komt ze er ook bij liggen op de harde grond, zonder te schooien overigens. Ze weet als de donders dat als ze gaat schooien dat ze weggestuurd wordt, dus ligt ze er rustig bij en hoor je of zie je haar niet. Ze ligt liever bij ons op de harde grond, dan dat ze rond dwarrelt in huis of in haar zachte mandje ligt.

Allergie heb ik nooit zo bij stil gestaan en ik kan me voorstellen dat dat heel vervelend is, maar ik vraag me echt af of je daar in een restaurant zó snel last van hebt. Om op iets te kunnen reageren moeten er toch voldoende haren ed van honden in de omgeving zijn, en ik kan me haast niet voorstellen dat in een grote ruimte als een restaurant dat zo snel ontstaat als de hond mee naar binnen loopt, onder de tafel gaat liggen, en bij het weggaan weer naar buiten loopt. Ik denk dat je dan eerder last zou hebben van eventuele haren ed. die vrij komen van mensen die het bij dragen op hun kleding of jassen oid.

Geur vind ik wel heel belangrijk natuurlijk, ik zou een vieze stinkende hond nooit mee nemen.

Hoezo kun je kinderen niet thuis laten? Daar heb je toch oppas voor? En als die daar nog te jong voor is, snap ik uberhaubt niet dat je dan naar een restaurant gaat. Ik zeg niet dat je kinderen thuis moet laten, maar wel dat het onzin is dat het niet kan. Ik vind dat je het trouwens prima kunt vergelijken. Beide geven overlast als ze niet fatsoenlijk opgevoed zijn.

missymbJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:48

iEmmaaa schreef:
marjonrebel schreef:

Soms kan het niets anders, onze hond heeft als pup heel erg verlatings angst gehad dus ging hij vaak overal mee naar toe als we een poosjes weg moesten. En ja ook mee boodschappen doen. Dan wachten hij voor de winkel.
Ook gaat hij altijd mee met m'n ouders op vakantie en dan kun je hem moeilijk op de camping in de tent laten zitten.

Gelukkig is hij inmiddels grotendeels van zijn verlatingsangst af dus kan hij al een paar uur alleen thuis zijn :).

Tja als je dan toch zo graag uit eten wilt dan zou ik dan persoonlijk voor een alternatief zorgen dat er opvang is voor de hond of dat er iemand bij je thuis is oid als je hond dan verlatingsangst heeft, uit eten gaan is geen moeten daar kies je dan zelf voor.

Bij TS geeft zij niet aan dat de hond last heeft van verlatings angst oid waardoor de hond mee MOET maar daar gaat de hond van een vriendin "gewoon" mee omdat zij dat wil en of/leuk vind.

Ik heb zelf ook twee honden dus het is echt niet zo dat ik anti hond ben, maar in een doorgaans restaurant hoort naar mijn idee geen hond thuis.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:48

Als ik uit eten ga hoef ik echt niet in een restaurant te zitten eten met een hond van een ander, dat het überhaupt in je op kan komen je hond mee te nemen volg ik niet helemaal :? Een strandtent kan ik dan nog wel begrijpen maar dat is iets anders dan een restaurant.

Ik vind honden sowieso niet echt dieren voor in huis (maar dat is bijzaak), laat staan in een restaurant.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 18-01-15 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:50

Onze drie grote honden gaan op vakantie altijd mee op restaurant (kunnen ze moeilijk in de tent opsluiten) maar wij gaan dan gewoon altijd buiten zitten. Mee binnen nemen zullen we niet doen, daar zijn ze ook een beetje groot en met veel voor :P

Op het terras buiten wordt er nooit een probleem van gemaakt. Ze liggen ook gewoon onder tafel te slapen tot we klaar zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:51

Honden geen dieren voor in huis? _O-
Probeer dat mijn jack maar eens wijs te maken die hier nu op mijn schoot ligt te maffen. :+

Je hoeft toch niet te eten met andermans hond, blijf gewoon aan je eigen tafel.... ? :?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 10:52

Marjonbel, meestal is verlatingsangst heel baas gericht en maakt het geen verschil of er iemand anders bij is of niet. Die hond van die vriendin heeft niet echte verlatingsangst, maar is wel doodongelukkig als die alleen thuis moet blijven. En zoals ik eerder aangaf in het topic, combineren ze het vaak met een flinke wandeling en er echt een middag op uit zijn, waarna ze vaak onderweg bijvoorbeeld besluiten dat ze ook wat willen eten.

We hebben het steeds over strandtent of echt restaurant. Maar je hebt ook nog de tussenvorm van cafe/eetcafe. Wat vinden jullie daarvan dan?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 18-01-15 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:54

Mijn honden zijn blijkbaari erg aaibaar en nodigen uit om op een overdreven 'koetsie koetsie' manier benaderd te worden, 2 van hen zijn terughoudend naar vreemden dus ik denk dat ze liever lekker rustig thuis blijven, maar ik heb niet zoveel met uiteten gaan dus zo vaak gebeurd het ook niet..
Met kleine kinderen is het gewoon geen optie om ze thuis te laten en ik snap wel dat als de ouders uiteten gaan met het gezin dat ze hun kindje daar dan ook graag bij willen hebben.
Oppas regelen kan, maar moet dat terwijl de ouders hun kindje ook graag meenemen als ze met de familie of het gezin uiteten gaan? Het kindje hoort daar toch gewoon bij? Waarom zou die dan thuis moeten blijven met een oppas? Natuurlijk hoeft het kind niet altijd mee en kan er een oppas geregeld worden maar dat vind ik aan de ouders en als zij het kindje graag bij zich willen hebben snap ik dat heel goed.
Ik vind kinderen geen probleem zolang de ouders ze niet overal en nergens rond laten rennen en ze niet opvoeden.. Honden vind ik ook geen probleem maar als een hond gestrest is en voor 'overlast' zorgt dan vind ik dat toch een ander verhaal dan bij een kind.. Kinderen kan je niet altijd stil houden, dat wil niet zeggen dat ze het hele restaurant bij elkaar moeten krijsen maar ze altijd stil houden is moeilijk, zeker als ze wat moe zijn.
Met honden is het wat dat betreft makkelijker om ze thuis te laten, ze redden zich wel en uiteten gaan voegt voor de hond niks toe, behalve bij de baas zijn en dat kan in de overige tijd ook..

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:57

Ik ben een paar jaar geleden, op mijn eerste dag als serveerster, over een hond gestruikelt :oo

Zwarte hond, midden in het gangpad op een donker-bruine vloer... Iedereen in het restaurant was aan het fluisteren dat ze het zo zielig voor de hond vonden en dat ik uit mijn doppen moest kijken (fijn, met 3 hete borden in je hand op je eerste dag) Ik heb me nog nooit zo geschaamd en stond echt op het puntje van huilen, nog veel rotopmerkingen over gekregen die dag van gasten.

Dus, onder de tafel lief en stil vind ik zeker geen probleem. Maar zodra mensen honden hebben die niet opgevoed zijn, in het gangpad liggen of stinken, moet je je lievertje gewoon lekker thuis laten.

Een collega was destijds zelfs heel bang voor honden, die was jaren geleden tijdens het drankjes rondbrengen in haar arm gegrepen door een flinke hond van onder de tafel.

missymbJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:58

Shiloh schreef:
Marjonbel, meestal is verlatingsangst heel baas gericht en maakt het geen verschil of er iemand anders bij is of niet. Die hond van die vriendin heeft niet echte verlatingsangst, maar is wel doodongelukkig als die alleen thuis moet blijven. En zoals ik eerder aangaf in het topic, combineren ze het vaak met een flinke wandeling en er echt een middag op uit zijn, waarna ze vaak onderweg bijvoorbeeld besluiten dat ze ook wat willen eten.

We hebben het steeds over strandtent of echt restaurant. Maar je hebt ook nog de tussenvorm van cafe/eetcafe. Wat vinden jullie daarvan dan?

aha nou ja in dat geval dan zou ik er voor kiezen om dan even in die periode niet uit te gaan eten ;)

Ik vind een strand/bos,eetcafe wel weer anders dan een restaurant, hier zou ik dan ook wel een uitzondering in maken en hebben met betreft meenemen van een hond.

In mijn ogen is een restaurant een waar je dus echt en alleen komt als je gaat dineren en in dat geval zal ik een hond niet gepast vinden.

Shirley

Ayasha schreef:
Probeer dat mijn jack maar eens wijs te maken die hier nu op mijn schoot ligt te maffen. :+

Je hoeft toch niet te eten met andermans hond, blijf gewoon aan je eigen tafel.... ? :?

Daar zit inderdaad wel verschil in, Ayasha!
Een gezellig schoothondje of een grote, kwijlende kolos van een hond... :D
Zoals de mijne, een kruising herder/st.bernard, die komt nooit binnen, breekt ze de boel af, zo graag wil ze er dan uit!

En terug ontopic:
Ik ben de bescheiden mening toegedaan dat honden ook niet in een café horen, tenzij ze bij de inboedel horen!

Fenrir

Ayasha schreef:

Ik heb zeer weinig met kleine hondjes, mocht er ooit een hond komen wordt het eentje die flink aan de maat is. Ik vind het erfdieren, zou niet snel een hond echt volledig in huis nemen. Ieder zijn ding toch?

Vind het gewoon niet netjes om een hond mee te nemen naar een restaurant. Genoeg mensen die bang zijn voor honden, allergisch zijn, etc. Die zitten daar helemaal niet op te wachten al ligt hij nog zo braaf onder tafel.