honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:28

Lol, was een sarcastische reactie Geerke :') tuurlijk krijgt een vrijwilliger geen salaris, dan wordt het niet vrijwilliger genoemd xD

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:31

:D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 06:47

Het is dan wel vroeg maar ik zit totaal verbaasd te lezen even.....

Mensen, vrijwilligers zijn goud waard!!!!!
Zeker in dit geval waarbij toch heel wat verdriet om de bar slechte situaties zal zijn.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:02

Het aantal opmerkingen verbaasd mij, hoeveel van jullie bokkers hebben daadwerkelijk echt de kennis achter de schermen van dit soort organisaties?
Want als ik sommige opmerkingen lees, zijn dit vrij veel uit de lucht gegrepen of van horen zeggen opmerkingen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:44

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:52

Het maakt niet uit waar je een hond vandaan haalt.( van een stichting of asiel) je doet er alle 2 goed aan want je hebt een afdankertje een gouden mandje gegeven. Dat is toch het belangrijkste?

Let wel, asiel zijn niet altijd even eerlijk... dat zal ook wel voorkomen in stichtingen al denk ik zelf wel minder.

Echter zou ik niet aan marktplaats hondjes beginnen... ( o.a broodfokkers)

Succes!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:11

TuttiFrutti_ schreef:
Echter zou ik niet aan marktplaats hondjes beginnen... ( o.a broodfokkers)

Marktplaats an sich is niet slecht. Als iemand door omstandigheden niet langer goed voor de hond kan zorgen en in eigen kring niemand kan vinden is mp toch het medium om een nieuw thuis voor de hond te zoeken. Of als niet alle pups uit een nest via-via een baasje vonden. Ik ben wel helemaal met je eens dat extra oppassen als je op een mp advertentie reageert zeker geen kwaad kan!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:15

annebe schreef:
Het aantal opmerkingen verbaasd mij, hoeveel van jullie bokkers hebben daadwerkelijk echt de kennis achter de schermen van dit soort organisaties?
Want als ik sommige opmerkingen lees, zijn dit vrij veel uit de lucht gegrepen of van horen zeggen opmerkingen.

Mijn ervaring, is mijn persoonlijke ervaring :j

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:17

Goof schreef:
geerke schreef:
dit is ook geen aanvallende opmerking....maar vergelijk even de leefomstandigheden in het buitenland en in de nederlandse asiels ;)

Moeten we daarom massaal honden uit het buitenland gaan halen en die in Nederland laten verpieteren?

Ik heb een beetje nagevraagd en honden in het asiel in nederland zijn vaak redelijk snel weg. of ze hebben gigantische problemen.

Ik heb een hondje uit roemenie ts! Superlief beest, braaf, heb vaak niet eens een riem nodig! :) heb ook ngo steeds fijn contact met die mensen. beest bleek zijn heup uit de kom te hebben (nog steeds) en daar hebben we behoorlijke kosten aan . ze stelde zelfs voor om mee te betalen.

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:23

Ik heb zelf twee Galgo's uit spanje via Stichting Prozus, fijne mensen met veel ervaring met plaatsen, je krijgt daar niet zomaar een hond mee.....zijn echt hele fijne honden met een zacht karakter, en het lijkt wel of ze echt blij zijn met een tweede kans. Moet je natuurlijk wel van windhonden houden.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:28

Ik heb een ontzettend lief hondje via stichting Dogs with hope. Er komen binnenkort een paar hondjes naar NL omdat het weer daar erg slecht is (Griekenland). Maar heb ook goede ervaring met Mirtos en ACE.
Ook goede ervaring met stichting Dwarf.
Let op niet alle honden staan op de website, dus contact opnemen met de stichting zelf loont de moeite.
Mijn hond loopt altijd los en is super dankbaar. Een hond uit een NL asiel help je, een hond uit een buitenlands asiel red je het leven!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:35

Dani schreef:
Altos schreef:
Kijk, dan kan je de spaanse stichtingen vast overslaan ;). Veel succes met je zoektocht!

Ik zal het vertellen aan mijn husky/herderkruising uit Spanje. ;) En ik heb wel meer huskykruisingen bij Sphoek gezien.

Mijn husky kwam uit portugal! prima en leuk beest! <3

Wel VEEL werk. Ik hoop altijd dat mensen die dan een husky willen, dat weten.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:37

Altos schreef:
lilydj schreef:
ja toevallig wel haha, ik zou heel graag een husky of een kruising ervan willen.

Kijk, dan kan je de spaanse stichtingen vast overslaan ;). Veel succes met je zoektocht!

Mijn kruising Husky......uit Spanje

Afbeelding

Ik wordt zo moe van.......de asiels in Nederland zitten vol. De meest klinkklare onzin !!! Asiels zitten bij lange na niet vol, daarbij vind ik het een waardeloos excuus dat omdat ik toevallig in Nederland woon een hond moet nemen uit een Nederlands asiel. Ik heb geen belang bij kruisingen herders, Stafford, Berners of kleine hondjes.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik een hond zou moeten nemen uit een Nederlands asiel ? Een hond moet nemen die ik niet wil ? Waarom mag ik geen hond uit zoeken die mij aanspreekt of waar de klik mee is ? Ik ben toch degene die de verzorging en kosten op me neemt ?

Zou graag eens goed onderbouwd uit gelegd krijgen waarom ik verplicht wordt een hond te nemen die ik niet wil maar moet nemen omdat ik toevallig in Nederland woon en de Nederlandse asiels zogenaamd vol zitten !!!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:44

Een hond uit het buitenland moet wel erg wennen (duurt een paar weken) ze zijn alles kwijt geraakt waar ze aan gewend waren.
Meestal zijn ze eerst bang, maar met een beetje geduld merk je week na week verschil en heb je heel snel een hele leuke hond. Ik heb dus positieve ervaring. Ze zijn meestal erg sociaal naar soortgenoten omdat ze veel bij elkaar leven. Honden in buitenlandse asielen worden in tegenstelling tot hier in NL wel doodgemaakt als ze te lang zitten (niet bij alle asiels gelukkig).
In NL zitten de asiels niet overvol. Dat is een misverstand. Je kunt je ook opgeven als gastgezin, veel stichtingen komen gastgezinnen te kort. Een hond eenmaal in NL heeft sneller kans om geadopteerd te worden. Omdat de adoptant dan kennis kan maken. Ga alleen met betrouwbare stichtingen in zee, die ook reageren op je mail of je terugbellen. Wat heb je aan een stichting dat amper bereikbaar is. Lees ook wat ze met het geld doen. Sterilisatieprojecten is natuurlijk een goed doel, omdat je daarmee het probleem van teveel zwerfdieren oplost.
EN niet te vergeten, ook de volwassen honden moet je behandelen als een puppy. Ze moeten alles nog leren en vaak zindelijk worden gemaakt. Dus geduld is een schone zaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:51

Ik heb niet het hele topic doorgelezen omdat ik al weer mensen gal zag spuwen..

Maar vraag xGoldenhero eens. Haar ouders hebben twee hondjes uit het buitenland gehaald. Volgens mij was de stichting Podeco World of iets wat er sterk op lijkt. Zijn twee hele leuke honden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:53

Ik heb 4 honden waarvan 3 uit het buitenland, 1 uit Spanje, een uit Tsjechie en een uit Hongarije, 3 tophonden, waren netjes geent ed met paspoort voor ze hierheen kwamen, mn dierenarts zegt ook dat ze alle 3 sterk zijn en gezond en voor mij bovenal lief, mn enige hond uit Nederland is ook een krijger, van een dove mevrouw die vd woningbouw een aantal honden weg moest doen, omdat ze de boel bijmekaar krijsten, een Jr pup van toen 9 weken, ook volledig geent en gechipt, als je tips wil kan je me pb-en en laat de negativo's maar banketstaaf, hiervoor had ik dure stamboomhonden en heb die allemaal met veel verdriet bij de dierenarts achter moeten laten door erfelijke kwalen, ik doe het niet meer, nu sterke lieve, dankbare honden die ik nog jaren bij me hoop te houden, ook in Nederlandse asiels gekeken, maar ik wil geen pitbullkruising of geschifte JR en dat is toch wat er vrnl zit, veelak met stamboom overigens.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:00

Goed verwoord Intel-1x!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:03

intel_1x schreef:
Een hond uit het buitenland moet wel erg wennen (duurt een paar weken) ze zijn alles kwijt geraakt waar ze aan gewend waren.
Meestal zijn ze eerst bang, maar met een beetje geduld merk je week na week verschil en heb je heel snel een hele leuke hond. Ik heb dus positieve ervaring. Ze zijn meestal erg sociaal naar soortgenoten omdat ze veel bij elkaar leven. Honden in buitenlandse asielen worden in tegenstelling tot hier in NL wel doodgemaakt als ze te lang zitten (niet bij alle asiels gelukkig).
In NL zitten de asiels niet overvol. Dat is een misverstand. Je kunt je ook opgeven als gastgezin, veel stichtingen komen gastgezinnen te kort. Een hond eenmaal in NL heeft sneller kans om geadopteerd te worden. Omdat de adoptant dan kennis kan maken. Ga alleen met betrouwbare stichtingen in zee, die ook reageren op je mail of je terugbellen. Wat heb je aan een stichting dat amper bereikbaar is. Lees ook wat ze met het geld doen. Sterilisatieprojecten is natuurlijk een goed doel, omdat je daarmee het probleem van teveel zwerfdieren oplost.
EN niet te vergeten, ook de volwassen honden moet je behandelen als een puppy. Ze moeten alles nog leren en vaak zindelijk worden gemaakt. Dus geduld is een schone zaak!

Eens en voorral niet doen voor de prijs want je zal er vrnl in het begin veel tijd en geld in moeten steken, vertrouwen opbouwen, goed voer ed.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:05

Miepie77 schreef:
laat de negativo's maar banketstaaf, hiervoor had ik dure stamboomhonden en heb die allemaal met veel verdriet bij de dierenarts achter moeten laten door erfelijke kwalen, ik doe het niet meer, nu sterke lieve, dankbare honden die ik nog jaren bij me hoop te houden, ook in Nederlandse asiels gekeken, maar ik wil geen pitbullkruising of geschifte JR en dat is toch wat er vrnl zit, veelak met stamboom overigens.

Ik ga het nog één keer proberen... Waarom mogen alle Nederlandse asiels wel over één kam geschoren worden en de buitenlandse stichtingen niet? Ik quote het stukje over stamboomhonden erbij omdat ondanks dat ik niet voor fokken ben wanneer er nog genoeg herplaatsers zijn die een plekje zoeken, maar dan nog, een goede fokker test op afwijkingen en fokt ter verbetering van het ras. De rashonden die ik ken die al zijn overleden, deden dit allemaal van ouderdom of iets wat niet gerelateerd is aan erfelijke afwijkingen (bijv. een maagtumor, ja heel vervelend maar kan elke hond overkomen).
Verder lijkt het me sterk dat een pitbullkruising een stamboom heeft maar dit terzijde :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:15

Pitbullkruising iss een omschrijving die iedereen begrijpt, hier vallen ook de staffords, dogo argentino, amerikaanse bull ed onder, ga ze niet allemaal apart opschrijven, maar de stoere rassen die als puppy heel leuk lijken tot ze gaan puberen, woon op een paar honderd meter van een groot dierenasiel, dus dit is geen fictie, andere rassen komen ook, maar die hebben meestal binnen een paar dagen een baas en dat zijn er niet zo veel, zelfde voor de Jr kleine hond maar wel karakter die je moet opvoeden en niet pas als het al mis is, echt gestoorde honden zitten er soms in het asiel, erg voor die honden, maar zo'n probleem ga ik niet in huis halen, mn buitenlanders waren in het begin wat wantrouwend maar als ze eenmaal zien dat je te vertrouwen bent bloeien ze helemaal open, compleet niet te vergelijken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:27

Met honden geen ervaring, wel destijds geïnformeerd naar katten. Na rondbellen en vragen kwam ik bij een stichting die katten uit het buitenland herplaatst. Daar hadden ze ook prachtige halflangharige poes van ca. 6 maanden oud, en ik was al helemaal om. Maar toen kwam het: de voorwaarden in de overeenkomst. De kat zou altijd hun eigendom blijven, en als zij van mening waren dat je niet goed voor het dier zorgde konden ze het dier ook weer weghalen. Die voorwaarden hadden ze voor katten en honden.

Als je een dier hebt komt onherroepelijk het moment dat je moet beslissen over leven en dood. Ik kan en wil niet beslissen over het leven van andermans dier. Dat was voor mij de doorslaggevende reden om er niet mee verder te gaan. Informeer dus goed naar de voorwaarden.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:28

Roodvos schreef:
Met honden geen ervaring, wel destijds geïnformeerd naar katten. Na rondbellen en vragen kwam ik bij een stichting die katten uit het buitenland herplaatst. Daar hadden ze ook prachtige halflangharige poes van ca. 6 maanden oud, en ik was al helemaal om. Maar toen kwam het: de voorwaarden in de overeenkomst. De kat zou altijd hun eigendom blijven, en als zij van mening waren dat je niet goed voor het dier zorgde konden ze het dier ook weer weghalen. Die voorwaarden hadden ze voor katten en honden.

Als je een dier hebt komt onherroepelijk het moment dat je moet beslissen over leven en dood. Ik kan en wil niet beslissen over het leven van andermans dier. Dat was voor mij de doorslaggevende reden om er niet mee verder te gaan. Informeer dus goed naar de voorwaarden.

dat heb je bij een nederlands asiel ook...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:34

Miepie77 schreef:
Pitbullkruising iss een omschrijving die iedereen begrijpt, hier vallen ook de staffords, dogo argentino, amerikaanse bull ed onder, ga ze niet allemaal apart opschrijven, maar de stoere rassen die als puppy heel leuk lijken tot ze gaan puberen, woon op een paar honderd meter van een groot dierenasiel, dus dit is geen fictie, andere rassen komen ook, maar die hebben meestal binnen een paar dagen een baas en dat zijn er niet zo veel, zelfde voor de Jr kleine hond maar wel karakter die je moet opvoeden en niet pas als het al mis is, echt gestoorde honden zitten er soms in het asiel, erg voor die honden, maar zo'n probleem ga ik niet in huis halen, mn buitenlanders waren in het begin wat wantrouwend maar als ze eenmaal zien dat je te vertrouwen bent bloeien ze helemaal open, compleet niet te vergelijken.

Oh alsjeblieft, doe niet zo uit de hoogte zeg... Verder blijf ik erbij dat mijn ervaringen met asiels anders zijn, maar goed, uitzonderingen bevestigen de regel ofzoiets?
En verder wil je je misschien inlezen in het gebruik van hoofdletters en punten, dat maakt je tekst leesbaarder :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:56

Het hondje wat nu bij ons is, is voor en van mijn moeder. Zij werkt echter nog, dus hebben we een soort co-ouderschap. Wij wilden dus een hondje wat alleen kon zijn, met kinderen kon en niet ouder dan 2 jaar.
Uiteindelijk kwam viavia pippa op ons pad, van stichting yorkies. Mijn moeder heeft altijd 2 honden gehad en dat wilde ze nu ook graag. Dus kwam elliot erbij. Beiden zijn gelijktijdig met ons mee naar huis gegaan en in de tijd thuis is er intensief contact met de eigenaresse vd stichting geweest. Elliot heeft mijn moeder namelijk 2x gebeten en werd op straat steeds agressiever richting andere honden. Puur onzekerheden, mijn moeder kon dat niet dat baas.
Na heel nauw overleg met de eigenaresse vd stichting, is elliot herplaatst. De nieuwe eigenaresse krijgt extra begeleiding bij zijn gedrag.
Pippa is helemaal opgebloeid nu elliot er niet meer is. Geen gedragsprobleem te zien. Dus niet alle honden uit het buitenland hebben een rugzak.

Beide hondjes werden trouwens alleen meegegeven met een pittig contract met heldere afspraken. Daarnaast wordt de stichting gesponsord door royal canin en kregen zij daarvan ook het voer en kregen we ook daarvan voer mee

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 12:00

ik denk dat het verschil tussen de nederlandse asiels en de buitenlandse organisaties is, is dat de NL asiels vol zitten met honden van mensen die hun honden hoogstwaarschijnlijk zat waren, want als je om je beestje geeft zoek je zelf een goede baas voor hem.

in buitenlandse organisaties zitten veel meer zwerfhonden, en niet dat die geen gedrags problemen kunnen hebben, maar ik denk toch wel dat er bij goede organisaties beter naar gekeken wordt.
en ik wil best een hondje uit een asiel hoor en ik zeg niet dat elke hond daar verpest is door de vorige eigenaar maar, ik wil geen kleine hond, en ik ben van mening dat de honden die dan toch nog een beetje oke zijn, meestal kleine honden zijn.