tuurlijk krijgt een vrijwilliger geen salaris, dan wordt het niet vrijwilliger genoemd xD Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tuurlijk krijgt een vrijwilliger geen salaris, dan wordt het niet vrijwilliger genoemd xD TuttiFrutti_ schreef:Echter zou ik niet aan marktplaats hondjes beginnen... ( o.a broodfokkers)
annebe schreef:Het aantal opmerkingen verbaasd mij, hoeveel van jullie bokkers hebben daadwerkelijk echt de kennis achter de schermen van dit soort organisaties?
Want als ik sommige opmerkingen lees, zijn dit vrij veel uit de lucht gegrepen of van horen zeggen opmerkingen.
Goof schreef:geerke schreef:dit is ook geen aanvallende opmerking....maar vergelijk even de leefomstandigheden in het buitenland en in de nederlandse asiels
Moeten we daarom massaal honden uit het buitenland gaan halen en die in Nederland laten verpieteren?
heb ook ngo steeds fijn contact met die mensen. beest bleek zijn heup uit de kom te hebben (nog steeds) en daar hebben we behoorlijke kosten aan . ze stelde zelfs voor om mee te betalen. Dani schreef:Altos schreef:Kijk, dan kan je de spaanse stichtingen vast overslaan. Veel succes met je zoektocht!
Ik zal het vertellen aan mijn husky/herderkruising uit Spanje.En ik heb wel meer huskykruisingen bij Sphoek gezien.
Altos schreef:lilydj schreef:ja toevallig wel haha, ik zou heel graag een husky of een kruising ervan willen.
Kijk, dan kan je de spaanse stichtingen vast overslaan. Veel succes met je zoektocht!

intel_1x schreef:Een hond uit het buitenland moet wel erg wennen (duurt een paar weken) ze zijn alles kwijt geraakt waar ze aan gewend waren.
Meestal zijn ze eerst bang, maar met een beetje geduld merk je week na week verschil en heb je heel snel een hele leuke hond. Ik heb dus positieve ervaring. Ze zijn meestal erg sociaal naar soortgenoten omdat ze veel bij elkaar leven. Honden in buitenlandse asielen worden in tegenstelling tot hier in NL wel doodgemaakt als ze te lang zitten (niet bij alle asiels gelukkig).
In NL zitten de asiels niet overvol. Dat is een misverstand. Je kunt je ook opgeven als gastgezin, veel stichtingen komen gastgezinnen te kort. Een hond eenmaal in NL heeft sneller kans om geadopteerd te worden. Omdat de adoptant dan kennis kan maken. Ga alleen met betrouwbare stichtingen in zee, die ook reageren op je mail of je terugbellen. Wat heb je aan een stichting dat amper bereikbaar is. Lees ook wat ze met het geld doen. Sterilisatieprojecten is natuurlijk een goed doel, omdat je daarmee het probleem van teveel zwerfdieren oplost.
EN niet te vergeten, ook de volwassen honden moet je behandelen als een puppy. Ze moeten alles nog leren en vaak zindelijk worden gemaakt. Dus geduld is een schone zaak!
Miepie77 schreef:laat de negativo's maar banketstaaf, hiervoor had ik dure stamboomhonden en heb die allemaal met veel verdriet bij de dierenarts achter moeten laten door erfelijke kwalen, ik doe het niet meer, nu sterke lieve, dankbare honden die ik nog jaren bij me hoop te houden, ook in Nederlandse asiels gekeken, maar ik wil geen pitbullkruising of geschifte JR en dat is toch wat er vrnl zit, veelak met stamboom overigens.

Roodvos schreef:Met honden geen ervaring, wel destijds geïnformeerd naar katten. Na rondbellen en vragen kwam ik bij een stichting die katten uit het buitenland herplaatst. Daar hadden ze ook prachtige halflangharige poes van ca. 6 maanden oud, en ik was al helemaal om. Maar toen kwam het: de voorwaarden in de overeenkomst. De kat zou altijd hun eigendom blijven, en als zij van mening waren dat je niet goed voor het dier zorgde konden ze het dier ook weer weghalen. Die voorwaarden hadden ze voor katten en honden.
Als je een dier hebt komt onherroepelijk het moment dat je moet beslissen over leven en dood. Ik kan en wil niet beslissen over het leven van andermans dier. Dat was voor mij de doorslaggevende reden om er niet mee verder te gaan. Informeer dus goed naar de voorwaarden.
Miepie77 schreef:Pitbullkruising iss een omschrijving die iedereen begrijpt, hier vallen ook de staffords, dogo argentino, amerikaanse bull ed onder, ga ze niet allemaal apart opschrijven, maar de stoere rassen die als puppy heel leuk lijken tot ze gaan puberen, woon op een paar honderd meter van een groot dierenasiel, dus dit is geen fictie, andere rassen komen ook, maar die hebben meestal binnen een paar dagen een baas en dat zijn er niet zo veel, zelfde voor de Jr kleine hond maar wel karakter die je moet opvoeden en niet pas als het al mis is, echt gestoorde honden zitten er soms in het asiel, erg voor die honden, maar zo'n probleem ga ik niet in huis halen, mn buitenlanders waren in het begin wat wantrouwend maar als ze eenmaal zien dat je te vertrouwen bent bloeien ze helemaal open, compleet niet te vergelijken.