Het hebben van een hond - hoe doen mensen dat toch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:12

Crista schreef:
Amaris schreef:
Ik vind het al vreselijk als mn bolle poes me op de vensterbank zit na te kijken 's ochtends...

Whahahaha sorry, hier moest ik toch wel eventjes heeeeel hard on lachen!!

Jaaaaa lach maar... het is een brits korthaar en die kunnen echt héle sippe gezichtjes trekken -O-

:+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:12

hier ook een hond, we werken fulltime met z'n 2-en.
Dus hond is overdag altijd alleen, kan ook prima alleen zijn.
We beseffen ons dan ook zeker wel dat we het zo getroffen hebben met haar <3 <3
Bij mooi weer mag ze gewoon buiten blijven, ons terrein is helemaal met hekwerk afgezet.
Dus ze kan lekker buiten liggen bij mooi weer, bij slecht weer kan ze in haar hok blijven, ze kan rennen etc.
Voordat ik naar mijn werk ga, loop ik zeker een half uur, 's avonds na het werk ook en in het weekend en op vrije dagen krijgt ze nog meer beweging en heel veel aandacht.
Gaat prima, wij zijn happy en de hond ook!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:13

O, zie al in je profiel, ik zit in het basisonderwijs, bovenbouw. Bijna 50 % nu. En jij niet dus.

Als je veel weg bent is twee honden wel fijner voor de honden. Maar ze moeten alsnog uitgelaten worden enz. Een hond de hele dag niet uitlaten vind ik eigenlijk niet kunnen...

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:17

Ik vind het grootste voordeel van de uitlaatservice eigenlijk trouwens dat ze met een heel roedel op stap gaan. Ik moet toch mijn 'vaste' tijden lopen (voor en na het werk) en dan is het niet druk bij ons in de buurt. Dat betekent dus dat het een rondje alleen is. Als ik de filmpjes zie die ik van de uitlaatservice krijg: helemaal top! Dan wordt er met een hond 5/6 gespeeld en gedaan. Daar kan je als baas met een balletje toch echt niet tegenop.

Natuurlijk ga ik als ik genoeg tijd heb wel naar een losloopgebied in de buurt. Maar als ik zie hoeveel honden in de buurt 'echt' uitgelaten worden valt dat best wel tegen. Vaak is het een paar vaste rondjes in de omgeving aan een 'touwtje' .

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:24

Ik studeer nog en soms is het wel lastig. Dan heb ik hele lange dagen soms. Gelukkig woon ik dicht naast school, dus kan ik zo even naar huis om de hond uit te laten. Mocht het niet te doen zijn, dan breng ik haar naar of een vriend of vriendin, die vaker oppassen (zijn meer uren thuis dan ik) of gaat ze met de uitlaatservice mee.

Ik heb ook een druk sociaal leven. Mijn regel is dat ze max 5 uur alleen mag zijn overdag, maar 's avonds vanaf 10 uur de hele nacht tot in de ochtend (uitgaan). Normaal zou ik dan slapen, dus dat is niet zo'n probleem. Dan wandel ik met haar wanneer ik terugkom en duik dan het bed in voor een paar uurtjes en slaapt ze lekker bij me op bed.

Verder kan ze gelukkig mee naar stal en is ze bij veel vrienden welkom. Ook bij restaurants en zelfs de stamkroeg waar we 's avonds na theater altijd zitten. Dan is ze vaak mee.

Ze is dus niet veel alleen.

Het is alleen wel veel passen en meten soms.. En aanpassen. Ik kan niet een hele dag zomaar wegblijven. Ik moet mijn schema echt op haar aanpassen en dat is soms balen. Maar dat heb ik er wel voor over.

Het gebeurd weleens dat ik het een paar dagen echt ontzettend druk heb en dan gaat ze eventjes een paar dagen naar mijn vader, waar ze volop aandacht krijgt :D

Ik heb ook nog het geluk dat als ik niet thuis ben, er 3 huisgenoten zijn, waarvan 1 dan wel thuis is :).. Daarnaast heeft een ruime woonkamer, keuken, gang, overloop etc om in rond te lopen. Dus 5 uurtjes kan ze wel 'alleen' zijn.

Het is dus wel constant rekening houden met.

czarina

Re: Het hebben van een hond - hoe doen mensen dat toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:35

Zie laatste tijd trouwens steeds reclames van www.oopoeh.nl dat is een leuk idd. Zo helpen ouderen mee in de verzorging van een dier door opvang en uitlaten etc
Kijk maar eens op de site.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:36

ElineS schreef:
Verder kan ze gelukkig mee naar stal en is ze bij veel vrienden welkom. Ook bij restaurants en zelfs de stamkroeg waar we 's avonds na theater altijd zitten. Dan is ze vaak mee.

Dit zou echt de droom zijn van onze hond! _O-

Wij zijn met 5 thuis dus onze hond is bijna nooit de hele dag alleen, anders kan ze altijd naar de buurvrouw.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:43

Ik zou ook heel graag een hond willen maar weet dat het ook niet haalbaar is. Baal ik heel erg van. De enige optie zou idd zijn met een honden uitlaat service. Ik vind dit overigens niet zielig, lekker met de groep de bossen in! Dat is geen straf. Maar ik ben gewoon teveel weg, hond zou mee kunnen naar stal en op buitenrit dus dat is het probleem niet, vooral tijdens college en werk zou de hond gewoon vaak alleen zijn. Wel heel jammer want naast paarden zijn honden echt de geweldigste dieren die bestaan vind ik :D Ik blijf wachten op de tijd dat het wel gewoon kan. :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:03

czarina schreef:
Zie laatste tijd trouwens steeds reclames van http://www.oopoeh.nl dat is een leuk idd. Zo helpen ouderen mee in de verzorging van een dier door opvang en uitlaten etc
Kijk maar eens op de site.

Zo heet het! Wilde net gaan zeggen dat ik dit op tv had gezien. Lijkt me ideaal!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:09

Vriendin van mij is alleenstaand en heeft een hond en werkt fulltime. Die gaat 4 dagen per week naar de creche en vind dat helemaal fantastisch. Ok, het is niet goedkoop, maar de honden vinden het geweldig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 01:28

Ik werk zeer onregelmatig. En ben alleen. Mijn honden hebben de hele tuin tot hun beschikking dus hoeven niets op te houden. Ik ruim de poep 2 keer per dag. Verder lopen wel iedere dag 2 uur en regelmatig met vriendjes. Ze zijn met zijn tweeën, er staan 2 warme, droge hokken ze hebben de ruimte en staan niet te knijpen met hun plasje.
dat het vrouwtje met kerst dan toevallig 14 uur werkt zie ik dam echt niet als dierenmishandeling.
Als ik thuis kom en ze hebben toevallig een muis of hagedis in de smiezen wordt ik heel snel begroet en dan storten ze zich weer op hun prooi.
Kortom:zo doen er het hier dus

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 02:31

Ik ben benieuwd welke beslissing je uiteindelijk gaat nemen over een hond TS! :D

Gelukkig lees ik van het merendeel in het topic dat zij ook niet hun hond een hele dag alleen laten en niet uitlaten. Ik vind dat zelf namelijk echt niet kunnen. Het is niet gezond dat een hond uuuren zijn behoeften moet ophouden, omdat baasje niet thuis is.
De mensen die dan ook hun hond toegang tot de tuin altijd verschaffen, hebben dat wel fijn geregeld!
Maar zeker als je 1 hond wilt, net als wij hebben, is het wel belangrijk om ook veel aandacht en tijd aan je hond te kunnen geven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:28

Cinderella schreef:
Het is niet gezond dat een hond uuuren zijn behoeften moet ophouden, omdat baasje niet thuis is.

Op de dagen dat ik wel thuis ben ga ik echt niet vaker met de hond op pad, ze houdt het dus iedere dag ongeveer even lang op. Het maakt wat dat betreft geen verschil of ik wel of niet aan het werk ben.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:36

ik ben ook alleen en heb 3 kleine hondjes. Ik heb het geluk dat ze overdag bij mijn vader zijn. Die vind het zijn persoonlijke taak om op de hindjes te passen.
Ze zijn ook wel langer alleen thuis (als ik ga jureren), maar niet vaak. Als ze wel alleen thuis zijn, dan kunnen ze evt door de hondenluiken naar buiten in de tuin, maar op 1 of andere vage manier gaan ze er niet (vrijwillig) doorheen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:49

Ik heb trouwens zelf in een hondenpension gewerkt maar eerlijk ik zou mijn honden er nooit brengen. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verdragen dat ze daar een deel van de dag achter tralies zitten met voortdurend geblaf om hun heen. Veel honden gedroegen zich ook oké bij het brengen maar bleken erg bang in het pension. Daarbij worden in het pension veel honden gebracht met gedragsproblemen die daar worden gebracht ivm slopen of geblaf. Misschien komt het gedrag ook voort uit dat de mensen die hun honden daar brengen misschien ook te weinig tijd hebben besteed aan opvoeden enzovoorts. Het is overigens wel een goed pension, maar wel groot. Kan me voorstellen dat het voor sommige honden perfect werkt (de labradors hadden het altijd naar hun zin). En ze hadden per formaat een eigen speelweide. Ik zou zelf eerder kijken naar iemand die ook een hond wilt maar ook te weinig tijd heeft dat je de hond daar soms kunt brengen. Zo te lezen zijn er genoeg :-p of iemand die zelf een paar honden heeft en daarbij nog een paar honden opvangt.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:22

kaatjemuts schreef:
ik ben ook alleen en heb 3 kleine hondjes. Ik heb het geluk dat ze overdag bij mijn vader zijn. Die vind het zijn persoonlijke taak om op de hindjes te passen.
Ze zijn ook wel langer alleen thuis (als ik ga jureren), maar niet vaak. Als ze wel alleen thuis zijn, dan kunnen ze evt door de hondenluiken naar buiten in de tuin, maar op 1 of andere vage manier gaan ze er niet (vrijwillig) doorheen...

Mijn kleine hond wou ook niet door het luikje, toen heb ik er een stok onder gezet en toen wou hij wel. De nieuwe hond had het luikje zo door en sindsdien gaat mn kleine hond er ook doorheen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:35

Een hondenpension vind ik ook niks, hoor, daar heerst altijd onrust, is niemand op zijn of haar gemakje..
Daarom ben ik ook voor een kleinschalige opvang, of inderdaad een particulier, zoals wij vroeger ook deden!
De hond komt dan in een rustige, stabiele omgeving en verblijft in huiselijke kring of lekker los in en rond het huis :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:38

Wij nemen de honden altijd mee naar de zaak.
Ze zijn dus nooit alleen... Nou ja, wellicht eens een avond of wanneer ik boodschappen doe :+
Ongetwijfeld zouden ze het accepteren wanneer ze veel alleen zouden moeten zijn, maar ervaren het niet als prettig en het is gewoon geen goede uitgangssituatie.
Nee, ik zou er dus niet aan beginnen met een fulltime baan.

Dat is niet in het belang van het dier, en dat is ook belangrijk lijkt me?

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:56

Ik (22 jaar) woon nog thuis en studeer. Vader werkt fulltime, mijn moeder 3-4 dagen. Wij kunnen het meestal wel met elkaar oplossen. Ik moet vaak of vroeg beginnen en ben dan halverwege de middag er weer of laat beginnen en er laat weer maar dan ben ik pas 10/11 uur weg. Als ik wel een lange dag heb en mijn moeder werkt ook die dag dan komt mijn vader thuis in zijn middagpauze. Mocht het bij hem niet uitkomen dan vragen wij of de buren hem er even uit willen laten en dat is ook nooit een probleem. Andersom doen wij dat ook voor hun wel eens.
Jaar of drie geleden hadden wij nog onze oude hond en woonden mijn opa en oma nog naast ons. Zij waren gek op die hond en de hond op hun. Hij werd lekker verwend en voor de oudjes was hij mooi rustig (huidige hond kan druk en enthousiast zijn dat vind mijn opa minder en inmiddels wonen zij niet meer naast ons). Maar toen bracht de kaatste die van huis ging de hond na hun en de eerste die thuis kwam haalden hem op. En hij lag mooi bij hun in de keuken en ging met opa mee na buiten. Maar hier in de buurt zit ook een pension met dagopvang. Ziet er altijd wel gezellig uit.
O trouwens over twee honden nemen. Begin er met 1, voed die op en neem er dan later nog eens 1 bij. Maar niet twee tegelijk en zeker niet uit hetzelfde nest. Zo vaak gehoord en gezien dat zij met zijn tweeën moeilijker op te voeden zijn. En met twee mannetjes kan het ook wel eens mis gaan

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 11:12

Cinderella schreef:
Ik ben benieuwd welke beslissing je uiteindelijk gaat nemen over een hond TS! :D

Gelukkig lees ik van het merendeel in het topic dat zij ook niet hun hond een hele dag alleen laten en niet uitlaten. Ik vind dat zelf namelijk echt niet kunnen. Het is niet gezond dat een hond uuuren zijn behoeften moet ophouden, omdat baasje niet thuis is.
De mensen die dan ook hun hond toegang tot de tuin altijd verschaffen, hebben dat wel fijn geregeld!
Maar zeker als je 1 hond wilt, net als wij hebben, is het wel belangrijk om ook veel aandacht en tijd aan je hond te kunnen geven.

Mijn punt van het topic was ook niet zozeer de vraag 'neem ik een hond of niet' maar meer 'een hond lijkt nooit in mijn leven te passen, hoe lossen andere mensen dit op'. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:16

Ooooh, je wilt er eigenlijk niet eens eentje?

:+

:D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 11:20

Nee, ik haat honden :7

Jaweeeeel! Maar ik zie het nu nog niet goed komen :+
Laatst bijgewerkt door Sheran op 29-12-14 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:20

Wij hebben ook een hond, en het gaat heel goed hier! Wij zijn met z'n zessen thuis, twee ouders die fulltime werken en vier kinderen die de hele dag (8-15) op school zitten. Om half 8 wordt de hond uitgelaten, en als er geen ouder of kind thuiskomt tussendoor dan wordt hij weer om kwart over drie gedaan. Anders nog een keer tussenstop om half 12/half 1. Dit houdt ons hondje prima vol, eerst was het even wennen maar het scheelt ook dat hij buiten woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:37

Onze hond is soms ook elke dag alleen. Merk geen verschil aan hem als hij hele dagen alleen zit of dat we gewoon thuis zijn qua gedrag. Het word geen stuiterbal oid (lab uit jachtlijn)

Wel word er elke dag veel mee gedaan. 's ochtends lange wandeling. Als ik thuis ben weer lange wandeling. Neem hem vaak mee als ik ergens heen ga.

Toen hij pup was was ik de eerste 20 weken veel thuis. En daarna eerst nog poos oppas gegeregeld.

Hondenuitlaatservice vind ik niks. Want mijn hond mag niet met onbekende honden spelen. Want wil de honden eerst zelf zien.

Volgend jaar komt er een hond bij. Zodat ze samen zitten als we weg zijn.

Deze komt er puur voor de bewaking. En daarnaast pas als huis hond.

Maar als het mooi weer is dan mag mijn hond buiten blijven. Hebben overkapping met 2 banken eronder. En wat speeltjes liggen. Dus vermaakt zich prima. Maar volgens de buren slaapt hij veel.

De nachten daarintegen zit hij weinig alleen. Aangezien we laat naar bed gaan. En vroeg eruit. Dus heeft zijn ritme aardig aan die van ons aangepast.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:40

Ik heb me die vraag ook al dikwijls gesteld, TS. Ik ben dol op honden en wil er graag later zelf één. Alleen zie ik het ook niet gebeuren met 2 full time werkenden.. Voorlopig studeer ik nog en zou het echt prima kunnen, maar dat blijft ook niet duren. Ik vind niet dat je het een hond kan aandoen 5 dagen in de week alleen thuis te laten.. Dan neem je beter geen hond. Hoe graag ik er ook één zou willen!