Jammer dat hij niet zo oud is geworden. Was hij ziek? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jammer dat hij niet zo oud is geworden. Was hij ziek? 

Celestial schreef:Hoi!
Ik kom dit topic even binnenvallen. Mijn vriend is een tijd geleden gescheiden van zijn toenmalige vrouw. Wegens omstandigheden is de kat, ook een britse korthaar, toen nog een hele tijd bij ons gebleven. Het was echt een fantastisch dier en zowel mijn vriend als ik zijn verliefd geworden op het ras. Helaas is de kat inmiddels terug naar zijn ex en missen we hem ontzettend...
Mijn vriend verwacht over een half jaar weer een eigen huisje te hebben en dan willen we graag weer een nieuw poesje. Kater of poes maakt niet veel uit, kleur ook niet en stamboom geven we niks om, maar we willen geen kruising. De prijzen lopen op Marktplaats ontzettend uit een, dus ik vroeg me af of hier mensen een schatting kunnen geven wat je ongeveer kwijt bent. Is het belangrijk om hem bij een professionele fokker weg te halen of voldoet Marktplaats ook? Soms staan daar schitterende nestjes op voor niet al te veel geld
soloro schreef:Mij was juist verteld dat britse kortharen nooit heel erg oud worden, doordat de meeste hartproblemen hebben. Mijne is dan 15 jaar en 7 maanden geworden, wat volgens mijn dierenarts al heel erg oud is voor een britse korthaar. Weet niet of dit klopt?

Is die €575 een eerlijke prijs voor deze kat? Ik ga vanavond kijken maar vind het enorm lastig, ze is een stuk duurder dan ik voor mezelf als grens had gesteld (max €300), maar qua omschrijving past ze perfect bij mij en mijn huidige woon- en leefsituatie. Wat zouden jullie doen?