Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar als de pup wel lief is, iets goed doet o.i.d... altijd goed belonen! Top dat dat nu ook lijkt te werken bij je CC!
dees_daan schreef:Zo.. Afleiden met een snoepje als hij in je arm hangt? Dat positief trainen is hartstikke leuk maar op het moment dat een hond in mijn arm hangt en niet loslaat dan krijgt hij toch mijn voet ergens ipv een koekje..
Goed dat je contact opgenomen hebt met een GT, ik zou je moeder in de tussentijd niet meer met de hond laten lopen voordat het nog verder escaleert.
Verder is mijn ervaring dat ze heel zachtaardig zijn en super makkelijk te corrigeren, van een nee zijn ze inderdaad al onder de indruk. Maar als je ze straft op een moment waarop ze agressief zijn en je vast hebben, zullen ze alleen maar harder bijten.dees_daan schreef:Zo.. Afleiden met een snoepje als hij in je arm hangt? Dat positief trainen is hartstikke leuk maar op het moment dat een hond in mijn arm hangt en niet loslaat dan krijgt hij toch mijn voet ergens ipv een koekje..
Goed dat je contact opgenomen hebt met een GT, ik zou je moeder in de tussentijd niet meer met de hond laten lopen voordat het nog verder escaleert.
geerke schreef:dees_daan schreef:Zo.. Afleiden met een snoepje als hij in je arm hangt? Dat positief trainen is hartstikke leuk maar op het moment dat een hond in mijn arm hangt en niet loslaat dan krijgt hij toch mijn voet ergens ipv een koekje..
nou...goed of niet,bij mij krijgt hij ook een schop
Paperboy schreef:Oja van schoppen leren ze echt, goed advies joh
Paperboy schreef:Het allerbelangrijkste is dat je hond je vertrouwd, zich veilig voelt bij jou. Dat bereik je niet door fysiek geweld (zoals slaan, schoppen). Het is een jonge hond, die gewoon nog wat onstuimig is maar natuurlijk al wel mega sterk. Dat is een beetje het lastige van deze leeftijd, ze zijn lichamelijk als groot en sterk maar tussen de oren nog een beetje pup. Het spel kan daarom wel eens veel te hard gaan, vandaar afleiden zoals je een pup die overal in bijt afleid!
Vivian__ schreef:He wat fijn dat ik dit topic voorbij zie komen!
Wij hebben sinds een paar weken een hondje, ongv 6 mnd teefje, een buitenlandse dame, redelijk aan de maat.
Zij vertoond sinds een paar dagen vreemd gedrag wat wij nog niet hadden gezien. Wanneer wij haar corrigeren laat ze haar tanden zien en doet ze soms een schijnbeweging naar uithalen. Dit is enkel wanneer wij haar echt proberen te corrigeren. Morgen ga ik weer naar de jonge honden cursus (waar we vorige week mee zijn gestart, dus vraag het dan zeker na).
Wellicht heeft iemand hier suggesties waar wij goed aan doen?
Booooo schreef:Ze heeft hem met een snoepje afgeleid zodat hij los liet, een stukje mee laten lopen en toen het snoepje gegeven..
Of dat verstandig was vraag ik me af.. Maargoed het is nu gebeurt