Jaarlijkse inentingen *Discussie*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:54

vivana schreef:
Bij mij is de enting onder de €40,00 voor de hond.
Het is alleen zo vreemd dat ze er maar wat voor vragen,weet nl dat 'n entstof van n paard rond 1euro kost. En alles wat je meer betaald is winst...
Bedoel sommige betalen €45,00 en andere betalen €10,00. Toch vreemd...

Ik betaal voor een uitgebreide gezondheidscheck. 1 x rabiës 1 x nasale kennelhoest en 1 x cocktail 65 euro.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:08

Je betaald natuurlijk niet alleen de enting maar ook het uurloon van de dierenarts, zijn assistente (of 2), afschrijving van materiaal en huur/hypotheek van het pand.
Wat ontzettend naief om te denken dat je een enting wel voor de inkoopsprijs of een euro meer kunt overnemen 8)7

Maar dat gezegd hebbend vind ik 80 euro ook veel te veel.
Ik heb een prijs genoemd als gemiddelde, ik heb vorige week 35 euro betaald voor een gezondheidscheck, boekje, aanprikken verdachte bult en enten.

ivy_power89

Re: Jaarlijkse inentingen *Discussie*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:19

Enten.... het zal een oneindige discussie blijven.

Ik ent mijn honden wel, ze gaan mee naar mijn werk waar er dagelijks andere honden komen, gaan mee met uitlaatservices, lopen af en toe shows, en elke dag naar het bos waar ook zeer regelmatig andere honden lopen.
Ik zie het maar zo, als niemand zn hond ent of niet goed ent is het aantal ziekte gevallen een stuk hoger.
Mijn honden zijn nooit ziek geweest van entingen, de laatste 10 pups die hier geboren zijn ook niet, dus ik blijf braaf enten. Met name omdat ze zovaak in aanraking komen met vreemde honden

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:22

Dat vind ik geen excuus, ik heb hier een hond zitten die al járen niet meer geent is én ik heb vaak vreemde honden in huis, uit het buitenland, uit asielen ed, elke 2 weken komt er zo'n beetje een nieuwe en dat al 3 jaar lang. Ik heb alles al in huis gehad; giardia, kennelhoest ed, en 3x raden wie er al die tijd nooit ziek is geweest?
Dus dat is voor mij in elk geval geen reden om wel te enten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:25

Dat is het mooie van een discussie, voor jou is dat geen excuus en voor mij wel ;)

Ik neem het risico niet, wat een ander doet moet hij/zij helemaal zelf weten.
Ik heb nog geen nadelen ondervonden van het enten, dus zolang ik geen zieke dieren van het enten heb zie ik geen reden om risico's te nemen door niet te enten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:15

Ik zie het nut er niet van in om mijn kat in te enten; dier komt niet in aanraking met andere katten en komt niet van het erf af.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:01

Cemlys schreef:
vivana schreef:
Bij mij is de enting onder de €40,00 voor de hond.
Het is alleen zo vreemd dat ze er maar wat voor vragen,weet nl dat 'n entstof van n paard rond 1euro kost. En alles wat je meer betaald is winst...
Bedoel sommige betalen €45,00 en andere betalen €10,00. Toch vreemd...

Entstof voor een paard kost inkoop ongeveer 10€, dit weet ik precies omdat ik al vaker via de groothandel besteld heb, dus 1 euro is dikke onzin.
Verder ent ik mn dieren wel jaarlijks, mijn honden zwemmen vaak en komen in contact met ratten. Verder kom ik dagelijks in contact met niesziektes en derg. Dus mn kat krijgt alles ook netjes. Uiteraard hoeft niet alles jaarlijks muv bordetella en weil, maar dan moet je titeren eigenlijk wil je het goed doen.
Dat de hond van de buren 15geworden is is leuk, die heeft geluk gehad, vergeet niet dat er nu wel een stuk meer geimporteerd wordt(wat niet in orde is wat entingsstatus) betreft, ziektes juist weinig voorkomen door het enten.
Mooie voorbeeld is de kattenziekte uitbraak een tijdje terug, heel veel katten zullen het jaren prima gedaan hebben zonder tot ze hiermee in contact kwamen

Sorry Cemlys maar ik weet 100% zeker dát de inkoop géén €10,00 is ;) en wil je meer weten dan hoor ik het wel :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:10

ivy_power89 schreef:
Dat is het mooie van een discussie, voor jou is dat geen excuus en voor mij wel ;)

Ik neem het risico niet, wat een ander doet moet hij/zij helemaal zelf weten.
Ik heb nog geen nadelen ondervonden van het enten, dus zolang ik geen zieke dieren van het enten heb zie ik geen reden om risico's te nemen door niet te enten.

Nee dat snap ik en ik raad je ook niet aan om dat risico zomaar te nemen ;)