Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NoName126 schreef:Ik voerde carnibest maar de kosten vond ik te hoog. Nu voor iets meer dan de helft per kilo krijgen ze Kivo. Vind het nog.mooier vlees.ook. Ik heb via de site een verkoper gevonden waar ikhet steeds ga halen. Ik haal meestal 50 kilo per keer. We gebruiken oongeveer 250 kg per jaar.
Mizora schreef:Onze hond (9.5kg) kreeg toen hij aan moest komen 400g smuldier. Daarna een periode 266 (2/3e bakje) met rijst en omdat hij stopte met het te eten zijn we (terug) overgegaan op renske. Daar ook 2/3e bakje (266g) met rijst. Nu loopt hij tegenwoordig minder en krijgt ij gewoon 2/3e bakje.
Hoe oud is dat Franse Bulldogje? Omdat je het hebt over: bij de fokker vandaan. Als pup moeten ze 5-10% van hun lichaamsgewicht aan vlees krijgen. Dus veel meer dan een volwassen hond. En wat voer je nu aan krokante brokken?
Goede brokken zijn brokken met weinig tot geen granen en een hoog (minimaal 30%) vleespercentage. Bijvoorbeeld Acana, Taste of the Wild, Orijen, Dog lovers gold (passion), applaws, Nutro's choice zit op het randje (net voldoende vlees, veel rijst), almo nature, wolfsblut, lukullus, nutram, purizon.
Zelf zou ik gaan voor "Taste of the Wild" of "Wolfsblut" op het moment. Maar het zijn allemaal schappelijke merken. De ene doen wat meer honden het goed op dan de ander.
decoupeerzaag en hamer en beitel voor vlees verdelen, haha.

farmfood schreef:Voorbeeld 1: Een puppy, van een klein ras, met een leeftijd van 5 maanden en een gewicht van 4 kg mag volgens de tabel 68 tot 51 gram per kg lichaamsgewicht.
Voor een leeftijd van 5 maanden geldt: 68 - (5 x 2,4) = 56 gram per kilogram lichaamsgewicht. Uw pup weegt 4 kg dus geeft u 4 x 56 = 224 gram per dag, verdeeld over 4 maaltijden. U geeft dan 224 / 4 = 56 gram per maaltijd.