Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mamauba schreef:Bedankt weer!
Ivy bedankt voor de tip. Bijleggen doen we en dierenarts komt haar straks controleren. En advies was om haar tot vanmiddag de tijd te gegeven om het met vaak aanleggen en zorgen dat ze ook kan blijven drinken en anders naar de kliniek voor evt glucose infuus of wat ze verder nodig is. Bijvoeding hadden ze dan daar ook voor mij
mamauba schreef:Klopt ik ga na de kliniek omdat ze dan ook een glucose infuus gaat krijgen dus neem ik de voeding dan gelijk mee. De dierenarts is al op zijn route en denk die dat ze dit standaard mee hebben. Maar hopelijk is het niet nodig
Amandavd schreef:Het is trouwens normaal dat ze de eerste dag/twee dagen iets terug vallen in gewicht zolang ze daarna weer stijgen!
Amandavd schreef:Het is dus wel normaal of in ieder geval veel voorkomend zolang pup verder goed drinkt etc; http://www.vetined.nl/news/34/show
Groei pups gedurende de eerste 2 weken
Het gewicht van een pup verdubbelt zich in de eerste week; vervolgens verdubbelt het weer in de tweede week. Het komt vaak voor, dat een pup de eerste dag na de geboorte iets gewicht verliest, na 1 – 2 dagen weer het geboortegewicht heeft, en dan pas gaat groeien. De verdubbeling is een gemiddelde en het gebeurt regelmatig, dat een individuele pup 10 – 15% minder groeit. Hierbij moet natuurlijk altijd de gezondheid van moeder en pup nauwkeurig in de gaten worden gehouden.