Kat eet niet meer (DA is al bezocht)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 22:29

Hij heeft vanavond zelfs 5 gram van zijn brokjes gegeten! Het eerste 'vaste' eten in ruim anderhalve week dat hij zelf eet. Ik ben zo trots op hem :) Jullie 'geduim' heeft al een beetje geholpen. Het is nog een lange, lange weg, maar deze stapjes zijn zo belangrijk.

Enjoy: de scopie morgen gaat niet door. Het is voor Charlie zo heftig dat we het liever niet doen als het niet echt nodig is, en nu hij vandaag weer voorzichtig iets eet, hebben we besloten om de scopie uit te stellen. Die volgt later nog als hij toch weer verslechterd of wanneer hij niet helemaal herstelt (lees: weer normale porties uit zichzelf eet).

De voertips houd ik in mijn achterhoofd, daar kan ik wat mee. Slagroom heb ik niet in huis, maar dat laat ik ook even zo, gezien het bij hem misschien toch verkeerd kan vallen. Belangrijkste is dat hij IETS eet, maar slagroom durf ik toch niet helemaal aan nu. Het gedronken water meten door middel van een maatbeker had ik nog niet bedacht, dat ga ik ook even doen.

Els1984

Re: Kat eet niet meer (DA is al bezocht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:49

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 00:41

Viyo is inderdaad ook een optie!

Blikvoer mengen met wat warm water waardoor er meer geur vanaf komt kan ook weleens helpen.
Slagroom zou ik ook niet doen aangezien het inderdaad verkeerd kan vallen.

Maar gelukkig lijkt hij weer wat te gaan eten!! *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:22

Wow, wat goed dat hij iets gegeten heeft!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:36

Als ik een kat met maag/darm problemen had dan haalde ik altijd van die bevroren rodi kiprondjes. Hielp vaak goed om de darmen rust te geven en ze vonden het aardig lekker.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 12:52

Vanmorgen heeft hij alleen nog maar een snoepje gegeten.
Hij drinkt ook iets meer.

Hij heeft wel een nieuwe techniek bedacht om zijn spuitje dwangvoer (met antibiotica erin) niet meer binnen te hoeven krijgen: alles er weer uit kwijlen. Nu loop ik dus na de dwangvoeding een kwartier achter hem aan om de ergste kwijlslierten meteen weg te vegen, want die blijven echt overal achter hangen. Daarnet is hij stiekem even op tafel gesprongen en nu zitten mijn collegeblokken, brieven en laptop onder het kwijl. Je moet er iets voor overhebben :) Ik overleg vanmiddag wel even met de DA of we na vandaag de AB-kuur voort willen zetten, want die was t/m vandaag gepland. En zo ja, of we dat misschien anders moeten gaan voeren. Geen idee hoeveel hij nu binnen krijgt met dat gekwijl.

Bigone: heb je een linkje? Ik kom alleen hondenvoer tegen, of bedoel je dat ook?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:58

Wat ik ook heel vaak gegeven heb aan mijn zieke of oudere of zwakke katten als ze slecht of niet eten is rijstepap. Dat is natuurlijk op basis van melk en vaak eten ze daar toch wel wat van en ook de stukjes rijst gaan dan vaak wel mee naar binnen. Misschien een idee?

En gekookte koolvis met kookvocht erbij, gewoon bij de AH vandaan uit het vriesvak, dat is heel mild en zacht, dat willen ze vaak ook nog wel eten als ze ziek- zwak en misselijk zijn.

Nou is de jouwe wel een bijzonder sneu geval TS, maar ik wilde je de tips toch niet onthouden..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:14

Ts, misschien heb ik het merk wel verkeerd. Het zit in een kartonnen doosje, stuk of twaalf rondjes.
Bevroren en het ziet er niet uit, ik haalde het altijd bij de pets place.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 14:18

Pets Place ziet hier om de hoek, dan loop ik daar straks even naar binnen +:)+
Moet straks toch nog even naar de DA om nieuwe antibiotica voor het weekend te halen.

Kreeg ook al een goede tip van de assistente om het toch binnen te krijgen (pil in de keel laten vallen en doorspoelen met een klein beetje water), maar dat lukt niet in mijn eentje. Gelukkig is mijn vriend er morgen weer, kunnen we dat samen morgen proberen.

Fargo: top dat je mee denkt hoor! Hij heeft nog een lange weg te gaan. Hij eet nog amper en voordat hij fatsoenlijk zal eten, zijn we weken verder denk ik. Dus zelfs als tips nu niet werken, heb ik daar straks misschien wel wat aan. Dus dankjewel! Koolvis overigens gisteren geprobeerd, dat vond hij bijzonder oninteressant.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 14:52

Dat kwijlen zou ik niet zo snel afdoen als 'een nieuwe techniek om zijn voer niet binnen te krijgen' eigenlijk.
Die van mij kwijlde ook flink en dat komt vaak door een irritatie aan de slokdarm of maag. Ik zou daar dus even goed op letten of de da voor bellen

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 15:15

Ook als hij het alleen hierbij heeft? Hij heeft als hij iets anders eet of drinkt (hoewel dat natuurlijk weinig is), geen last van kwijl.

De DA had ik net gebeld, die zocht er niet veel achter. Maar ik moet er zo toch heen dus ik ga het nog even dubbel navragen :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:18

Oh als het alleen hierbij is is het wrl typisch idd. Dan zal t wel meevallen ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 15:21

Naja, aan de andere kant heeft hij nog niet veel gegeten natuurlijk. Wat saus, wat water, 5 gram brokjes, een paar snoepjes.
Dus echt goed vergelijkingsmateriaal is het niet misschien. Ik blijf het in de gaten houden :)

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 15:56

Kan zijn dat wanneer je de ab erdoorheen maalt, de smaak van de ab door het voer komt. Doorgaans smaakt dat wat bitter en als soort pavlov heeft hij nu door dat dat niet lekker smaakt en gaat kwijlen. Overigens als je echt nog maar 1 dag hoeft.... Is dat niet het einde van de wereld. Je kan ook een pillenschieter proberen (misschien mag je die voor 1 dag wel even lenen), daar kan je de pil in klemmen en dan in 1x achter in z'n keel mee schieten, water erachteraan.

Ik zou ook oppassen met alle melkproducten ivm invloed op de darmen.
Trouwens, als je nog iets wilt proberen, hebben ze bij jouw dierenarts Royal Canin? Als ik katten in de opname moet verleiden om weer te eten geef ik ze Renal tonijn of Urinary moderate calorie. Ik krijg zo het idee dat je überhaupt al het hele assortiment DA en dierenwinkel mee naar huis hebt gesleept.

Ik hoop echt dat ie opknapt! Zet m op poes en Szan!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 17:09

Denk ook dat het kwijlen komt door de smerige smaak van de AB :)
Toen we hem vorige week Cerenia pilletjes gaven op dezelfde manier, kwijlde hij ook zo. Verder had ik hem nog nooit zien doen.

Urinary moderate calorie is zijn standaard voer ;) Dus daarmee omkopen lukt niet meer. Wel staat er nog steeds standaard een bakje met klein aantal brokjes, zodat hij het wel meteen weer kan eten als hij wilt. Renal nog niet geprobeerd, maar ik kom net van de DA dus dat gaat dit weekend niet meer lukken. De pillenschieter hebben we wel meegekregen, daar begonnen ze zelf ook over.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:16

Wilde het ook net zeggen van de AB en het kwijlen.

Mijn kater heeft dit ook gehad, hij ging kwijlen, schuimbekken en hij gedroeg zich of hij helemaal gek geworden was. Ben me toen kapot geschrokken :o wist niet dat ze zo konden reageren. Heb toen vloeibare ab gekregen en dat ging prima.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 17:36

Bij zooplus (en de DA?) kun je ook Royal Canin Babycat of Instinctive voor kittens proberen. Dat gebruikte ik om de baby's die flessenvoeding kregen zelf te leren eten. Heel fijne structuur en zo samengesteld dat het aanzet tot zelf te gaan eten. Er zitten ook veel voedingsstoffen in (zoals dat hoort voor kittens in de groei) dus het is ook perfect voor verzwakte katten.

Ik moet zeggen, TS, je bent een fantastisch baasje! Ik kom niet elke dag mensen tegen die zo gek op hun katten zijn en dus ook tot het uiterste gaan om hun poezels weer beter te maken :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 22:14

Sakkia: dat is wel een heel heftige reactie. Kan me voorstellen dat je daar ontzettend van schrikt!

Catnip schreef:
Bij zooplus (en de DA?) kun je ook Royal Canin Babycat of Instinctive voor kittens proberen. Dat gebruikte ik om de baby's die flessenvoeding kregen zelf te leren eten. Heel fijne structuur en zo samengesteld dat het aanzet tot zelf te gaan eten. Er zitten ook veel voedingsstoffen in (zoals dat hoort voor kittens in de groei) dus het is ook perfect voor verzwakte katten.

Ik moet zeggen, TS, je bent een fantastisch baasje! Ik kom niet elke dag mensen tegen die zo gek op hun katten zijn en dus ook tot het uiterste gaan om hun poezels weer beter te maken :D

Aan kittenvoer heb ik nog niet gedacht, goeie! Is ook een stuk voedzamer dan wat hij nu eet.

En dankjewel :o Voor mij is het niet meer dan vanzelfsprekend om door te vechten en te zoeken, zolang dat voor het diertje nog verantwoord is.

Ben overigens nog nooit zo blij geweest dat ik Charlie heb verzekerd ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:19

Szan schreef:
Ben overigens nog nooit zo blij geweest dat ik Charlie heb verzekerd ;)

Dat is echt heel fijn ja!
Ik had geen verzekering toen ik vorig jaar zo liep te tobben met mijn kat, ik was dan ook echt een fortuin kwijt....

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 22:29

Dat geloof ik meteen, Goof... Het loopt ook zo snel op.
Behandeling hier, speciaal voer daar, spuitje hier, pilletje daar, nog een extra onderzoekje...

Voor het beeld: wij zijn inmiddels ruim €500 euro kwijt. De verzekering geeft hier ongeveer €430 van terug. Dat is enkel aan spoed DA's (dus in avonden en weekenden). Alles van onze eigen DA zit hier nog niet bij in. Reken maar dat dat ook een hoop is. Bloedonderzoek, urineonderzoek, medicatie, hun taxiservice, voer, 6 (?) dagen opname, en ik vergeet vast nog het een en ander... Dan is je spaarpotje snel leeg.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 05:38

Moet je dan ook voor de behandelingen overleggen met je verzekering en een soort toestemming vragen?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 18:17

Geen idee eigenlijk. Wij hebben voor de grotere behandelingen (echo's, scopie keel/slokdarm en op voorhand scopie maag/darm) wel van tevoren gebeld om te overleggen wat er vergoed wordt en wat niet. Geloof niet dat we echt toestemming nodig hadden voor deze behandelingen. Misschien is dat bij grotere ingrepen en operaties wel het geval.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 12:01

Geen grote update :) Hij verafschuwt nog steeds zijn AB, eet bijna alleen maar snoepjes en in kleine hoeveelheden. Vannacht heeft hij wel weer zelf 7 brokjes gegeten, dus dat is super!

Wel heeft hij nu naast zijn staart een stuk helemaal open gelikt. Geen idee waar dat weer vandaan komt, maar is best een flinke plek dus morgenochtend weer een bezoekje aan de aan de DA.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:16

Ik denk wellicht een manier om pijn in zn buik weg te likken? Die pus zat er niet voor niets natuurlijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:36

Misschien is het een bijwerking van zijn medicijnen en krijgt hij jeuk.

Ik volg je topic op de voet, ik hoop echt dat hij er bovenop komt! :(:)