daar heb ik ook niet zoveel moeite mee hoor,die kunnen ruim gaan verliggen,dat is net zoiets als een grote hond in een kennel,ook dat vind ik geen probleem
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ajspruit schreef:Ik vind ook slopen een kwestie van opvoeden of afleiden (bv speeltjes of lange wandelingen waar ze hun energie kwijt kunnen)
kimmie261 schreef:maar jij hebt toch kleine hondjes in een grote bench zitten??
daar heb ik ook niet zoveel moeite mee hoor,die kunnen ruim gaan verliggen,dat is net zoiets als een grote hond in een kennel,ook dat vind ik geen probleem
MissYvette4u schreef:16 uur is veel te lang, ik vind 8 uur al veel!
In het begin dat we onze laatste 2 honden net hadden en overdag moest werken, ging ik tussen de middag naar huis om ze er even uit te laten. Even flink spelen en dan nog een uur of 4 de bench in om na de werkdag ze lekker te laten rennen etc.
Zodra ze gewend waren bleef de bench overdag ook open en ging de bench na verloop van tijd terug de schuur in. Nooit iets gesloopt!
Als een hond gaat slopen, verveelt hij/zij zich of heeft ie/ze te weinig kauwmogelijkheden zoals een kauwbot of een kong. Dat is gemakkelijk te verhelpen.
Mijn teefje stalde tijdens onze afwezigheid mijn schoenen (opvallend alleen die van mij!) steeds uit op hun speelkleed. En dan wist ik dat ze dan te weinig kauwmogelijkheden had want zodra ik haar dan kauwbotten gaf, hield ze op met Shoedecoration
elenaMM77 schreef:elenaMM77 schreef:' daarnaast heeft een paard ook mindere bewegingsbehoefte dan een hond
wat ik bedoel te zeggen is het 'tempo' tezamen met de hoeveelheid oppervlakte dat ze afleggen..
kilometers rondjes lopen op een grote postzegel, wat helaas vaak het geval is, is mogelijk, en het paardengestel is gebouwd om afstanden af te leggen.. maar desondanks wandelen ze van water naar voer tenzij ze ver moeten trekken of moeten vluchten..
een hond heeft in verhouding tot een paard meer behoefte om te rennen op een postzegel verkleind in de juiste verhouding paard: land hond: ren.. heeft een hond verhoudingsgewijs een groter oppervlakte.
het territorium van de wolf en wilde hond hangt af van het voedselaanbod maar bedraagt ten minste 200km2 tot zelfs 2000km2. de gemiddelde hond en wolf legt 50-60 km per dag af. grotendeels wordt dit in jagende of trackende vorm (dus in 'draf') gedaan.
een paard legt het grootste gedeelte van trek grazend af van rijke voedingsgrond naar waterbron en van waterbron naar veilige slaapplaats. De afstand die het paard aflegt is grotendeels afhankelijk van de afstand tot de waterbron.. de minimaal gemeten afstand is daarbij zo'n 10 km.. De maximale zo'n 50 km (rotsachtige omstandigheden waardoor grazen lastig was, en woestijn waardoor grazen en beschikbare waterpoel ver uiteen konden liggen).. de gemiddelde afstand is echter 20-30 km welke grazend wordt afgelegd
dus ik durf inderdaad te stellen dat een hond in een ren verhoudingsgewijs meer ruimte nodig heeft dan een paard op de weide, voorop gesteld dat beiden dezelfde tijd krijgen om te werken/uitgelaten te worden/buitenrit gaan. slapen/suffen/dommelen is in beide gevallen relatief gelijk.
tenslotte.. als ik tegen het houden van mijn hond in een bench ben, denk je dan echt dat ik 'pro' postzegel weilandjes of voor vele uren op box ben... De reden dat ik het woord paard en bewegingsbehoefte noem is om mensen duidelijk te maken dat ik het raar vind dat men wel op zijn kop staat bij het houden van een paard op te weinig ruimte.. maar wel rustig een hond 8 uur aan ingesloten op zijn bed bind of in een ruimte houdt standaard met minder bewegingsruimte dan een gemiddeld paard verhoudingsgewijs heeft, terwijl natuurlijk gezien de hond een groter bewegingspatroon met hogere snelheden heeft, daarmee verhoudingsgewijs een grotere 'postzegel' nodig zou hebben.. met een uurtje uitlaten heb je dat nog niet bereikt. dat een hond of paard tevreden is met zijn/haar lot, wil nog niet zeggen dat het optimale omstandigheden zijn.

IZEP schreef:Ik ben tegen benchgebruik voor een reden als niet alleen kunnen blijven/slopen. Mijn hondjes hebben de eerste tijd bij mij allemaal precies 2 weken gebruik gemaakt van de bench, enkel om te leren alleen te blijven. Ik vind je hond maar in een bench duwen echt een "oplossing" voor mensen die gewoon geen tijd en geduld willen steken in de opvoeding. Het spijt me maar meer kan ik er niet van maken. Ik vind het walgelijk om een hond uren in een kooi te laten vertoeven. Om medische redenen tijdelijk een bench moeten gebruiken vind ik wat anders.
Bah wat een leven heeft je hond dan zeg.
dees_daan schreef:Ik vind honden die nooit buiten de tuin komen maar wel altijd los in de tuin en het huis lopen een stuk zieliger dan honden die lekker hun beweging krijgen en hun rondes lopen en s'nachts in een lekker bedje in de bench slapen.
kimmie261 schreef:dees-[naam] ,ik had vroeger ook een kennel in huis,van een grote kamer hadden we een heel groot deel afgezet voor een ruime kennel ( 3,5 x 2,5 meter zoiets uit mijn hoofd) ,daar zaten mijn argentijnen in die echt hele erge slopers waren > als we weggingen en snachts,maar geen haar op mijn hoofd die er maar over gedacht heeft deze grote honden in zo'n mini kooitje te leggen
zou zelf niet kunnen slapen wetende dat zulke grote beesten in zo'n mini hok opgesloten zitten en amper de kans hebben om zich te verplaatsen...
HOewel ze dus al vele jaren los slapen
nathalie_v schreef:http://www.petsadviser.com/behaviors/ho ... p-average/
sorry het was 14 uur (al hou ik zelf toch nog steeds 18 aan)
Het probleem met honden die te weinig slapen is vaak dat zij overprikkeld zijn/worden en dit uitten in voor ons ongewenst gedrag.
Nikass schreef:IZEP schreef:Ik ben tegen benchgebruik voor een reden als niet alleen kunnen blijven/slopen. Mijn hondjes hebben de eerste tijd bij mij allemaal precies 2 weken gebruik gemaakt van de bench, enkel om te leren alleen te blijven. Ik vind je hond maar in een bench duwen echt een "oplossing" voor mensen die gewoon geen tijd en geduld willen steken in de opvoeding. Het spijt me maar meer kan ik er niet van maken. Ik vind het walgelijk om een hond uren in een kooi te laten vertoeven. Om medische redenen tijdelijk een bench moeten gebruiken vind ik wat anders.
Bah wat een leven heeft je hond dan zeg.
Dit vind ik een beetje tegenstrijdig... je maakt er zelf wel gebruik van om ze te leren alleen thuis te blijven maar andere mensen die er gebruik van maken zijn gemakzuchtig?
Een bench kan soms voor training wellicht handig zijn. Ik hou er niet van en ik heb het altijd anders op kunnen lossen. Tegenwoordig schaffen mensen gelijk met hun pup een bench aan en dat vind ik inderdaad gemakzuchtig.