Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:02

maar jij hebt toch kleine hondjes in een grote bench zitten??

daar heb ik ook niet zoveel moeite mee hoor,die kunnen ruim gaan verliggen,dat is net zoiets als een grote hond in een kennel,ook dat vind ik geen probleem :)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:09

Als er nou 1 ras is wat écht z'n energie kwijt moet... Is het wel een border..
Heb niet alles doorgelezen, maar ik ben het compleet met TS eens.
Ik vind ook slopen een kwestie van opvoeden of afleiden (bv speeltjes of lange wandelingen waar ze hun energie kwijt kunnen)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:11

ajspruit schreef:
Ik vind ook slopen een kwestie van opvoeden of afleiden (bv speeltjes of lange wandelingen waar ze hun energie kwijt kunnen)

Zo simpel ligt het misschien bij 8 of 9 van de 10 honden, maar niet bij allemaal. Ik vind het alleen geen excuus om een hond zowel de nacht als de hele dag in een bench op te sluiten. Wat zeg ik, ik beperk het in de kennel opsluiten al zoveel mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:16

kimmie261 schreef:
maar jij hebt toch kleine hondjes in een grote bench zitten??

daar heb ik ook niet zoveel moeite mee hoor,die kunnen ruim gaan verliggen,dat is net zoiets als een grote hond in een kennel,ook dat vind ik geen probleem :)

Klopt.
Maar ik ben het niet eens met reacties dat het zielig is om honden in een 'kooi' te stoppen, dat is te veel vermenselijken imo.
Het moet niet zo zijn dat ze er hele dagen in zitten vind ik, en sowieso vind ik het belangrijk dat ze hun energie kwijt kunnen en ook geestelijk uitgedaagd worden en het formaat van de bench speelt natuurlijk ook mee.
Een grotere hond in een bench waar hij net in kan staan vind ook niet hondvriendelijk.
Voor mij speelt het hele plaatje mee, krijgt de hond genoeg uitdagingen en zit hij geen hele dagen in een kleine bench dan vind ik het niet zielig, krijgt de hond geen uitdaging en zit hij de hele dag alleen thuis en dan ook nog in een bench, ja dan vind ik het wel sneu (ook zonder bench vind ik dat sneu) daar neem je ook geen hond voor lijkt mij.

Wat de kennel betreft hangt het voor mij van het ras af, mijn herder heeft in een kennel gezeten zonder echt zijn energie kwijt te kunnen, hij zat samen met een andere herder maar dat ging niet goed dus is hij terug gekomen bij de fokker (hij was het makkelijkst)
Ik vind een witte herder sowieso niet geschikt als kennelhond maar als ze dan ook niet genoeg uitdagingen krijgen dan vind ik het vrij logisch dat het fout gaat..
Alleen voor de nacht zou een kennel misschien geschikt zijn maar ik heb ze dan liever in huis, maar dat is een persoonlijke mening.
Ik ben niet tegen kennels en benches als ze maar niet gebruikt worden om het gevolg van een probleem op te lossen terwijl dat ook op een andere manier voorkomen kan worden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:18

MissYvette4u schreef:
16 uur is veel te lang, ik vind 8 uur al veel!

In het begin dat we onze laatste 2 honden net hadden en overdag moest werken, ging ik tussen de middag naar huis om ze er even uit te laten. Even flink spelen en dan nog een uur of 4 de bench in om na de werkdag ze lekker te laten rennen etc.

Zodra ze gewend waren bleef de bench overdag ook open en ging de bench na verloop van tijd terug de schuur in. Nooit iets gesloopt!

Als een hond gaat slopen, verveelt hij/zij zich of heeft ie/ze te weinig kauwmogelijkheden zoals een kauwbot of een kong. Dat is gemakkelijk te verhelpen.
Mijn teefje stalde tijdens onze afwezigheid mijn schoenen (opvallend alleen die van mij!) steeds uit op hun speelkleed. En dan wist ik dat ze dan te weinig kauwmogelijkheden had want zodra ik haar dan kauwbotten gaf, hield ze op met Shoedecoration :P

Dat is natuurlijk niet per definitie waar. Onze jonge hond had alles wat haar hartje begeerde maar het is ook gewoon uitproberen en het is ook vanzelf overgegaan.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:19

Bij ons moeten ze alleen de nacht in een vrij ruime bench doorbrengen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:25

elenaMM77 schreef:
elenaMM77 schreef:
' daarnaast heeft een paard ook mindere bewegingsbehoefte dan een hond

wat ik bedoel te zeggen is het 'tempo' tezamen met de hoeveelheid oppervlakte dat ze afleggen..

kilometers rondjes lopen op een grote postzegel, wat helaas vaak het geval is, is mogelijk, en het paardengestel is gebouwd om afstanden af te leggen.. maar desondanks wandelen ze van water naar voer tenzij ze ver moeten trekken of moeten vluchten..

een hond heeft in verhouding tot een paard meer behoefte om te rennen op een postzegel verkleind in de juiste verhouding paard: land hond: ren.. heeft een hond verhoudingsgewijs een groter oppervlakte.

het territorium van de wolf en wilde hond hangt af van het voedselaanbod maar bedraagt ten minste 200km2 tot zelfs 2000km2. de gemiddelde hond en wolf legt 50-60 km per dag af. grotendeels wordt dit in jagende of trackende vorm (dus in 'draf') gedaan.

een paard legt het grootste gedeelte van trek grazend af van rijke voedingsgrond naar waterbron en van waterbron naar veilige slaapplaats. De afstand die het paard aflegt is grotendeels afhankelijk van de afstand tot de waterbron.. de minimaal gemeten afstand is daarbij zo'n 10 km.. De maximale zo'n 50 km (rotsachtige omstandigheden waardoor grazen lastig was, en woestijn waardoor grazen en beschikbare waterpoel ver uiteen konden liggen).. de gemiddelde afstand is echter 20-30 km welke grazend wordt afgelegd

dus ik durf inderdaad te stellen dat een hond in een ren verhoudingsgewijs meer ruimte nodig heeft dan een paard op de weide, voorop gesteld dat beiden dezelfde tijd krijgen om te werken/uitgelaten te worden/buitenrit gaan. slapen/suffen/dommelen is in beide gevallen relatief gelijk.

tenslotte.. als ik tegen het houden van mijn hond in een bench ben, denk je dan echt dat ik 'pro' postzegel weilandjes of voor vele uren op box ben... De reden dat ik het woord paard en bewegingsbehoefte noem is om mensen duidelijk te maken dat ik het raar vind dat men wel op zijn kop staat bij het houden van een paard op te weinig ruimte.. maar wel rustig een hond 8 uur aan ingesloten op zijn bed bind of in een ruimte houdt standaard met minder bewegingsruimte dan een gemiddeld paard verhoudingsgewijs heeft, terwijl natuurlijk gezien de hond een groter bewegingspatroon met hogere snelheden heeft, daarmee verhoudingsgewijs een grotere 'postzegel' nodig zou hebben.. met een uurtje uitlaten heb je dat nog niet bereikt. dat een hond of paard tevreden is met zijn/haar lot, wil nog niet zeggen dat het optimale omstandigheden zijn.

je schrijft dat een paard minder bewegingsbehoefte heeft en dat is iets anders dan hoeveel ruimte een dier nodig heeft. Een paard heeft meer beweging nodig dan een hond. Een hond legt weliswaar grote afstanden op hoog tempo af, maar doet dit niet de hele dag. Een paard loopt het grootste gedeelte van een etmaal. Dat ze op een postzegel de mogelijkheid vrijwel ontnomen wordt, wil niet zeggen dat ze er geen behoefte aan hebben. En dat een paard alleen van waterbak naar voer loopt is ook absoluut niet waar. Mijn paard legt heel wat `nutteloze`meters af. Ze heeft daar ook de ruimte voor.

kimmie261

Re: Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:29

dees-daan ,ik had vroeger ook een kennel in huis,van een grote kamer hadden we een heel groot deel afgezet voor een ruime kennel ( 3,5 x 2,5 meter zoiets uit mijn hoofd) ,daar zaten mijn argentijnen in die echt hele erge slopers waren > als we weggingen en snachts,maar geen haar op mijn hoofd die er maar over gedacht heeft deze grote honden in zo'n mini kooitje te leggen :n

zou zelf niet kunnen slapen wetende dat zulke grote beesten in zo'n mini hok opgesloten zitten en amper de kans hebben om zich te verplaatsen...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:31

IZEP schreef:
Ik ben tegen benchgebruik voor een reden als niet alleen kunnen blijven/slopen. Mijn hondjes hebben de eerste tijd bij mij allemaal precies 2 weken gebruik gemaakt van de bench, enkel om te leren alleen te blijven. Ik vind je hond maar in een bench duwen echt een "oplossing" voor mensen die gewoon geen tijd en geduld willen steken in de opvoeding. Het spijt me maar meer kan ik er niet van maken. Ik vind het walgelijk om een hond uren in een kooi te laten vertoeven. Om medische redenen tijdelijk een bench moeten gebruiken vind ik wat anders.

Bah wat een leven heeft je hond dan zeg. -:(-

Dit vind ik een beetje tegenstrijdig... je maakt er zelf wel gebruik van om ze te leren alleen thuis te blijven maar andere mensen die er gebruik van maken zijn gemakzuchtig?
Een bench kan soms voor training wellicht handig zijn. Ik hou er niet van en ik heb het altijd anders op kunnen lossen. Tegenwoordig schaffen mensen gelijk met hun pup een bench aan en dat vind ik inderdaad gemakzuchtig.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:33

dees_daan schreef:
Ik vind honden die nooit buiten de tuin komen maar wel altijd los in de tuin en het huis lopen een stuk zieliger dan honden die lekker hun beweging krijgen en hun rondes lopen en s'nachts in een lekker bedje in de bench slapen.

Er zijn ook honden die en een tuin hebben en geen bench en elke dag heerlijke wandelingen maken. Niet omdat het een zielig is, is het ander minder erg. Het lijkt me dat er echt wel een oplossing te verzinnen is voor die trap, maar goed.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:34

Maar een kennel is ook een kooi, alleen een grotere dan een bench. Die van ons ligt nooit meer in de bench. Hij is uiteindelijk wel uitgekomen in de maat bench waar hij volgens de tabellen in hoort, maar die heeft hij gehad vanaf pup (1.5kg) af aan. En des te groter hij werd, des te minder hij in de bench hoefde. De bench is nooit verkleind geweest.

Maar goed, leuk om je mening eens wat genuanceerder te horen. Ik dacht altijd dat je tegen iedere vorm van kooi was, maar blijkbaar alleen tegen de (vaak te kleine) bench.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:41

Helaas helaas heb ik 1 sloopmachine in huis. Nadat ze 3x de bank leeggetrokken had en ik een huis vol sneeu had was ik t zat en moest ze in de bench. Ze zit 2 a 3 dagen per week max 5 uurtjes in de bench. Ze heeft een in verhouding grote bench, de enagrootste maat voor een klein ding van 42 cm. Maar nog, ik vind t niks.

En ja, ze kan haar energie ruim zat kwijt. Loopt elke dag minimaal 1 uur los in het bos en traint dagelijks. Maar alleen zijn los in huis is lopen ouwehoeren.

Moge het duidelijk zijn dat ik vind dat een hond dus nooit 16 uur in een bench hoort. Zo min mogelijk en het liefste niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 18:49

kimmie261 schreef:
dees-[naam] ,ik had vroeger ook een kennel in huis,van een grote kamer hadden we een heel groot deel afgezet voor een ruime kennel ( 3,5 x 2,5 meter zoiets uit mijn hoofd) ,daar zaten mijn argentijnen in die echt hele erge slopers waren > als we weggingen en snachts,maar geen haar op mijn hoofd die er maar over gedacht heeft deze grote honden in zo'n mini kooitje te leggen :n

zou zelf niet kunnen slapen wetende dat zulke grote beesten in zo'n mini hok opgesloten zitten en amper de kans hebben om zich te verplaatsen...

Dat is prima dan toch? Ik zou dat ook zeker niet kunnen.
Daarom zou ik ook geen buitenkennel willen hebben, ieder z'n ding maar ik heb m'n honden liever warm en droog binnen.

Als er een goede oplossing voor de trap zou zijn was die er al geweest maar ik kan er aan 2 kanten gewoon niet bij om dat goed af te zetten, trap 'draait' ook nog, anders was het nog wat makkelijker maar hij vind toch een gaatje en probeert er anders overheen te komen. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar hij is zo klein dat hij onder de trap door kan naar de achterkant en via de open treden kan klimmen.
Daarnaast vind ik het gewoon niet zielig dat ze in de bench slapen, is het geestelijk rustiger voor hem omdat hij het dan niet probeert en hoef ik me geen zorgen te maken over wat hij dit keer bedacht heeft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:51

ik gebruik een bench zo lang nodig en begin niet aan een hond die sloopt/niet alleen kan zijn als hij dat vele uren moet zijn. Hier zou dus een bench alleen zijn voor in noodgevallen en 's nachts en altijd een veel te grote maat want de hond moet niet altijd op dezelfde plaats moeten liggen.

Ik ga heel vlot over van bench richting puppen ren (ideaal kun je op vele manieren op zetten en groter maken en zelfs in deurgat zetten dat ze los in 1 ruimte lopen en wel zicht hebben richting een andere ruimte. Ook op vakantie gaan ze altijd in puppenren hoe jong of oud ook. Mijn huidige honden hebben geen bench thuis en ook geen puppenren. Lopen altijd los in het hele huis. Alleen op vakantie gaan ze 's nachts en eventueel bij even alleen zijn in de puppenren om problemen te voorkomen (ook omdat er dan andere honden bij zijn).

Mijn jongste hond heeft zijn eerst e6 maanden behoorlijk veel in een bench gezeten omdat hij anders zijn rust niet pakte. Dit is echter anders dan 2x 8 uur in een bench zitten. Dit ging om hond die voldoende uitdaging en bezigheid kreeg en lekker los in huis liep. Wilde hij niet gaan slapen en was hij duidelijk moe? Dan de grote bench in met kussen en kale bodem (kon hij kiezen) water, speelgoed en knaagmateriaal. Hij is daar altijd met plezier in gegaan en sliep dan vlot. Voor mijn honden is een bench geen op sluit hok, naar hok wat je moet vermijden maar een leuke plaats die ik alleen niet meer binnen geef. In de auto staat er wel 1 (heb een combo) en daar liggen ze altijd in ondanks dat de deur altijd open staat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 19:53

een bench verkleinen is overigens nog NOOIT in mij op gekomen. Mijn bed is ruim, het bed voor mijn honden ook ;) HOewel ze dus al vele jaren los slapen ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:21

denisesilver schreef:
Bij ons moeten ze alleen de nacht in een vrij ruime bench doorbrengen.

Dat is toch ook al gauw 8 uur.
En waarom alleen de nacht?

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:38

Ik heb een hond die niet helemaal zindelijk is. Wordt ze ook niet meer want de hond is reeds 9 jaar. Dat betekent dat als je s morgens beneden komt er meestal wel een kadootje ligt. Omdat dit niet vol te houden is zit ze dus snachts in een bench. Overdag nooit omdat ze dan naar buiten kan en als wij er zijn is ze gewoon bij ons.

Ik heb wel eens begrepen dat een hond geen besef heeft van tijd dus dat hij niet weet of het 1 uur is of een hele dag.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:41

Wat is het nut van snachts in de bench? Hond slaapt toch...

Deesdaan: Heb je er nooit aan gedacht dat hij zich eenzaam voelt? Hij zal niet voor niks opzoek naar jou (jullie) gaan. Als je hem in de bench opsluit moet hij zich er wel aan overgeven......
Pure interesse hoor!

Mijn hond zit in een sloop fase, raamkozijn, meerdere malen de stoel, trap.. Ondanks meerdere botten/speeltjes en hij heeft nog 2 honden om mee te kunnen spelen. Maar toch is er geen moment dat ik heb gedacht om hem in een bench te doen..
Slopen kan ook voortkomen uit frustratie en ik ben van mening dat het voor een hond ook belangrijk is om dat te kunnen tonen. Jammer dat hij aan de meubels gaat zitten maar het gaat vanzelf over hoop ik.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:44

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:48

18 uur per dag slapen?? Daar komt mijn hond lange na niet aan! Mijn hond word al gemiddeld zn 4 uur uitgelaten per dag. Daarnaast spelen we, speelt hij zelf, is ie druk bezig met dingen verstoppen. Als ie overdag al slaapt is het max 15 min achter elkaar. Maar hij is toch meer wakker dan dat hij slaapt.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 20:51

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:02

Hebben wij nog nooit iets van gemerkt, onze honden slapen wanneer zij willen slapen en gaan dan gewoon richting hun mand.
De hond die sloopt is een tweedehands hondje en doet dit vanaf dag 1, bij zijn vorige adres zat hij idd in de bench vanwege het slopen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:20

nathalie_v schreef:
http://www.petsadviser.com/behaviors/ho ... p-average/

sorry het was 14 uur (al hou ik zelf toch nog steeds 18 aan)
Het probleem met honden die te weinig slapen is vaak dat zij overprikkeld zijn/worden en dit uitten in voor ons ongewenst gedrag.

Pfff wat een slecht excuus om te weinig met je hond te ondernemen. Tien uur in een bench vind ik echt misdadig. En dan ff wandelen en weer 8 uur. Wat zal jouw hond last van zijn gewrichten krijgen zeg.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:29

Nikass schreef:
IZEP schreef:
Ik ben tegen benchgebruik voor een reden als niet alleen kunnen blijven/slopen. Mijn hondjes hebben de eerste tijd bij mij allemaal precies 2 weken gebruik gemaakt van de bench, enkel om te leren alleen te blijven. Ik vind je hond maar in een bench duwen echt een "oplossing" voor mensen die gewoon geen tijd en geduld willen steken in de opvoeding. Het spijt me maar meer kan ik er niet van maken. Ik vind het walgelijk om een hond uren in een kooi te laten vertoeven. Om medische redenen tijdelijk een bench moeten gebruiken vind ik wat anders.

Bah wat een leven heeft je hond dan zeg. -:(-

Dit vind ik een beetje tegenstrijdig... je maakt er zelf wel gebruik van om ze te leren alleen thuis te blijven maar andere mensen die er gebruik van maken zijn gemakzuchtig?
Een bench kan soms voor training wellicht handig zijn. Ik hou er niet van en ik heb het altijd anders op kunnen lossen. Tegenwoordig schaffen mensen gelijk met hun pup een bench aan en dat vind ik inderdaad gemakzuchtig.

Ik begrijp je reactie. Ik had niet zoveel tijd vandaar mijn misschien wat korte "tegenstrijdige" uitleg. Ik dacht dat het zo wel duidelijk was wat ik bedoelde maar bij deze dan nog een keer:
Ik leer mijn hond alleen te blijven en dat doe ik met behulp van een bench met als doel dat ding de rest van zijn/haar leven nooit meer nodig te hebben. Ik heb het dan over 2 weken en wel te starten met 5 minuutjes tot maximaal een uur. Na die 2 weken opnieuw begonnen vrij in de slaapkamer te starten met 5 minuutjes tot maximaal een uur. Daarna vrij door het hele huis en de tijd verder opbouwen. Ik heb het over mensen die de bench gebruiken omdat ze geen geduld en tijd willen steken in het alleen blijven aanleren en voor de gemakkelijkste weg kiezen door hun hond zijn hele leven maar urenlang in een kooi te duwen als ze weg moeten of gaan slapen. Hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 21:44

Yep duidelijk + eens :j