twee goudvissen voor 50€

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: twee goudvissen voor 50€

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:33

Je bent een held!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:54

Oooh wat een top einde! Mijn eerste gupjes heette Ben & Jerry, na overlijden Ben & Pietertje en als laatste Ben & Hendrik. Gisteren Ben maar weggegeven i.p.v. weer een nieuwe bij halen, beestje was al bijna 6 jaar haha. Maar vind Ben & Jerry nog steeds toffe namen :D

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:59

Wat super dat je dit gedaan hebt!

Helaas gebeurd er wel meer dingen met vissen die niet wilt weten..
Mijn ex was er een goede voorbeeld van, hij wilde alleen karpers vangen, dus als hij een witvis aan zijn lijn kreeg stopte hij de of in een veel te kleine emmer en sleepte dat arme dier naar een andere vijver en gooide hem er letterlijk in, of hij gaf zo stevige ruk aan de lijn dat de haak zijn lip kapot trok en hij zijn haak terug had zonder de vis aan hoeven te raken :n
(ik heb hier overigens vaak genoeg iets over gezegd, maar die jongen nam nooit niks van je aan helaas..)

Enorm triest hoe ze soms met die diertjes om kunnen gaan!

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 16:44

Mioux schreef:
@aidenn vaak word er met betta ook gegokt he, als ze heel jong zijn is het lastig te zien of t een man of vrouw is ook platak mannen worden als vrouw gezien :).

Hier heb ik malawi in een 300 liter bak, en garnalen in een aparte bak. Jarenlang heb ik al vissen en ook menig visje gered...

Er zaten in de garnalen bak van 35 liter ongeveer 5 goudvissen waarvan 1 sluier... de grootste was 10cm en de kleine 3cm. Deze zitten nu bij iemand in een heeeeeele grote vijver :)

het is altijd jammer dat mensen zo om gaan met dieren, vis of een worm je moet er met respect mee om gaan.

mijn moeder heeft ook een grote vijver diepste punt 2.5 meter en 6 meter breed, en ik kwam regelmatig thuis met een goudvis die ik dan van vriendjes kreeg omdat ze er niet mee om konden gaan, haha ja mamma zag me al weer aan komen :') .

ik ben blij dat de meeste op bokt weten hoe ze met een dier om moeten gaan :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 16:47

tessyke schreef:
ja die vechtvissen/Beta's zijn ook zo'n stumperds die toevallig leuk en makkelijk zijn.
Ik kwam eens in een dierenwinkel waar de vissen in ruime aquaria zaten en de beta's stonden ernaast op een plank.
Allemaal op een rijtje in zo'n grote groentenbokalen, bah...
Als je nagaat dat die eigenlijk 80cm nodig hebben...

Het is altijd fijn dat mensen met kennis zo'n beestje ergens uit de nood kunnen halen. :j
Veel vinden ze het redden niet waard en toch zijn het ook kleine diertjes

ik vind het gewoon belachelijk dat mensen denken dat een klein dier geen gevoel heeft of niet kan denken, maar mijn beta heeft het tegendeel al heel vaak bewezen, hij komt er altijd trouw aan als ik naar de bak loop ( waarschijnlijk omdat hij denkt dat ie eten krijgt xp) maar dat doet ie nie bij andere mensen,

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 09:25

Vissen hebben een geheugen :j de vissen koppelen bij ons ook 'jij die naar de bak loopt, geeft ons eten, dus wij komen' :') maar alleen tegen de avond. Als ik er nu voor langs loop, doen ze niets. Vaste voertijden ivm licht dat uitgaat (heb er wat in die bij voorkeur eten vlak voor het licht uitgaat).

Onze vijvervissen hadden ook de gewoonte naar boven te komen als er iemand even bleef staan, helaas deden ze dat ook bij de reiger en zit er nu een net over. Zie nog hoe dat oranje staartje mij vaarwel zwaaide toen ie in de bek van de reiger zat := (goudvis was erg groot, dus reiger moest even stoppen op ons dak om hem fatsoenlijk weg te werken :=)