Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mioux schreef:@aidenn vaak word er met betta ook gegokt he, als ze heel jong zijn is het lastig te zien of t een man of vrouw is ook platak mannen worden als vrouw gezien.
Hier heb ik malawi in een 300 liter bak, en garnalen in een aparte bak. Jarenlang heb ik al vissen en ook menig visje gered...
Er zaten in de garnalen bak van 35 liter ongeveer 5 goudvissen waarvan 1 sluier... de grootste was 10cm en de kleine 3cm. Deze zitten nu bij iemand in een heeeeeele grote vijver
.
tessyke schreef:ja die vechtvissen/Beta's zijn ook zo'n stumperds die toevallig leuk en makkelijk zijn.
Ik kwam eens in een dierenwinkel waar de vissen in ruime aquaria zaten en de beta's stonden ernaast op een plank.
Allemaal op een rijtje in zo'n grote groentenbokalen, bah...
Als je nagaat dat die eigenlijk 80cm nodig hebben...
Het is altijd fijn dat mensen met kennis zo'n beestje ergens uit de nood kunnen halen.
Veel vinden ze het redden niet waard en toch zijn het ook kleine diertjes
de vissen koppelen bij ons ook 'jij die naar de bak loopt, geeft ons eten, dus wij komen'
maar alleen tegen de avond. Als ik er nu voor langs loop, doen ze niets. Vaste voertijden ivm licht dat uitgaat (heb er wat in die bij voorkeur eten vlak voor het licht uitgaat).
(goudvis was erg groot, dus reiger moest even stoppen op ons dak om hem fatsoenlijk weg te werken
)