Gasthonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:02

Nikki__ schreef:
savieralover schreef:
oehhh mag toch hopen dat ie toch even goed is afgestraft :oo

Wat een bijzonder goed advies weer :(
Zoals ik het lees heeft het beesie in een behoorlijk banarde sitautie gezeten en misschien ook wel uit angst gebeten? Dan is straffen juist het meest domme wat je kan doen.

Krijgen jullie verder geen begeleiding meer dan TS? Ik neem aan dat jullie de bijtincidenten hebben gemeld? En daarbij worden ondersteund door de stichting?

afstraffen staat misschien een beetje hard maar ondanks dat het beestje misschien uit angst bijt kun je dit niet toe staan. Voor hetzelfde geld is het de volgende keer een klein kind wat vol in z'n gezicht word gebeten en dan is het dag dag hond. want zo werkt het jammer genoeg :n dus beter nu "afstraffen" en dan bedoel ik heus niet dat je het beest hoeft te slaan of iets dergelijks dan het maar over je heen te laten komen en af te wachten tot het echt fout gaat.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:04

het is allemaal geen angst ofzo hij bijt als die zin heeft als ik gewoon op stoel zit pakt die me terwerl die overal kan liggen als die bang is. de laatste keer van vandaag kan ik wel denken dat het angst was. maar verder bijt die mijn ouders niet enzo volgens mij denkt die dat ik piep ding ben.

verder we krijgen begeleiding als het echt honden zijn met zwaar verleden

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:08

savieralover schreef:
afstraffen staat misschien een beetje hard maar ondanks dat het beestje misschien uit angst bijt kun je dit niet toe staan. Voor hetzelfde geld is het de volgende keer een klein kind wat vol in z'n gezicht word gebeten en dan is het dag dag hond. want zo werkt het jammer genoeg :n dus beter nu "afstraffen" en dan bedoel ik heus niet dat je het beest hoeft te slaan of iets dergelijks dan het maar over je heen te laten komen en af te wachten tot het echt fout gaat.

Een angstagressieve hond afstraffen voor bijtgedrag kan er juist voor zorgen dat het dier direct wéér aanvalt.
Wat versta jij dan onder afstraffen?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:09

Pandameisje schreef:
het is allemaal geen angst ofzo hij bijt als die zin heeft als ik gewoon op stoel zit pakt die me terwerl die overal kan liggen als die bang is. de laatste keer van vandaag kan ik wel denken dat het angst was. maar verder bijt die mijn ouders niet enzo volgens mij denkt die dat ik piep ding ben.

verder we krijgen begeleiding als het echt honden zijn met zwaar verleden

Maar bij deze hond krijg je dan dus geen begeleiding?
En ik neem aan dat dit gedrag bekend is bij de stichting en dat de nieuwe eigenaren dit weten?

Pandameisje

Re: Gasthonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:12

ja we mailen sinds we weten wie de nieuwe eigenaren worden al met ze . het gekke is hij bijt geen volwassenen maar wel mijn broertje en mij.

verder doet die dat echt sinds dinsdag.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:13

wat wil je dan? het dier je laten bijten tot je er zelf bij neervalt omdat ie niet afgestraft/op zijn plaats mag worden gezet? ja als het vanuit angst is dan is de situatie anders en moet je het anders aanpakken daar ben ik het mee eens maar het dier mag/kan je niet gewoon zomaar bijten zonder ook maar op zijn plaats te worden terug gezet. en dan maken we uiteraard verschil uit tussen speels happen en echt bijten. de laatste doet de opvang hond van TS voor zover ik er uit kan halen.

onder afstraffen versta ik ook een goede snauw/bler/ stemverheffing.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:15

wij doen stemverheffing en duwen hem op de grond of we doen soort hap gebaar op de voorste heup dit doen honden ook bij elkaar als die iets niet leuk vinden.

vandaag bleef snowy door bijten maar de andere keren niet.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:16

prima manier van afstraffen lijkt mij toch! alleen jammer dat ie vandaag dus bleef doorbijten. In ieder geval maar goed in de gaten houden en op jezelf passen!

Tis in ieder geval wel een leukie om te zien dat moet ik toegeven :o

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:17

tjah ik heb ook de laatste keer echt dat tuigje neer gegooid en ben boos weg gelopen na dat is die hond wel stuk rustiger en voorzichtiger tegen mij. maar hij beet echt hard.

mijn ouders denken ook dat het dominant gedrag is.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:18

Pandameisje schreef:
wij doen stemverheffing en duwen hem op de grond of we doen soort hap gebaar op de voorste heup dit doen honden ook bij elkaar als die iets niet leuk vinden.

-O-
En dit is dus de reden waarom ik geen honden uit het buiteland meer adopteer. Ze halen ze masaal naar nederland, plaatsen ze willekeurig bij gastgezinnen zonder verder uit te zoeken of de gastgezinnen uberhaupt wel geschikt zijn voor honden met een (vaak) pittige achtergrond.
Ik hoop serieus dat jullie volgende hond gemakkelijker is en dat dit hondje snel verhuist naar zijn nieuwe eigenaar.
Ik word hier serieus verdrietig van.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:19

kan goed snappen dat je pissed was. is hoe dan ook niet leuk natuurlijk. Kan me wel vinden in wat je ouders zeggen. zeker omdat ie jullie dus wel pakt maar geen volwassenen. Hopelijk lost het zich in ieder geval helemaal op bij zijn nieuwe baasje!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:21

Nikki__ schreef:
Pandameisje schreef:

-O-
En dit is dus de reden waarom ik geen honden uit het buiteland meer adopteer. Ze halen ze masaal naar nederland, plaatsen ze willekeurig bij gastgezinnen zonder verder uit te zoeken of de gastgezinnen uberhaupt wel geschikt zijn voor honden met een (vaak) pittige achtergrond.
Ik hoop serieus dat jullie volgende hond gemakkelijker is en dat dit hondje snel verhuist naar zijn nieuwe eigenaar.

Edit: wij kregen het advies mee van de stichting als de hond iets doet wat dat we hem dan op de grond moeten duwen of even op de voorste heup prikken met de vingers (is soort hap gebaar). En hij gaat morgen naar het nieuwe baasje. en dat bijten kan best dominant gedrag zijn.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:24

hallo ik lees even mee in topic. Ik heb ook een hond uit Griekenland ( Kreta ) via Mirtos. Ik heb eerst in asiels in Nederland gezocht maar vond geen goede match. Toen zag ik Hedy bij stichting Mirtos en was verkocht. Mijn hond was 7 maanden toen ze bij mij kwam, in het begin heeft ze heel veel gesloopt maar dat kwam omdat ze jong was en nog niet zo lang in een huis woonde. Voor mij heeft ze paar weken in pleeggezin gewoond om te zien waar ze t best geplaatst kon worden. Heeft overigens nog nooit gebeten gelukkig. Je moet wel bedenken dat het voor die honden ontzettend wennen is en na twee weken beginnen vaak de wat minder leuke dingen naar boven te komen. Deze honden reageren wat primitiever dan onze huishondjes dus kijk uit met bijten. Je moet ze idd niet te hard straffen maar het ligt er heel erg aan wat voor bijtgedrag het is. Als hij jong is heeft hij misschien last van zn tanden en zet hij ze overal in. angst bijten is iets waar je echt advies over moet inwinnen want angstbijters hebben een andere benadering nodig. Wel raar dat je daar geen begeleiding bij krijgt.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:26

het is sws geen angst bijten want dan bijten honden harder. we denken of echt dominant gedrag of het is gewoon speels. maar hij gaat dan wel door zijn voorpoten heen en springt dan op je meestal is dat dominant.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:27

Leuk wij doen het ook voor een andere stichting
Wij vangen Roemenen op.
Het zijn sociale leuke honden, de meeste.
En ja er kan er best een tussen zitten die wat moeilijker is, maar tot nog toe ben ik aangenaam verrast over de straathonden.
Ook uit een nederlands asiel of van je buren kan je een moeilijkere hond krijgen en er moet wel een begeleiding zijn en nazorg.
Medewerking van een honden therapeut
dus er zijn voor en tegens maar

even een reken som waarom je zo'n hond zou opvangen en zelfs adopteren.

Afbeelding

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:29

oke dat had kleiner gekund

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:31

we hebben trouwens ook al vandaag contact gehad met de stichting via de mail met een filmpje dat ze probeerd te bijten. de stichting mailt net naar me vader dat het dominant gedrag is en dat we dat gewoon af kunnen straffen.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:32

door zijn voorpoten zakken is volgens mij uitnodiging tot spelen. tenminste dat heb ik gelezen in boek over hondengedrag. Is gewoon speels en met zijn tanden onderzoekt hij alles ... ook jou. Hij is misschien niet zo gewend aan spelen met mensen want met soortgenoten gaat het er vaak ook ruig aan toe.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:32

Nikki__ schreef:
-O-

Citaat:
Pandameisje
Edit: wij kregen het advies mee van de stichting als de hond iets doet wat dat we hem dan op de grond moeten duwen of even op de voorste heup prikken met de vingers (is soort hap gebaar). En hij gaat morgen naar het nieuwe baasje. en dat bijten kan best dominant gedrag zijn.

Nog erger... Dat de stichting zulke adviezen meegeeft...
Een hond die door zijn voorpoten zakt, kont omhoog en daarbij kwispelt maakt een spelbuiging..... Dat is absoluut géén dominantie -O-

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:38

ga vragen aan me broertje of het filmpje op internet mag. en als ze door de voorpoten gaat gromt hij en blaft hij. en honden doen het ook bij elkaar als ze iets niet leuk vinden je kan de hond ook schoppen dat is ook niet goed lijkt me.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:44

me broertje wil niet op internet dus laat ik het filmpje niet zien maar hij pakt mij steeds in de zij en in me benen. me armen laat die met rust.

verder hij gaat ook niet aan de kant als ik er aan kom dit is ook dominant gedrag

verder hij gaat ook niet aan de kant als ik er aan kom dit is ook dominant gedrag hij staart je ook aan met zijn staart en kop zo hoog mogelijk als je hem aan kijkt dan kijkt die niet weg.

verder lees ik net dit

Een dominante hond kan dreigen met een aanval door in elkaar te kruipen en vervolgens vooruit te schieten. Door dit vooruit schieten zou de andere hond moeten schrikken, zo laat de dominante hond zien dat hij zal vechten als het erop aankomt.

dat deed die ook vaak als die mij bijt. dat was vandaag 1ste en 2de keer het geval

de andere keren zou het wel speels zijn geweest op het filmpje staat ook in elkaar kruipen. en vooruit schieten. en beet die ook minder hard.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:43

Echt, alsjeblieft.... Ga je inlezen in hondengedrag. Wat je zegt klopt niet.
Mijn honden gaan ook niet aan de kant als ik er aan kom, omdat ze dit nooit geleerd hebben. Heeft niks met dominant te maken. Sowieso is een dier nooit dominant, maar kan hij op sommige momenten dominant gedrag vertonen. Meer niet!

Een hond die voor de knok gaat, deinst niet terug. Daar in tegen een hond die vanuit onzekerheid agressie vertoont, zal keer op keer terug schieten odmat hij niet wil aanvallen, maar jij hem geen keus laat.

Ik vind het jammer dat je het fimpje niet wil delen. Ik den dat er hier een hoop mensen het juiste advies kunnen geven en je er nog een hoop van kunt leren, wat uiteindelijk alleen maar ten goede komt van de hond. En dat is neem ik aan ook je doel?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 22:04

ik ben me voordurend aan het inlezen?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 08:50

vanochtend snel afscheid genomen van snowy wat zou ik hem missen. vandaag staat zijn hele dag boek hier op

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:58

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt