Hellup!! Mouse in the house!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:46

PenP2014 schreef:
Als het idd de huismuis is moet dat een alles eter zijn.. Ik heb echt van alles al geprobeerd.. brood, pindakaas, dop pindas, stuk cake, rookworst... In elk geval wàt voor muis t ook is hij moet toch ìets van het menu lusten :')

Je hebt toch honden? Probeer hondenbrokken :) Ik heb het geloof ik al eens gezegd, maar het is echt het favoriete voedsel van mijn muizen (1 van mijn muizen is een zwerfmuis, de andere een tamme, ze eten het allebei heel graag). Wel in de diervriendelijke val doen hè :D

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 10:47

StableDoor schreef:
PenP2014 schreef:
Als het idd de huismuis is moet dat een alles eter zijn.. Ik heb echt van alles al geprobeerd.. brood, pindakaas, dop pindas, stuk cake, rookworst... In elk geval wàt voor muis t ook is hij moet toch ìets van het menu lusten :')

Je hebt toch honden? Probeer hondenbrokken :) Ik heb het geloof ik al eens gezegd, maar het is echt het favoriete voedsel van mijn muizen (1 van mijn muizen is een zwerfmuis, de andere een tamme, ze eten het allebei heel graag). Wel in de diervriendelijke val doen hè :D

We gingen net langs elkaar heen hihi. Had mn post nog snel geedit. Maar dat heb ik ook al gedaan.. farmfood brokjes en ontdooit smuldier..

PureSG

Re: Hellup!! Mouse in the house!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:37

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:39

PenP2014 schreef:
Zelfs de klemmetjes werken niet. Zijn nog steeds netjes leeg...

En nu? :')

De klemmen: dat heeft hier ook nog dagen / weken geduurd. Strategisch plaatsen.
Ik weet nu niet meer wat mijn muis graag wilde eten, dat moet ik even opzoeken in mijn topic.
Had vanalles geprobeerd, kaas, pindakaas, worst, chocola.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:41

Ohhh, ik heb het teruggelezen.

Het was: een Bifi-worstje. :')

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:55

Haal een klemmetje bij de action... als ze die nog hebben werken perfect,
doe er een mini klein beetje in dat rondje er echt in mag niets uitsteken, want dan eten ze het eruit,
ik gebruikte ham :')
ook bij andere vallen een heel klein stukje doen,

neerzetten wachten en hoppa,

ik heb er zo een stuk of 4 gevangen 1 nog vermoord met een schoen :Y)

oh en was ergens en daar liep ook een muis was zo snel toen stond ik bovenop m hij leefde nog wel hoor maar daarna snel een handje geholpen

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 12:06

Waarom moet iedereen vertellen dat het er 3,4,5 waren? :') kunnen jullie mij niet even in de waan laten dat het er 1tje is? _O-

iris; een bifiworstje :')

Ik kan de klemmetjes alleen in de verste hoekjes doen helaas. 2 hondjes dus die ruiken lekker iets en klap. Pootje of neusje erin -O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:25

Voor de mensen die diervriendelijke vallen gebruiken..

gebruik dan geen pindakaas, dan kun je beter nog een klem gebruiken.

een muis kan namelijk niet braken en staan erom bekend dat ze met regelmaat stikken in het plakkerige goedje. er zijn vallen waarbij ze niet bij de pindakaas kunnen komen als je persee pindakaas wilt gebruiken.. maar gebruik aub geen pinakaas in een diervriendelijke val als hij erbij kan komen, want dan ben je nog veel dieronvriendelijker bezig dan voorheen

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 12:41

En wij maar met zn allen pindakaas in de "diervriendelijke" valletjes stoppen :+

Ik hoor dingen..... Geknabbel enzo....

Kan ook heel goed zijn dat ik gèk aan het worden ben :P

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:28

Muizen knabbelen erg veel, dus zo raar is het niet dat je geknabbel hoort :P

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:28

nee die beesten knagen alles kapot vandaar dat ik overging om de harde aanpak,
geen gif gewoon een klem paf en weg zijn ze,

ik heb ze allemaal uitgeroeid ze zaten op mijn slaapkamer omdat de buren aardappels op zolder hadden liggen en ze konden zo via een gaatje zo naar binnen naar mijn slaapkamer, dat gaatje heb ik snel dicht gemaakt natuurlijk :))

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 14:42

StableDoor schreef:
Muizen knabbelen erg veel, dus zo raar is het niet dat je geknabbel hoort :P

:=

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:27

Zo heb ik eens een muis bestreden door hem doof (nee geen typefout, ik bedoel echt doof) te slaan lmao

Ik heb een zeer smalle ingebouwde kast op een redelijk onlogische plek in mijn huiskamer, hier heb ik alle kattespullen (grit, voer, ontwormmiddelen/ontvlooispul, reserve speeltjes enz) staan, omdat ik daar niet dagelijks inhoef (heb ook een kleiner blik met voer, maar de 10kg voorraadzak staat daarin). Omdat de kast op een onlogische plek zit heb ik hem zelf ook ingebouwd met spullen lol, moet behoorlijk wat opzij schuiven voor ik de deur open kan doen ervan.
Opeens hoorde ik iedere keer geknabbel, maar tegen de tijd dat ik de kast open kon doen was meneer muis natuurlijk allang verdwenen door een kier oid, wel zag ik dat het voer van de katten was aangevreten, gelukkig nog geen enorme hoeveelheid keutels maar toch. Na dit spelletje een aantal keer herhaald te hebben, en een ongebruikte muizenval in de kast geplaatst te hebben waar meneer niet op wenste plaats te nemen ben ik tot rigoreuze maatregelen over gegaan.

Iedere keer als ik meneer muis hoorde kwam ik heel zachtjes naar de kast geslopen, wachte tot ik hem weer hoorde (want tja tijdens het sluipen was meneer weer stil, die zat te luisteren of hij weg moest gaan lol), en gaf een ongelovelijk harde klap met mijn vlakke hand op de deur (Ja! Auw... mijn hand).
Dit de avond erop herhaald... dit keer met mijn andere hand
en ja hoor na 2x is meneer muis nooit meer terug geweest *\o/* *\o/*

Op zolder hebben we muizen... ok dat weet ik, daar ontkomen we niet aan gezien de staat van het huis, maar ik trek een grens bij de trap naar zolder, die (onzichtbare) barriere mogen ze niet over, en katlief is scheidsrechter daarin (ofwel die gooi ik 's winters af en toe de speeltuin in)
speeltuin = de zolder, madame blijft dan uuuuuuuuuuuuren weg en komt moe en vol spinnerag weer terug

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 15:51

Whahaha wat een heerlijk verhaal Annemiek :')

Ik hoor echt dingen ik zweer t je :') ook gepiep. Gekraak.. :=

Straks vriendlief even vriendelijk doch dringend verzoeken de vaatwasser en koelkast van de kant te peuteren en een nader kijkje te gaan nemen ~~}>

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:54

Zit er straks een heel nest :oo

Heb je niet 1 muis gezien, maar ook zijn broertjes, zusjes, neefjes, nichtjes ect. Ze lachen zich slap jou in de waan te laten dat het er maar 1 is :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 15:58

Nooooh dan ga ik echt verhuizen hoor als het een heel nest is ;(

Maar het is wel raar toch? Dat ik dat hoor. Want muizen zijn toch nachtdieren en overdag slapen ze dan in kiertjes... dus dat ik gekraak hoor terwijl de muis in kwestie nu niet te zien is is wel raar..

Ja. Ik hou het erop dat ik gek aan het worden ben :')

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:04

PenP2014 schreef:
Nooooh dan ga ik echt verhuizen hoor als het een heel nest is ;(

Maar het is wel raar toch? Dat ik dat hoor. Want muizen zijn toch nachtdieren en overdag slapen ze dan in kiertjes... dus dat ik gekraak hoor terwijl de muis in kwestie nu niet te zien is is wel raar..

Ja. Ik hou het erop dat ik gek aan het worden ben :')

Muizen zijn overdag ook geregeld wakker, je wordt dus niet gek :P

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 16:06

Oh pfff dan hoor ik hem echt alleen houd hij zich schuil.. Niet dat ik hem ga zoeken hoor, kijk wel uit :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:06

Jeetje wat een *** leven heb je nu :(:)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:08

Wij hadden ze thuis bij mijn ouders ook altijd. Dan lag ik 's avonds in bed en hoorde ik ze over de zolder trippelen, vond het altijd wel gezellig klinken :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 17:43

VL na een half uur zeiken zover gekregen de vaatwasser en koelkast van de muur te trekken.. Er achter gekeken.. Niksssss te bekennen :\ ja keutels.. genoeg keutels..

Nog onder de kasten gekeken ook niks. Muis is m natuurlijk wel ergens tussen een kier gepeerd -O- Maar ik heb nog hoop dat het er dus 1 is en niet een aantal...

grrrr.. wat ik dan gehoord heb geen idee. Verbeelding misschien :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:44

of hij zat onder de vaatwasser en je hebt hem nu uitgesmeerd over de grond?

... tja, ben je ook van hem af, dat wel

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 17:45

Hahahaha zal het :=

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:46

Je ruikt het vanzelf... morgen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:48

Heb je vallen gezet achter de apparaten? Dat vind ie een fijn plekje blijkbaar, dus meeste kans op succes! Ik loop hier ook altijd de vallen te verplaatsen om gewoon uit te proberen, lokatie kan veel uitmaken.