krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:55

Hier 2 succesvolle muizenjagers.

Onze 'nieuwste' muizenjager had nog een belletje aan zijn halsband maar ik heb het halsbandje vervangen door eentje zonder belletje. En nu is meneer dolgelukkig :') hij kwam me afgelopen week speciaal halen om te laten zien hoe leuk hij met een dood muisje speelt en vervolgens voor camera oppeuzelt :roll: .

Ik zit met een dubbel gevoel; vind het sneu voor de muizen maar van de andere kant terroriseren ze ons.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:17

Iedere dag wel één :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:27

Rebel_Jits schreef:
Helaas nog niet ;(
We hebben muizen in ons nieuwe huis, maar die slowpokes van me kunnen de muizen niet vinden 8)7 Vandaag de boel goed opruimen en dan 24/7 hier katten houden. Hopelijk vinden we dan wat lijkjes terug ipv aangegeten vuilzakken.

Ik heb trouwens 2 binnenkatten die nog nooit een muis hebben gezien en een halfwilde kat die vanaf 8 weken in een asielhokje en binnenshuis heeft geleefd. Ik voorzie muisvang-problemen :+

Update: ze hebben hun eerste muis gevangen *\o/* Of nja.. Een van de katten heeft de muis gevangen en is er toen mee gaan spelen. Halfwilde katje speelde ook vrolijk mee (arme muis). Derde kat toonde 0,0 interesse en ging liever naar de vogeltjes buiten kijken :+
Muisje is uiteindelijk aan de stress bezweken, omdat mijn falende katten blijkbaar liever spelen dan doden |o :(:)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 02:51

om nog even terug te komen op de klepto cat.

er is ook een zeer bekende klepto dog, al een oudje maar ik wilde hem graag even delen.

het verhaal:

Net voor kerst komt een hond een supermarkt binnen lopen, loopt zeer zelfbewust op de diervoeder afdeling af en steelt een bot..

het eerste filmpje was gelijk al een 'hit'. De dader was toen nog steeds onbekend..

Het tweede filmpje is de familie van de hond, 'eye wittneess news'.. met een 'reconstructie' van de wandeling van de hond

dit filmpje heeft ook netjes CNN gehaald door het ludieke karakter

Het verhaal van de familie:
Ze werden gebeld door kennissen. Dat lijkt jullie hond wel!.. Nee dan kan niet.. Jawel hoor echt..
Ze keken toch maar een filmpje.. leek inderdaad hun hond.. Sterker nog, het was hun hond..
Het rare was, het was ruim 5 km verderop en ze waren daar nooit met de hond geweest..
Terwijl er in de buurt zelf ook gewoon botten te krijgen waren en daar was de hond wel eens geweest..
jammer genoeg kan ik het filmpje met die toelichting nergens meer vinden.

kijk en geniet van beiden zou ik zeggen.

ohh ja.. belletjes bij katten werken niet altijd, electronic fences voor honden ook niet, zo blijkt wel lol.

edit

blijkbaar is het een husky issue..

want tussen verwijzingen naar de bovengenoemde viral klepto dog..

zit er dus ook een verwijzing naar een serial klapto dog,

meet cato inclusief politierapport. die meerdere malen op een dag de winkel beroofd (en bij de pizzahut rondhing) na van de lijn te zijn ontsnapt..
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2520117/Meet-Cato-klepto-Husky-caught-stealing-pig-ears-beef-bones-dog-food-Dollar-General-burying-store.html

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:13

Geen muizen...tenminste, nu nog niet. Wel word ik regelmatig verrast met een dikke worm, naaktslakken en kikkers of beide heren zijn aan het kegelen met een huisjesslak. Ik wacht in spanning af waarmee ze het huis inlopen als ze wat ouder zijn :-D

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:19

ponyparadijs schreef:
Die van mij komt helaas niet alleen met muzien aan.

Haha, wat nog meer dan? :Y)

vuurneon

Re: krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:23

Wij hebben een nep vis in de vijver, voor de reiger; als de reiger daarin hapt heeft hij een pijnlijke snavel (nee werkt niet, reiger snapte helaas ook wel dat die vis niet echt was en pakte een goudvis... En er zit nu een net over).
Enniewee... Onze kat komt dus vol trots met die nepvis in de bek aanzetten :')
De tijger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 20:05

vuurneon schreef:
Wij hebben een nep vis in de vijver, voor de reiger; als de reiger daarin hapt heeft hij een pijnlijke snavel (nee werkt niet, reiger snapte helaas ook wel dat die vis niet echt was en pakte een goudvis... En er zit nu een net over).
Enniewee... Onze kat komt dus vol trots met die nepvis in de bek aanzetten :')
De tijger!

*\o/* *\o/*

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:09

Mijn kat is een echte muizenjager maar weet onderhand dat ik niet van muizen houd dus tegenwoordig eet ze ze netjes op het terras op ipv ze binnen te brengen.
Ik vermoed dat ze het: 'PAK OP, PAK OP, NEEM MEE, NAAR BUITEN ERMEE' geschreeuw boven haar hoofd niet echt op prijs stelt.

Maar... van de week wilde ze uitproberen of ik een ander smaakje misschien wel lekker vind
Afbeelding
Het slachtoffer:
Afbeelding
Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:31

dat is een hint.. de helft de wereld eet al insecten en vief weet dat

overigens heb ik deze zomer ook al twee sprinkhanen van bonbon ontvangen..

maar wel levend.. en die zijn snel weg als ze ze loslaat..

ben al hopsend op jacht geweest hier om ze weer weg te vangen

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:52

elenaMM77 schreef:
ben al hopsend op jacht geweest hier om ze weer weg te vangen

Om ze daarna te roosteren en op te eten?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:06

ik heb net gedaan of ik ze opat..

hopelijk is ze dement genoeg om niet door te hebben dat ik ze weer naar buiten gekieperd heb

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:34

mijn kat en hond spannen nu samen tegen mij -O-

vond mijn hond verdacht stil vanavond dus loop ik naar buiten,
geen hond te bekennen.. ze heeft een elektronische halsband dus ver kan ze nooit zijn }:)

en inderdaad, ligt ze naast het huis.
mijn kat ziet mij aankomen en spurt bij de hond vandaan.

dacht waar ligt die hond nu toch op te knagen..
nu, dat was dus nog de borst tot en met staart van een muis |o

die kat brengt haar vangsten niet binnen..
vroeg mij al af waarom..

Tolheffing bij de zijkant van het huis door de hond blijkbaar zucht

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 00:01

Vandaag 1 dooie en net 1 levende, kon r net op tijd overheen duiken en met mijn handen vangen voor ie ergens onder zou spurten :')
En volgens mij zit er stiekem toch nog een 2e muis in huis achter de koelkast. ..

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:05

elenaMM77 schreef:
mijn kat en hond spannen nu samen tegen mij -O-

vond mijn hond verdacht stil vanavond dus loop ik naar buiten,
geen hond te bekennen.. ze heeft een elektronische halsband dus ver kan ze nooit zijn }:)

en inderdaad, ligt ze naast het huis.
mijn kat ziet mij aankomen en spurt bij de hond vandaan.

dacht waar ligt die hond nu toch op te knagen..
nu, dat was dus nog de borst tot en met staart van een muis |o

die kat brengt haar vangsten niet binnen..
vroeg mij al af waarom..

Tolheffing bij de zijkant van het huis door de hond blijkbaar zucht

_O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:20

net gewoon weer :(
nu lag de hond op het terras te kluiven..

moet even ernstig met die kat praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:27

elenaMM77 schreef:

Wat ga je zeggen? Dat je ze liever zelf krijgt, huis? :9

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:57

Anoniem schreef:
elenaMM77 schreef:

Wat ga je zeggen? Dat je ze liever zelf krijgt, huis? :9

lol nou nee,

mijn halve zwerfster vertrouwde mij niet met haar vangsten en ging meestal in het struikgewas aan de andere kant van het hek zitten.. perfect!!!

lol, nu wordt het wat frisser en komt ze dus vaker thuis.. en nu liggen de prooien dus rondom het huis.. tot groot genoegen van de hond, die je daarna met alle liefde een kus komt geven brrr

ik voer mijn hond heus genoeg :(, maar mijn kat denkt daar blijkbaar anders over

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:08

bij mij op stal was er duidelijk een ekster gevangen en opgevroten, aan de veren te zien, van het beest zelf heb ik niks teruggevonden.... wel 2 ex-katers die niet thuis waren voor het avondblikvoer :P :Y)

Ik vermoed dat het de überbrutale ekster was die iedere keer hun kattenvoer opvrat, want die was er niet toen ik de poezen voerde.......

KirstenAp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:06

Om dit soort onzinnige moorden te voorkomen hebben de mijne belletjes om. Ik zit niet te wachten op dat soort cadeautjes haha. Al kwamen ze wel eens met wormen _/-\o_ aan zetten..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:18

KirstenAp schreef:
Om dit soort onzinnige moorden te voorkomen hebben de mijne belletjes om. Ik zit niet te wachten op dat soort cadeautjes haha. Al kwamen ze wel eens met wormen _/-\o_ aan zetten..

als dat over mijn katten gaat: bandjes hebben ze om, belletjes niet, want ze zijn aangenomen om de boel muis- en ratvrij te houden op stal....... verandering van spijs doet eten, dus af en toe pakken ze een vogel of een mol :Y) (en 2 x per dag krijgen ze blikvoer)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:31

Thioro schreef:
Spreek me er niet van.
Ze vangen hier aan de lopende band muizen. De spitsmuizen zijn op denk ik, nu zijn het grotere veldmuizen.

Er zijn 2 special delivery's:
1) muis wordt mee naar binnen gezeuld en levend in huis losgelaten. Eenmaal in huis is het hun vriendje en moet ik er maar zelf voor zorgen dat ik het beest weer buiten krijg. Heb serieus al een muis gevangen die in het voederbakje van de kat zat te smikkelen en de kat zat er trots op te kijken.
2) muis wordt mee naar binnen of vlak voor tuindeur gesleept en met huid en haar verslonden. Behalve de darmpjes, darmpjes zijn vies dus eten ze niet op en mag ik wederom opruimen.

De 'we nemen een vriendje levend mee naar huis' delivery is er ook in konijnen of mollen versie.

Ben altijd heel blij met hun cadeautjes *not*.

Heb me hier tranen om gelachen. Heerlijk _O- :')

Onze wijlen mevrouw poes nam ook graag levende cadeautjes mee, die dan binnen vrolijk rond mochten rennen tot wij ze tot haar belediging vingen en over de sloot gooiden.

Soms werden ze ook op het gras verorberd, behalve inderdaad ingewanden. Nom nom nom..

Het leukste was nog een vogel in de serre los laten en weer vangen, en weer los laten, en weer vangen, met gevolg dat de veren o-ver-al lagen.

We hebben nu een kitten van 3.5 maanden, en zo speels en snel als hij is ben ik benieuwd/bang wat hij ons gaat brengen als hij eenmaal naar buiten mag :=

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:35

Toen wij nog een kat hadden hadden we ook een kattenluikje. Ik werd regelmatig wakker gemaakt door mijn moeder omdat er een kraai, muis, rat, vogel, kikker, mol, konijn, kip of eend binnen lag. Die laatste drie waren gelukkig maar één keer. Konijn en eend waren wild, de kip was van de buurman... (Die er eigenlijk wel om moest lachen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 18:38

Ook ik glijd regelmatig 's ochtends over een paar ingewanden uit! :) Daarbij worden er niet alleen muizen, maar ook eekhoorns, mollen en andere beestjes aangesleept.

Ook zie ik onze kater vaak naar het raam vliegen, om daar vervolgens in één grote hap een enorme langpootmug of vlieg te verwerken. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:00

Morrie schreef:
KirstenAp schreef:

als dat over mijn katten gaat: bandjes hebben ze om, belletjes niet, want ze zijn aangenomen om de boel muis- en ratvrij te houden op stal....... verandering van spijs doet eten, dus af en toe pakken ze een vogel of een mol :Y) (en 2 x per dag krijgen ze blikvoer)

Hier hebben ze niks om, kaal is een stuk veiliger maar als je perse een bandje wil omdoen dan met kittysafe sluiting (kliksluiting die losschiet als er spanning op staat).
Beide dames zijn gechipt en binnenkatten, hoop tzt wel een tuintje te hebben maar dan gaan ze ook niet verder dan de tuin omdat deze wordt afgezet.
Vangen ze in de tuin dan een muisje of vogeltje oid dan gaan ze hun gang maar. :)