_Nelleke_ schreef:Als de hond volwassen is kan ik het volgende bieden:
Voordat ik ga werken ong. 1u wandelen in het (Amsterdamse) bos.
Ik vertrek daarna om 07.45 naar werk, vriend vertrekt om 08.30 naar werk.
Om 15.15u ben ik thuis en pik ik de hond op om mee te gaan naar stal. Daar kan hij ruim 2u naar hartelust lopen en spelen met de andere honden. Voordat ik weer huiswaarts ga zal ik vanaf stal ook nog een half uurtje lopen met de hond.
Daarna ga ik niet meer van huis zonder hond. Dus vanaf 15.15 is hij gewoon continu onder de mensen.
Dit zal 4 dagen in de week zo gaan. Andere dagen ben ik vrij en kan de hond de hele dag mee (afgezien van een boodschapje of iets dergelijks) en zal er ook langer gelopen worden (of mee op buitenrit bijvoorbeeld).
Optioneel kan de hond mee naar werk maar moet hij daar in de auto blijven. Wel kan er dan nog een half uur gelopen worden rond 12u.
Is dit een haalbare situatie voor een retriever-achtige soort of zit de hond dan alsnog te lang alleen?
In principe kan dat prima hoor. Alhoewel het voor een hond van 1 jaar best lastig kan zijn. Dan zijn ze juist op zoek naar actie, dus kan 7u alleen toch te lang zijn.
Als je iemand hebt die bijv. 1 of 2 dagen tussen de middag wilt lopen zou dat ideaal zijn. Dat breekt wel de dag. En de dagen dat de hond 7u alleen zit, kun je de avond ervoor langer lopen en 's ochtends wat langer. Mocht er om wat voor reden dan ook even geen uitlaatservice zijn, is dat echt geen ramp. Maar zolang het wel kan is dat toch mooi meegenomen?
Als ik moet werken ben ik soms 9 a 10 uur van huis. Soms kan hij tussen de middag uitgelaten worden. Zo niet, dan loopt hij die dag toch 3u. Mijn hond is dan wel 5 jaar dus echt goed volwassen.