39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:53

PenP2014 schreef:
Ik realiseer me net dat ik net als een stoney maloney klink nu :') maar ehm dat soort groene "medicijnen" bedoelde ik dus niet :+
Maargoed ik draag dus ook geen uggs geen angora wol etc. Denk dat ik er een stuk bewuster mee ben dan menig mens :)

Ook vegetariër? (Puur interesse :) )

Vind het knap dat mensen dat kunnen (al draag ik geen uggs en bont :+), maar ik zou geen medische zorg weigeren vanwege dierproeven.

PenP2014

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 23:55

Ik ben idd ook vegetarisch. Ik eet alleen eieren van de kippen van familie :)

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:59

PenP2014 schreef:

Even los van deze discussie, ik vind het knap! Medische hulp weigeren, ik zou het niet kunnen :n

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:01

Schei uit.. Niemand weigert bij extreme ziekte/pijn..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:02

lizet_lara schreef:
PenP2014 schreef:

Even los van deze discussie, ik vind het knap! Medische hulp weigeren, ik zou het niet kunnen :n

Ach dat roepen ze nu, ben benieuwd wat ze doen als puntje bij paaltje komt.

Maar deze dierproeven zijn er niet alleen voor hun leven maar ook voor dat van vele andere. Dus daar tegen zijn omdat jij het niet zo nemen en er tegen bent vind ik egoistisch

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:03

nine1987 schreef:

Nou, een pacemaker kan toch echt levensreddend zijn. En anders vind het een beetje hypocriet, but who am I :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:04

[quote="lizet_lara
Stel jij moet over 5? Jaar een pacemaker, ga jij die dan weigeren omdat hij ontwikkeld is door dierproeven?
[/quote]
Ja.[/quot

ik ook[/quote]
Dus ook geen chemo, antibiotica, make up of zelfs een paracetamol, bloedtransplantie, orgaantransplantie, zelfde vraag voor jou :)[/quote]

Nee, anderen mogen mijn organen hebben als ze dat nodig vinden mocht er nog iets zijn dat ze kunnen gebruiken maar ik weiger er iets van.

Ik kan/mag en wil geen bloed geven bij het leven, als ik er geen weet meer van heb vind ik het prima.

Make up gebruik ik zelden, maar daar nu gaan over swiffen omdat het ooit is getest op dieren, prima, maar toen waren er ook geen alternatieven, tegenwoordig wel, dus zijn dierproeven nu overbodig daarop.

En dat is trouwens niet omdat ik tegen dierproeven ben, is gewoon mijn stijl van in het leven staan.

De proeven op de labradors blijven in mijn ogen onnodig en alleen maar haantjes gedrag onder het mom van vooruitgang en we hebben het nu niet maar in de toekomst wel door deze proeven..... inderdaad waar stopt het?? zo kunnen ze in de toekomst wel een heel mens weer in elkaar gaan bouwen door dierenproeven te blijven doen.

Tsja der gaat miss iemand eerder dood nu, of kan niet geholpen worden... er komt ergens een eind aan, ook aan de mogelijkheden wat dat betreft. Iemand die hartklachten heeft en een pacemaker krijgt kan wel aan een longaandoening overlijden... dus wat was de pacemaker dan waard? Een mens heeft nog steeds niet het eeuwige leven en je kan aan zoveel dingen dood gaan.

Als iemand pacemaker nodig heeft, heb ik minder moeite mee dat die overlijdt aan het gebrek daaraan, dan wanneer een groep idioten in rusland een toestel neerhalen met onschuldige mensen.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:04

Maartje1990 schreef:
Ach dat roepen ze nu, ben benieuwd wat ze doen als puntje bij paaltje komt.

Maar deze dierproeven zijn er niet alleen voor hun leven maar ook voor dat van vele andere. Dus daar tegen zijn omdat jij het niet zo nemen en er tegen bent vind ik egoistisch

Daar ben ik het zeker mee eens, nog een reden om de petitie niet te tekenen.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 00:05

nine1987 schreef:

Wat knap zeg. Een helderziende in ons midden die voor de hele wereld kan spreken! _O_ kan je rijk mee worden!!! :)) :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:06

Ze gaan die labradors dit écht niet aandoen als het niet nodig was geweest, ze doen het niet voor hun plezier :n

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:07

EskeGirl schreef:
Ze gaan die labradors dit écht niet aandoen als het niet nodig was geweest, ze doen het niet voor hun plezier :n

jawel, wel voor hun plezier, in de vorm van voor het geld en de roem, das ook plezier

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:09

speurneusc schreef:
EskeGirl schreef:

jawel, wel voor hun plezier, in de vorm van voor het geld en de roem, das ook plezier

Ja, dit moest allemaal door een strenge etische commissie, en die hebben het toegestaan om deze onderzoekers een plezier te doen :))

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 00:09

Er is helemaal niks etisch aan iemand die dit toelaat.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:10

Getekend! Voor mij is echt geen enkele reden een goede reden om dierproeven te doen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:16

speurneusc schreef:
EskeGirl schreef:

Ik kan je vertellen dat dit niet het geval is.
De meeste mensen doen het echt om nieuwe/betere medicijnen/materialen te ontwikkelen en niet om de roem.
De namen van medewerkers worden geeneens genoemd in het rapport.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:17

PenP2014 schreef:
nine1987 schreef:

Wat knap zeg. Een helderziende in ons midden die voor de hele wereld kan spreken! _O_ kan je rijk mee worden!!! :)) :')

Ik wil jou wel eens zien in verscheurende pijn na een ongeluk oid..
Pijn zo hels dat je niet meer weet hoe je moet staan/zitten/liggen of slapen.. Dan smeek je om morfine oid..
Je hebt het overduidelijk nog nooit meegemaalt in je leven.. Dus zo lang je niet weet waar je over praat, kun je dus niet weten of je dat wel of niet wil..

Daarbij spreek ik niet over de hele wereld, maar over jou..
Laatst bijgewerkt door nine1987 op 23-08-14 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 00:18

Dat jij iemand zo wìlt zien zegt wel genoeg over jou......... :n

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:19

PenP2014 schreef:
Dat jij iemand zo wìlt zien zegt wel genoeg over jou......... :n

Pardon? Waar zeg ik dat precies? Dat wens ik je niet toe, maak je geen zorgen.. Maar ik ben daar zelf geweest.. Dus ik weet waar ik over praat..Jijj duidelijk niet..

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 00:21

Je kan echt door muren kijken hè? Genoeg botten gebroken hoor.. en gezet zonder morfine oid. laatst nog naar de tandarts geweest. Niet zo'n hele fijne behandeling!!. En geen verdoving. Wie denk je precies wie je bent om zulke onzin uit te slaan over waar je geen weet van hebt??

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:23

Een paar bottwn gebroken en een behandeling bij de tandarts.. Niet prettig inderdaad.. Maar dat zijn niet de pijntjes waar ik het over had.. De manier waarop je in de persoonlijke aanval gaat, zegt al genoeg..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:25

Nogmaals over de pacemakers.
Ik zal een ander voorbeeld gebruiken om mijn punt duidelijk te maken.
Er zijn mensen met kanker.
Dit kan behandeld worden door chemo.
Maar niet elke chemo is geschikt voor een soort kanker, en niet elke chemo slaat aan op iedereen.
Dit is de reden waarom er vele verschillende chemo`s zijn.
Waarom is het dan onzin dat er onderzoek gedaan wordt naar pacemakers? Omdat er al een aantal types van zijn?
Maar niet iedereen kan alles verdragen, iedereen is uniek. En alle hartkwalen en falen zijn anders en hebben dus een andere behandeling nodig.
De pacemalers die er nu zijn voldoen niet voor alle kwalen, en dagelijks gaan er dus honderden mensen dood.

Ook vind ik het persoonlijk onzin om medische hulp te weigeren. De methodes en medicijnen zijn al ontwikkeld, en worden nu niet meer getest. Het heeft geen zin om daartegen te verzetten.
Als je dan zo tegen dierproeven bent, zet je daar dan nu voor in, en zet je in voor de toekomst.
Alles wat er nu is, is al getest geweest. Die dieren zijn pas echt voor niks gestorven als je dingen weigerd die op hun zijn getest.

Spellingsfouten mogelijk gemaakt door mijn mobiel, het late uur, en mijn zieke kop.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 00:25

_O- omg.. nouja wat jij wil joh. Ik weet gelukkig zelf wel waar ik voor sta!! En ik denk dat het vreselijk offtopic gaat. Het gaat niet om mij als activist maar je kent me totaal niet dus ga fietsen aub :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:27

Fietsen, nee bedankt.. Ik ga slapen.. Word moe van mensen met een plank voor de kop.. ;)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 00:28

Ik word moe van mensen met hypocriete rijmpjes in profiel die het intussen goed praten hoe dieren dood gemarteld worden!!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:31

In mijn profiel gaat het om onnodig lijden van dieren.. Cursusje relativeren? Slaap lekker bovenop je kast :)