Wie is hier aansprakelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FloMax

Re: Wie is hier aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 06:46

Ook daarom haalt X liever een gezond pupje uit het asiel, of een al wat ouder hondje dat al zindelijk is e.d. We denken dat ze daar dan meer aan hebben. Maargoed, aangezien eerst de verzekering erbij gehaald gaat worden, haalt X voor nu nog helemaal niets :D

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:57

Daarbij lijkt het me niet verstandig om als totale leek voor het dier "hond", een stafford aan te schaffen. Deze honden hebben een roedelleider nodig en discipline. Buurman vergeet dat dit geen hond is, die je even oppakt als hij iets verkeerd doet, zoals dit bij een jacq russel wel kan. Daarnaast kunnen de reuen 40 Kg worden, ook niet iets om je dochtertje mee over straat te sturen, lijkt mij...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:12

jst_lyske , de gemiddelde jack russel is slechter opgevoed dan een stafford. Jackies zijn 9 van de 10 keer (met andere kleine hondensoorten) te vertederend om goed op te voeden volgens vele.
Maar ts, goed gehandeld.. .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:15

Als goede fokker kijk je ook waar je pup terecht komt en weiger je te verkopen als die plek niet geschikt is.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:14

@pipo, dat bedoel ik juist ook te zeggen :). Daarom is een keus voor zo'n hond helemaal geen goede keus.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 22:01

De buurman heeft X lopen bedreigen maar X heeft zich niet laten kennen en heeft inmiddels stappen ondernomen bij de verzekering.
Dit komt wel goed!