Onverwachts een mini pupsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:13

Wat fijn dat het zo goed gaat met de kleine. De situatie is misschien niet helemaal ideaal, maar soms moet je wat. Je kan niet meer dan je best doen en zorgen dat tie groot wordt. We hebben hier een aantal jaren kittens groot gebracht voor het asiel. Dan krijg je ook hele kleintjes zonder moeder die je moest flessen. Onze hond hielp ijverig mee met de verzorging maar dan kreeg je wel poezen die half hond zijn ( hebben we er zelf ook 1 van lopen). Ga zo door! Petje af hoor.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:15

Ik heb niet alle 6 pagina's doorgelezen dus als ik iets vraag wat al beantwoord is, sorry. Maar waarom geen pleegmoeder zoeken om de pup bij aan te leggen, bijvoorbeeld via de moederloze pupbemiddeling: https://www.facebook.com/groups/280481785453124/?fref=ts

Dat lijkt me voor de pup een idealere start dan als flessenpup en zonder moeder en nestgenootjes de eerste 8 weken van zijn leven doorbrengen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:29

Odin schreef:
Ik heb niet alle 6 pagina's doorgelezen dus als ik iets vraag wat al beantwoord is, sorry. Maar waarom geen pleegmoeder zoeken om de pup bij aan te leggen, bijvoorbeeld via de moederloze pupbemiddeling: https://www.facebook.com/groups/280481785453124/?fref=ts

Dat lijkt me voor de pup een idealere start dan als flessenpup en zonder moeder en nestgenootjes de eerste 8 weken van zijn leven doorbrengen.

Had dat nu maar al gedaan. Dan had je gelezen dat deze optie al was aangedragen.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:30

Frommel zal ook wel meer gaan bewegen omdat pups instinctief ook aan de rand van hun nest willen gaan plassen.

Heeft Frommel de eerste moedermelk ook gehad? Een warmtelamp had je?

Misschien kan je hem toch nog bij een ander nest krijgen of in elk geval va bv een paar weken ( na de entingen zou ik doen) met andere leeftijdsgenoten laten spelen en ontdekken, dit kan toch wel van toegevoegde waarde zijn, ondanks dat het straks ook veel volwassenen.om zich heen heeft.

Succes met het kleintje.

Lieverdje86

Re: Onverwachts een mini pupsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:38

Wat een snoesje! Dat het maar een grote en sterke hond mag worden, succes!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:42

Tja, een pup zonder moeder is dus gedoemd tot een minder sociale hond. Gelukkig zijn mijn honden in de leeftijd van pup tot 7 jaar. Mn andere pup is van april en mn hondkat is een week of 8/9. Lees aub en vraag dan pas iets. Het is geen moedwillige zet. Het was een noodsprong. Klaar. En nee hij gaat niet weer verhuizen. Het is geen flesje fris dat je op elke tafel neer kan zetten. Hij is hier, doet t goed en blijft. Einde uitleg. Zucht. Ik heb geen pup bij een of ander duister persoon losgepulkt. Ik ben benaderd of we belang hadden bij een pup. Na 3 dagen waren zijn 3zusjes dood en het ging niet jovel met Frommel. De andere teef had ook pups maar veel ouder ging dus niet goed. Of hun of ik zou hem gaan flessen. Het is ik geworden. Dus einde verhaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:44

Pipo. wat reageer je nog steeds netjes op mensen die het topic niet lezen, gewoon niet meer op reageren, jij en Frummel en je gezin en roedel doen het geweldig. Frummel mag blij zijn dat hij bij jullie terecht is gekomen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:46

Het belang bij een pup, is uiteraard een pup die het nest mag en kan verlaten. Geen molletje van 3 dagen. Daar kies je never voor als er andere opties zijn.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:48

Dank je wel. Maar ik kan t niet laten. Het voelt zo poedersuiker dat hij tekort komt vanwege bepaalde dingen , tuurlijk is dit niet optimal. Weet iedere boerel**

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:49

ik heb ooit een verstoten hondje van twee dagen oud met de fles grootgebracht.Daar was echt niets mis mee op sociaal gebied.Had ook meerdere honden.Ze is 17 geworden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:54

Ik denk dat als je zo'n pup in een huis plaatst waar geen andere honden zijn je inderdaad sociaal een achter stand op bouwt.
Maar in de roedel bij pipo kan hij niet anders dan een sociale huishond worden.

Nogmaals mijn complimenten.
Ben het trouwens wel met bigone eens.
Zo netjes en correct en het weer uit leggen terwijl het al in het topic staat.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:12

Alle zes de pagina's gehad, wat leuk om te lezen zeg! :) Ik kan het me wel voorstellen dat mensen vragen willen stellen (dat is natuurlijk niet altijd hetzelfde als commentaar leveren). Maar volgens mij doe je het super hoor TS! Keep up the good work, ik volg :)

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:35

Wauw, een bloedhond. Die zie je niet vaak.
Spannend om de 6 pagina's te lezen en fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat!

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:36

Ik hoopte op weer een fotootje van de knappe Frommel.
Zodra hij goed ziet en hoort en lekker stevig op de pootjes staat, gaat hij je roedel gewoon overhoop gooien. Ik neem aan dat je andere honden goed geënt zijn, dus daar zal hij echt niet ziek door worden. Jouw eigen roedel leert hem vast hondenmanieren en jij verzorgt hem geweldig goed.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:40

Hij wordt sociaal met andere honden opgevoed. Zal dus best goed komen. Zo'n pup zou ik gerust in huis nemen. Stel dat jii hem zou herplaatsen en wij wel de mogelijkheid zouden hebben gehad. Denk dat hij straks sociaal prima zal functioneren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:40

Wat goed dat je aan voeden op verzoek doet. :)
Dat zou hij zelf bij zn mamma ook gedaan hebben. Fijn dat je die ervaring al met de borstvoeding had.
Hoop op een rustige nacht voor je. :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 21:53

Ik snap gewoon niet waarom hij tussen.de zoveel en zoveel cc moet drinken per keer. Dat doen.ze idd bij mams ook niet. Soms hebben.ze honger en soms niet zoveel en.zoeken.ze een troost zoopie of gewoon een sabbelspeen. Dat probeer ik na te bootsen. Tuurlijk kost je dat veel tijd en melk, maar beide heb ik. Ik zal hem zo even filmen. Hij heeft nu weer een honger/troost moment nodig. Maar doe het pas morgen uploaden. Ga slapen na t flesje hihi.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:55

ik deed altijd na het voeden een warm nat watje over haar buikje heen wrijven...dan kwam de poep en pies eruit. :D
En kruiken erbij.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:56

als je hem nu al zo goed snapt, dan komt het echt wel goed.

En wat je al zegt, bij mams liggen ze meestal gewoon te tutten, sabbelen, alleen kunnen ze dan als ze zin hebben in een slokkie, dat nemen. Je merkt dat een moederhond vanaf ongeveer een dag of 5-7 de pups steeds iets langer alleen laat, dan gaan ze minder sabbelen en sneller echt drinken. Daardoor komt er regelmaat in, in het begin betekent dat dat ze soms meer honger hebben en soms minder.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:57

Heel verstandig mamsie. ;)
Er is een beweging gaande om dit bij flesvoedingkindjes ook meer te gaan doen. Ik vind het echt top van je.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:03

Wat een prachtig beestje!
Heel veel succes!
Hoop dat het een grote kerel wordt!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:22

Sjonge excuus dat ik niet alles heb doorgelezen hoor, ben al weer weg hier...
Succes met het grootbrengen van Frommel, zo te zien zal je dat best gaan lukken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 06:33

Jammer Odin.
Ik heb dus gister gefilmd. van zijn zoektochtje..

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Strakjes weer wegen..

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:26

Wat aandoenlijk, hij ziet er goed uit voor een mol van een week oud.

Gaat helemaal goed komen met deze frummel eeeeh Frommel

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:40

Hij ziet er goed uit!
Wordt vast en zeker een geweldige hond, dat kan toch niet anders met zoveel goede zorgen :)