'Afschrik' hond maar welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:03

Ik ben een bouviermens. Ze zijn waaks, helemaal als baasje er niet is en hebben een ondervacht waardoor ze het niet snel koud hebben. Plus dat ik ze er best vervaarlijk uit vind zien voor vreemden.

Als ik een boerderij zou hebben zou hebben had ik echt meerdere bouviers gehad.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 06-08-14 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:03

safina schreef:
Mijn oppas-ridgeback slaat nooit aan, begroet alle vreemden kwispelend en is volkomen gefixeerd op eten (zet hem een bak brokken voor en je mag alles meenemen wat er staat, zowel thuis als hier). En hij vertikt het om met regen of koud weer naar buiten te gaan. Dan gaat hij in de ankers en krijg je hem nauwelijks over de drempel. Ze hebben geen ondervacht, dus het is geen hond die je met slecht weer naar buiten laat om je erf te bewaken...

Dit is wel waar! dat is wel een min puntje voor een terrein hond.
Laatst bijgewerkt door doebidon op 06-08-14 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:04

berner senner (schrijf ik het goed??)
Mn moeder had een vriendin, en die had een hond (jaja) en daar kon je gerust naar binnen toe, maar als je dan naar buiten wou, dan ging hij voor de deur zitten grommen.
als je dat thuis komt zitten de inbrekers nog in je huis :')

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:06

Bouvier suuuuper leuke honden maar erg waaks

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:06

mignonne2403 schreef:
berner senner (schrijf ik het goed??)
Mn moeder had een vriendin, en die had een hond (jaja) en daar kon je gerust naar binnen toe, maar als je dan naar buiten wou, dan ging hij voor de deur zitten grommen.
als je dat thuis komt zitten de inbrekers nog in je huis :')

Hmmm, tja... echt een geruststelling :P

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 12:06

Een asielhond of herplaatser is ook niet direct een no go voor ons hoor.

En een vuilnisbakje ook zeker niet.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:07

Wij hebben 2rottweiler, lieve betrouwe honden.
Pracht beesten en schrikken goed af!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 12:07

slimmerik schreef:
Regallie schreef:
Mijn vriend is regelmatig marktplaats aan het afzoeken, waarop ik weer foto's onder mijn neus gedrukt krijg van een nestje :Y)

Dit vind ik persoonlijk weer erg jammer..... Ga voor een gezonde goed gefokte hond!

En wat is er dan precies niet goed aan marktplaats?

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:08

Al over een Boxer nagedacht? Mijn is ontzettend waaks maar ook echt een vriendelijke hond zodra hij aan ons markt dat het goed is :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:10

Regallie schreef:
slimmerik schreef:
Dit vind ik persoonlijk weer erg jammer..... Ga voor een gezonde goed gefokte hond!

Broodfokkers, ondoordachte nestjes. Marktplaats kan best, maar dan wel een nestje uit geteste ouders waar je liever eerst geweest bent als de pups te jong zijn om mee te nemen. Het gevaar met marktplaats is dus dat je heel makkelijk bij foute fokkers terecht komt en als ze toch al oud genoeg zijn neem je sneller een pup mee. Impulsaankopen dus.

Maar er is een centraal topic: [BB] [Centraal]: Welke hond past bij mij?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:11

thuis hadden we afgekeurde politie honden....dat werkte vaak prima

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:12

Regallie schreef:
slimmerik schreef:

Omdat het daar stikt van de broodfokkers ..... http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Broodfokker

Maar ja als je er geen eerlijk bedrag voor over hebt dan is het een prima adres....

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:13

Hier sinds kort een pup erbij, kruising Duitse dog x Cane Corso
Word een aardige joekel maar ontzettende lieve en makkelijke hond, ook naar onze kinderen.
Hij is zwart en groot dus denk dat wanneer hij volwassen is hij best af zal schrikken.
Het waakse leert hij hopelijk wel van onze oudere hond (Amerikaanse Stafford).
Hij is in ieder geval al goed erf vast wat ik ook wel prettig vind.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:14

Beauceron is een zeer goede erfhond.
Lief voor eigen gezin, enorm waaks naar vreemden. Gezond ras ook.

Rhodesians zijn idd sissies. Boerboel, cane's en dogachtigen schrikken idd ook wel af.

Berner sennen is 1 van de ongezondste rassen en schrikwekkend zijn ze ook niet.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:15

een asielherder niet niet met katten en kinderen kan en als waaks wordt omschreven

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:15

Een Mechelse herder :j

Het zijn schatten van honden en heel baasgericht.
Onze Mechelaar van 9 maanden is echt een kroel. Hij blaft direct en is erg alert als hij ook maar iets hoort.. Erg goede waakhonden. Vaak lopen mensen er ook met een boog omheen.
Ook zijn ze erg werkwillig en leren erg snel.

Toen mijn broertje in het gras lag in het park, kwam er een dominante hond te dichtbij, en Mouss deed er echt erg lelijk tegen. Deze hond kon hem makkelijk dood bijten, maar toch beschermde Mouss mijn broertje. En dat met 7 maanden. Top honden!

Edit; even wat dingetjes toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Fink op 06-08-14 12:33, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:17

Ik weet niet of jullie trouwens een kinderwens hebben. Denk er ook aan dat je zo'n hond 10 tot 15 jaar in huis en of op erf hebt. Kinderen nodigen andere kindjes uit etc. Kan ook zijn dat die afgeschrikt worden....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:17

Amandavd schreef:
Pas op met Boerboels, als je een boerboel wilt zoek dan echt een via de vereniging die goed bekend staat. Boerboels kunnen linke hondjes zijn als daar onzorgvuldig meegefokt is, dan zijn ze wat onvoorspelbaarder van karakter, net zoals de Rottweilers.

Een bull mastif lijkt mij leuk voor jullie. Kortharig, waaks maar toch gezellig.

Idd, wij hebben er dus 2 gehad. Broer en zus. Teef was een geweldige hond. Vriendelijk en trouw aan gezien, waaks voor de buitenstaanders. De reu daar en tegen had af en toe een kink in de kabel. Was ook een rednose ( Officieel niet toegestaan.) Maar deze 2 hadden dan ook geen stamboom.

Af en toe kreeg hij tussen zijn oren kortsluiting. Dit zag je aan zijn ogen, die werden opeens goud/geel en dan wist je, nu moet je oppassen. Dan kon hij uit het niets happen. Hij is dan ook na 2 jaar naar een autobedrijf gegaan waar hij 24-7 met een bordeauxdog los liep tussen de hekken om te waken. Hoefde geen mens bij te komen in elk geval... Vond het erg jammer, want tussen zijn kortsluiting door was hij voor mij en mijn vader enorm lief en knuffelig!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:20

Nou Sissies zou ik nou ook weer niet zeggen over de Rhodesian, maar ze zijn inderdaad niet gemaakt voor koud weer.
Beauceron zijn ook fijne honden idd.

maar (zoals je zelf zegt) een herplaatser zou ik een hele goede optie vinden! er zijn genoeg honden die gewend zijn om op een erf te lopen en waken, die niet aan de man/vrouw komen om die reden!
en je kan met je hond een paar keer heen om te kijken of het klikt. Ik zou zeker even op de sites van asiels in de buurt en de dierenbescherming kijken.

Yellomofoon

Re: 'Afschrik' hond maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:23

Onze ridgeback stuurt onze andere honden naar buiten als ze iets hoort. Is echt een angstige hond naar vreemden en zou zo iedereen binnenlaten zolang ze haar niet willen aanraken en zou bang in een hoekje zitten blaffen :+

Qua uiterlijk maar wel lief karakter naar baas: bordeaux dog en mastiff. Beide geweldige honden, maar menig persoon denkt twee keer na om zomaar een erf op te lopen als een van deze er rondloopt.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 12:24

slimmerik schreef:
Omdat het daar stikt van de broodfokkers ..... http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Broodfokker

Maar ja als je er geen eerlijk bedrag voor over hebt dan is het een prima adres....

Jou laatste zin is in mijn ogen iet wat kort door de bocht.
Huidige hond ook via marktplaats gekocht, heb haar gereserveerd toen ze nog niet eens geboren was en we zijn elke week tot de 9e week wezen kijken en hebben haar toen pas mee genomen. Beide ouder honden zijn getest. Pups zijn in huis opgegroeid. Nee er zit geen stamboompapier bij, maar die mensen wisten waar ze mee bezig waren en de honden waren echt alles. Kortom het is niet allemaal slecht en ik vind het een fijne plaats om eens 'rond te snuffelen'.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:26

Mijn dochter haar Ridge spring voor de buggy als er een vreemde op af komt lopen dus niet bang, wel erg waaks maar gaar ook niet naar buiten met regen alleen als het niet anders kan.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:28

Regallie schreef:
slimmerik schreef:

Jou laatste zin is in mijn ogen iet wat kort door de bocht.
Huidige hond ook via marktplaats gekocht, heb haar gereserveerd toen ze nog niet eens geboren was en we zijn elke week tot de 9e week wezen kijken en hebben haar toen pas mee genomen. Beide ouder honden zijn getest. Pups zijn in huis opgegroeid. Nee er zit geen stamboompapier bij, maar die mensen wisten waar ze mee bezig waren en de honden waren echt alles. Kortom het is niet allemaal slecht en ik vind het een fijne plaats om eens 'rond te snuffelen'.

Als je met genoeg kennis over verantwoord fokken op Marktplaats wilt rondneuzen moet je dat toch gewoon doen? Is toch niks mis mee vind ik!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:31

boxers maar ze hebben lief karakte maar blaffen wel naar iedereen

ook herders zijn goede waakhonden maar rotwijlers ook :)

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:36

Ik zou voor een herder Gaan :)