slimmerik schreef:De hond is toch gewoon van je buren.... ken je geen vrienden van hen, familie of whatever die je hun nr kunt vragen? Wie moet je bellen als de schuur daar in de fik vliegt of kalveren uitbreken etc. etc.
dan bel ik 112 en meer kan ik niet doen. Hebben we al meerdere malen moeten doen omdat de schapen weer eens op de weg liepen, die gaan onder het gaas door en in je eentje begin je niet zoveel tegen meerdere schapen die alle kanten op vliegen.
Als mijn buren het niet noodzakelijk vinden (wat nu ook wel weer blijkt dat het handig was geweest) dat ik hun mobiele nrs heb houdt het op. Zij hebben vervanging geregeld voor de kalveren die ook een half oogje in het zeil houdt als hij er is op de hond. Dat is denk ik de enige verantwoording van de buurman naar zijn baas toe, hij heeft gewoon vrije dagen net als een ander die in loondienst zit. De eigenaar van het spul zal wel contracten hebben met een bedrijf waar deze jongen ook vandaan komt, hij doet meerdere boerderijen op een dag vertelde hij.
Met de buren aan de andere kant hebben we wel tel.nrs, uitgewisseld, dat vonden zij erg prettig. Dat was ook zeer fijn dit voorjaar toen ik onverwachts vanwege mijn zus veel in het ziekenhuis was, zij hebben toen een extra oogje in het zeil gehouden wat de paarden betreft!
hoe moet je dat doen? Zie de opmerking al vaker voorbij komen. Is makkelijker gezegd dan gedaan! Je bent al geërgerd omdat je weer wakker wordt, voor de zoveelste keer en niet voor de eerste nacht, vervolgens blijft datgene minsten 45 minuten door gaan wat je wakker heeft gemaakt.
Misschien stopt de hond over een paar dagen wel, dat scheelt jou weer.
Ik zou toch die oordoppen proberen, wie weet werkt het....