buren op vakantie hond alleen thuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 11:29

slimmerik schreef:
De hond is toch gewoon van je buren.... ken je geen vrienden van hen, familie of whatever die je hun nr kunt vragen? Wie moet je bellen als de schuur daar in de fik vliegt of kalveren uitbreken etc. etc.

dan bel ik 112 en meer kan ik niet doen. Hebben we al meerdere malen moeten doen omdat de schapen weer eens op de weg liepen, die gaan onder het gaas door en in je eentje begin je niet zoveel tegen meerdere schapen die alle kanten op vliegen.

Als mijn buren het niet noodzakelijk vinden (wat nu ook wel weer blijkt dat het handig was geweest) dat ik hun mobiele nrs heb houdt het op. Zij hebben vervanging geregeld voor de kalveren die ook een half oogje in het zeil houdt als hij er is op de hond. Dat is denk ik de enige verantwoording van de buurman naar zijn baas toe, hij heeft gewoon vrije dagen net als een ander die in loondienst zit. De eigenaar van het spul zal wel contracten hebben met een bedrijf waar deze jongen ook vandaan komt, hij doet meerdere boerderijen op een dag vertelde hij.
Met de buren aan de andere kant hebben we wel tel.nrs, uitgewisseld, dat vonden zij erg prettig. Dat was ook zeer fijn dit voorjaar toen ik onverwachts vanwege mijn zus veel in het ziekenhuis was, zij hebben toen een extra oogje in het zeil gehouden wat de paarden betreft!
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 05-08-14 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: buren op vakantie hond alleen thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 11:36

Ik begrijp dat het probleem nog aan de orde is? Waarom bel je niet simpelweg de politie voor overlast?

Ik heb dat ook eens gedaan toen mensen uit d flat waar ik toen nog woonde ook besloten weg te gaan en de honden op het balkon te laten. Deze blaften 's nachts alles bij elkaar. Ik (en vele anderen) hebben daarop de politie gebeld, politie heeft de eigenaren achterhaalt heeft en hebben geeist dat de honden van het balkon werden gehaald. Aangezien zij zelf niet van vakantie terug konden komen moesten zijn een kennis/ familie oid inschakelen die vervolgens het probleem met de honden opgelost heeft.

Ik zou zeker bellen als ik jou was.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 12:09

Politie voor overlast? Zo ga je normaal gesproken niet met elkaar om in het buitengebied. Bovendien liggen de huizen veel te ver van elkaar dat er een bepaald aantal decibel overschreden wordt. Dus politie zal weinig kunnen doen imo.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:17

Voldoende decibel of niet, TS ondervindt behoorlijk wat overlast.

Hoe je met elkaar omgaat in een buitengebied weet ik niet, ik woon 'gewoon' in de bebouwde kom. Maar in een buitengebied is het kennelijk normaal om je hond zo thuis te laten, overlast voor een ander te veroorzaken en te verwachten dat er geen klachten komen ook nog? Vreemd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:19

maar mensen die op vakantie zijn weten toch niet dat hun hond blaft s'nachts?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:36

Nogmaals, snap dat je ervan baalt, maar zou na deze vakantie het even bespreken met de buren en nu geen drastische stappen ondernemen.
Je bent immers hopelijk nog langer buren dan deze twee weken ?

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:03

De hond van onze buren blaft 's nachts regelmatig. Na enkele dagen ben je het gewoon en hoor je het niet meer. Fixeer je wat minder op het geblaf van de hond.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:24

Goof schreef:
Voldoende decibel of niet, TS ondervindt behoorlijk wat overlast.

Hoe je met elkaar omgaat in een buitengebied weet ik niet, ik woon 'gewoon' in de bebouwde kom. Maar in een buitengebied is het kennelijk normaal om je hond zo thuis te laten, overlast voor een ander te veroorzaken en te verwachten dat er geen klachten komen ook nog? Vreemd.

Helemaal mee eens.. En ook al doen ze niks, je hebt het in ieder geval geprobeerd. Ik zou er ook vervelend van worden als zo'n hond je nachtrust goed verstoord.. 1 of 2 dagen is nog mee te leven maar als het nu al een poos gaande is. Je moet wat!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:44

Shirley schreef:
Nogmaals, snap dat je ervan baalt, maar zou na deze vakantie het even bespreken met de buren en nu geen drastische stappen ondernemen.
Je bent immers hopelijk nog langer buren dan deze twee weken ?

Dat is ook het punt, je bent buren van elkaar en zult het samen moeten doen.
Ik ben van mening dat als onze honden blaffen dat het klaar moet zijn als ze het gemeld hebben.
Bij hun is het heel normaal dat de hond aan één stuk blaft overdag. Overdag heb ik er geen problemen mee, dan ben je aan het werk, hebt de radio aan, meer omgevingsgeluiden van het verkeer enzovoorts. Dat een hond een x 's nachts aanslaat ook prima, daar heb je ze o.a. voor.
Alleen is dit anders, de hond pikt het gewoon niet dat die alleen is gelaten in tegenstelling tot vorige jaren. Dus ja ze krijgen het te horen van en ga het proberen zo te melden dat de boodschap wel duidelijk is maar niet dat je een verstoorde verhouding door krijgt. Best lastig maar dat zal wel los lopen hoop ik, heb nog 1½ week om daar over na te denken.
Ik zet vanavond gewoon weer een emmer water klaar en mijn trap bij de schutting. Gaat die weer tekeer dan direct de emmer water er over heen, werkte vannacht ook.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:47

Die arme hond zit zich gek te maken alleen thuis en jij maakt je maar druk om je nachtrust, en lijkt vrij weinig om het welzijn van de hond te geven....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:47

tweebelgen schreef:
Fixeer je wat minder op het geblaf van de hond.

:o? hoe moet je dat doen? Zie de opmerking al vaker voorbij komen. Is makkelijker gezegd dan gedaan! Je bent al geërgerd omdat je weer wakker wordt, voor de zoveelste keer en niet voor de eerste nacht, vervolgens blijft datgene minsten 45 minuten door gaan wat je wakker heeft gemaakt.
Zou niet weten hoe ik dat moet negeren/vergeten terwijl het blijft aanhouden.
Bent al moe omdat je al een aantal nachten niet aan een goede nachtrust bent toe gekomen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:51

Moos99 schreef:
Die arme hond zit zich gek te maken alleen thuis en jij maakt je maar druk om je nachtrust, en lijkt vrij weinig om het welzijn van de hond te geven....

Even lezen graag wat ik al meerdere keren heb geschreven, zeg al meerdere malen dat ik brom op de hond terwijl deze er niets aan kan doen, dat er dit jaar wat anders is dan voorgaande jaren maar dat ik niet weet wat anders deed ik er graag wat aan.
Dat ik er vanalles aan gedaan heb om een telefoonnummer te achterhalen van de buren zodat ik iets kan melden. En zodat zij wellicht stappen kunnen ondernemen voor de hond.
Ach nee ik maak me niet druk om de hond. Ja ik vind het zielig voor het beest, ik zou het nooit zo doen. Ik maak me wel vaker druk om de hond hoe er mee om wordt gegaan, maar wie ben ik om daar wat van te zeggen? Pas als het straks echt fout gaat, als ik m te laat zie lopen op de N weg bij ons voor waar ze met gemak met meer dan 80 voorbij razen, of als hij een van de kids heeft gepakt na al het sarren wat ze regelmatig bij m doen.
Ik kan niets veranderen aan het welzijn van de hond, de hond ziet er niet slecht uit, heeft eten/drinken/onderdak/kan zijn behoefte doen en zijn benen strekken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:56

Lastige situatie... Je kunt voor weinig geld al een prima zooitje wegwerpoordopjes kopen, dat is voor nu denk ik de beste oplossing. Als je de buren niet kunt bereiken, het erf niet op kunt en de jongen er ook niks mee kan, ben je wel een beetje door je opties heen vrees ik.
Ze zijn over twee weken terug zei je? Da's niet het eind van de wereld! ;) Misschien stopt de hond over een paar dagen wel, dat scheelt jou weer.

En uiteraard even een praatje met de buren als ze terug zijn maar dat was je ongetwijfeld al van plan.

Succes ermee!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:41

Je man nergens last van? Zie niets over zijn eventuele ergenis nl.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:43

slimmerik schreef:

Die van mij zou er echt finaal doorheen slapen vermoed ik :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 17:28

slimmerik schreef:

Nee mijn man slaapt er door heen! (gelukkig maar hij is nog aan het werk en maakt lange dagen).
Als hij slaapt kan er een bom naast hem worden afgeschoten en hij hoort nog niets.
Hij vindt het wel heel vervelend voor mij! Snapt ook mijn frustratie/ergernis.
Wij snappen het niet dat zij zo met dieren omgaan, wij (en de meeste met ons als ik de reacties zo lees) gaan anders met onze beesten om. Ik maak me vaker druk over de hond van de buren dan zijzelf.
Dan is het ook niet leuk om zo te mopperen op zo'n dier!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:13

slimmerik schreef:
.

Zak brokken openzetten voor de hond gebeurt trouwens vaak en veel op de boer. Hier in de buurt ken ik diverse honden die hele dagen bij onbeperkt voer kunnen.komen echt geen extra ratten op af. Kalveren hebben toch ook voer liggen in de voerbak?

Nou slimmerik, ik kan je verzekeren dan de ratten meer brokken eten dan de hond.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:46

Als de hond uiteindelijk maar genoeg heeft lijkt de rattenoverlast me een probleem voor de eigenaar en niet voor ts.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:27

meggiemeg schreef:
slimmerik schreef:

Nee mijn man slaapt er door heen! (gelukkig maar hij is nog aan het werk en maakt lange dagen).
Als hij slaapt kan er een bom naast hem worden afgeschoten en hij hoort nog niets.
Hij vindt het wel heel vervelend voor mij! Snapt ook mijn frustratie/ergernis.
Wij snappen het niet dat zij zo met dieren omgaan, wij (en de meeste met ons als ik de reacties zo lees) gaan anders met onze beesten om. Ik maak me vaker druk over de hond van de buren dan zijzelf.
Dan is het ook niet leuk om zo te mopperen op zo'n dier!

jullie gaan anders met dieren om...maar hebben jullie een hond dan,nee toch?Ik kreeg de indruk dat je nu niet zo heel gek op honden was.Ook als ze niet blaffen ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:37

@ geerke... volgens profiel van TS (en eerdere posts) heeft ze meerdere honden. Er is ook wel een verschil tussen beetje blaffen... en 's nachts een uur lang hysterisch blaffen omdat hond niet snapt waar z'n mensen zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 06:38

geerke schreef:
jullie gaan anders met dieren om...maar hebben jullie een hond dan,nee toch?Ik kreeg de indruk dat je nu niet zo heel gek op honden was.Ook als ze niet blaffen ;)

Wij hebben 2 honden Geerke. Onze honden mogen best aanslaan als er iets is, dan doen ze ook, alleen gaan zij daar niet meer door omdat ik dat niet prettig vind dat ze er mee door blijven gaan. Mede omdat wij hiervoor in een woonwijk woonden en ik dat niet voor mijn buren wilde. Het zijn mijn huisdieren en een ander hoort daar geen overlast van te ervaren!

Het is dat onze honden niet goed samen gaan met de buurhond, plus dat de buurhond alles onder piest en poept inclusief het hooi in onze schuur, anders had ik de hond wel hierheen gehaald. Het is een erfhond en niet een waakhond, iedereen die het erf op komt wordt al kwispelend begroet zonder een blaf erbij.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:03

Haal oordopjes bij de Hema, die zitten prettig en kun je vaker dan 1 keer gebruiken! Werken prima voor dit probleem en de telefoon hoor je er wel doorheen.

Doe ik namelijk ook, maar maak gebruik van de babyfoon, dus snurken van mijn man wordt gedempt, en huilen of gillen van de kleine hoor ik prima.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 07:04

Ir111 schreef:
Oh das fijn voor hem maar heb je in deze niets aan. :P Ik zou toch die oordoppen proberen, wie weet werkt het....

Afgelopen nacht met oordoppen in geslapen, ondanks dat toch nog wakker geworden van de hond, rond 02.45 begon deze weer met blaffen en janken.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:26

tweebelgen schreef:
De hond van onze buren blaft 's nachts regelmatig. Na enkele dagen ben je het gewoon en hoor je het niet meer. Fixeer je wat minder op het geblaf van de hond.

Dit is niet waar, of persoonsgebonden.

Een jaar geleden hebben wij nieuwe buren gekregen met drie hondjes. Ze gingen S' middags weg en kwamen om 1-2 uur weer terug. Non stop hebben die beesten geblaft. Ook ik werd daar gestoord van. De kinderen huilend aan bed omdat die niet meer konden slapen. Ik heb af en toe vroege diensten dan moet ik om 5.00 opstaan.
Geprobeerd om met de buren te praten zonder resultaat. In Duitsland heb je het ordnungsambt, daar hebben wij naar overleg met de verhuurders een klacht ingediend.
Wat de hondeneigenaars gedaan hebben weet ik niet maar rust hadden we wel weer.
Uiteindelijk konden ze de huur niet mee betalen en zijn ze verhuisd.

Twee weken met slechte nachtrust is lang. Misschien een overleggen met de andere buren.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:06

meggiemeg schreef:
Afgelopen nacht met oordoppen in geslapen, ondanks dat toch nog wakker geworden van de hond, rond 02.45 begon deze weer met blaffen en janken.

Oh joh! Balen zeg.... -O-